Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vervolg "Mijn baanplan" , heropbouw van oud naar nieuw

Gestart door bellejt zondag 18 oktober 2009, 16:57:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Johnny, het ziet er prachtig uit in het hoekje bij het armsein. Idd maakt het seinhuis het dan helemaal af. Ben benieuwd naar je vervolg op het plateau.

groet, Michiel
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Het ziet er allemaal weer geweldig uit Johnny!

Is het nog gelukt met het schilderen van het perrondak?
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
het perrondak is grijs gespoten.Moet ook het stationsdak nog doen.Is stukken beter nu.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hallo Johnny.
Mooi om te zien dat de aankleding van de baan nu steeds meer af gemaakt wordt.
Ook fijn dat de CFL meebetaald aan jouw modelspoor! :D

Veel plezier en succes met de verdere (af)bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , afwerking deel CFL
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , afwerking deel CFL
Deze week  wat gebouwd aan de huisjes.Het seinhuis voor de brouwerij rangeerbewegingen is af en basis geweatherd.Enkel de seinwachter ontbreekt nog :



Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny,

Mooi gedaan. :thumbup:

Gr.
René
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
John,

wat is het stil bij je, ik zit me net te bedenken dat ik al een tijdje niets gezien heb op je baan!
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Er is wel veel beweging hoor.Maar geen tijd om foto's te nemen.Evolutie :

- bergmassief van luxemburg is gedeeltelijk af en ruine en kerkje zijn nagenoeg gebouwd en geweatherd
- volkstuintjes (serres en garages) en monument voor mijnbouw is af en geweatherd
- bureau waar machinsten hun dagtaak starten is gebouwd en geweatherd
- momenteel de volledige brouwerij aan het bouwen voor luxemburgs deel.Kibri 9796 : dus veel weather en bouwwerk
- de huizenblok van cinema-pizzeria en erotiekhuis is afgebouwd en geweatherd
- in alle bouwsels zit ook verlichting ingebouwd (lampjes of Leds) en in een deel binneninrichting

De nieuwe ESU 50200 zal ik zaterdag hebben.De oude was defekt en Esu had een verkeerde meegegeven na herstelling (oude versie 50000).Kan ik ook weer proefrijden en nagaan of alles wel juist is aangesloten na de grote ombouw van de bedrading.
Kostte 3 dagen werk maar alle draadjes liggen nu in bindruggen en een aantal zijn vervangen door de goede kleuren.Bv de wissels hebben nu allemaal 2 blauwe en 1 gele draad.Ook zijn de verschillende soorten allemaal nog wat verder uit elkaar gelegd om later geen interferentiestoringen te krijgen.Tevens ook alles opnieuw gelabeld met aanduiding volgens exell file (bv S88  3.10 ipv 10).
Terugmeldingen zijn nu enkel zwarte draad of multi afgeschermde grijze kabel.

Heb ook een assortiment bomen gekocht om het luxemburgse deel te bebossen.Alles nagelnieuw en aan minder dan halve prijs gekregen bij Gunthers modelbau shopte Trier.Was dus om 120 euro nieuw en slechts 50 euro betaald.

Zodra ik ff tijd heb maak ik wel enkele foto's en plaats ze dan hier.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny.
Fijn om te horen dat je met zoveel dingen tegelijk bezig ben.
We wachten dus rustig af totdat jij ons een mooie update voor kan schotelen! :D

Veel plezier en succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , foto's 16/01/12
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , foto's 16/01/12
Was wat vroeger thuis en snel beloofde foto's genomen :

handelsblok:



bureau waar machinisten starten:



tunnelportaal met ruine :



volkstuintjes :



kopermijnmonument :



overzicht met voorlopige plaats kapel :



heraanleg bedrading :



Zo dat was het voorlopig.Nu weer verder bouwen zodat de brouwerij afraakt en proefrijden met de nieuwe bedrading.



Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
WAUW!!

soms is het ook gewoon leuk even een tijdje niets te zien. Je hebt echt niet bepaald stil gezeten!


Echt heel mooi en knap gedaan!
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Je handelsblok ziet er waanzinnig mooi uit!  :thumbup:

Het geeft een heel ander gezicht als gebouwen geweatherd zijn.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny,

weer heel wat werk verzet lees ik 8o

Je gebouwen heb je mooi geweatherd maar je rotsen vind ik minder geslaagd. Naar mijn mening zijn ze veel te donker :?

Leuk ook die "bollen" op die muurtjes, waar heb je die van gemaakt?

