Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?

Gestart door Knarf woensdag 28 oktober 2009, 16:26:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Een tijdje geleden fotografeerde ik het stuurstandrijtuig hieronder. Je ziet die dingen hier steeds vaker rondrijden en nu vroeg ik mij dus af; zijn ze ook als model verkrijgbaar?



Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: Danielrailer op woensdag 28 oktober 2009, 16:28:13
Nee. LSM komt er volgend jaar me in 1:87. Deze past qua kleur detail en lengte niet bij marklin

Dus zou je hiervoor de bijbehorende ICR rijtuigen van LSM moeten gaan kiezen, en marklin's de deur uit moeten doen.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Artikelnr 828 van Kleinspoor
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Of zoals ik dat heb gedaan, de bijpassende Lima rijtuigen compleet gepimpt, en ook met kleinspoor raampjes, dus ik heb nu een heel mooi geheel op mijn zolder staan.

Nou ja gepimpt, totaal verbouwd is een beter woord. :D


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Jammer, ik zoek een kant- en klaarmodel en geen zelfbouwmodel. Mijn Märklin rijtuigen ga ik ook niet de deur uitdoen, dus dan houdt het op.

Bedankt voor het antwoord iedereen!
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Ik ben wel bereid om je een Kleinspoor BD's te bouwen.
En daarbij ook een aantal Lima ICR om te bouwen.

Indien je hierin geintreseert bent geef maar een gil.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Je hebt PB :)
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
je hebt PB terug.  :D


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
De foto's worden geregeld.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Ik zal toch even een filmpje toevoegen van mij ICRm stam.
In het filmpje is de Achteropkomende loc 1754 nog niet gerenoveert.
Nu is sinds een paar maanden ook deze loc tiptop in orde.


Ik heb ook nog ander filmpjes staan die de moeite waard kunnen zijn, O.A. de FYRA en de VIRM6


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Zo wat een lange trein... Ziet er goed uit! En je hebt ook een LINT zie ik. 8)

Citaat van: Danielrailer op woensdag 28 oktober 2009, 22:27:06ik zou wel om foto's vragen. Niet iedereen vindt het fraai.
Wat is er mis met dat rijtuig dan?
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Zijn toch maar 7 bakken, maar normaal rij ik altijd met 6 bakken, want de BD die voor de loc meeloopt is fantasie.
En Tuurlijk heb ik een Lint staan. ( wordt bij gebrek aan geschikt materieel ingezet op Veolia diensten  :D :D )

Maar je hebt altijd mensen die iets opvalt.
De verfkwaliteit is op bepaalde punten beter als de LSM ICR. (En dat is niet eens met de airbrush gedaan)


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: NS1607 op woensdag 28 oktober 2009, 23:22:00
Zijn toch maar 7 bakken, maar normaal rij ik altijd met 6 bakken, want de BD die voor de loc meeloopt is fantasie.
En Tuurlijk heb ik een Lint staan. ( wordt bij gebrek aan geschikt materieel ingezet op Veolia diensten  :D :D )

Maar je hebt altijd mensen die iets opvalt.
De verfkwaliteit is op bepaalde punten beter als de LSM ICR. (En dat is niet eens met de airbrush gedaan)


Jos.

HEREN!

Laten we even realistisch blijven hè Jos!
Ik raad Knarf aan om verder te kijken.
Ik zou het zonde vinden om, iig, mijn rijtuigen in te leveren bij jou.
Voor je het weet slaan ze een of andere kleur uit, vallen ze van de trap of rijden ze spontaan aan... En ik weet niet of je ooit naar Najib Amhali kijkt, maar die kan nog wat van je leren als je vind dat de verfkwaliteit beter is dan de LSM!

@Knarf, kijk aub verder, ik gun eigenlijk niemand rijtuigen zoals deze gemaakt zijn door Jos... En dan ben ik nog licht in m'n kritiek.
Dit is niet geschreven omdat ik zelf ook bedrijfsmatig producten omspuit etc, want ik neem deze klus niet eens aan mocht ik hierom gevraagd worden, maar ik probeer je alleen maar voor te behouden dat je dalijk met een aantal niet fraaie, overgeschilderde, 10lagen blankelak voorziene rijtuigen zit.

Ik probeer je niets op te dringen, alleen even mijn gedachten op papier (scherm) te zetten.. Ik schrok namelijk nogal toen Jos aanbod om iets voor iemand anders om te bouwen...

