Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Brug ontwerpen

Gestart door julian246810 vrijdag 30 oktober 2009, 19:23:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brug ontwerpen
julian246810
gast

Brug ontwerpen
Hallo,

Ik ben bezig om een brug te tekenen in Wintrack.

Zoals te zien is op de tekening gaat de brug over 2 sporen heen.
Hoe hoog moet de brug zijn om over die sporen te gaan, zodat er
ook nog treinen onderdoor kunnen rijden. (met pantografen omhoog)
Stijgingspercentage?

M.v.g,

Julian :P
Re:Brug ontwerpen
daanknoben
gast

Re:Brug ontwerpen
je moet rekening houden met minimaal 7-8 centimeter. En max 3 cm per meter, ik denk dat helaas joui brug veeel te steil gaat worden. Terug naar de tekentafel denk ik.

Succe3s.

Groeten Daan
Re:Brug ontwerpen
Veer
gast

Re:Brug ontwerpen
Volgens mij moet het precies kunnen als je de brug 3,5 tot 4 cm laat stijgen en de sporen onder de brug 3,5 tot 4 laat dalen. Daar heb je dan 6 maal 17 cm is 102 cm lengte voor. Dus een stijgingspercentage van 3,5 tot 4%
Als je de wissels nog een rails op kunt schuiven dan heb je 120 cm.
Re:Brug ontwerpen
Lid sinds: 2006

offline
Re:Brug ontwerpen
Citaat van: Veer op vrijdag 30 oktober 2009, 20:23:48
Volgens mij moet het precies kunnen als je de brug 3,5 tot 4 cm laat stijgen en de sporen onder de brug 3,5 tot 4 laat dalen. Daar heb je dan 6 maal 17 cm is 102 cm lengte voor. Dus een stijgingspercentage van 3,5 tot 4%


Klopt in principe wel, maar met de aantekening dat je dan je station in een helling gaat leggen, en dat is dan weer niet wenselijk. Ik zou mijn baanplan heroverwegen.
Re:Brug ontwerpen
stefant4
gast

Re:Brug ontwerpen
je moet ook geen rekening houden met hoe hoog je pantografen zijn,maar mat hoe hoog je boven leiding hangt.

en ik zou ook mijn baanplan overnieuw maken, dit lijkt me niet haalbaar.

misschien dat je je bocht ruimer kunt maken?
als je zeg maar na die rechtse wissel een stuk of 2 gebogen rails naar rechts legt e dan 2 naar links er aan vast, dan zou het misschien lukken met stijgings prcentage, maar dan kom je niet uit aan het einde.

Ik zou dus overnieuw beginnen, is denk ik minder werk dan een oplossing bedenken...

succes