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
de donkerheid van de rotsen is gewoon foto hoor.In werkelijkheid komen ze overeen met de foto's die ik heb uit GHD luxemburg.De bollen zaten bij de muurtjes bij.Ook de tussenstijeln zaten erbij.De muurtjes zijn van Auhagen.Ik heb wel de muurtjes overlangs in 2 geslepen met de dremel.Het zijn eigenlijk hoge fabrieksmuren.Zo had ik de dubbele lengte en was het veel natuurgetrouwer.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Ok Johnny,

veel plezier met de verdere bouw.

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Mooie handelshuizen Johnny! Ook fijn dat de blommekes buiten staan  :D

groet, Michiel
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
geen tijd gehad om aan de baan te werken door huizenbouw.Had wel een probleem sinds jaren met de wipzaag.Deze ging dus weer eens defekt vandaag en dan maar de beslissing genomen nieuw aan te schaffen.Wat ziet mijn oog dan in de Brico : een toestel dat werkt zoals die dingen waar ze in het ziekenhuis de plaaster mee losdoen.Niet getwijfeld en meteen aangeschaft voor de luttele prijs van 99 euro.Thuis dit ding getest en wat een verademing : ipv dat de wagons van de baan trillen door de wipzaag blijven deze nu gewoon beweegloos staan terwijl ik zaag.Ook gewoon een stukje voor een wisselaandrijving uitzagen kan gewoon zonder gaatjes te boren.Had ik dit ding maar al veel eerder gehad.

De Sonicrafter die zaagt zonder veel miserie en voor het grote zaagwerk de nieuwe decoupeerzaag (wipzaag) die trouwens tot maandag in reklame stond voor - 20 euro.

Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hoi Johnny

Het ziet er prachtig uit.

Tony
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , landschapsbegin 31/05
Hallo John,

Dat zijn 2 prachtige stukken gereedschap, hier ga je veel plezier aan beleven.

Gr
Piwie
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , Drastische beslissing verwacht
Na lang nadenken ga ik proberen een groter plan te maken van 4 m X 5,80 m x 3,90 meter.Als dit goed lukt met behoud van hetbestaande basisplan dan breek ik op de zolderruimte de muur af en begint deze zomer de grote verbouwing van de baan.Zal dan makkelijker zijn naar de toekomst toe om alles te bereiken.Vooral het schaduwstation onder het CFL gedeelte baart mij zorgen.Ik moet daar te veel door de knieen gaan om het goed te bereiken.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing en nieuw plan
gelukkig snel de wachtoproepen gehad en dan had ik vandaag vrij.Dan ook maar aan het nieuwe plan begonnen.Veel van het oude kon gebruikt worden waaronder de deels afgewerkte CFL module.De bovenzijde kan bewaard blijven.Enkel het schaduwgedeelte hiervan dient herbouwd omdat ik 40 cm extra krijg..Ook het hoofdstation kan behouden worden.Ook de spiraalvorm kan behouden , al ga ik alles herbouwen naar grote modules.Dwz dat alle delen zelfstandig zullen worden gedragen en dus een eigen steunpotenstelsel krijgen.Zo kan ik door gewoon loskoppelen de grote delen verplaatsen.Tussen de module hoofdstation en CFL krijg ik nu links van de locloods 40 cm tussenruimte voor een makkelijk en snel uitneembaar deel.Dat is een verademing want als er een ontsporing van de trek/duw trein CFL plaatsvond bij het inrijden van het hoofdstation moest ik nu de draaischijf en locloods weghalen.Dat was een ramp als al de stomers erop stonden.
Foto's van afbraak (baan en kamermuur) en heropbouw komer er dus na 29 april aan.



Bij het nieuwe plan heb ik weer een 10 tal blokken bij.Leuk want ik moest teveel locs in de kast laten.In het schaduwstation komen de buitenste sporen elk op 3 lange blokken van 2,50 meter.Leuk want dan kan ik een trein met meer dan 12 wagonnetjes laten rondrijden.De 3 inrijsporen zijn nu ook ontdubbeld naar 2 blokken ipv 1.Ook is de toegankelijkheid naar de toekomst toe veel makkelijker omdat de keerlus kant CFL gewoon volledig bereikbaar is rondom.

PS : 1 groot nadeel is dat als ik een nieuwe vriendin zou hebben met een kindje erbij dat ik moet bijbouwen aan het huis of ze op de kamer met de treinen moet verblijven.Maar dat zien we dan wel weer.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

Dat baanplan ziet er mooi uit dat word een mooie grote baan. En wat betreft die vriendin je kan toch gewoon een twee persoons bed kopen  :D :D

groetjes Martin.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny.
Het kopje deed anders vermoeden maar gelukkig betreft het een uitbreiding van de bestaande baan!
De bereikbaarheid van de baan, zeker het schaduwstation, is toch wel een belangrijk onderdeel, vooral wanneer de jaren toenemen wordt dit een belangrijk onderdeel.

