heb er een dubbele s-bocht inzitten door de slanke wissels in de
spiraal.Is radius R5/R4 dus geen probleem met wagons.Ze rijden zowiezo op lage snelheid omdat ze in een wisselstraat zitten.Van het zijspoor moet de goederentrein zelfs een dubbele wisselstraat met 2 X s-bocht door.Dit enkel in dalende zin.Dus lage snelheid.Dat is heel belangrijk.Verder zijn de kosten wel in totaal een 200 euro.Extra 24 gebogen rails en 18 rechten.42 rails aan 3 euro=126 + hout
enzoverder.Is echter zeker de moeite waard.Dacht aanvankelijk dat het veel extra was maar je moet nu eens de treinen mooi zien rijden,zelfs op lage snelheid naar boven en beneden.En later kan je niets meer toevoegen.Wat maakt echter 200 euro uit op een totale lengte van 130 meter sporen.
Ps:Erik na de slanke wissels ligt er wel een halve raillengte voor en na de
wissel.De normale goederentrein moet via spoor 5 gaan (de lange wagonstrein moet via spoor 3 zonder stoppen) en daar heb ik juist overal stukjes rechte rail tussenzitten.Een wagon staat dus volledig rechtdoor op de wissels.
PS2 : zie de linkjes voor het baanplan.