Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Vervolg "Mijn baanplan" , heropbouw van oud naar nieuw

Gestart door bellejt zondag 18 oktober 2009, 16:57:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk filmpjes
Citaat van: bellejt op zondag 05 september 2010, 18:41:39
De aangekondigde filmpjes kon ik vandaag eindelijk maken.

HELAAS weet ik niet hoe ze hier toe te voegen want een link via img werkt niet.

1- Schaduwstation in en uitrit :

http://nl.picturepush.com/+HL6T
2- De klimspiraal :

http://nl.picturepush.com/+HL4v
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk filmpjes
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk filmpjes
ze staan er nu goed op (via youtube)
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk filmpjes
Hallo Johnny,

Leuke filmpjes, mooi materiaal heb je rond rijden :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk filmpjes
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk filmpjes
Ik heb nog mooier materiaal van Epoche 3 maar dat zal ik later wel eens bovenhalen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
gisterenavond alles opnieuw bekeken en vond dat het verkeer te traag verliep.Vandaag dus maar in de klimspiraal een blok meer bijgemaakt in de stijgende richting.Als gevolg verloopt alles nu veeeeel vlotter.De treinen hebben nagenoeg geen oponthoud meer,zelfs met 11 rijdende treinen tegelijk met verschillende rijwegen.Dit gecombineerd met enkele vaste routes.Blokken van 6 meter zijn dus eigenlijk te lang op mijn oppervlakte.Ook de zijlijn verloopt nu vlot.Deze week de M wisselaandrijving vervangen door de Hoffman en dan kan de zijlijn en hoofdlijn met elkaar in verbinding worden gezet.Zodra dit goed loopt volgen er nieuwe filmpjes en daarna is het landschapsbouw.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Ziet er goed uit. Zelf hou ik blokken aan van ong. 2 meter. 11 rijdende treinen ...zover ben ik bij lange niet.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.

groet Hennie
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Hoi Johnny,

zelf had ik exact hetzelfde probleem en heb toen ook de spiralen in meerdere blokken ingedeeld.

Mooie filmpjes :D

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Hoi Johnny,

Met veel plezier naar je baanplan gekeken en het ziet er zeer goed uit.
Ik zal je draadje met plezier blijven volgen.

Gr, GerbenK
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Beste Ronald,

Ik hoop dat je veel plezier beleefd aan je aanpassing, en dat je de baan super mooi hebt gemaakt.
Met veel plezier bekijk ik je draadje, en ik hoop dat je nog veel update's laat zien.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Alle testritten verlopen momenteel goed.Soms nog een hapering maar dat zal wel opgelost zijn als ik de diodentruck gebruik.Ondanks de stilte heb ik vandaag de zijlijn opgebroken om het isomo onder de rails te vervangen door kurk.Daar de bovenste zijlijn grotendeels in een caisson loopt, was er teveel lawaai door het klankkast effekt.Enkel daar scheen het een probleem te zijn voor de motorwagen.Morgen testrijden.
Ik heb vandaag ook de kamer eindelijk eens kunnen reinigen (stofzuigen).Ook alle gereedschap opgekraamt.Nu kan ik eindelijk beginnen aan de basis van het landschap.Dit wil dus zeggen dat er eerstdaags ook filmpjes zullen volgen zoals voorheen.Ga proberen er 1tje te maken van het automatisch rijden van de rangeerloc en het kofje op de zijlijn.Tussendoor zien jullie dan wel de trek en duw combinatie van CFL verschijnen en de motorwagen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
mooie baan en groot  :D :shock:
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
thks,heb nu een weekje verlof en ga proberen wat verder te werken.En tevens de nieuwe koploper versie testen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , foto's Hoffmann aandrijving
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , foto's Hoffmann aandrijving
nieuwe koploperversie getest en reeds vrijgegeven. door Paul Haagsma.Alles rijdt naar mijn zin en ik ben begonnen huisjes te bouwen voor het Luxemburg gedeelte.Daar er regelmatig vraag is naar de Hoffmann aandrijvingen die ik gebruik ,zet ik de info maar in mijn draadje.Vooral foto's.Deze spreken voor zichzelf.Voor meer info stuur gewoon een PM.
De aandrijving met zelfbouw van aansturing door K83 :


De aandrijving met de klaar gekochte omvormer :


De aandrijving op het triplex plaatje na inbouw :


Wat je ziet bovengronds :
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Ben benieuwd naar je foto's van de Luxemburgse huisjes.

