Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

omgeving reparatieloods

Gestart door vandomm maandag 20 november 2006, 10:32:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
omgeving reparatieloods
Wie kan me  vertellen waaruit de omgeving (grond ) bestaat
rond een reparatieloods ? Is dit gewone zwarte grond , fijne steenslag , gele grond of gestabiliseerd zand ?

De baan en loods zitten  in tijdvak IV - V  , dus geen stoom en dus minder olie op de grond .

Bij voorbaat mijn dank.
Re: omgeving reparatieloods
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: omgeving reparatieloods
Voor zover erg geen verharding (bestrating) rondom de loods is kun je vrijwel alles aantreffen.
Op zg. "zwarte grond" zal voornamelijk onkruid groeien. Dit zijn grassen, struiken e.d.. Wellicht zelfs bomen.

Op de plaatsen waar veel verkeer is zal men tegenwoordig vaker verharding toepassen. Dit kunnen "betonstraatstenen" zijn, maar ook zg. stelconplaten (van 2,00 x 2,00m) of asfalt.
Voor betonstraatsteen zijn wel afbeeldingen in de handel. Gebruik echter geen kinderkopjes of klinkers. Deze zijn (in het echt) veel te duur.

Stelconplaten kun je zelf maken, door op een lichtgrijze (betonkleur) ondergrond vakken te tekenen van 2,00 x 2,00 m (in H0 - ca. 2,2 x 2,2 cm)
En voor asfalt kun je een antracietgrijze ondergrond gebruiken. (Gebruik geen zwart, dat is nl. "te zwart")

Ook combinaties zijn mogelijk.

Tussen sporen waar niet of maar af en toe gereden wordt kun je steenslag gebruiken. In het echt worden hier diverse maten gebruikt. Normaal hebben deze een afmeting van ca. 8-31 mm (in H0 = 0,08 - 0,31 mm). Dit is na te bootsen met fijn grind of split voor schaal N of Z.
Wanneer er echte looppaden moeten komen, dan wordt fijn profiersplit gebruikt (0-8 mm). Dit is bijna niet in H0 te na te bootsen met "echte' korrels.
Als alternatief kun je een papje maken van gips en dit vrij grof aanbrengen.
Het pad kleur je in, in een wat donkerder blauwig-grijs.

John
Re: omgeving reparatieloods
John ,
mag ik je hartelijk danken voor de moeite en de
uitleg. Voor mij zeer waardevol.

groetjes.
Re: omgeving reparatieloods
Volgens mij kan dit verschillend zijn?  :?
Re: omgeving reparatieloods
Janpieter ,
verklaar je nader , heb 't niet begrepen .
Re: omgeving reparatieloods
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: omgeving reparatieloods
Heey,

Ik denk dat je het beste foto's kan laten zien.
Zo kan je zien wat er bijvoorbeeld rond de loods ligt.
Meestal is het veel onkruid bosjes bomen.
Meestal ligt er ook een grint bergje waar onder andere onkruid op groeit.
Ik zal kijken of ik goede foto's heb waarvan je kan zien wat er allemaal erbij ligt.

Groetjes Antal.
Re: omgeving reparatieloods
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: omgeving reparatieloods
http://fotoalbum.3rail.nl/main.php?g2_itemId=5056
Hierbij zie je heel iets wat er rond de loods ligt.
Ik denk wel dat het aardig opgeruimd is erlangs.
Ik kan niet snel genoeg goede foto's ervan vinden maar anders moet je even een treinenblad raadplegen of andere forum leden even een foto van rond de loods erop zetten.

Groetjes Antal.
Re: omgeving reparatieloods
Antal , bedankt voor de foto;s .Erg mooi
Re: omgeving reparatieloods
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: omgeving reparatieloods
O.a. Zullen er ook Bielsen met grind liggen! en stukken IJzer enzo....

Groetjes,

Robbert
Re: omgeving reparatieloods
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: omgeving reparatieloods
Heey Cees,

Is goed.
Ik hoop dat je er wat wijzer uit bent geworden.

Groetjes Antal.
Re: omgeving reparatieloods
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: omgeving reparatieloods
Re: omgeving reparatieloods
VincentKloeg
gast

Re: omgeving reparatieloods
Op Google zou je kunnen zoeken op werkplaats Tilburg (NedTrain Tilburg), of Leidschendam, Onnen, Haarlem, Maastricht en er zullen er nog wel meer zijn.
Het depot van de SSN zou je ook wel kunnen nemen. Ondanks dat er voornamelijk stoomloks worden onderhouden (maar ook ACTS komt er met haar diesellocomotieven) is het inweze een moderne werkplaats in een oud jasje. Met al die regels is het niet meer mogelijk om een lekkere olieachtige ondergrond te hebben die verstopt zit met alle soorten as en en en en. In Engeland (bijvoorbeeld de Severn Valley Railway) is dat nog wel. Nee, alles volgens de milieu vergunning!
Ik heb hier van Rail Hobby de 'Depot special' liggen. Ooit eens gekocht bij Rail Hobby (ik hou van depots), die zou je opzich tegen vergoeding van mij kunnen overnemen.
Re: omgeving reparatieloods
Het Duitse MIBA special 69 is ook gewijd aan bahnbetriebswerke prijs 10,00 euro te bestellen via www.miba.de of bij de boekhandel
Re: omgeving reparatieloods
Citeerverklaar je nader , heb 't niet begrepen . 

nou, volgens mij (kan et ook totaal fout hebben) is de omgeving van een reperatieloods nogal verschillend, of bedoel je dat niet?
Re: omgeving reparatieloods
Citaat van: kippenlijntje op woensdag 22 november 2006, 18:31:24
Heey Cees,

Is goed.
Ik hoop dat je er wat wijzer uit bent geworden.

Groetjes Antal.

Ja ja , mooie fotos met vanalles war er zoal op de baan gebeurd.
Dank je