Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)

Gestart door AlbertJan dinsdag 13 oktober 2009, 17:50:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
Hallo,

Die 1.8 mm LED. Zijn die ook in andere kleuren te bestellen. Ik zoek namelijk Blauw en Orange


Gr Mark
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
Citaat van: mbekker op donderdag 23 september 2010, 12:45:20
Hallo,

Die 1.8 mm LED. Zijn die ook in andere kleuren te bestellen. Ik zoek namelijk Blauw en Orange


Gr Mark

Dag Mark.
Misschien zijn de andere kleuren er wel, maar helaas niet bij "mijn" leveranciers.
Ik neem aan dat alleen de meest gebruikte kleuren voor deze prijs interessant zijn, maar wat niet is kan nog komen! :lol:
Ik zal er zeker naar informeren.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
bij de 1.8mm ledjes  zie ik ook witte leggen maar deze staat niet in je lijstje kun je deze wel krijgen bij je leveransier



groetjes jacco
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
Citaat van: br89 op donderdag 23 september 2010, 17:09:33
bij de 1.8mm ledjes  zie ik ook witte leggen maar deze staat niet in je lijstje kun je deze wel krijgen bij je leveransier

Jacco, héél goed gezien, deze ben ik gewoon vergeten te vermelden. (ook de 3 mm wit vergeten! :roll:)
Gelijk maar even aangepast.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
okeej dank u :)

Deze wil ik namelijk gebruiken voor een diorama

Gr Mark
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
we zijn wel een jaar later,maaar zijn er og wat over die te koopzijn?ik heb er zo,n 50 nodig.
groet

wilfred Spanje
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 1 WEEK BESTELLEN!!)
Je kan nog een week bestellen. Even lezen ;)
Citaat van: wilfreds44 op donderdag 23 september 2010, 21:47:17
we zijn wel een jaar later,maaar zijn er og wat over die te koopzijn?ik heb er zo,n 50 nodig.
groet

wilfred Spanje
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 3 DAGEN BESTELLEN!!)
Beste geïnteresseerden.
Nog 3 dagen om te bestellen.
Daarna kan alleen nog maar wat in "eigen" voorraad is, geleverd worden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (NOG 3 DAGEN BESTELLEN!!)
Beste bestellers.
Als het goed is heeft iedere besteller nu een PB met gegevens ontvangen!

Niet ontvangen? dan is er ook geen bestelling bekend, dus even per PB contact opnemen.

Alles is besteld en betaald, het eerste pakketje is al binnen en er ligt nog wat "op de plank". :lol:

Zodra de betaling binnen is gaan de eerste pakjes de deur uit.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Beste bestellers.
Voor de hele snelle betalers, en natuurlijk wat al binnen is, zijn de 1e pakketjes al verzonden!
Het wachten is nog op een levering nieuwe mini mensjes en wat nieuwe lantaarnpalen.

Hopelijk is volgende week alles binnen en kan ik de rest gaan verzenden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
de lantaarnpalen en bankjes zijn vandaag al binnengekomen ik zal ze binnenkort op een van mijn modules plaatsen
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
hoi albertjan.
lantaarens en ledjes in goede staat ondvangen en bedankt voorde walnoten.



groetjes jacco
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
De lantaarnpalen zijn gisteravond binnengekomen.

Nog even wachten en ze staan op me baan  :D

Groet, Lesley
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Ik heb onlangs de nr. 23 besteld en ik wil even laten weten dat ik die erg mooi vind staan op mijn baan als emplacement verlichting. Zijn stevige paaltjes die je na een klein gaatje boren (3mm) mooi rechtop in het geboorde gat kan zetten.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Hoi AlbertJan,

Ik zie deze aanbiedingen nu pas, kan ik nog  bestellen per PB? en zo ja hoe kom ik aan een bestellijst.

groet Jos
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Beste mensen.
Altijd fijn om te horen dat de pakjes goed aangekomen zijn.
Daarbij is het leuk om te horen dat de inhoud bevalt! 8)

Veel succes met het inbouwen.

