Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op

Gestart door YC52000 dinsdag 20 oktober 2009, 14:30:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Mn baanplan tot nu toe,,, Ik heb geen ideeën meer ,, en ergens in de baan moet ik nog een keerlus erin gooien!!!!!!!!!!!!!!!!!! kweet het niet meer
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Wat voor baan wil je? Wat is 't oppervlak. Het is M-rails zo te zien. In een ander draadje had je wel al iets met een keerlus, waarom dat weggedaan? Wat keerlussen betreft: ik ben erg voor keerdriehoeken die deel uitmaken van het normale emplacement, maar die zijn weer niet per se handig als je complete treinen wilt keren.
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
plan ziet er mooi uit MAAR in werkelijkheid zitten de hosentrager aan de buitenkanten van het komplex (wisselemplaccement).Je verliest nu veel ruimte op je binnenste stationssporen.
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
@: Pjotr: ja dat ga ik nog uitzoeken
@ bellejt: ja dat maak niet zoveel uit 8)
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Yacoub,

Je hebt geheel rechts twee keer dezelfde spoorverbinding gemaakt: eerst door middel van de meegebogen wissels, daarna via de linkswissel-driewegwisselcombinatie. Heb je soms wissels teveel?

Verder kunnen we nu niet zien wat je verder met je plan wilt. Wat zijn de beschikbare afmetingen? Het wordt voor ons wat lastig om mee te denken.

Groet,
Ronald
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Mijn afmetingen zijn 5 bij 2,75

wat betreft die wissels rechts, dat spoortje dat vanaf de Linkergedeelte van de 3wegswissel gaat is een Soort van Noodspoorachtig iets dat alleen maar bereden mag worden door 5120 geschikte loks,,, maar die spoor zal weinig gebruikt worden
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Het is een leuk stationsemplacement. En met een hele kleine wijziging kom je van elk spoor op elk spoor in beide rijrichtingen.
Als je de meegebogen wissels niet van buiten naar het middenspoor, maar van het middenspoor naar buiten legt heb je dat al voor elkaar. Dan kom je ook vanaf het bovenste spoor op de buitenbaan.
En de driewegwissel rechtsboven is in feite overbodig, maar kan je gebruiken als je op het onderste spoor een lange trein laat stoppen die voorbij de wissel komt.
Als je me nog kunt volgen....  :?
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Citaat van: pvroode op dinsdag 20 oktober 2009, 18:46:26
Het is een leuk stationsemplacement. En met een hele kleine wijziging kom je van elk spoor op elk spoor in beide rijrichtingen.
Als je de meegebogen wissels niet van buiten naar het middenspoor, maar van het middenspoor naar buiten legt heb je dat al voor elkaar. Dan kom je ook vanaf het bovenste spoor op de buitenbaan.
En de driewegwissel rechtsboven is in feite overbodig, maar kan je gebruiken als je op het onderste spoor een lange trein laat stoppen die voorbij de wissel komt.
Als je me nog kunt volgen....  :?

8)ik kan je eigelijk ook echt niet volgen 8)
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Als je nu eens precies omschrijft wat je wensen zijn, dan kunnen we met je meedenken.

Dus:

Welk land ga je rijden? (ivm landschap en niveau´s)
Welke rails
Afmetingen baan
wat wil je er allemaal in hebben?
Schaduwstation j/n
etc etc etc.
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Citaat van: Big-Roy op woensdag 21 oktober 2009, 19:31:41
Als je nu eens precies omschrijft wat je wensen zijn, dan kunnen we met je meedenken.

Dus:

Welk land ga je rijden? (ivm landschap en niveau´s)
Welke rails
Afmetingen baan
wat wil je er allemaal in hebben?
Schaduwstation j/n
etc etc etc.


Welke Land ga ik rijden:
GEEN

Welke Rails
M-Rails STAAT ER GEWOON BIJ

Wat wil je er allemaal in hebben=
WAT BEDOEL JE DAARMEE

Schaduwstation:
NEE

Wat voor Materieel rij ik:
Dat boeit niet en het maak me ook niks uit wat er achter een loc staat, zo zou mijn class66 (die ik niet heb) een personentrein kunnen trekken

Heb ik nog iets te melden:
ja,, ik wil er een scherpe keerlus van 5120 bochten in gooien  (nu denken jullie waarom) nou omdat ik dat mooi vind en JA ik heb loks die 5120 geschikt zijn
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Mn baanplan tot nu Toe, Ik kom gewoon niet verder mn ideeën zijn zowat op
CiteerWat wil je er allemaal in hebben=
WAT BEDOEL JE DAARMEE

Allereerst. Zou je caps-lock uit kunnen zetten? Hoofdletters betekenen op een forum nl schreeuwen. En zo doof zijn we niet, dat dat nodig is.

Wat ik bedoel met wat je er allemaal in wilt hebben? Nou, een station, eindstation, haven, industrie, dubbelsporige of enkelsporige hoofdbaan, etc etc.

Roy