Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

1e baanplan

Gestart door nkeer3 zondag 18 oktober 2009, 02:11:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
1e baanplan

Heb vandaag zitten stoeien met Wintrack en heb mijn allereerste baan ontworpen.
Het is voor een tafel van 400x135cm
Ik weet niet hoe ik niveau's moet maken met Wintrack dus ligt et plat op de tafel zeg maar.
Er zitten veel passtukjes in zodat et een mooi prijzig baantje word hihi
Hoor graag jullie mening voor verbeteringen.


http://members.home.nl/r.attema/Zend/QSL_html/Modelrailway.html
Re:1e baanplan
Yoshi4184
gast

Re:1e baanplan
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit. Het enige dat ik je graag wil meegeven is dat je na een wissel soms beter de 24224 bocht kunt leggen ipv al die rare oplossingen zoals na je 3-wegwissel. Verder zijn er nog wat andere stukken waarvan ik denk dat het met een zeer kleine aanpassing met minder rails gedaan kan worden wat weer wat in de kosten zou schelen.

Dan een off-topic vraagje, welk programma gebruik je om je windows klok rechtsonder zo te krijgen?
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:1e baanplan
Hey,

het idee is leuk, maar ik zou het eens wat opschonen als ik jou was. je hebt veel kleine valse knikjes op plaatsen zitten, die wegkunnen. Daarnaast zou ik proberen de 2 sporen bovenaan mooi naast elkaar te leggen? Dubbelspoor is immers best mooi.

Roy
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Citaat van: Yoshi4184 op zondag 18 oktober 2009, 04:00:51
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit. Het enige dat ik je graag wil meegeven is dat je na een wissel soms beter de 24224 bocht kunt leggen ipv al die rare oplossingen zoals na je 3-wegwissel. Verder zijn er nog wat andere stukken waarvan ik denk dat het met een zeer kleine aanpassing met minder rails gedaan kan worden wat weer wat in de kosten zou schelen.

Dan een off-topic vraagje, welk programma gebruik je om je windows klok rechtsonder zo te krijgen?
http://www.desktoptrayclock.com daar heb ik dat programma weg.

bedankt voor jullie reactie's, ja ik zei al er zitten veel stukjes en rare verbindingen in dat komt ik heb het programma zelf automatisch een verbinding laten zoeken om dat ik er niet uit kwam.
En het is mijn eerste verzoek een baan te ontwerpen ben allang blij dat het wat is 

Dubbel spoor is leuk vind ik ook maar eens zien hoe de financiën er voorstaan dan

Tips blijven welkom hoor

Re:1e baanplan
YC52000
gast

Re:1e baanplan
-DELETE-
Re:1e baanplan
lam201
gast

Re:1e baanplan
Hoi


die kruising in het midden van het rangeergedeelte is een 24740.
Dit is een kruising, geen engelse wissel.
Het is dus onmogelijk om vanaf het hoofdspoor op de drie aangrenzende opstelsporen te komen.
Je kunt hiervoor beter de 24624 gebruiken.

Deze heeft we een andere hoek, dus je zult wel even moeten puzzelen om één en ander passend te maken.


Verder misschien links onderin de gebogen wissels er uit halen en een dubbelspoor aanleggen. eventuele overloop wissel op het rechte stuk naar boven. op die manier kan je meerdere treinen laten rijden, zonder zorgen hoeven te maken over een eventuele aanrijding.

Lambert
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Citaat van: lam201 op maandag 19 oktober 2009, 13:55:48
Hoi


die kruising in het midden van het rangeergedeelte is een 24740.
Dit is een kruising, geen engelse wissel.
Het is dus onmogelijk om vanaf het hoofdspoor op de drie aangrenzende opstelsporen te komen.
Je kunt hiervoor beter de 24624 gebruiken.

Deze heeft we een andere hoek, dus je zult wel even moeten puzzelen om één en ander passend te maken.


