Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en

Gestart door Roy zaterdag 17 oktober 2009, 18:15:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Hey hallo,

aangezien ik mijn baan wil gaan bouwen in de jaren 90 stijl, en het feit dat ik een flinke ertstrein bezit, wil ik graag een 3 of 4 span 2200´en hebben. Het lijkt me supergaaf, om die dan voor deze ertstrein te hebben rijden.

Maar nu heb ik jullie tips nodig. Ik kan natuurlijk 4 stuks van het nieuwere model 2200 aanschaffen. Maar dat is me te makkelijk (lees:te duur). Ik bezit al 1 oude 2200 met diverse mankementen. Mijn idee was dus, om nog 3 "in mindere staat verkerende modellen" aan te gaan schaffen. Daarna deze netjes allemaal opnieuw spuiten, voorzien van decals, zelf gemaakte strakke hekwerken, verlichting etc etc.

Maar hoe kan ik dit het best technisch gaan doen? Ik wil gaan rijden met k-rail met een MS als als besturing. Ik had het idee om bijvoorbeeld 2 modellen te voorzien van een verbeterde en rustigere motor, en de 2 anderen als dummies te gebruiken. Maar ik hoop dat deze 2 dan voldoende vermogen bezitten, om 32 ertswagons (6 assen per stuk) over mijn baan te trekken. Mijn baan zelf is vrij vlak bedacht (hoe kan het ook anders in ons kikkerland.) Alleen bezit mijn baan 1½ spiraal om naar het schaduwstation te komen.

Dus, hoe denken jullie hierover?

Roy
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Al 60 kijkers, en niemand die een reactie plaatst?

Roy
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Nou vooruit. :wink:

Die twee 2200´s gaan het met die sleep niet redden in je railspiraal denk ik. ´Tis te proberen maar ik zou voor 3 gaan.

Gr, Ben.
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Als het span altijd bij elkaar blijft adviseer ik je twee of drie lokomotieven aan te sturen met één decoder. Ik heb zelf daar hele goede resultaten mee.
De lokken permanent aan elkaar koppelen met een koppelstang of werken met 4 polige stroomvoerende koppelingen. (Ik pas beide toe)

Mvg, Johan
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Ah zo. En dan een mashima motor inbouwen ofzo? Want mijn oude 2200 klinkt nogal rouw.
Roy
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Wat jij wilt  :mrgreen: Wel een decoder uitzoeken die een beetje stroom kan hebben echter 3 motoren op één decoder moet wel lukken.

Mvg, Johan
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tips gevraagd over het bouwen van een 4-span 2200´en
Oke, bedankt zover!

Roy