Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loksound achterverlichting uitschakelen

Gestart door Sjaak zondag 18 oktober 2009, 20:37:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loksound achterverlichting uitschakelen
Hallo,
ik heb een Roco TEE RAM met loksound daarin en ik rij met CS1 met ESU up date.
Ik heb d.m.v. een 2e adres 8 functie toetsen die werken.

Functie toets 0 schakel de verlichting aan of uit alleen gaat de achterverlichting niet uit.
Is er iemand die weet of dat uit te schakelen is.

Ik heb ook binnenverlichting ingebouwd en aan gesloten op de bruine draden die daarvoor bestemd zijn deze kan ik aan of uit schakelen.

Dgr Sjaak
Re:Loksound achterverlichting uitschakelen
De achterverlichting zit niet op de decoder aangesloten.
Het werkt hetzelfde als een stuurstandrijtuig.

Groeten  Geert.
Re:Loksound achterverlichting uitschakelen
Hoi Geert,
Volgens mij zit de achterverlichting wel op de decode aangesloten
Als de trein het afrem gedeelte op rijdt voor een sein dat op rood staat gaat het achterlicht uit en het voorlicht en binnenverlichting blijven aan.

Dus als de de decode een signaal krijgt om af te remmen en te stoppen wordt ook de achter verlichting uitgeschakeld.

Ik hoop er nogeens achter te komen hoe je de achterverlichting uit kan schakelen en dat het aan blijft voor een sein dat op rood staat.

dgr. Sjaak


Re:Loksound achterverlichting uitschakelen
Hallo Sjaak,
Ik heb ook deze TEE,als je er binnen verlichting in bouwt moet je in de motorwagen op de printplaat en stekkertje omzetten volgens de gebruiks aanw.
heb je dat ook gedaan?, en als je hem  op DCC zet heb je nog meer geluiden.

groet-jes(Jan)
Re:Loksound achterverlichting uitschakelen
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je een 2e decoder in
het achterste rijtuig bouwen.

Groeten Geert.
Re:Loksound achterverlichting uitschakelen
Jan,
het stekkertje op de printplaat had ik al op D gezet om de binnen verlichting uit te kunnen schakelen.

d.m.v. een 2e adress heb ik ook meer geluiden eruit gekregen allleen als ik op DCC wil rijden gaat het niet goed als de trein het afremtraject met een remmodul van viessman op rijdt dan stopt de trein gelijk en de rijrichting wordt omgedraaid en het motorgeluid gaat aan.
Op MM heb ik tot nu toe daar geen last van.
Mijn vraag aan jou is, kan jij wel de achterverlichting uit schakelen.

dgr Sjaak