Verder misschien links onderin de gebogen wissels er uit halen en een dubbelspoor aanleggen. eventuele overloop wissel op het rechte stuk naar boven. op die manier kan je meerdere treinen laten rijden, zonder zorgen hoeven te maken over een eventuele aanrijding.

Lambert
Hoi Lambert bedankt voor de tips stel ik zeker op prijs.
Dat met het 24624 kan ik snappen alleen het geen met overloop wissel dat moet ik eens wat vaker lezen hihi
Ik ben echt een leek hoor ik zal een nieuw banen plan invoeren in Wintrack met de verbeteringen dan (helaas kun je in de demo versie niks opslaan om zodoende de volgende dag weer verder verbeteringen aan te brengen )  :-(
Maar goed tis leuk om te doen dus ff weer daarvoor tijd vrij maken

groeten Ruud
Re:1e baanplan
redskin
gast

Re:1e baanplan
Rechts liggen de sporen over elkaar heen. Gaar hoe dan ook niet goedkomen als er twee treinen elkaar daar gaan passeren.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Omdat ik ben gaan twijfelen ben ik nog steeds aan het denken en meten hoe of ik het nu wil aanpakken en heb toch nog verschillende vragen.

Wat is een realistische bocht? Nr?
Wat word er over het algemeen voor bocht nummers gebruikt
Wat vinden jullie de minimum breedte als je een halfe cirkel moet maken met 2 sporen.
Ik was van plan om een tafel te maken van 400x135 maar denk toch dat dit niet verstandig is. Dit met het oog op de armlengte.Zit er ook aan te denken om de tafel hoogte 116 te maken dit weer met het oog op het werken onder de tafel.( wat vinden jullie?
Ik ben gelukkig nog niet begonnen met hout te halen dus kan nog alle kanten op.   

Groet Ruud
Re:1e baanplan
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:1e baanplan
Citaat van: nkeer3 op donderdag 22 oktober 2009, 22:39:36
Wat is een realistische bocht? Nr?
Wat word er over het algemeen voor bocht nummers gebruikt
Wat vinden jullie de minimum breedte als je een halfe cirkel moet maken met 2 sporen.
Ik was van plan om een tafel te maken van 400x135 maar denk toch dat dit niet verstandig is. Dit met het oog op de armlengte.Zit er ook aan te denken om de tafel hoogte 116 te maken dit weer met het oog op het werken onder de tafel.( wat vinden jullie?
Ik ben gelukkig nog niet begonnen met hout te halen dus kan nog alle kanten op.   

Hoi Ruud,

Ja hoor duidelijke vragen.. Yacoub kan beter zijn mond gaan houden... :wink:

Maar er is geen standaard antwoord op je vragen. E.e.a. hangt af van beschikbare ruimte voornamelijk.

De meest realistische bochten zijn de minst scherpe R4 en R5 (24430, 24530) met combinatie van gebruik van slanke wissels (24711, 24712). Echter in het slanke wissel-programma is (nog??) geen Engelse wissel te vinden, dat maakt baanplannen een stuk moeilijker. Een 3-weg wissel zit ook niet in het ´slanke´ programma, maar deze komt in praktijk ook maar zeer zelden voor. Op de modelbaan wordt hij eigenlijk voornamelijk gebruikt als echte ruimte bespaarder. De ´echte realist vindt zelfs R5 nog te scherp, en werkt liever met zogenaamde flexrails van de K-rails. In C is dit niet beschikbaar).

Waar je rekening mee moet houden bij het C-rails assortiment, is dat bochten R1, R2 en R3 bij elkaar horen.. En R3, R4 en R5... De rails liggen bij laatst genoemden (slanke programma) ook wat dichter bij elkaar als bij het eerste groepje -klik hier- voor een visualisatie van wat ik bedoel.. E.e.a. heeft te maken met overhangen/uitsteken van langere rijtuigen naar binnen in de ´onrealistiche tè scherpe´ bochten. -klik hier- voor de maten bij de C-Rails bochten/ovalen.