Ga je daar ook een aparte topic van maken?

Groet

Ronald
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
de laatste tijd heel stil geweest.Huisjes bouwen voor het luxemburgse gedeelte ging voor.Verschillende malen vrij ziek geweest (bronchitis) en dan was het moeilijk werken.Stilaan de luxe treinen ingeschakeld en enkele onverwachte problemen.Deze schijnen problemen te hebben met de S-bocht naar het schaduwstation.Vandaag dan de knoop doorgehakt en met veel moeite begonnen aan het afbreken van een gedeelte van de onderbouw voor sporen naar schaduwstation.Morgen proberen herop te bouwen met een veel rechter verloop van de sporen. Ook in de grote spiraal naar het hoofdstation moet er een dwarslat verdwijnen.Dit moet eerst worden gedaan met het oog op later.Als men eend agje ouder wordt dan zal het te moeilijk zijn om daar gemakkelijk een trein die stil komt te staan ,een duwtje te geven.Jullie zien dus dat ik niet stilzit maar regelmatig bouw.
Foto's zullen hopelijk weldra volgen vermits ik sinds enkelen weken eigenaar ben van een EOS 500D en een HD filmcameraatje.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
vandaag de S-bocht uit het omlooptraject gehaald en alles loopt  nu stukken beter.Inmiddels hierdoor ontdekt dat er 2 boosters op één of andere wijze met elkaar in kontakt kwamen.Na vervelende opzoekingen gevonden dat er 3 draadjes verkeerd waren gesoldeerd.Zijlijn kwam via sporen dus in kontakt met hoofdlijn.Dit opgelost en proefgereden met de BR10 rood.Blijkt deze telkens te ontsporen op de slanke wissel bij inrit omloopspoor schaduwstation.Morgen met de gerecupereerde sporen een grotere bocht aanleggen en de slanke wissel wat verplaatsen.Hopelijk is alles dan in orde en kan ik eindelijk aan het landschap beginnen.

PS: de set 26530 van Marklin intussen omgebouwd maar geeft nog steeds problemen.Zodra ik de oplossing heb gevonden plaats ik deze.Velen hebben met deze mooie set problemen.Dit door de grote koppelingen van marklin.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Hoi Johnny,

Knap vervelend dat je van de winter last had van bronchitis. Van  jouw mag het voorjaar dan vast wel komen.

Goed dat je het probleem met de kortsluiting met de boosters gevonden hebt. Vaak is het maar een klein dingetje wat het probleem veroorzaakt, maar is die oorzaak moeilijk op te sporen.

Ben benieuwd naar de foto's van je Luxemburgse huisjes.

Groet  Ronald
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Hoi Johnny.
Bronchitus en stroom problemen, beide totaal verschillende problemen maar wel allebei vervelend!
Hopelijk gaat het met het naderende mooie weer ook weer beter met de gezondheid en heb je het stroomprobleem ook opgelost.
Het is altijd zonde om een stuk baan, wat er natuurlijk goed uitzag, af te moeten breken omdat er steeds problemen mee waren maar na oplossen probleem en herstellen, is het plezier vaan wel dubbel zo groot.

Mooi dat je de Hoffmann aandrijving goed in beeld hebt gebracht, dit is ook weer een mooie oplossing.

Sterkte met de gezondheid en succes met de bouw van je baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Gezondheids-problemen zijn altijd klote...kan er over meepraten, maar daar wil ik jullie niet mee lastigvallen.

Succes met je baan maar in de eerste plaats je gezondheid  :) :thumbup:

