Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)

Gestart door AlbertJan dinsdag 13 oktober 2009, 17:50:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Actie goedkope lantaarnpalen met verlichting. (laatste bericht!!)
Beste Forumleden.

Zoals beloofd zal ik alle actuele informatie over deze lantaarnpalen actie in dit openingsbericht proberen bij te houden!



1. Dubbele weg verlichting 78 mm, 6 Volt (H0)   ?1,20   
2. Enkele weg verlichting 78 mm, 6 Volt  (H0)     ?1,10
3. Bahnleuchte 50 mm, 12 Volt (H0 en N)            ?1,10
4. Bahnleuchte 60 mm, 12 Volt (H0)                    ?1,10
5. Dubbele promenade/weg verlichting 56 mm, messing, 12 Volt (H0) ?1,20   



6.  Dubbele promenade/weg verlichting 56 mm, zwart, 12 Volt (H0)  ?1,20
7.  Oude straatlantaarn met siersmeedwerk 68 mm, 12V (H0)  ?1,10     
8.  Straatlantaarn 56 mm, 6V (N) ook leverbaar in Z        ?1,10
9.  Straatlantaarn 74 mm, 12V (H0)                                            ?1,10
10.Straat/Perron verlichting, 68 mm, 12V (H0)                            ?1,10



11. Straat/Perron verlichting, 86 mm, wit, 6V (H0) ook leverbaar in N en Z  ?1,10
12. Straat/Perron/Emplacement verlichting, 60 mm, 12V (H0)                                               ?1,10
13. Park/Promenade verlichting, 62 mm, 12V (H0)                                                                 ?1,40
14. Park/Promenade verlichting, 65 mm, 6V (H0)                                                     Wordt niet meer gemaakt!                                       
15. Park/Promenade/Perron verlichting, 56 mm, 12V (H0)                                                      ?1,20



16. Straat/perron verlichting, zwart of metaalkleur, 56 mm, 12V (H0) ?1,10
17. Straat/perron/emplacement verlichting, 80 mm, 6V (H0)                ?1,10
18. Park/Promenade verlichting, 62 mm, 12V (H0)                                ?1,40
19. Straat/Park/Brug verlichting, 60 mm, 6V, (H0)                                 ?1,10
20. Straat/Park/Brug/Tuin verlichting, 20-60 mm, 6V, (H0 en N)  aanbieding ?0,60



21. Staande wandlamp, 13 mm, 6V (H0) ook uitstekend geschikt voor spoor 1 en 0  ?1,10



22. Hangende wandlamp, 13 mm, 6V (H0) ook uitstekend geschikt voor spoor 1 en 0   ?1,10



23. Straat/perron/emplacement verlichting, 80 mm, 12V (H0)  ?1,10



24. Dit is een 7x3 mm lampje, mooi gloeilamp licht en goed regelbaar tussen 2-6 V.
Prijs is 0,40 per stuk.



26. Straat, perron verlichting, zwart en groen 60 mm 6V  H0  ? 1,30 (is nog beperkt leverbaar alleen in groen!)
27. Park, promenade, tuin verlichting, zwart 50 mm 6V  H0     ? 1,10
28. Straat, perron verlichting, blauw 64 mm 6V  H0                 ? 1,20     (alleen leverbaar in groen!)
29. Kaal peertje met kapje, zwart 4 mm 12V  H0                     ? 0,60
30. Park, promenade, boulevard verlichting, zwart 98 mm 6V  ? 1,10     spoor 0        Wordt niet meer gemaakt!
31. Park, plein, sier verlichting, zwart 68 mm 6V                      ? 1,60                    Wordt niet meer gemaakt!
32. Straat, perron,emplacement verlichting, zwart 46 mm 6V  ? 1,10    H0 en N                     
33. Sier verlichting, zwart 56 mm 6V  H0                                  ? 1,20                     Wordt niet meer gemaakt!
34. Straat, perron verlichting, zwart   70 mm 6V   H0               ? 1,20                   


26,27 en 28 ook even in close-up!