De meeste mensen hebben niet de de beschikbare oppervlakte die jij hebt, en werken derhalve met het (ook goedkopere :wink: ) onrealistische R1, R2 en R3 en bijbehorende wissels (24611, 24612, 24630 (3weg), 24624 (engels) en 24671, 24672 (bochtwissels) dit voornamelijk uit ruimte-gebrek om met ruime bochten te kunnen werken). Uiteraard kan je ook combineren en stukken die bijv. niet zichtbaar zijn werken met ´niet slank´ en de zichtbare stukken met ´wel slank´.

Wat je eens kan doen, is eens wat baanontwerpen tekenen met bijv. de demo-versie van wintrack -klik hier- .. Teken je eerst de beschikbare ruimte op schaal, en kan je daar mooi op schaal een baan op tekenen. Nadeel van wintrack-demo is dat je je baanplannen niet kunt opslaan.

Dan de diepte en hoogte van je baan. Diepte moet je eigenlijk nooit breder maken dan 1m vanaf een bereikbare plaats.. heb je dus een plank tegen de muur, beter niet breder dan 1m... Kan je aan beide kanten langs lopen, dan kan je ´m rustig 2m maken.. Dit ivm met het werken aan de baan.. Of je moet onmens lange armen hebben, of een hijsinstallatie waar je in gaat hangen :mrgreen: .. Soms kom je er niet onderuit, en kan je met mangaten werken (evt. met een soort deksel waar je ook scenery op kunt monteren).

De hoogte wordt veel over gediscussieerd.. Zelf staat mijn baan op 40/50 en 60cm hoogte, maar dit heeft meer te maken dat ik dan meer ruimte voor de baan heb, ivm het schuine dak van mijn zolder.. En ondanks mijn goddelijke lichaam, kan ik toch nog overal eronder.. Is het praktisch? Nee niet echt. Ik kan wel vanaf een stoel over mijn hele baan kijken  8) Als je veel aan de baan werkt, is het (mijn inziens!) het fijnste om dezelfde hoogte te gebruiken, als wat je een fijne hoogte vind van een aanrecht.. Ben je een lang persoon zal dat verschillen als dat je maar klein bent.

Hopenlijk heb je wat aan dit verhaal.. Mochten er nog meer vragen zijn, stel ze gerust.
Re:1e baanplan
viking
gast

Re:1e baanplan
Sacha,

interessante en duidelijke info, zal ik meenemen bij het plannen van mijn toekomstige baan. Eerst een goed kijken en raadgevingen als de jouwe doornemen om typische beginners fouten te vermijden.

Tks


Grts
Johan
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan

Kijk daar heb je wat aan! beter als dat geneuzel  :wink:

inderdaad zeer goede uitgebreide info met help volle links.

Bedankt Sacha nu kan ik me een beter beeld maken van het bochten werk ik heb nog niet in het echt een baan gezien.
Ja een hele grote baan waar alles erg realistisch gemaakt is gemaakt en een module bakken baan in de lengte dus van A naar B rijden.
En tja op filmpjes en foto's hier op het forum maar das toch net even wat anders als in het eg ie :D

Heb wel dingen ingedachten van tja een brug en een tunnel en een keer lus /klimspiraal maar tja in gedachte is anders, of dat het ook werkt snap U hihi
Dus dan maar vragen stellen hiero

Ik sluit me bij Johan aan veel kijken en goed overleggen wat te doen das beter als snel wat maken en dan later zeggen shi. had et toch beter zo moeten doen.