Dit berichtje zal me wel niet in dank worden afgenomen, maar 'et is echt puur ten bate van Knarf geschreven....

Gr, Willem
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Willem deze verwijzingen die jij geeft vallen schijnbaar onder beginnersfouten.
Ik heb wel degelijk prachtige modellen afgeleverd buiten BNLS of 3-rail om.

Je moet dan ook niet alles wat ik maak over een kam scheren.
Ook ik leer elke dag bij.

En daarbij ik beweer niet dat mijn verfwerk beter is als de LSM, er staat alleen: "Op sommige punten is het verfwerk beter dan de ICR van LSM"
Dat wil niet zeggen dat dit overal zo is.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Beginnersfouten? Een loc 10 lagen vernis geven?
Sorry Jos, dat gaat er bij mij niet in.
Geef me een aantal foto's van je geslaagde ombouwprojecten en ik hou m'n mond.
Anders blijf ik bij mijn advies richting Knarf om verder te kijken..
Ik heb jou ICR's trouwens nog niet kunnen betrappen om op welk punt dan ook beter te zijn dan de LSM....Maar ik laat me graag verrassen

Gr, Willem
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Weltrusten Jos! 8)

Gr, Willem
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
kijk zelf maar. Spuitwerk is niet strak. De hele bak is doorgezakt.
Ik zal nog wel wat zoeken

Edit Brigitte: lange link ingekort
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Kunnen we even stoppen met in het openbaar Jos zijn werk helemaal onderuit halen a.u.b. !!!!

Ik weet ook door mee te lezen op BNSP dat niet iedereen gecharmeerd is van zijn projectjes. Dat mag uiteraard, maar dat hoeft niet hier ook breeduit uitgemeten te worden.

Ik mag aannemen dat Frank ook weet waar ie meebezig is als hij hierop doorgaat. En kan dit vast privé met Jos verder bespreken.

Dank u!
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: Twentefan op woensdag 28 oktober 2009, 16:32:59
Citaat van: Danielrailer op woensdag 28 oktober 2009, 16:28:13
Nee. LSM komt er volgend jaar me in 1:87. Deze past qua kleur detail en lengte niet bij marklin

Dus zou je hiervoor de bijbehorende ICR rijtuigen van LSM moeten gaan kiezen, en marklin's de deur uit moeten doen.


Hou er wel rekening mee dat de LSModels ICR rijtuigen minimaal een radius van 420 mm vereisen.

nmbs < Willy > sncb
===============
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: Brigitte op donderdag 29 oktober 2009, 09:05:24
Kunnen we even stoppen met in het openbaar Jos zijn werk helemaal onderuit halen a.u.b. !!!!

Ik weet ook door mee te lezen op BNSP dat niet iedereen gecharmeerd is van zijn projectjes. Dat mag uiteraard, maar dat hoeft niet hier ook breeduit uitgemeten te worden.


Brigitte, het heeft niets met het onderuit halen van Jos' werk te maken. Ik probeer enkel Frank ervan te weerhouden om iets bij Jos te laten ombouwen... Dat dit gepaard gaat met kritiek op Jos' werk lijkt me logisch. Maar ik laat me vandaag graag verrassen door foto's van zijn wel geslaagde ombouwwerken! :)

Gr, Willem
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: Danielrailer op donderdag 29 oktober 2009, 08:43:30
kijk zelf maar. Spuitwerk is niet strak. De hele bak is doorgezakt.
Ik zal nog wel wat zoeken

Edit Brigitte: lange link ingekort

Ga binnenkort een nieuwe stuurstand voor mezelf bouwen.
Ik vind het zelf ook geen gezicht dat ie zo doorgezakt is, maar wat wil je met gietharst.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Nou, daar wil ik een hele mooie plan C van bouwen... Of een 2530 van Kleinspoor....
Maar Jos, een vraagje, lijkt me trouwens meer een morele kwestie: Je bent zelf niet tevreden over je stuurstandrijtuig, maar je bied wel aan om er voor iemand anders een te bouwen... Dat stoot mij tegen de borst, persoonlijk....

Gr, Willem

Edit: Wat mij betreft, zegt dit:

Copyright: Jos Beckers...

Genoeg.

Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Daar kan ik op antwoorden Willem.

Toen ik het pas gebouwd heb was ik er redelijk teverden over, maar naarmate dat ding langer heeft gestaan is hij iets beginnen door te zakken, ik weet niet of er meer mensen last van hadden met de Kleinspoor BDs?

