Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

functiedecoder, welke te kopen?

Gestart door hogwarts maandag 04 februari 2008, 14:27:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
functiedecoder, welke te kopen?
Hallo

Ik zou graag in mijn engelse wagonnetjes ledjes inbouwen. Ik wil daarvoor de DR10G14 van digirails gebruiken (die ene waarbij je hem kan doorknippen). Ik heb een mobile station. Nou vraag ik me af. Welke functiedecoder kan ik het beste gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Re: functiedecoder, welke te kopen?
Hallo,

ik gebruik tot volle tevredenheid die van Uhlenbrock, nr. 76900, dit in tegenstelling tot de loc-decoders van Uhlenbrock die ik bagger vind, maar dat is persoonlijk 8)

Mvg Gert
Re: functiedecoder, welke te kopen?
maar is deze ook te programmeren met de Mobile Station.
Re: functiedecoder, welke te kopen?
Ik gebruik de FD-4 van Tams.
Die is met de Mobile Station te programmeren (wel wat omslachtig maar gelukkig hoeft dat niet iedere dag).

Groetjes,
Kiezel :)
Re: functiedecoder, welke te kopen?
Citaat van: kiezel op maandag 04 februari 2008, 14:54:26
Ik gebruik de FD-4 van Tams.
Die is met de Mobile Station te programmeren (wel wat omslachtig maar gelukkig hoeft dat niet iedere dag).

Die heb ik ook net besteld, ben benieuwd :idea: :!:
Re: functiedecoder, welke te kopen?
Citaat van: kiezel op maandag 04 februari 2008, 14:54:26
Ik gebruik de FD-4 van Tams.
Die is met de Mobile Station te programmeren (wel wat omslachtig maar gelukkig hoeft dat niet iedere dag).

Groetjes,
Kiezel :)

hoi Kiezel
ik heb de Tams FD-R basic maar krijg het niet voor elkaar deze met een MS te programmeren, heb jij een sugestie?

groet,

peter
Re:functiedecoder, welke te kopen?
Hoi Peter,

Ik heb ook nog zo'n FD-R Basic liggen maar nog niet ingebouwd dus ook nog geen ervaring met programmeren.

Volgens de handleiding kun je hem via de registers programmeren (REG) op je MS. Via artikelnummer 29750 uit de lokdatabank, en dan volgens de REG-nr's die in de handleiding staan (maximaal te programmeren waarde is beperkt tot 80).

Succes,
Kiezel :)
Re:functiedecoder, welke te kopen?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:functiedecoder, welke te kopen?
Hoi,

Ik heb ook nog een FD-R van tams liggen waar helemaal niks meer mee is te beginnen.

Intussen ben ik wel achter een paar zaken gekomen:
Programmeren met gewone gloeilampjes aan de balastende zijde, voelt de decoder blijkbaar dat er wat moet gebeuren.
Dan (komt van stummiforum) eerst in de programmeermode de railcom uitschakelen, ook al zegt de handleiding dat-ie uit staat bij afleveren.

Er is met een CS (dank je Walter voor de hulp) geprobeerd zodanig te programmeren zodat de f1 en f2 een uitgang bedienen, dit echter zonder lampjes er aan en hij is helemaal van slag af.

Programmeren heb ik eerst met mijn 6021 geprobeerd en toen raakte het ding de weg al kwijt.
Ik hoor de ervaringen met de FD-R wel, mooie van het ding is dat hij zo klein is.

Gr. Fred