Mooi om te zien dat er ook flinke extra rijmogelijkheden bijkomen, je kunt ook veel meer materieel plaatsen.
En wat een vriendin betreft, dit kan toch ook zonder kind(eren) of heb je al iets op het oog? ;)

Veel succes met de verbouwing.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

Flinke ingreep ben je mee bezig. Wel pettig om straks van die lange opstelsporen in je schaduwstation te hebben. 
Dat wipzagmachientje is superhandig. Een paar jaar geleden wa Fein de enige die zo'n machine had, maar die waren voor de hobby megaduur. Gelukkig komen er steeds meer merken op de markt en zijn er ook steeds meer accessoires beschikbaar.
Succes met de ombouw/uitbereiding.

Groet,
Ronald
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
gisteren en vandaag flink wat tijd gehad om de fijne kneepjes toe te passen op het baanplan :

- in schaduwstation 2 (3 sporig) de inrit en uitrit wat vloeiender gemaakt met slanke wissels
- in hoofstation de in en uitrit rechts anders gebouwd met kruising en slanke wissel.Dit zodanig dat de engelse wissel minimum moet schakelen
- rangeergedeelte en dus ook de tentoonstellingssporen vooraan uitgebreidt
- op het CFL gedeelte de omloopsporen aangepast naar 2231 bogen zodat ik makkelijker bocht overgangen heb .
- op CFL gedeelte inrit naar hoofdstation ook van slanke wissel voorzien omdat dan de trek/duw combinatie makkelijker en vloeiender kan in en uitrijden

Was wat werk maar zal de moeite lonen.Tegelijkertijd ga ik ook alle belangrijke wissels voorzien
van Hoffman aandrijvingen.Enkel de af en toe schakelende wissels blijven omgekeerde M- aandrijvingen.



Schaduwstation



Hoofdstation

Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

Ik zou toch proberen meer zichtbare rijlengte te krijgen voor je hoodbaan. Nu zie je alleen maar een klein stukje spoor aan de rechterkant bij de stationsuitgang terwijl je hem heel mooi achterlangs zou kunnen laten lopen boven het schaduwstation.

Mvg.

Olaf
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
gaat niet.Rechts van het hoofdstation zie je de treinen rijden tot op het roze gedeelte na de eerste bocht van de spiraal (de blauwe lijn).Links zie je ze tot de ingang van de tunnel onderaan het CFL gedeelte waar het lichtblauwe eindigt.Het deel van het schaduwstation ligt onder het schuine dak op amper 45 cm hoogte.Een deeltje van het roze gedeelte komt reeds onder de dakbalk maar is geen probleem want na de bocht komt de mooie brug die ik eerder links van het hoofdstation had.Er is dus een dal voorzien.Bedoeling is de treinen te zien passeren op de hoofdbaan en in beide stations met enorm veel afwisseling.Zo maak ik een reeël beeld met bij het hoofdstation een moderne stad (tussen bergen) en in de roze curve een middeleeuwse stad met volledige ommuring en grote dubbeltorige kerk.Moet nog zien of ik er een grote burcht kan bijplaatsen.Dat gedeelte is vooral landschap.CFl deel is dan industrie met wijngaarden bovenaan.De bedoeling is een fiktieve baan in de Belgische ardennen ,streek Bastogne, en een zijlijn naar Luxemburg (Diekirch).Zo kan ik ook met al mijn NMBS en CFL materiaal de baan op.En niet vergeten de Duitse stomers die vooral door de modelbouwvereniging van de hoofdstad worden onderhouden in het museumdepot met draaischijf.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

ik neem aan dat het mooie slingerende lila-kleurig gedeelte zichtbaar blijft?

Aan de linkerzijde vind ik het trouwens te rechttoe rechtaan :?

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
jahoor, hetr roze gedeelte blijft tot na de 2de bocht zichtbaar.Dan verdwijnt het in de berg met op de top een grote burcht.Links kan ik niet z-anders want ik wil ijn gedeelte CFL met die mooie tunnelpartij bewaren.Je ziet wel enkel het grijze deel hoor.De anderen zijn verscholen. Dat blijft gewoon dezelfde 3 verdiepingen hoge tunnelingangenpartij.Ik moet ze wel deels afbreken om de inrit te verlengen daar dat gedeelte 40 cm klanger word in het schaduwgedeelte.Aan de achetrkant heb ik dus een bergdeel van 40 cm groter waar ook weer een kasteel , villa en grote wijngaard kan komen.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Ok Johnny,

succes met de bouw!