Nu heb ik een paar maanden geleden de ICRm bakken gemaakt op basis van de Lima rijtuigen, en met Kleinspoor ramen.
Je kunt ook op het filmpje zien dat deze er in verhouding beter uitzien dan de BDs.
Vandaar mijn keuze om een nieuwe BDs te bouwen, maar niet meer op het Kleinspoor chassis.
Ik ga hiervoor het chassis gebruijken van de Lima Benelux stuurstand.

De Bodemplaat van de Kleinspoor BDs is namelijk een afgietsel van de Lima.
Maar dan in Gietharst, wat ook het vlugge doorzakken kan verklaren.

Ik hoop dat je het nu een beetje kan begrijpen.

Maar wel een leuke foto van die VIRM, is mijn aller eerste ombouw, vandaar de kwaliteit.
Ligt momenteel uit elkaar om te ontlakken.


Jos.

P.S.
Foto's komen er aan.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Ik ben benieuwd naar de foto's, Jos!
Ik heb hier ongeveer een stuk of 30 modellen staan in Giethars, geen enkele is doorgezakt... Dus daar kan het niet aan liggen.
Nou heb je trouwens nog steeds niet geantwoord waarom je zo dik, en vooral, waarom je er 10 lagen blanke lak over doet (zo lijkt het, althans...)
Je hebt wel beantwoord waarom je een nieuwe BDs gaat bouwen, maar niet waarom jij er een wil gaan bouwen voor iemand terwijl je over die van jezelf niet tevreden bent...

Gr, Willem

Edit: Een Plan C, door mij gebouwd, uit Resin (giethars):

Ben er niet helemaal tevreden over, iets te dik gespoten....
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Voor de goede orde, Kleinspoor kan ook gebouwd leveren. Ik meen dat hij gebouwd ? 175,- kost. Even informeren bij Kleinspoor.

Met vriendelijke groet,

Ron
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: NS1607 op donderdag 29 oktober 2009, 14:42:27Ga binnenkort een nieuwe stuurstand voor mezelf bouwen.
Ik vind het zelf ook geen gezicht dat ie zo doorgezakt is, maar wat wil je met gietharst.

Eerder vertelde je dat het kwam omdat het 50oC was op je zolder waardoor het ding ingezakt is. Nu komt het door de giethars?

Citaat van jezelf:
Die is van Kleinspoor, hij is lichtjes doorgezakt.
Heet een zomer op een gloeiendhete zolder gestaan van bijna 50 graden.

En ik heb er verder niet echt op geled, maar echt storend vind ik het eigenlijk niet.


Raar verhaal Jos.  Maar blijf oefenen. 8) :wink:

Gr, Ben.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Beide feiten hangen aan elkaar vast, eigenlijk wel logisch toch??

Gietharst in combinatie met een warmte van 50 graden is niet echt aan te raden.
En dat heb ik helaas aan den lijve ondervonden. :(

Maar hier heb ik alweer wat van geleerd.
Komt de zomer, en het wordt weer broeierig warm, dan gaan al mijn giethars modellen (4 stuks) naar een veiliger oord.
Dus al doende leert men.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: WillemV op donderdag 29 oktober 2009, 15:05:51
Ik ben benieuwd naar de foto's, Jos!

Nou heb je trouwens nog steeds niet geantwoord waarom je zo dik, en vooral, waarom je er 10 lagen blanke lak over doet (zo lijkt het, althans...)
Je hebt wel beantwoord waarom je een nieuwe BDs gaat bouwen, maar niet waarom jij er een wil gaan bouwen voor iemand terwijl je over die van jezelf niet tevreden bent...


Ik quote even mezelf, Jos.
Geef eens antwoorden op die vragen, en kom eens met foto's... Een uurtje geleden kwamen ze er aan.... :)

Verder heb ik nog nooit problemen gehad met mijn resin modellen, ook al staan ze in Zuid-Frankrijk vol in de zon, maargoed, het zal inderdaad wel een combinatie van enkele dingen zijn geweest......
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Hoi Knarf ik dacht dat jij duits reed ?
Jij zocht toch laatst een br 101 met sound......
Leuke foto trouwens, gemaakt op de ijsselbrug te zutphen.

groet

erik
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Hierbij dus de beloofde foto's
Het zijn allemaal treinen op 1 na, want dat is de Veolia geledebus.