@Jos.
Zolang de actie loopt kan er nog besteld worden, de laatste bestellingen kunnen dan nog gelijk met de rest mee.
Ik heb je een PB met info gestuurd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Hoi Albertjan;
Ik heb alles goed ontvangen, ook de verzameling aangebrachte postzegels op het pakket kreeg hier onmiddellijk een nieuwe eigenaar.

Het was even schrikken bij het testen van de wandlantaarns maar na het uitmeten van het koperdraadje met de multitester kwamen we tot de vaststelling dat de aangebrachte coating op de koperdraadjes dikker was dan we dachten.

Dank voor de extra attentie die je erin stopte.

zki
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Citaat van: zki op zaterdag 16 oktober 2010, 20:28:54
Het was even schrikken bij het testen van de wandlantaarns maar na het uitmeten van het koperdraadje met de multitester kwamen we tot de vaststelling dat de aangebrachte coating op de koperdraadjes dikker was dan we dachten.

Hallo Xerxes.
Fijn dat alles goed aangekomen is!
De lak op de "blanke" draadjes is inderdaad van een bijzonder goede en taaie kwaliteit en moet je goed blank maken om contact te kunnen maken.

@Allen.
Vrijwel alles is nu verzonden of opgehaald. (behalve natuurlijk die van Gastendag)
Een paar soorten lantaarns en zittende 1:87 zijn nog onderweg en worden over enige dagen verzonden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
AlbertJan

Zou je mij ook een PB willen sturen? Hoop dat ook ik na een jaar nog kan bestellen.

Alvast bedankt
Stefan
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting.(1e pakjes zijn alweer verzonden!!)
Beste bestellers.
Vrijwel alles is nu binnen en (bijna) alle, reeds betaalde pakjes zijn verzonden.
Er mist nog 1 soort lantaarnpaal (nr. 28) deze is bij de leverancier helemaal uitverkocht! :?

Citaat van: Stefan op dinsdag 19 oktober 2010, 17:44:54
AlbertJan

Zou je mij ook een PB willen sturen? Hoop dat ook ik na een jaar nog kan bestellen.

Alvast bedankt
Stefan

Stefan.
Je hebt een PB met info.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Hallo AlbertJan,

Wij zijn net nieuw hier op het 3rail en zagen je bericht over verlichting staan.
Is het nog mogelijk te bestellen? We zijn zeer geinteresseerd.

Met vriendelijke groet,

Robin en Just
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
hieperdepiep,

binnen een paar luttele dagen de besteling binnen, geweldig wat een snelheid, het lijkt overtoom wel.
en dan de praktijk, eerst de test even goed doorgelezen, er zou maar een lampje doorbranden niet dan?
schoorvoetend eentje uitgezocht voor bij m'n stationnetje, totdat zoonlief binnenkomt en er meteen maar 6 parkeert rond het station, hij heeft wel gelijk, heel fraai en doeltreffend. en dat voor deze centen, Abert Jan, bedankt.

groeten
jan stuif
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Robin en Just.
Je hebt een PB (Persoonlijk Bericht).

@Jan.
Je weet het hè, graag gedaan! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Is het een idee om een aparte rubriek voor al deze gezamenlijke inkoopacties te maken? Dan kunnen we een beetje beter volgen of er iets langs komt dat van onze gading is.

Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Citaat van: Fedor op maandag 15 november 2010, 06:41:31
Is het een idee om een aparte rubriek voor al deze gezamenlijke inkoopacties te maken? Dan kunnen we een beetje beter volgen of er iets langs komt dat van onze gading is.

Dag Fedor.
Forumacties zijn vanaf 1 januari 2011 helemaal van de baan!