En dan nog 3 bijzondere uitvoeringen en gloeilampjes (zoals het witte lampje met 2 draadjes, in de kleuren rood, groen en blauw)





Nr 35   6V, 6 verstralers  120 mm, ring met 6 verstralers kan schuin gericht worden! Prijs ? 3,25 per stuk
     36   6V, 2 lichtkappen 120 mm  Prijs ? 1,50 per stuk                    Wordt niet meer gemaakt!   
     37   6V, 4 bollen          110 mm  Prijs ? 1,50 per stuk             [/s] Wordt niet meer gemaakt!
     38   12V, 7x3 mm lampje, mooi blauw licht en goed regelbaar tussen (met 2 gesoldeerde aansluitdraden) 2-12V. ?0,50
     39   12V, 7x3 mm lampje, mooi groen licht en goed regelbaar tussen (met 2 gesoldeerde aansluitdraden) 2-12V. ?0,50
     40   12V, 7x3 mm lampje, mooi rood licht en goed regelbaar tussen (met 2 gesoldeerde aansluitdraden) 2-12V. ?0,50

En een close-up van nr. 35.






41.  3 mm leds met gesoldeerde draadjes 3V rood, groen, geel en wit  ?0,40    Wordt niet meer gemaakt!
42.  3 mm leds met soldeer pootjes 3V rood, groen, geel en wit  ?0,20            Wordt niet meer gemaakt!         
43.  1.8 mm leds met soldeer pootjes 3V blauw, rood, groen, geel en wit  ?0,30
44.  ongelooflijk klein 1 mm gloeilampje, ouderwets zachtgeel licht  ?0,15                  Wordt niet meer gemaakt!
45.  autootje 1:100 met ingebouwde kop-en achter LED verlichting.                  Wordt niet meer gemaakt!



Zo kun je zien hoe de verlichting ingebouwd is.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ik heb ze gezien en kan zeggen dat ze zeer mooi zijn. Zeker voor dat geld.

Mvg,
Peter
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ziet er goed uit AlbertJan.
Ik houd het draadje in de gaten.

gr. Charlie
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ook ik ga meehelpen de maximale staffelkorting te bereiken!
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Heel interessant ik hou dit in de gaten......

Grt Frans
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Helemaal top ik ben weer van de partij, heb ze ook even in mijn handen gehad.
Super, geweldig en weer een mooi initiatief van AlbertJan.
Dit gaat weer een runner worden.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
ik doe ook mee
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ziet er zeer goed en aantrekkelijk uit!
Blijf het even volgen!
Paul
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Hoi AlbertJan,

ziet er interessant uit, zou je misschien van de 3e en 4e lantaarn van links een detail foto('s) kunnen maken?

Als het zou kunnen van opzij, zo iets zeg maar:
   ---
      |
      |

Misschien zijn deze wel voor op een NS perron bruikbaar, of als bassis hier voor te gebruiken :mrgreen:

Heb je misschien ook maten van de `lampenkap` ook van deze lantarenpalen?


het zijn nog al wat vragen, maar mocht het mogenlijk zijn wat ik in me hoofd heb, dan bestel ik er ook een aantal, blijf dit dus ook volgen.

Mvg,

Romar
PS, zal het ook even bij de club in de groep gooien :mrgreen: :P
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Citaat van: Romar op dinsdag 13 oktober 2009, 19:32:02PS, zal het ook even bij de club in de groep gooien :mrgreen: :P
En welke club is dat ?.

Mvg,
Peter
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Citaat van: Freak op dinsdag 13 oktober 2009, 19:35:19
Citaat van: Romar op dinsdag 13 oktober 2009, 19:32:02PS, zal het ook even bij de club in de groep gooien :mrgreen: :P
En welke club is dat ?.

Zal wel AZ zijn. Die willen goedkope verlichting in het DSB stadion. :mrgreen:
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
@Woutje
Ghehe :mrgreen:

@Peter
maakt dat nog wat uit dan?
Het gaat om deze club.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ook ik heb ze in mijn handen gehad en ze zijn super.

