Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!

Gestart door AlbertJan maandag 26 oktober 2009, 20:21:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Beste Forumleden.
Omdat ik graag (en vaak) naar topics kijk waar leden d.m.v. (vele) foto's laten zien hoe de bouw, aankleding of andere dingen laten zien, valt het mij regelmatig op dat niet alle foto's helemaal geladen worden! :(
Een aantal foto's worden dan alleen maar voor de bovenste helft afgebeeld en de rest is gewoon wit!

Je moet dan (in mijn geval) teruggaan naar een andere pagina en daarna weer naar de pagina die niet helemaal goed ging en ja, dan staat alles er wel! :?

Hoe kan dat nu? (en hoe voorkom ik dit?!?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Ook ik heb er last van.
Het heeft volgens mij te maken met de lokatie waar ze staan opgeslagen.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: Rieske op maandag 26 oktober 2009, 20:25:55
Ook ik heb er last van.
Het heeft volgens mij te maken met de lokatie waar ze staan opgeslagen.

Hier is het ook het geval :D
Zeker bij het draadje 'Eurospoor' momenteel :lol: daar staan wel wat afbeeldingen op seg  :shock: :D
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
ik heb er ook wat last van.
gewoon even F5(refresh) duwen ;)

Dennis
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Ja, zeker daar waar veel foto's in 'n topic staan. Daar wordt een pagina "zwaar" van. Het "binnenhalen" van zo'n pagina vergt de nodige moeite en ik kan me voorstellen dat het voor sommige onder ons ook nog behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Ik heb toch geen"misselijke" internet verbinding en ook bepaald geen slechte Mac. Misschien is het beter om foto's te (gaan) plaatsen van 640x480. ( het is maar een idee)
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: minirailz op maandag 26 oktober 2009, 20:35:29
ik heb er ook wat last van.
gewoon even F5(refresh) duwen ;)

Dennis

Dennis, ga ik gelijk proberen!

AlbertJan.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: Rieske op maandag 26 oktober 2009, 20:41:24
Ja, zeker daar waar veel foto's in 'n topic staan. Daar wordt een pagina "zwaar" van. Het "binnenhalen" van zo'n pagina vergt de nodige moeite en ik kan me voorstellen dat het voor sommige onder ons ook nog behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Ik heb toch geen"misselijke" internet verbinding en ook bepaald geen slechte Mac. Misschien is het beter om foto's te (gaan) plaatsen van 640x480. ( het is maar een idee)
liever niet.
ik heb hier een schermbreedte van 1280px.
als we dan naar +640 gaan lijkt me een slecht idee.

dan liever ineens thumbnails.

Dennis
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Dit ligt vaak aan imagehosts zoals photobucket en imageshack, die zijn over het algemeen extreem traag en vertragen daarmee ook het laden van pagina's. En zeker als er dan veel foto's op een pagina zijn geplaatst, denkt de browser op een bepaald moment "laat maar zitten" en krijg je onvolledige foto's of worden sommige foto's zelfs helemaal niet geladen.

Op dit forum geldt er (helaas) geen ban voor dat soort foto-sites, maar ik zou wel willen zeggen dat er betere alternatieven zijn.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Dat valt wel mee ik kijk 1920x1200 en heb nergens last van
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: pjotr op maandag 26 oktober 2009, 20:44:29
Dit ligt vaak aan imagehosts zoals photobucket en imageshack, die zijn over het algemeen extreem traag en vertragen daarmee ook het laden van pagina's. En zeker als er dan veel foto's op een pagina zijn geplaatst, denkt de browser op een bepaald moment "laat maar zitten" en krijg je onvolledige foto's of worden sommige foto's zelfs helemaal niet geladen.

Op dit forum geldt er (helaas) geen ban voor dat soort foto-sites, maar ik zou wel willen zeggen dat er betere alternatieven zijn.

wat voor alternatief stel je voor?

je kunt sascha niet laten opdraaien voor onze fotootjes.
maw het moet van een externe server komen, waar we allemaal aan moeten kunnen komen.

Dennis
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: AlbertJan op maandag 26 oktober 2009, 20:41:56
Citaat van: minirailz op maandag 26 oktober 2009, 20:35:29
ik heb er ook wat last van.
gewoon even F5(refresh) duwen ;)

Dennis

Dennis, ga ik gelijk proberen!

AlbertJan.

Geprobeerd, maar dit helpt helaas niets! :(
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Totaal nergens problemen mee. Sorry  :lol:
Mvg: Alex
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: minirailz op maandag 26 oktober 2009, 20:46:06
Citaat van: pjotr op maandag 26 oktober 2009, 20:44:29
Dit ligt vaak aan imagehosts zoals photobucket en imageshack, die zijn over het algemeen extreem traag en vertragen daarmee ook het laden van pagina's. En zeker als er dan veel foto's op een pagina zijn geplaatst, denkt de browser op een bepaald moment "laat maar zitten" en krijg je onvolledige foto's of worden sommige foto's zelfs helemaal niet geladen.