Bedankt tot meerdere vragen  :wink:

Ruud
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Weer ( of liever gezegt nog steeds met het baan plan bezig.



graag reacties.
en wat doe ik verkeerd in de rechter bocht met de 2 meegebogen wissels?
krijg het niet sluitend.

groet Ruud
Re:1e baanplan
digi-jacques
gast

Re:1e baanplan
je bovenste wissel 1 naar links opschuiven en tussen de twee wissels een 24130 plaatsen, komt ie wel uit...................
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Citaat van: digi-jacques op maandag 16 november 2009, 23:03:22
je bovenste wissel 1 naar links opschuiven en tussen de twee wissels een 24130 plaatsen, komt ie wel uit...................

Hoi Jaques bedoel je zo maar dan sluiten de 230 en 188 nog niet helemaal aan zo te zien of zou dat in het egie wel kloppen?
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:1e baanplan
Ik denk dat als je in de buitenbocht de onderste 24230 vervangt door een 24130 dat die klopt.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
hoi Marco et zal zo moeten.

Wat vinden jullie is het een beetje een logisch plan?

Ben nog niet zo een kei in het ontwerpen dus alle komentaar is welkom.

Links onder in had ik een eindstation met stoomlok rangeer stukje bedacht en in het midden onder in een groot station - bovenin een brug - links in het midden een stoomdepot - rechts rangeer gedeelte.

Re:1e baanplan
lam201
gast

Re:1e baanplan

in je ontwerp zit één keerlus. Namelijk de diagonaal van het rangeer gedeelte. Zodra je deze overgestoken bent, kan je niet meer terug. (achteruit ja. dat dan weer wel.)

om dit op te lossen zul je een tweede keerlus moeten maken.
Hoe? geen idee.. heb het plan bestudeerd, maar kan zo gauw geen oplossing geven.

Lambert
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Hoi Lambert

Bedankt voor jou reactie, had zelf ook al zo iets gezien en ben maar weer opnieuw aan het ontwerpen gegaan.

Ruud
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:1e baanplan
vind het persoonlijk maar een saai plan dat snel zal vervelen.Kan je mss eens de juiste  tafelmaten geven of kijken bij de plannen die hie rop de site staan.Gewoon een beetje aanpassen dan.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Hoi
ja vind ik achteraf ook wel hi
De maten zijn A:200B:410C:122D:310 volgens Wintrack gegeven.Ja heb al veel plannen hier op et forum gezien (maar wil geen voor gebakken plannetje, snap je wat ik bedoel) degene die ik leuk vind is die van Peter de geluidsman. misschien dat ik daar een gedeelte uit kan verwerken in een nieuw plan? Bvb dat station zo schuin over de baan heen vind ik mooi en zijn klimlus ligt aan de kant waar ik hem eventueel dan ook zou kunnen leggen. alleen moet ie dan dubbel sporig worden  om dat ik dubbelsporig wil gaan rijden, is me ook aangeraden hierop et forum.
Ik ben totaal nieuw en onervaren op dit gebied en weet dus ook niet goed waar ik op moet letten bij het plannen.Vandaar dat ik blij ben met jullie commentaar.
Heb natuurlijk wel een paar idee 'n maar vind et toch moeilijk om dat in een baan plan om te zetten.

Ruud



Re:1e baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:1e baanplan
stuur eens een PBtje naar Peter.Misschien stuurt hij dan wel zijn wintrack plan door en kan je het gewoon bewerken naar jouw zin.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2018

offline
Re:1e baanplan
Citaat van: YC52000 op zondag 18 oktober 2009, 18:16:26
-DELETE-

Voor de leesbaarheid is het beter om niet zomaar reacties te gaan deleten lijkt mij...  :?
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Citaat van: Onyx op vrijdag 20 november 2009, 19:33:58
Citaat van: YC52000 op zondag 18 oktober 2009, 18:16:26
-DELETE-

Voor de leesbaarheid is het beter om niet zomaar reacties te gaan deleten lijkt mij...  :?

Sri ik heb niks gedelete hoor.

Citaat van: bellejt op vrijdag 20 november 2009, 19:16:40
stuur eens een PBtje naar Peter.Misschien stuurt hij dan wel zijn wintrack plan door en kan je het gewoon bewerken naar jouw zin.
Zal Peter eens vragen ja maar dacht dat hij geen plan had ?