AlbertJan laat het ligt schijnen over de modelbaan :D

Als het zover is doe ik ook weer mee.

TOP.

Peter / degeluidsman.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Langzamerhand komt er wat binnen.
Nu net deze wandlampen ontvangen.



Hangende wandlamp, kunststof uitvoering, 13 mm, 6V.

En dan brandend.



Hetzelfde maar dan in staande uitvoering.





Deze lampjes zijn erg goedkoop, per stuk ?1,39 en bij 100 stuks ongeveer ?0,95

Tot zover weer even het "licht"nieuws.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Hoi AlbertJan,

Ik stel voor dat er een paardestal wordt omgebouwd tot showroom :D :D :D.

Ook deze lampjes zijn weer leuk, zitten er leds in of gloeilampjes.

Peter / degeluidsman.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Hmm dit is wel heel interessant Albert-Jan, ik ga dit draadje goed in de gaten houden want lampjes voor minder dan 1 euro per stuk zijn niet verkeerd :D

Mathijs
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ik vind het zeker zeer interessant, maar ik heb nog zo'n 10 tot 15 lantaarns nieuw in een doosje liggen, maar ik kom er nooit aan toe, ben constant bezig besturings units en locs te repareren :?, dus kom aan scenery nooit toe :? :mrgreen:

Mvg Gert
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Ja Gert ik zat net toevallig je relaas te lezen over je elektronica. Man heb jij soms een vloek opgelopen ofzo, zoveel pech kan iemand toch niet hebben.... :?
In ieder geval veel succes met de lantaarns die je nog hebt liggen, hopelijk vind je snelt ijd om weer aan je scenery te werken :wink:

Mathijs
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Citaat van: Romar op dinsdag 13 oktober 2009, 19:32:02
ziet er interessant uit, zou je misschien van de 3e en 4e lantaarn van links een detail foto('s) kunnen maken?

Als het zou kunnen van opzij, zo iets zeg maar:
   ---
      |
      |

Misschien zijn deze wel voor op een NS perron bruikbaar, of als bassis hier voor te gebruiken :mrgreen:

Heb je misschien ook maten van de `lampenkap` ook van deze lantarenpalen?

Hopelijk voldoet deze foto aan jouw vraag?



De maten van de kap zijn 8x5x2 mm (lxbxh)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Top dat zijn de mooiste modellen AlbertJan , die willen we hebben.

Hoort bij het huidige straatbeeld.

Mvg: Alex
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.



Helaas niet te gebruiken zoals ik in gedachten had...
Maar ach, heb ik weer wat om zelf te prutsen :mrgreen:

Mvg,

Romar
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
ik ga het in de gaten houden. Die eerste 2 zijn mooi voor straks op mijn stuk snelweg.

Roy
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Hoi Albert Jan
Die lampen zien er goed uit zeker voor dat geld de interesantste zijn voor mij  nr: 6,7,9 en 10 en het eerste wand lampje.
Mischien een rare vraag neem je ze mee om te showen op de gastendag?

Groten Michiel
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
hallo AlbertJan,

ik heb zeker intresse alleen  zou ik ze beter willen zien.
misschien is het handig om elke lataarn los te fotograferen en
een nummer mee te geven zodat bestellen voor een ieder eenvoudiger
wordt.
of praat ik voor mij buurt en was je dit al van plan.

prima actie weer

grtz Wilfred
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Citaat van: wilwol op donderdag 15 oktober 2009, 19:40:11
of praat ik voor mij buurt en was je dit al van plan.

Wilfred, was wel zoiets van plan.



Alleen heb ik nog niet alle gegevens bij elkaar, en ik wil de lantaarnpalen wat langer brandend testen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
ok wacht geduldig je testen af

grtz Wilfred
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Wacht in spanning af :D

Mathijs
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Citaat van: Mathijs op vrijdag 16 oktober 2009, 07:30:24
Wacht in spanning af ...