Groeten,

Hans ;)
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Gezondheid gaat steeds beter.Blaf niet meer zoals een hond (zieke dan).Kontakt tussen boosters is ook weg en ik zie dat nu ook het stroomverbruik volledig normaal is bij alle boosters.Vroeger had ik zo'n 1900 mA verbruik op de 8 Amp booster.Nu is dat slecht een paar 100 mA.Nu proberen de inritbocht van  schaduwpasseersporen te vergroten en hopelijk is dan alles ok.
De Luxemburgse huisjes ben ik aan het bouwen.Zijn nl de Faller serie met cinema,meisjes van plezier en de pizzerria.Moeten weinig aanpassing hebben want ze lijken net op een paar huizen in Diekirch.Ik bouw in allen ook verlichting in en waar mogelijk op de benedenverdieping inboedel.Heb de vroegere huisjes ook al aangepast met straatverlichting.
Zodra ik kans zie maak ik foto's (of een filmpje).
Allen bedankt voor de gezondheidswensen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine vorderingen en tegenslag
weinig nieuws de laatste tijd door ontsporingen.Op enkele punten dus het baanplan wat vlotter laten verlopen door bochten te vervangen door halve bochten en vloeiender verloop.Vandaag scheen dan alle goed te lopen en dan vliegt er een booster door.Zo'n duur geval van ESU van 8 amp.Was ondertussen al begonnen met de afwerking van de 3 verdiepingen aan de linker kant.Muren plaatsen en sporen inbedden.Had dan nl geen zin meer om foto's te nemen.Zal dat deze week proberen te doen.Alles voorlopig op 1 booster gezet en rijden gaat weer goed.
Heb de laatste weken wel om ongeveer 300 euro muren en rotsen en wanden besteld.Zo kan je mooi tunnels en verhogingen afwerken.Ben eigenlijk wel tevreden maar nu gaat de bbq voor.Tot foto's.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Hoi Johnny,

vervelend van die booster :(

Wat bedoel je met rotsen en muren? Giet-mallen of heb je voor een kant en klare oplossing gekozen?

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
deels kant en klaar en deels ga ik maken uit piepschuim en modelbouwplaaster.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk landschapsbouw begonnen
vermits de baan nagenoeg foutvrij rijd heb ik de tijd gevonden aan het landschap te beginnen.Alvast enkele fototjes van het begin op het Luxemburgse deel nl de verdiepingentunnelpartij :







Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Ziet er mooi uit!

Elden
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk landschapsbouw begonnen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , eindelijk landschapsbouw begonnen
Citaat van: bellejt op maandag 30 mei 2011, 17:31:08
vermits de baan nagenoeg foutvrij rijd heb ik de tijd gevonden aan het landschap te beginnen.

Johnny, gefeliciteerd met dit behaalde resultaat.
Tenminste in mijn ogen is het toch mijlpaal die je
bereikt in de 'geschiedenis van jouw modelbaan'.

De tunnel-visie-foto is trouwens een hele leuke! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
Johnn net weer even je  draadje door genomen ,man,man wat een werk zit er al in. Is het met je booster al opgelost?
je laaste foto's zijn letterlijk een plaatje.

Gr erik
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , kleine aanpassing:groot gevolg
booster is voor onderzoek bij ESU gebleven.Morgen feestdag dus verdergaan met weatheren  en aankleden van het landschap.Heb verf gekocht in grote pullen bij action en dreamland.Volgende week hopelijk booster terug en kan ik tegelijk afsluitingen kopen zodat er geen valgevaar is op die muren indien er ooit eens preisers zouden moeten uitstappen bij een defekte trein.Gebeurt regelmatig in Belgie dus moeten we er rekening mee houden LOL.
Ook eens goed de handleiding gelezen van de Canon Eos zodat ik nog leukere en scherpere foto's kan nemen.
Ik heb ook beslist dat ik in eerste instantie het deel van Luxemburg ga proberen af te werken.De zoon moet hiervoor ongeveer 1000 wijnstronken maken.Mijn huizenrijen zijn bijna klaar hiervoor.Zodra ik ook eens wat heb opgeruimd maak ik daar ook foto's van.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Ha die Johnny.
Wat een prachtig en indrukwekkend stukje scenery heb je op de foto's staan! B)
Wel bijzonder spijtig voor de stroomvoorziening dat je booster er mee gestopt is, maar ESU zal dat zeker goed oplossen.
Ondertussen kun jij weer verder met de scenery en ongetwijfeld zal er een mooie wijngaard tevoorschijn gaan komen.