Re:1e baanplan
Lid sinds: 2018

offline
Re:1e baanplan
Was ook een reactie op het bericht van Yacoub, vandaar de quote.
Re:1e baanplan
YC52000
gast

Re:1e baanplan
Citaat van: Sascha op zaterdag 24 oktober 2009, 13:45:26
Citaat van: nkeer3 op donderdag 22 oktober 2009, 22:39:36
Wat is een realistische bocht? Nr?
Wat word er over het algemeen voor bocht nummers gebruikt
Wat vinden jullie de minimum breedte als je een halfe cirkel moet maken met 2 sporen.
Ik was van plan om een tafel te maken van 400x135 maar denk toch dat dit niet verstandig is. Dit met het oog op de armlengte.Zit er ook aan te denken om de tafel hoogte 116 te maken dit weer met het oog op het werken onder de tafel.( wat vinden jullie?
Ik ben gelukkig nog niet begonnen met hout te halen dus kan nog alle kanten op.   

Hoi Ruud,

Ja hoor duidelijke vragen.. Yacoub kan beter zijn mond gaan houden... :wink:

Maar er is geen standaard antwoord op je vragen. E.e.a. hangt af van beschikbare ruimte voornamelijk.

De meest realistische bochten zijn de minst scherpe R4 en R5 (24430, 24530) met combinatie van gebruik van slanke wissels (24711, 24712). Echter in het slanke wissel-programma is (nog??) geen Engelse wissel te vinden, dat maakt baanplannen een stuk moeilijker. Een 3-weg wissel zit ook niet in het ´slanke´ BLA BLA BLA BLA BLA BLA
Citaat van: Onyx op vrijdag 20 november 2009, 21:32:36
Was ook een reactie op het bericht van Yacoub, vandaar de quote.


Daarom dus gedelete
Re:1e baanplan
ronald614
gast

Re:1e baanplan
www.trackplanner.de deze site kun je gratis downloaden misschien help dit je wat verder
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Hallo Ronald,

bedankt voor de tip heb hier Wintrack in gebruik en blijft zelfde denk ik hihi

Ik heb onder tussen hout gekocht voor de tafel om zodoende ook eens wat te experimenteren met rails in het egie. Ik denk dat rails uitleggen een hoop info kan geven. Om jullie ook de bouw vorderingen te laten zien heb ik ook foto's gemaakt en zal die hier op het forum plaatsen  .

Maar heb gelijk nog wel 2 vragen

1 ik heb aan de 2 zij kanten en de achterwand een strook mdf van 60cm gemaakt maar wil dit eigenlijk wel een kleurtje geven.Nu zie ik bij veel mensen licht blauw met wolkjes is behoorlijk neutraal dus wil hier ook zoiets doen maar wat kan je het beste doen latex of gewoon schilderen? wat is mooier?

2 En een ring leiding voor onder de tafel komt er ook. Heb vd draad in blauw - bruin - geel/groen en dik luid speaker snoer rood/zwart.
Denk dat we hier niet helemaal digitaal gaan rijden dus alleen spanning voor huisjes - seinen en wissel aandrijving en spanning op de baan is dan voldoende toch?

Misschien hebben mullie nog tip waar ik beter nu aan kan denken?

Groeten Ruud

Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Denk dat ik er wat baanplan aangaat nu uit ben hoop ik.
Wat vinden jullie...... graag reacties!




Groet Ruud
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:1e baanplan
Ruud,

Ik zie op dit moment alleen een rood kruis in een wit vlak.
Re:1e baanplan
PH
gast

Re:1e baanplan
Citaat van: BR 66 op woensdag 25 november 2009, 21:21:04
Ruud,

Ik zie op dit moment alleen een rood kruis in een wit vlak.