Lees maar even  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26020.msg445685#msg445685

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Hoi Albertjan,
Als zoiets een keer op H0 uitkomt wil ik er op voorhand een van je hebben. LOL

"
"
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Citaat van: Rieske op vrijdag 19 november 2010, 19:39:23
Hoi Albertjan,
Als zoiets een keer op H0 uitkomt wil ik er op voorhand een van je hebben. LOL

Héé Ries!
Dat is natuurlijk bijzonder leuk, maar in H0 en dan radiografisch bestuurd, zal nog wel even duren.
Maar met alle nieuwe ontwikkelingen en nano techniek, zou dit toch ooit wel eens komen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
albertjan wordt het dan zo gemaakt dat er allemaal mensen op je baan lopen net als faller carsystem maar er is al een voorproefje kijk maar
van faller perron aandrijving http://www.zevenspoor.nl/ u moet dan naar faller gaan dan naar stations en dan naar onder scrollen

groetjes brandon
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Citaat van: brandon op woensdag 08 december 2010, 13:21:55
albertjan wordt het dan zo gemaakt dat er allemaal mensen op je baan lopen net als faller carsystem maar er is al een voorproefje kijk maar
van faller perron aandrijving http://www.zevenspoor.nl/ u moet dan naar faller gaan dan naar stations en dan naar onder scrollen

groetjes brandon

Hoi Brandon.
Dat zou ik wel willen, ziet er zeker erg leuk uit.
Maar ik ben bang dat de prijs van 12 cent dan niet meer toereikend is! :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Oh, maar 50 cent is ook goed hoor. :mrgreen:
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Je bedoelt deze?



Zo goed is die niet hoor. :)
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Nee....

Laat ik maar niet zeggen hoe ik daar over denk. :P
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
ik heb een vraagje misschien is het al gevraadg maar goed

bij de ledjes die je in zo'n auto hebt ingebouwd en ik zie dat je een weerstand
hebt bijgevoegd hebt maar van hoeveel ohm is deze weerstand :)
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
Citaat van: flori2703 op woensdag 08 december 2010, 21:11:05
ik heb een vraagje misschien is het al gevraadg maar goed

bij de ledjes die je in zo'n auto hebt ingebouwd en ik zie dat je een weerstand
hebt bijgevoegd hebt maar van hoeveel ohm is deze weerstand :)

Hoi Flori.
Volgens mij is dit een weerstand van 1 K Ohm. (correct me if I'm wrong!)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
bedankt maar is da nie wa veel

op school heb ik geleerd 330ohm voor eehoor :?n led maar het kan juist zijn
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (bijna alle pakjes nu verzonden!!)
hangt af van je voorkeur en de voedingsspanning.Ik gebruik verschillende waarden  ,ook naargelang de kleur van je Led.Ook of hij fel of zacht moet branden.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Beste forumleden.
Omdat de laatste actie er nu op zit, even een mededeling hoe ik nu verder ga.
Op dit moment heb ik van vrijwel alle lantaarns een (kleine) voorraad en kan er eventueel nog besteld worden.

Voorlopig kun je per PB contact opnemen.

Tip!!
Sla het openingsbericht op zodat de informatie beschikbaar blijft! :idea:

Alvast een gezellig uiteinde en een gelukkig en gezond 2011.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
AlbertJan,

Openingsbericht is opgeslagen. Bedankt voor de tip.

Groet, Andre
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
AlbertJan,

Bedankt voor de prima service tot nu toe.
Helaas was ik nog niet aan bestellen toe in deze laatste ronde.
Je tip heb ik natuurlijk opgevolgd!
Wellicht tot "ziens". 8)

Groet,
Hugo
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Hoi,
Ik wil graag 8x lantaarn #16 en 1x remmodule om te testen.
Met groet
Gerrit
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Hallo Gerrit,

Citaat van: GHN-Marklin op zaterdag 29 oktober 2011, 22:38:17
Ik wil graag 8x lantaarn #16 en 1x remmodule om te testen.
Laatste ronde was in 2010.

Mvg,
Peter
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
 :D

niet geschoten....