Deze is gemaakt op basis van een piko loc uit de NS startset met 3 intercityrijtuigen.
De loc was geel/grijs



De NS 1607 die op 19 februari dit jaar de langste trein trok bij RailZ.
Model had de opschriften: Railion 1602
Is voor de gelegenheid voorzien van de jubileum opschriften, en is afgelakt met 3 lagen matte blanke lak.


Deze bus is een bouwkit van Vemi Miniaturen.
En is geheel door mijzelf voorzien van de juiste Veolia kleuren en opschriften.
De bestemming op het front is: 50 Aachen HBf.

Al deze voorbelden zijn met de kwast geschilderd.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: NS1607 op donderdag 29 oktober 2009, 16:48:38
Is voor de gelegenheid voorzien van de jubileum opschriften, en is afgelakt met 3 lagen matte blanke lak.


En daar zit 'em nou net het probleem.. Waarom 3 lagen?
Verder vind ik vooral de eerste foto nou niet echt bepaald mooi.
Maargoed, ik trek me verder terug uit de discussie, ik denk dat Knarf goed zelf kan beslissen, en ikzelf ook, wat ik mooi vind. De foto's van Jos vind ik veel te bewogen, en vooral bij de eerste loc (Piko) zie je hoe dik het geschilderd is.. De 1607 is wel erg beschadigd, en de veolia verschilt qua rood in kleur, of heb ik dat fout?

Bedankt voor de foto's, Jos.

Gr, Willem
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Tja, dat die 1607 erg beschadigd is is nogal logisch, dat ding heft het afgelopen jaar nogal wat meegemaakt.
Na Railz heeft ie nog hier en daar wat exposities gehad.

Het verschil in kleur rood zal op de foto waarschijnlijk door de licht inval komen, want de schaduw loopt ook door over het wit en de ramen.

En ik ga nu ook stoppen met deze discussie.
Ik hoop dat de keus nu gemaakt kan worden.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Ik heb in ieder geval een antwoord op mijn vraag gekregen. Verder ga ik mij maar niet in de discussie mengen. :shock:

Citaat van: 100%erik op donderdag 29 oktober 2009, 15:59:01
Hoi Knarf ik dacht dat jij duits reed ?
Ik ben van plan een Nederlands-Duits grensgebied te gaan maken met een spoorwegmuseumpje erbij, zo heb ik een smoes om met modern Duits en Nederlands materieel te rijden en er ook nog stoomlocs bij te laten rijden. 8)

Citaat van: 100%erik op donderdag 29 oktober 2009, 15:59:01Leuke foto trouwens, gemaakt op de ijsselbrug te zutphen.
Goed gezien!
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: NS1607 op donderdag 29 oktober 2009, 16:58:20
Tja, dat die 1607 erg beschadigd is is nogal logisch, dat ding heft het afgelopen jaar nogal wat meegemaakt.
Na Railz heeft ie nog hier en daar wat exposities gehad.


Ik heb al zo'n 12 beurzen gedraaid met mijn locomotieven/treinstellen en ze zijn nog onbeschadigd...

Sorry, kon het niet laten.. ;-)
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Was eindelijk van plan niet te reageren maar kan het toch niet laten,

Jos, sorry hoor maar die foto's zeggen werkelijk helemaal niets, er is nl niets fatsoenlik op te zien. Ze zijn niet scherp waardoor de verfkwaliteit ook niet is te beoordelen.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: Twentefan op woensdag 28 oktober 2009, 16:32:59
Citaat van: Danielrailer op woensdag 28 oktober 2009, 16:28:13
Nee. LSM komt er volgend jaar me in 1:87. Deze past qua kleur detail en lengte niet bij marklin

Dus zou je hiervoor de bijbehorende ICR rijtuigen van LSM moeten gaan kiezen, en marklin's de deur uit moeten doen.

Knarf als ik jouw was zou ik gewoon hiervoor gaan! Iets wat gewoon van top kwaliteit is!
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Wil een ieder mijn naam buiten dit draadje houden.

Dank u.

Kees-Jan (die meeleest verder).
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
CiteerDe Bodemplaat van de Kleinspoor BDs is namelijk een afgietsel van de Lima.

Dit klopt inderdaad, alleen apparatuurgedeelte is 180 graden gedraaid.

BDs.JPG


Met vriendelijke groet,

Ron
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
@Serie 1200:

Welke is dan de juiste???