Kan je toch 2 locjes heen en weer laten rijden. :D

Gr Peter
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
hoi mannen  ik heb problems met foto's uploden heb Sascha raad gevraagt komt goed...
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Krijg het niet voorelkaar met foto plaatsen wie heeft er nog meer webspace van Ziggo(@home)?
Zal wel wat verkeert doen dan. Alhoewel mijn eigen Homepage probleemloos werkt.

Groeten Ruud
Re:1e baanplan
PH
gast

Re:1e baanplan
Citaat van: nkeer3 op donderdag 26 november 2009, 22:41:11
Krijg het niet voorelkaar met foto plaatsen wie heeft er nog meer webspace van Ziggo(@home)?
Zal wel wat verkeert doen dan. Alhoewel mijn eigen Homepage probleemloos werkt.

Groeten Ruud


Probeer eens www.tinypic.com

Gr Peter
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
hehe eindelijk is me het gelukt om een foto hier online te zetten  :)
ziggo heeft een storing ......
Dus nu maar via tinypic bedankt Peter.



hoor graag jullie meningen.

Groet Ruud
Re:1e baanplan
PH
gast

Re:1e baanplan
Citaat van: nkeer3 op vrijdag 27 november 2009, 17:24:03
hehe eindelijk is me het gelukt om een foto hier online te zetten  :)
ziggo heeft een storing ......
Dus nu maar via tinypic bedankt Peter.

hoor graag jullie meningen.

Groet Ruud

Zo, da's wat meer dan met 2 locjes heen en weer rijden. Rails zat.
Is die lus onderin niet te steil met die wissel er in naar de draaischijf? Verder stoere baan.

Gr Peter
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Hoi Peter,

Bedankt voor je inbreng.
Ja ik ben er een poosje mee bezig geweest hoor hi. Ook al omdat ik totaal geen inzicht heb in wat wel en wat niet kan .
De helling moet zo voor dat wissel weer op 0 uitgekomen zijn.. maar of dat lukt zal moeten blijken anders laat ik die link naar de draaischijf vervallen.

Ik weet niet of er in plaats van een C er ook eventueel een Mrail draaischijf in kan dit met het oog op de Euro's hihi

Groet Ruud
Re:1e baanplan
Danielrailer
gast

Re:1e baanplan
Ik zou proberen geen R1 te gebruiken. Dit levert namelijk een flinke beperking op wat betreft je materiaalkeuze. 1:87 gaan daar namelijk niet doorheen. Verder gebruik je een hoop losse tussenstukjes. Verder heb je een hoop rails op een relatief kleine ruimte, wat het rommelig en onrealistisch maakt. Je hebt namelijk een aantal sporen die niet nodig zijn. Zo kun je op 4 manieren naar de draaischijf, terwijl je aan één spoor genoeg hebt.
succes!
Re:1e baanplan (inmiddels nr13)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan (inmiddels nr13)
Hoi Danielrailer,

Oke bedankt voor je opmerkingen en tip heb et in nieuw plan verwerkt. wat denken jullie?




Kan het rangeer gedeelte alleen achteruit rijdend bereiken is dat erg?

Onderin bij de 24624 zit ook nog een punt waar et niet helemaal aansluit

Re:1e baanplan (inmiddels nr13)
Citaat van: nkeer3 op zaterdag 28 november 2009, 18:07:06
Onderin bij de 24624 zit ook nog een punt waar et niet helemaal aansluit
door links van de bocht een 188 tevervangen door een 172

weet alleen niet of de rest dan wel uit komt
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
heb ik even veranderd  :wink: et ziet er nu beter uit ja
maar wat denk je van de rest?
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:1e baanplan
vind eht spijtig dat je locloods-draaischijf volledig verscholen zit achter je brugpartij.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
ja dat vond ik zelf ook al, ben net bezig met het naar rechts te verleggen.
Re:1e baanplan
Danielrailer
gast

