Goh, dat is een oude tijd... Ik heb ook nog een sleepje shimmns en die waren veel veel VEELs te schoon. Tijd om een kwast te pakken en potje nr 34 van revell. Tja hoe pak je dat nou aan ? Weet je zeker dat je dit wil ? Dat wagentje is wel 19.95 waard wat als je het verkeerd gaat ? Dat soort vragen schieten door je hoofd als je de wagen van de baan pakt en hem wilt verouderd. Maar ik ben eigenwijs. Heel eigenwijs en ga gewoon door met wat ik wil. Verfen !!!
Nu een stappen plan:
- Je pakt een kwast
- Maakt het potje open
- Stopt de kwast in het potje
- Je haalt de kwast er weer uit
- Doopt hem in een potje met terpetine, gebruik zelf potje van AH kruiden...
- Haalt um der snel weer uit en tikt even teken het randje zodat het meeste eraf is
- Trekt een verticale streep over de wagen, nu zie je ene hoop verf op je trein (whaa, komt dit nog goed ? Ja hoor..)
-Je smeert het uit door met dezelfde kwast een op en neer gaan de beweging te maken.
- Je wacht een een uur of 2 en je kijkt of het goed heeft gewerkt. Nu heb je 2 opties:
1) Nee, stop de kwast in het potje terpetine en smeer alles in en haal met WC papier alles eraf en start opnieuw, blijft je dit herhalen wil ik wel per stap een foto maken.
2) Ja, pak de volgende wagen.
En zo is het resultaat:
Ohwja, wagennr schoon houden en af en toe het logo.
Geslaagd of niet ?
Groetjes,
Robbert