Nieuws:

Wilt je Stichting 3rail steunen? Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Nodig onderhoud met Verf!

Gestart door Robbert dinsdag 21 november 2006, 20:37:21

Speciale Gast

Beste mensen,

Ik HAD een rode DB Cargo wagon....

http://i78.photobucket.com/albums/j82/robbykonijn/MddM012.jpg

Ik HEB een zwarte DB Cago wagon....

http://i78.photobucket.com/albums/j82/robbykonijn/MddM013.jpg

En dan nu de vraag: Gelukt of Mislukt!

Groetjes,

Robbert
Re: Nodig onderhoudt met Verf!
Het is wel redelijk gedaan denk ik, maar de foto's zijn nogal onscherp en heb je ze niet een beetje te "vuil" gemaakt of was dat de bedoeling?

Jan-Frederik
Re: Nodig onderhoud met Verf!
Speciale Gast

Te vuil? Dit is volgens het boek redelijk vuil! De foto's zijn niet scherp, dat weet ik ik zal scherpe plaatsen als ik klaar ben!

Groetjes,

Robbert
Robbert, ik zou de "rode vlakken" die nu nog te zien zijn in je vuile wagen toch iets donkerder maken.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ben wel benieuwd naar de scherpere foto's, maar het idee erachter is me duidelijk.
Speciale Gast

Ja dat probeer ik dus maar dat lukt niet met een sponsje een kwast wc papier en verf?

GRoetjes,

Robbert
Probeer het anders eens met spuiten.
Koop eens een spuitbusje. Hoef je niet meteen aan de air-brush, dat kan later nog altijd.
Heey Robbert,

Ziet er heel goed uit.
Je moet alleen even misschien flat earth van tamya verf aan de onder kant spuiten om het af te maken.
Maar het ziet er heel geslaagd uit!
IK heb ook een heleboel waggons maar wacht tot volgend jaar als ik samen met me broer een airbrush ga halen.

Groetjes Antal.
Speciale Gast

een spuitbusje, niet aangedacht ik zal het proberen!

Antal ik ben benieuwd!

Groetjes,

Robbert
Temn opzichte van die plastic-achtige wagen is het een hele verbetering! Het ziet er niet slecht uit, al zou het wat valer mogen in plaats van massief.
Deze wagens kom ik regelmatig tegen op Rotterdam Centraal, het doek is dan niet masseif zwart maar juist vaal.
Het is een klein detail, want mijn eerste gedachte bij het zien van de tweede foto was 'ziet er goed uit!'.

(Sorry trouwens, maar volgens mij is het 'Nodig onderhoud met verf!' De -t is overbodig.)
Speciale Gast

Oke maak houdt er rekening mee dat het geen doek ik maar een Schuiwand(wagen) is!

Nog een vraag: weet iemand hoe je een Waterkraan moet verouderen...
Ik dacht aan: wit voor het kalk... en roest bij de leidingen...

Groetjes,

Robbert
kippenlijntje
gast

Klopt helemaal Robbert.
Maar ligt eraan hoe ver je wilt gaan met verouderen.
als het al erg oud is gebeurt dit.
Bij iets nieuwer is het meestal weinig tot geen kalk maar een beetje roest.

Groetjes Antal.
Je opzet is goed.
Artitec levert ook poeders waarmee je prima kunt vervuilen. En probeer het eens met "dry brusching". Hierbij veeg je je kwast eerst bijna helemaal schoon en daarna haal je uhm over je wagon. Nu blijft de verf aan alle uitstekende delen zitten (klinknagels, bladveren bij de wielen, enz. ) Succes!
Speciale Gast

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden. Maar ik ben weer veder gegaan. Ik heb een paar dagen geleden wat tips aan Gerard gevraagd en ook nog even dit draadje doorgelezen. Nu had ik een foto gemaakt van het station waar toevallig ook de wagon op stond. Een foto van de wagon zelf komt nog.

Lekker vuil dus. Wat vinden jullie er nu van ?

Groetjes,

Robbert
kippenlijntje
gast

De wagon ziet er lekker vuil uit!
Ziet er erg goed uit.
Het enige waar je heel misschien moet opletten is dat de andere wagons die erbij hangen wel erg schoon zijn. ;)
mar dat komt ook wel goed denk ik.
Erg goed gemaakt en zeker een complimentje verdient!

groetjes Antal.
Zo te zien ziet het er niet slecht uit. Ik ben benieuwd naar een foto van de wagon alleen. Veel succes verder ermee.
Speciale Gast

Goh, dat is een oude tijd... Ik heb ook nog een sleepje shimmns en die waren veel veel VEELs te schoon. Tijd om een kwast te pakken en potje nr 34 van revell. Tja hoe pak je dat nou aan ? Weet je zeker dat je dit wil ? Dat wagentje is wel 19.95 waard wat als je het verkeerd gaat ? Dat soort vragen schieten door je hoofd als je de wagen van de baan pakt en hem wilt verouderd. Maar ik ben eigenwijs. Heel eigenwijs en ga gewoon door met wat ik wil. Verfen !!!  :D  Nu een stappen plan:

- Je pakt een kwast
- Maakt het potje open
- Stopt de kwast in het potje
- Je haalt de kwast er weer uit
- Doopt hem in een potje met terpetine, gebruik zelf potje van AH kruiden...
- Haalt um der snel weer uit en tikt even teken het randje zodat het meeste eraf is
- Trekt een verticale streep over de wagen, nu zie je ene hoop verf op je trein (whaa, komt dit nog goed ? Ja hoor..)
-Je smeert het uit door met dezelfde kwast een op en neer gaan de beweging te maken.
- Je wacht een een uur of 2 en je kijkt of het goed heeft gewerkt. Nu heb je 2 opties:

1) Nee, stop de kwast in het potje terpetine en smeer alles in en haal met WC papier alles eraf en start opnieuw, blijft je dit herhalen wil ik wel per stap een foto maken.

2) Ja, pak de volgende wagen.

En zo is het resultaat:

Ohwja, wagennr schoon houden en af en toe het logo.

Geslaagd of niet ?

Groetjes,

Robbert
CiteerGeslaagd of niet ?
Daar heb ik maar één antwoord op: absoluut! Mijn complimenten.
Heel erg mooi gelukt Robbert :!:
Mijn complimenten.
kippenlijntje
gast

Heey Robbert,

Bedankt voor de tip!!
Ik heb zelf ook nog wat staalwagens vandaar.
Gaaf gedaan mijin complimenten!

Groetjes Antal.
snel cursus sludgewash
Hallo,

Mooi Robbert, nu de draaistellen en de kopse kanten nog.

Bart
Speciale Gast

Jongens,

Bedankt voor de reactie, de draaistellen zijn zo gedaan. Alleen de zijkanten, zal ik die helemaal zwart maken of gewoon net zo bruin als de zijkant ?

Groetjes,

Robbert
Citaat van: Robbert op vrijdag 07 september 2007, 08:22:27
Jongens,

Bedankt voor de reactie, de draaistellen zijn zo gedaan. Alleen de zijkanten, zal ik die helemaal zwart maken of gewoon net zo bruin als de zijkant ?

Groetjes,

Robbert
Robbert, de kopwanden zou ik net zo bruin maken als de zijkanten en dezelfde methode gebruiken als je met de zijwanden hebt gedaan.
Succes hiermee.