Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ons baanplan

Gestart door dafniek vrijdag 23 oktober 2009, 13:38:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ons baanplan
dafniek
gast

Ons baanplan

Geel=berg
Oranje=station
Rood=zijlijn

De tafel heeft de vorm van de baan dus de witte hoek linksonder moet je wegdenken.
Re:Ons baanplan
YC52000
gast

Re:Ons baanplan
is dit in c, m of k rail? 8)
Re:Ons baanplan
dafniek
gast

Re:Ons baanplan
C-rail (staat ook bij mijn topic in het voorstelhoekje)
Re:Ons baanplan
Wesley
gast

Re:Ons baanplan
Hoi

Leuk  baanplan8) vraagje wat zijn de afmetingen? en die zijlijn gaat die onder het spoor door of eroverheen?

groetjes Wesley

Re:Ons baanplan
dafniek
gast

Re:Ons baanplan
De baan is 2.85 meter breed en 1.77 meter lang.
De bedoeling van dit baanplan was dat de zijlijn eroverheen zou gaan maar we hebben het baanplan weer gewijzigd en daar komt binnenkort wel weer een plaatje van.
Re:Ons baanplan
Veer
gast

Re:Ons baanplan
Ok, het baanplan is al gewijzigd!
Ik wilde net opmerken dat het jammer is dat de zijlijn niet gelijkvloers in het station kan liggen. Misschien is het dan beter om de zijlijn aan de binnenkant van de baan aan het station te "plakken". Dan ben je wel de leuke mogelijkheid van een brug kwijt.
Ik ben benieuwd naar het nieuwe plan!
Re:Ons baanplan
dafniek
gast

Re:Ons baanplan
Het nieuwe baanplan:

blauw=berg
oranje met blauwe delen=zijlijn
paars=station

We hebben een nieuw baanplan omdat het vorige niet echt realistisch was met dat zijlijntje die bij het station al omhoog gaat zoals Veer ook al zei.
Re:Ons baanplan
kenny1647
gast

Re:Ons baanplan
leuk simpel baantje.. Ziet der mooi uit. je heb nog plaats voor een Rangerstation of een locloods ??
Gr kenny
Re:Ons baanplan
Veer
gast

Re:Ons baanplan
Dit geeft inderdaad een realistischer beeld. Misschien kunnen jullie nog eens kijken of het mogelijk is om de zijlijn echt zijlijn te laten zijn, zodat het verkeer op de hoofdlijn geen hinder heeft van de zijlijn. Dit geeft meer mogelijkheden tot rijden en jullie kunnen meer treinen tegelijkertijd laten rijden.
Re:Ons baanplan
dafniek
gast

Re:Ons baanplan
kenny: Voor een rangeerstation is geen ruimte maar aan een locloods zouden we nog kunnen denken.
Veer: De zijlijn is nu ook echt een zijlijn zoals te zien is in ons nieuwe baanplan:

gestippeld=berg
grijs=doorgaande lijn
paars=station
rood=zijlijn
Re:Ons baanplan
hermanus
gast

Re:Ons baanplan
Hoi Niek
Mischien een schaduw station in de berg(Ben daar zelf ook mee aan het klungelen) geeft wel een leuke afwisseling.
Ziet er verder leuk uit

Groet Manus
Re:Ons baanplan
Veer
gast

Re:Ons baanplan
Juist dat is een mooie en leuke oplossing. Misschien kunnen jullie in het station nog twee wissels toevoegen, zodat jullie de zijlijn makkelijk op en af kunnen rijden en van twee kanten kunnen in en uitrijden. Die lus in de zijlijn lijkt mij een leuke mogelijkheid geven voor scenery. Erg creatief! Ik ben benieuwd of jullie deze ook gaan bouwen of met nog een verrassender ontwerp komen, ik wacht af!
Re:Ons baanplan
dafniek
gast

Re:Ons baanplan
Manus: dat is inderdaad mogelijk maar dat komt later nog wel als we wat meer treinen hebben.
Veer: ik heb even weer een plaatje gemaakt van een mogelijke oplossing maar de berg blijft nu zoals het is en de zijlijn ook alleen het station is een beetje veranderd met een paar wissels extra.

ik heb het even simpel gehouden zonder kleur en stippellijnen maar dat blijft zoals het is in het vorige plaatje.
Re:Ons baanplan
Veer
gast

Re:Ons baanplan
Volgens mij levert dat veel mogelijkheden op!! Ik ben benieuwd naar het komende bouwverslag!
Re:Ons baanplan
MärklinKoen
gast

Re:Ons baanplan
Citaat van: hermanus op zondag 25 oktober 2009, 19:22:15
Hoi Niek
Mischien een schaduw station in de berg(Ben daar zelf ook mee aan het klungelen) geeft wel een leuke afwisseling.
Ziet er verder leuk uit

Groet Manus

wat is een schaduw station?
Re:Ons baanplan
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Ons baanplan
'n Schaduw station is een station wat niet in het zicht ligt/zit.
Hier parkeer je de treinen, deze zijn dus verborgen ergens onder je zichtbaan.
Re:Ons baanplan
MärklinKoen
gast

Re:Ons baanplan
okk. thx :D

mvg koen