Maar Gerrit, stuur AJ beter een PB, ik heb deze week ook nog wat treinse zaken kunnen afnemen. Geen idee of hij nog heeft wat je vraagt echter

succes,
groet Michel
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Citaat van: GHN-Marklin op zaterdag 29 oktober 2011, 22:38:17
Hoi,
Ik wil graag 8x lantaarn #16 en 1x remmodule om te testen.
Met groet
Gerrit

Beste Gerrit en andere forumleden.
Met het forumbeheer is de afspraak gemaakt om vanaf 1 jan 2011, geen individuele verkoopacties meer op het forum aan te kondigen.

Natuurlijk kun je (iedereen dus!) altijd met een PB of Email je wensen kenbaar maken.
Ik heb jou een PB gestuurd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
ik heb nog zo'n blauwe travo 30 va hoeveel van die lantaarnpalen kun je hier op aan sluiten ??
groet Robert
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Citaat van: robert39 op donderdag 24 november 2011, 19:45:12
ik heb nog zo'n blauwe travo 30 va hoeveel van die lantaarnpalen kun je hier op aan sluiten ??
groet Robert
normaal één lampje neemt 1 VA hebben ze mij hier op het forum gezegd.
voor de veiligheid en de zekerheid zou ik er maar max 20 nemen.
als het fout is moeten jullie het zeggen.

groeten flori2703(florian) :)
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
moet ik er dan ook nog weerstanden bij tussen zetten ??
Groet Robert
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Citaat van: robert39 op donderdag 24 november 2011, 19:45:12
ik heb nog zo'n blauwe travo 30 va hoeveel van die lantaarnpalen kun je hier op aan sluiten ??
groet Robert

Hallo Robert.
Deze  lampjes gebruiken ongeveer 70 mA per stuk (Florian gaf een goede indicatie met 1 VA) dus je kunt op een trafo van 30VA dus 43 stuks aansluiten, dat is al een behoorlijk stukje straatverlichting! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
als je er teveel zou aansluiten zal de kortsluitbeveiliging van de trafo wel uitschakelen.Voel er ook aan of hij na een 10 tal minuten niet te warm wordt.En als je tevreden bent met een verlichting die niet te fel brandt dan sluit je er 2 in serie aan.Dan heb je het dubbele.
Ik heb hier lantaarnpalen die branden op 12 volt (van AJ) en zo sluit ik er 3 in serie aan.Ze branden dan wat zachter en je kan er 3 X zoveel aansluiten.Degene die van 6 volt zijn dan 4 of 5 in serie.
PS: hangt af van de uitgangsspanning van je trafo.Met 30 VA weten we eigenlijk te weinig.Je kan 15 volt 30 VA hebben met een uitgangsstroom van 2 ampere maar ook 30 VA 24 volt met een kleinere uitgangsstroom tot gevolg.Als je dus een 30 VA hebt met slechts 6 volt uitgang dan zou je 5 ampere uitgang hebben.Zie je het verschil ?
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
De trafo is 16 volt 30 VA , ik moet dus minimaal 3 lantaarns in serie aansluiten om de voltage te verdelen, en maximaal 43 aansluiten in serie. dan gebruik ik dus de gele en de bruine bus van de trafo icm 2 verdeelplaten 7209.
Groet Robert
Re:Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
hangt ervan af Robert.Je hebt 30 VA/16V=1,875 Ampere.Als je de berekening doet dat elke kring 70 mA gebruikt dan deel je de 1,875 door 70 mA= ongeveer 26 kringen.Dan hangt de spanning van je lantaarnpalen ervan af.Zijn ze 6 volt dan zet je er 3 in serie.Dan heb je in totaal 26 X 3 = 78 lantaarnpalen.Zijn ze 12 volt dan zet je er 2 in serie en heb je dus 52 palen.Wil je ze nog minder fel dan eentje meer in serie enzoverder.Hangt af van je keuze.De lantaarnpalen van AJ zijn er in verschillende spanningen.