Mvg
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: redskin op donderdag 29 oktober 2009, 18:28:11
Was eindelijk van plan niet te reageren maar kan het toch niet laten,

Jos, sorry hoor maar die foto's zeggen werkelijk helemaal niets, er is nl niets fatsoenlik op te zien. Ze zijn niet scherp waardoor de verfkwaliteit ook niet is te beoordelen.

Met eigen ogen bezichtigen is ook altijd mogelijk.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Koop um bij KleiNSpoor kant en klaar of wacht nog een paar maanden op de LS versie.  :D
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
even een vraagje half off topic, rijden jullie ook wel eens met een treinsamenstelling van: stuurstand,rijtuig,rijtuig,loc,rijtuig,rijtuig,stuurstand?

dat heb ik eens in een tijdschrift gelezen, dat willen ze in belgië gaan doen om een keertrein te vormen, en ik vond het er wel aardig uitzien eigenlijk...
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Jap wel eens gedaan met DDAR materiaal. :)
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: stefant4 op zondag 24 januari 2010, 12:59:43
even een vraagje half off topic, rijden jullie ook wel eens met een treinsamenstelling van: stuurstand,rijtuig,rijtuig,loc,rijtuig,rijtuig,stuurstand?

dat heb ik eens in een tijdschrift gelezen, dat willen ze in belgië gaan doen om een keertrein te vormen, en ik vond het er wel aardig uitzien eigenlijk...

In Belgie werd om een nadere reden met zulke combinaties gereden.
Dit had te maken te maken met he snel te kunnen aan en afhaken van extra rijtuigen.
Een voorbeel hierva is de Maastricht-Brussel Express.
Deze rijdt normaal gesproken met 8 bakken I11 en een loc van de reeks 13. (BDx, B, B, A, A, B, B, B, 1300)
Om dat in de avond spits deze trein vauit Brussel rechtstreeks door gaat als spitstrein worden er of aan de zijde van de loc of aan de zijde van de BDx 3 extra bakken geplaatst incl. BDx.
Dit is zodat de loc niet losgekoppeld hoeft te worden om deze extra bakken ertussen te zetten.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Om weer terug on topic te komen ga ik verder over mijn eigen BDs.
Ik heb zaterdag een nieuwe kap binnengekregen van de Kleinspoor BDs omdat de kap wat er orgineel op zat door de hitte van afgelopen zomer en stukje is doorgezakt in het midden (lees: holle rug)
Deze wordt nu helemaal opnieuw in e verf gezet, en om toch extra stevigheid te krijgen wordt de kap geplaats op een onderstel van de Lima Benelux Bs.

Van het onderstel van de Lima gebruik ik alleen het middengedeelte (tussen de cabine deur en de achterste passagiersdeur.
De rest (baanschuiver en bufferbalk voor, en bufferbalk achter met gemonteerde kortkoppelmechaniek) wordt vastgelijmd onder de nieuwe kleinspoor kap.
Alleen het Lima onderstel wordt met schroefjes aan de kap bevestigd zodat het ook er onder uit kan bij eventuele defecten.


Jos.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Ik ben wel benieuwd. Ik heb net het hele topic door geleze. Ik ga 20 februari een LS models 1100 en m* icr's kopen. Ik heb het bochten probleem. Dus er moeten wel marklin's achter. Maar een stuurstand zal ook mooi zijn. Maar dat is er dus niet. Dan heb ik lima nodig. Maar dat merk alleen al... Daar begin ik niet aan. En kleinspoor is mij te duur. Ik ozu het moeten laten maken want ik heb geen ervaring. En 175 euro... Dus dat wordt een stam zonder stuurstand. Ik zou wel LS willen, maar dat is niet lekker in de bochten.
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
De eerste tekening van het LSM model van het Benelux stuurstandrijtuig staat in het LS Magazine nr. 2 afgebeeld! Ze zijn er serieus mee aan het werk  :D Geduld  :wink:
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Die kan dus niet op mijn baan. Voor de R1 rijders moet er ook een oplossing zijn lijkt mij...
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Lid sinds: 2008

Aspirant lid stamtafel Flevoland.

offline
Re:NS stuurstandrijtuig; als model verkrijgbaar?
Citaat van: Artologic op donderdag 21 januari 2010, 12:11:17
@Serie 1200:

Welke is dan de juiste???

Mvg
Beetje laat antwoord maar kwam de bakken net weer tegen en moest gelijk weer aan dit draadje denken. Die van Kleinspoor is goed, is ook een geheel. De Limabodem bestaat uit 2 delen, de apparaatkasten zitten bij mij dus verkeerd om.

Groet,
Ron