Re:1e baanplan
Je gebruikt weer R1 in je bocht rechts. Die zou ik er nog uit halen.
Misschien is het een idee om je rangeerterrein te koppelen met je station en de verbinding die er nu is te laten vervallen. Dit maakt het realistischer.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan


hoop dat dit plaatje wat grote betreft nog mag?maar is wat duidelijker. Dat er veel pas stukjes in voorkomen komt mee de door dat ik weinig ervaring heb in het plannen en laat wintrack dan zelf zoeken als et me wat lijkt dan heb ik et eerst maar zo gelaten


Citaat van: Danielrailer op Vandaag om 22:33:04
Je gebruikt weer R1 in je bocht rechts. Die zou ik er nog uit halen.
Misschien is het een idee om je rangeerterrein te koppelen met je station en de verbinding die er nu is te laten vervallen. Dit maakt het realistischer.


De laatste zin snap ik niet helemaal Daniel kun je wat duidelijker zijn Daniel?

Ik ben met nog een plan bezig daar krijg ik wat meerdere rij mogelijk heden is misschien wat speelser. plaatje komt nog.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
heb net een nieuw plan klaar maar zie nu net dat er een dikke fout in zit (zien jullie et ook)



Wat is het moeilijk om wat passend te krijgen  :|

Was wel leuk met zoveel rij mogelijkheden, en zo mooi de trein naar je toe zien rijden uit het station maar jahhhhh......

ga nu slapen, en zie graag jullie comentaar morgen trusten.............................
Re:1e baanplan
Ronald69
gast

Re:1e baanplan
Waarom gebruik je zoveel rails op een, naar mijn mening, relatief klein oppervlak.
Heb je ook gerealiseerd dat als er op de lange kant iets ontspoort dat je daar moeilijk bij kunt?
Probeer eens je plan te maken in Anyrail, oogt strakker.

Grt, Ronald.
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:1e baanplan
kijk eens op het forum naar het topic over baanplannen.Misschien vind je daar een betere basis.Sporen over elkaar gaat wel maar de locs passeren er zo moeilijk.
Re:1e baanplan
rorail
gast

Re:1e baanplan
Kun je niet beter de locverzorgingsplaats (de draaischijf en voldoende sporen voor het opstellen, ontslakken, bekolen, innemen van water en zand etc.) naar de punt van de L vorm van de baan halen? Dan voorkom je de problematiek om dit gebied op een realistische wijze tussen allerlei sporen weg te werken.
Vervolgens zal het waarschijnlijk ook eenvoudiger zijn het resterende sporenplan te ontwerpen.

Groet,
Ronald
Re:1e baanplan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:1e baanplan
Hoi Mannen,

bedankt voor jullie inbreng.
Beetje verward ben ik nu wel  :D
Citaat van: Ronald69 op zondag 29 november 2009, 01:16:13
Heb je ook gerealiseerd dat als er op de lange kant iets ontspoort dat je daar moeilijk bij kunt?
Probeer eens je plan te maken in Anyrail, oogt strakker.
Grt, Ronald.
Tafel staat op wieltjes dus kan er aan de achterkant bij komen.

Citaat van: bellejt op zondag 29 november 2009, 02:01:48
kijk eens op het forum naar het topic over baanplannen.Misschien vind je daar een betere basis.Sporen over elkaar gaat wel maar de locs passeren er zo moeilijk.
Ja natuurlijk heb ik daar gekeken vind het alleen moeilijk om daar iets uit te kiezen en het voor mijn plaat aan te passen. en wat bedoel je met locs kunnen moeilijk passeren?

En ja Ronald je hebt gelijk de draaicirkel komt eigenlijk niet zo erg tot zijn recht daar.

Mijn iedee was om meerdere rij richtingen te krijgen zodat et niet steeds et zelfde rondje is die gereden moet worden.

Maar jullie hebben natuurlijk gelijk dat er veel rails ligt op de tafel mischien wat minder rangeer sporen?

weer terug naar de tekentafel dus......

Groet Ruud