Bij de schakeling die ze op
http://www.ralf-bueker.de/Steuerwagen_mit_Decoder_und_Relais.htm toepassen, wordt de bestaande LEDschakeling intact gehouden en de sleepschakelaar op de as, door een relais vervangen, wat op zijn beurt door de decoder wordt aangestuurd.
Dit is natuurlijk een heel omslachtige manier en extra stroomverbruik.
Om dit te omzeilen kun je het volgende doen.
Je haalt dus de grote transistor (BD241A), de gelijkrichter, elko en de grote weerstand van het printje.
Je moet nu de LED's op de print vanuit de decoder voeden en niet meer rechtstreeks via de sleper.
Ook zal je nieuwe voorschakel weerstanden voor de LED's moeten plaatsen.
De gele LED's zet je in serie met een voorschakelweerstand en sluit je aan op bijv F1 van de decoder.
De rode zet je op hun beurt in serie met een tweede voorschakelweerstand en die sluit je aan op F2 van de decoder.
Het beste kun je een tekening van de bestaande print maken, waarop de printsporen getekend worden.
Hierop kun je dan een nieuwe schakeling baseren.
Maar als je weinig tot geen verstand van elektronica hebt, wordt het natuurlijk wat moeilijker.
Als je een ESU FX V3.0 decoder 52620 neemt, dan kun je in de function mapping F1 automatich laten activeren bij vooruit rijden.
Hetzelfde kun je doen met F2 bij achteruitrijden.