Sterkte voor je zoon met het maken van 1000 wijnranken! 8o ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05 : booster terug
Gisteren dan om de booster mogen gaan.Blijkt gewoon een totaal nieuwe te zijn.Van een goede service gesproken.Alles rijd nu goed ,op enkele puntjes na maar dat is gewoon de rails die nog wat vlakker moeten komen of enkele wagonnen die zwaarder moeten worden.Ook de BR185 CFL heeft nu een volwaardige verlichting gekregen ipv de hobbyverlichting.Nu gewoon het zijspoortje aan het hoofdstationverleggen zodat daar een smal perron kan tussenkomen naar de hoofdsporen toe.Bij mijn lange treinen moeten de Preisers door het grind wandelen en dat kan ook de bedoeling niet zijn.Zouden nog medische schadevergoedingen kunnen van komen.LOL.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny,

goed om te horen dat het boosterprobleem opgelost is :thumbup:

Heeft je zoon zich al door die 1000 wijnranken heen geworsteld? :D

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
hij durft er niet aan beginnen.We gan eerst het bouwpakketje van de wijnranken in elkaar steken om een voorbeeld te hebben.Zal dus nog een tijdje duren.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Je bent lekker bezig Johnny  :thumbup:

Ziet er zeker niet verkeerd uit...ga zo door zou ik zeggen  ;)

Groeten,

Hans
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Deze week eens het oude seinhuisje wat opgeklaard :geschilderd naar oude stijl,verlichting in aangebracht en de wachter erbij gezet.Eerstdaags nog het blokpost paneel aan toe voegen.Nu wachten op de seinkabelgoten en dan kan het definitief worden ingeplant zodat de wissel en hoofdsein op de zijlijn kan worden bediend.
PS: het huisje moet er afgeleefd blijven uitzien wanthet behoort tot de niet zo rijke zijlijnfirma (CFL)

Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Dit seinhuisje komt me bekend voor ...heb ik ook  :P

Leuk die kleuren  :thumbup:

Groeten en succes met je baan verder.

Hans  ;)
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , begin bovenleiding en tunnels zij+hoofdlijn
in het weekend tijd gehad om de aangepaste bovenleiding te plaatsen en de tunnelingangen af te werken.Ook het gedeelte rond het seinhuisje is in afwerking.









Detailfotos komen er pas als het mooi is afgewerkt.Dan is ook de kabelgoot rondom het seinhuis te zien om de wissel en sein aan te drijven.een klein del is te zien op foto 1 rechtsonder.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny,

Ziet er al goed uit, mooie ballast en muren. Komt die felle groene kleur boven het tunnelportaal door de flits of moet dit nog bijgewerkt worden? Ben erg benieuwd naar de kabelgoten.

gr. Henk
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny,

dat ziet er mooi uit zo met die verschillende nivo's :thumbup:

Ik vind het ook een mooi station maar ben minder gecharmeerd van de perronoverkapping. Een perron zonder overkapping lijkt mij hier mooier passen.

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
het groen moet nog worden weggewerkt of bijgewerkt.De overkapping ga ik vermoedelijk in een andere kleur dan zwart schilderen. Het valt nu te fel op tegenover het dak van het station.Er is wel led verlichting ingebouwd en dat komt heel mooi tot zijn recht.Is toch een middelgroot station waar trek/duwtreinen en dieseltreinstellen aankomen.Het is ook bedoelt als industriestad met een bierbrouwerij en kopermijn.Een klein station zonder overdekt perron zou te klein zijn.Het dak in grijze grondverf spuiten en verweren zou heel wat anders laten zien.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Heey Johnny!

Het ziet er geweldig uit! Zeker de arcaden.

Staat alleen je perronoverkapping niet wat te dicht bij het station. Was het niet mooier geweest als er 2 sporen tussen lopen? Volgens mij krijg je dan ook al een heel anderbeeld van je station.

Even een vraagje. Welke dubbelsporige tunnel ingangen heb je gebruikt?

Groeten Wim

Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
ik kan deoverkapping niet anders zetten.De steunmuur staat vlak nast het voorste spoor.Ze zal wel minder opvallen als het zwarte dak geschilderd is.Was er zelf van verwonderd hoe dit uitviel.De arcaden en tunnelingangen zijn van Noch en van Faller.Ik bestel deze dingen wel in Duitsland (lippe) .daar zijn deze wel een stuk goedkoper als in Belgie.Sommige arcadmuren zijn ook voor schaal TT.Deze zijn goedkoper dan voor Ho en komen mooier uit.De steunen aan de onderste muur zijn delen van tunnelingangen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny,

met het kleuren van de perron overkapping zal het wel iets beter worden maar ik blijf het jammer vinden dat je dit prachtige station daarmee (gedeeltelijk) gaat verbergen :?