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , voorruitgang en afbraak
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , voorruitgang en afbraak
eergisteren met pijn in het hart alle locs en wagons opgeborgen .Morgen aanvatten met de afbraak van een deel van de tafel en joepie : de muur. Daarna de overblijfselen van de muur mooi afwerken en beginnen met heropbouwen van de tafels.Alvast 1 licht was dat vandaag de servo's uit Hong Kong zijn aangekomen.Nu nog een Esu servodocoderswitch aanschaffen en ik kan tussentijds daar al mee spelen.Zodra ik begin maak ik foto's om hier te plaatsen en de vorderingen terug te laten zien.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , afbraak muur
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , afbraak muur
vandaag met veel moed de muur die 3 jaar geleden was gebouwd dan maar afgebroken.Dankzij het speciale driltoestel ging alles super vlot.Ik zou dat ding niet meer kunnen missen.Het snijdt gewoon alle dingen van elkaar zonder rotzooi te maken.Had speciale plastic gekocht om alles af te dekken en heb hem zelfs niet nodig gehad.Nu is het een open ruimte en wat zal dat de baan ten goede komen.Ben zelfs aan het denken een 2de zijlijn bij te maken omdat ik het deel boven en naast de grote spiraal ongeveer 2 meter breed kan maken zonder problemen.Kan er een klein stationnetje bijplaatsen om de toeristen de oude middeleeuwse stad te laten zien.Zoals beloofd al een paar foto's :

Afbraak voorkant muur,isolatie is reeds verwijderd en opzij gelegd voor mijn broer:


Beide cyproc zijden verwijderd en volledige doorkijk :


De open ruimte.De gewonnen minstens beschikbare ruimte is 2 X 3,40 m op de voorste kamer.Door het verleggen van het hoofdstation komt op de achterste kamer ook de plaats van de besturing vrij en dat geeft meteen ook een ruimte winst kant spiraal van 1,20 x 0,80 m


Morgen verder met afwerken van de vloer : plaatsen isomo (geluid) en groene onderlaag en daarna de tussenstukken met parket afwerken.Dan het CFL deel verplaatsen en kijken hoe ik dat het minst kan beschadigen door afbraak voor de uitbreiding.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Mooie grote ruimte wordt dat Johnny! Open huis ? :mrgreen:
En ik zag ook al wat de basis voor het nieuwe deel wordt:
die balken van het muurtje kunnen prima gerecycled worden...

Groeten,

Erik.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Dat scheeld een hoop ruimte Johnny  :thumbup: :thumbup:

Jij kunt voorloppig weer lekker verder bouwen aan de baan, succes met de rest van de verbouwing.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

Dat word een mooie ruime treinkamer. Succes met het verder bouwen aan je baan, graag regelmatig een update. Het gebruik van de ESU servo switch is een goede keuze bij mij werken ze probleemloos en ik heb nu al 32 servo's in mijn baan.

groetjes Martin.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

grootse plannen, wat een grote ruimte verkrijg je.

succes

Wim
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
mooi vooruit zicht beetje werk maar toch

mvg niko
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Vandaag dan verder afgewerkt maar had er geen rekening mee gehouden dat ik verplicht ben de volledige baan van hoofdstation inclus spiraal te herbouwen.Ga daar dan meteen een spiraal opbouwen welke zeer makkelijk bereikbaar is en van onderuit naar boven via draadeinden is opgebouwd.Ook een vrij stevige constructie zoals bij Tilly zal ik nu gaan gebruiken.Ik zag dat de oude toch wat gebreken had .Nu pas zie ik hoeveel ruimte er werkelijk is.Kan gelukkig weer wat meer riuimte maken aan de linkerzijde van het hoofdstation waardoor ik weer meer zichtbare dubbelsporen ga hebben en mss ook een 2de zijlijnstationnetje.Dat moet ik ff IRL bekijken terwijl ik opbouw.En daar doen we het toch voor.Kan mss ook nog 2 blokken bijmaken in stijgen en dalen van de spiraal.Nog snel een fotootje gemaakt vanuit de hoek in de klimspiraal :

Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny,

prachtige ruimte heb je nu :thumbup:

Maak er wat van :)

Groetjes, John
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hallo Johnny,

Jahoor zo kan het ook gewoon een wand uit elkaar gehaald wat zo extra ruimte opleverd voor de modelbaan slapen kun je altijd nog onder je schaduwstation. :) :)
Als ik zo naar het plafon kijkt geeft dit wel een heel brandbaar geheel, zal hierbij een brandblusser geen overbodige luxe zijn.