Op dit forum geldt er (helaas) geen ban voor dat soort foto-sites, maar ik zou wel willen zeggen dat er betere alternatieven zijn.

wat voor alternatief stel je voor?

Er zijn er meerdere. Zelf gebruik ik mijnalbum.nl, die ik erg prettig in gebruik vind, maar zo zijn er bijv. ook Flickr (hoewel dat ook vaak traag is, maar niet zo traag als bijv. photobucket), Picasa van Google en nog wel meer.

Citaat van: minirailz op maandag 26 oktober 2009, 20:46:06
je kunt sascha niet laten opdraaien voor onze fotootjes.
maw het moet van een externe server komen, waar we allemaal aan moeten kunnen komen

Dat zou ik ook niet willen voorstellen, het moet inderdaad van een externe server komen. Afbeeldingen zelf hosten zou, verwacht ik, een onevenredig beroep doen op beheer en hardware en dus tijd en kosten.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: Rieske op maandag 26 oktober 2009, 20:41:24
Ja, zeker daar waar veel foto's in 'n topic staan. Daar wordt een pagina "zwaar" van. Het "binnenhalen" van zo'n pagina vergt de nodige moeite en ik kan me voorstellen dat het voor sommige onder ons ook nog behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Ik heb toch geen"misselijke" internet verbinding en ook bepaald geen slechte Mac.

Daar heb ik inderdaad ook last van (is in een ander topic uitgebreid aan de orde)!

Citeer
Misschien is het beter om foto's te (gaan) plaatsen van 640x480. ( het is maar een idee)

Dat zal geen oplossing zijn: de meeste foto's die geplaatst worden zijn nu ook al aanzienlijk breder dan de gewenste 800 pixels, maar worden alleen verkleind weergegeven: de laadtijd vermindert daardoor niet, de benodigde schijfruimte (voor de browsercache) ook niet.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: Erik Baas op maandag 26 oktober 2009, 21:15:38
Dat zal geen oplossing zijn: de meeste foto's die geplaatst worden zijn nu ook al aanzienlijk breder dan de gewenste 800 pixels, maar worden alleen verkleind weergegeven: de laadtijd vermindert daardoor niet, de benodigde schijfruimte (voor de browsercache) ook niet.

Alle foto's die ik op het forum plaats (inderdaad, wel met Photobucket) verklein ik werkelijk naar max. 800x600, alleen diegene die ik groter wil bewaren worden verkleind (800x600) weergegeven.
Ik wist ook niet dat er dan evengoed de laadtijd als van een grote foto wordt gebruikt, ik zal dan ook deze foto's daadwerkelijk verkleinen.

Weer wat geleerd! :idea:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Citaat van: pjotr op maandag 26 oktober 2009, 20:44:29
Op dit forum geldt er (helaas) geen ban voor dat soort foto-sites, maar ik zou wel willen zeggen dat er betere alternatieven zijn.

Dat moest er nog eens bij komen. Ik betaal $25 per jaar aan Photobucket voor image hosting en wat mij betreft werkt het prima.

Overigens verklein ik mijn foto's naar 720x540 en beperk de bestandsgrootte tot om en nabij de 120kB. Ik zie regelmatig foto's langskomen van 640x480 die meer dan 300 kB zijn. Als je daar 20 van post, ja, dan ben je een tijdje bezig.

Daarnaast: alles wat groter is dan 720 breed, ziet er op mijn 1024x768 scherm verwrongen uit, en vergeet niet dat van alles schermresoluties, 1024x768 met zo'n 24% nog steeds op nummer 1 staat. (bron: themepark.nl statistieken)
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
op photobucket mag je de foto's plaatsen in de door jou gewenste resolutie.Je moet wel de juiste resolutie LINK kiezen en deze in het bericht plaatsen.Ik kies steeds de 800 x.Dan zien de meesten de foto volledig.Ik plaats trouwens mijn foto's op picturepush.Is gratis.
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
Daarom ben ik zo blij dat ik een eigen domein heb waar ik alles zelf kan bepalen wat ik wil.
Lekker snel 150MB aan ruimte en 5 giga byte data limiet per maand.
Voor nog geen 50 euro per jaar.
Als je de foto niet te groot maakt ongeveer 150KB dan kan er zat op en laad erg snel voor iedereen die de foto's wil zien.
Ik maak ze 500 pixels breed ivm met mijn blog.

Gr Einte
Re:Veel foto's worden na het laden vaak maar gedeeltelijk zichtbaar!
dan heb ik het wel makkelijker.Eigen domeinnaam .net gratis via skynet met 25 GB download.Voor mijn foto's heb ik een account op picturepush met 1 GB gratis uploadspace.