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
ik zal eens andere foto's nemen.Dan zien jullie dat beiden echt heel leuk samengaan.Nu is het genomen uit een slecht perspectief.In werkelijkheid is het heel mooi om de 2 samen  te zien.Je kijkt er tenslotte op ooghoogte naar.Nu schijnt het of beiden mekaar in de weg staan.In werkelijkheid vullen ze elkaar goed aan en mag het station minder opvallen dan het perron.Dit is zo gemaakt omdat de CFL trek/duw op het voorste spoor binnenkomt en de dieselstelletjes ,welke klein zijn, ook voldoende zichtbaar zijn tussen de beide gebouwen.Belangrijk is dat de preisers tot hun recht komen en zeker met het achterliggende stadje mag het station niet opvallen.Erachter komen nog leuke gedetailleerde gebouwen zoals de pizzeria,publiek huis (paradisbar verlicht ) en cinema.Langszij wordt nog een lichtgevend publiek huis geplandt.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
weinig te melden momenteel omdat ik mijn keuken aan het verbouwen ben en tussendoor conrad armseinen aan eht bouwen ben.Wel iets doms gedaan vandaag waardoor ik enkele uren zoet zal zijn met repareren.Ik heb in het schaduwstation en in de dalende spiraal 2 blokken bijgemaakt.Bij het aansluiten van de S88 in de spiraal kon de draad niet meer door het gaatje bij de andere terugmelddraadjes.Dan maar een 2de gaatje geboord.Brute pech toen de boor wegschoot en de andere 6 draden doorboorde. Moet dus alles herbekabelen en dat zal wel een 2-tal uurtjes in beslag nemen.Dat doen we dan wel op een avond deze week want ik begin terug te werken en het voetballseizoen is herbegonnen.Vermits de KBVB scheidsrechters te kort heeft wordt ik konstant gebeld door de lokale ploegen om in te vallen.Is leuk voor de centen maar zo blijft de baan steeds haken zonder af te raken.Verder begint eigenlijk het verlof terug dus terug (moet gaan werken) en werken thuis zal in de avonduurtjes en het weekend moeten gebeuren.Zodra er weer wat landschap af is volgen updates.PS: ik verwacht de 3-de Wielemans wagen en moet ook de middenrail kuiswagen van Lux modellbau ombouwen.De foto's volgen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Jonny,

Dat is minder leuk door kabels heen boren, gelukkig heb je het ondekt en is het te herstellen anders kreeg je spontane storingen en ga dan maar eens zoeken.

Succes met de reparatie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
ziet er erg fraai uit. Mooie muren. Mooie baan.
Vraagje: is dat seinhuisje nou echt nodig daar? Volgens mij ziet die maar op 1 wissel. Zou je dat seinhuisje niet beter bij je station zetten?

Nou ja, erg mooi verder.  :thumbup: :thumbup:
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
nee hoor,seinhuisje beveiligd het wissel en de inrit van de tunnels van dubbelspoor naar enkelspoor.Is trouwens uitgevoerd dat de kabelbanen vanuit het seinhuisje vertrekken en eerstdaags komt er ook een armsein te staan.Dit wordt ook bedient vanuit het seinhuisje.De baan is eind Ep 3 en begin Ep 4.Op de zijlijn naar Luxemburg was er nog geen lichtsein aanwezig.In het station komen er dan wel lichtseinen.Is een beetje zoals vroeger de inrit van station Geraarsbergen waar heel lang een kandelaar stond .
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , CFL bergdeel
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , CFL bergdeel
Inmiddels een tijdje verder kunnen doen omdat er geld van de CFL was binnengekomen ,dus konden de Preisers betaald worden en gisteren en vandaag veel werk kunnen verzetten op de CFL kant.Op de berg en tunnelingang is werk verricht :bovenleiding opgebouwd en bergmassief basis uitgewerkt.
Volledig overzicht waar ook de muuromheining opstaat :



En de reden geplaatst waarom het seinhuis er staat : een armsein


Nu volop seinen en huizen bouwen want na de muur omheining moeten er 2 tuintjes komen , een administratief gebouw en een klein seinhuis om de wisselstraat te bedienen voor het rangeren aan de toekomstige brouwerij.

PS:kleuren zijn in werkelijkheid niet zo fel.



Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
hallo belljet,

wauw seg dat ziet er supper mooi uit,je rangeer gebiet hoger is echt de max vind ik.


groeten peter(ke33)
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Dat hoekje met dat seinhuis ziet er al goed uit zeg . Ga zo door, groeten, Daan