Je nieuwe railplan ziet er goed uit, wat betreft het aantal opstelsporen zijn aardig op lengte zal je geen spijt van krijgen.

Vele succes met de opbouw en vooral plezier.

Groet Wim.

Re:Vervolg "Mijn baanplan" , herbouw schaduwstation
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , herbouw schaduwstation
ondanks het rotweer toch materiaal gehaald en begonnen aan de uitbreiding van het schaduwstation.Ditmaal niet vergeten gleufjes te maken om de draden doorheen te leiden.Ook gebruik gemaakt van de oude muurdelen om nieuwe steuntjes te maken voor het hele schaduwstation.Nu staat dit voledig los van de bovenbaan.



Met multiplex 10 mm erop :


Met de rol kurk erop.Wat is die duur geworden.Dubbel in prijs sinds vorige rol (3 jaar geleden) :
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Heerlijke ruimte Johnny en voortvarend met de nieuwe onderbouw begonnen. Die uitsparingen zijn weer mooi doordacht!
Waar haal jij die kurkrollen?

groet,
Michiel
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
gekocht in hofstade bij Aalst.Van den Nest doe het zelf.Kosten nu wel 45 euro/stuk  0,50 m X 10 meter 4 mm dik.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Ah mooi, daar kun je vloeren mee leggen  :D Niet on-line gekocht dus. Aalst is een beetje ver weg..

dank, Michiel
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hallo Johnny,

Het tempo zit er goed in vanwege het slechte weer wat je zelf al aangeeft maar vandaga een mooie dag, ligt het werk nu stil ?
Ik keek even naar je uitbreiding van je schaduwstation maar strak en netjes ga je weer te werk maar vindt zelf de staanders dik genoeg maar de contructie heb ik mijn twijfels over.

Misschien een beetje schoren met behulp van extra balkjes lijkt me geen overbodige luxe. De gleufjes voor de draden heb je goed gedaan. :thumbup:

Succes met de bouw verder.

Groet Wim.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Hoi Johnny  :)

Prachtige ruimte heb je nu zeg  :thumbup:

Dat spul is knap duur allemaal...dat blauwe spul wat ik gebruik kost ook zo'n 23 euro voor 10 dunne plaatjes  8o

Lag bij Karwei, het is nu vlak dus geen gaatjes meer aan één kant..is wel fijner om mee te werken dan met gaatjes trouwens  ;)

Ziet er veel belovend uit, succes !!

Groeten,

Hans  ;)
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Citaat van: Hansje op maandag 30 april 2012, 09:53:01

Hoi Johnny  :)

Lag bij Karwei, het is nu vlak dus geen gaatjes meer aan één kant..is wel fijner om mee te werken dan met gaatjes trouwens  ;)


Groeten,

Hans  ;)


Hallo Hans,

Ben het wel met je eens maar voor het effect geluidsdempend zijn de onderplaten van de Gamma beter die zijn namelijk wel een stukje zachter.

Groet Wim.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
die hebben we in Belgie niet in de Gamma.Was al begonnen met kurk en is makkelijker om verder te gaan.Had oorspronkelijk ook geprobeerd met isomo bekleed met papierlaag.Is ook goed maar de kurk is makkelijker en ligt vaster.Zelfs zonder lijmen.
Schoren op het schadustation is niet nodig.Voor de hoofdbaan wel.Die zijn nl 85 cm hoog en dan moeten ze gestabiliseerd worden.
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
hoi Johnny,

mooie uitbreidingen van je baan , ik wou hier ook een muur uitbreken maar de buurvrouw kon er niet mee lachen , die treinen in haar living :D

Grtn
Tom
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Vervolg "Mijn baanplan" , drastische beslissing
De verbouwingen van de kamer zijn achter de rug en nu ga ik alles terug heropbouwen.Vooral de supergrote spiraal (1,80 X 1,40 m) wordt een leuk werkje.Schaduwstation wordt ook 1,80 meter langer en ik kan nu rijden met 2 treinen van 4 meter lengte.Daar deed ik het voor.Ook zal het hoofdspoor veel meer zichtbaar zijn en kan ik een mooi kasteel bouwen boven de spiraal met bijhorend middeleeuws of laat gotisch stadje.Daaronder heb ik inmiddels plaats gevonden voor een kleine 2 sporige halte waar ik toeristen treintjes kan laten rijden in de vorm van busjes reeks 41 en natuurlijk ook de 600 van Marklin.Foto's volgen volgende week met de vorderingen en het nieuwe plan.