Wisselspanning?  :mrgreen:
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
wisselspanning, nee alle soorten spanning eerder :mrgreen:
Maar laten we maar niet tever afdwalen hè :wink:

Mathijs
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Albert Jan,

Ik help ook mee de prijs omlaag te krijgen hoor. Ik ben nog niet aan scenery toe, maar dat komt wel.

Gr. Fred.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
De eerste test uitslagen.

Lampjes zijn regelbaar van 1-12V, op 1V gloeit alleen het gloeispiraal op zonder echt licht te geven, van 3-12V uitstekend regelbaar!
2 lantaarns in serie geschakeld, hele mooie verlichting tussen 8-14V (dus maar 4-7V per 12V lampje)

Gedurende 48 uur lampje met 16V overpowererd, metaal wordt aardig warm (nog net met de hand vastpakken) maar alles doet het nog prima.
Terecht werd mij medegedeeld dat, hoe lager de spanning, des te langer de levensduur van de lampjes zijn! :idea:
Het verbruik van de lampjes is bij 12V 68mA.

Lampjes zijn niet te verwisselen, maar voor dit bedrag kun je, wanneer een lampje kapot gaat, goedkoop de hele lantaarn vervangen.

De (insteek)voetjes van de lantaarnpalen zitten met 2,5/3 mm gaatje heel goed klemvast.     

Omdat ik nog steeds op het laatste setje lantaarn(palen) zit te wachten, nog even geduld voor de definitieve bestelronde! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast een voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting.
Heel interessant. De straatlantaarns met de bolletjes zien er heel goed uit!

Horen we van je wanneer we een bestelling kunnen plaatsen?
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Hoi AlbertJan,

Je bent er weer druk mee, kom je nog wel toe aan je eigen baan :D

Jammer dat er geen leds in de lantaarns zitten, maar je kunt niet alles hebben.

Vroeger branden bij Philips in Eindhoven altijd lampen om te testen, ik begrijp dat deze afdeling nu naar Nijkerk is verplaatst :D :o

Succes met het onderzoek,

Peter / degeluidsman.
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Het lampje zit er al in. Het ziet er mooi uit. Nu ik weer kan kopen wil ik er wel ee paar. Die moderne passen we op mijn baan. En de zwarte zijn wel goed voor op een NS perron. Je kan ze gewoon op een trafo aansluiten neem ik aan? Ik snap niks van elktronica.
gr Remie
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Hmm klinkt goed de uitslag van die test. Kan niet wachten tot de definitieve bestelronde gaat beginnen :D

Mathijs
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaag
Citaat van: Remie op zaterdag 17 oktober 2009, 14:41:00
Je kan ze gewoon op een trafo aansluiten neem ik aan?

Zoals AJ al meldde, kan je de lantaarns het beste per 2 in serie schakelen en dan kunnen ze gewoon op de 16 Volt trafo-aansluiting (Dat kan trouwens alleen als het dezelfde lampjes zijn).
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Dus een serie schakeling met 2 lampjes. Klinkt wel goed.
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
De wandlampjes vinden hier zeker aftrek! Ik denk dat je er zo'n 30 kwijt kunt bij mij (misschien meer, hangt van Eurospoor af).  :lol:
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Ik wacht op spanning af op de bestelronde en de testen , hij klinkt toch al goed

Gr kenny
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Tijdje niet echt alle topics kunnen volgen, maar zie nu een hele leuke actie. Wil denk ik wel meedoen aan een aantal lichtmasten, de nrs 1, 2 en de wandlichten zien er goed uit.

Groeten en bedankt voor de moeite die je er insteekt!

Ronald
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Hoi Albert-Jan,

Als het licht op groen gaat doe ik mee met de bestellingen

Groetjes Bert :)

waar haalt die man het allemaal vandaan
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Citaat van: baureihe 103 op zondag 18 oktober 2009, 21:29:18
Als het licht op groen gaat doe ik mee met de bestellingen

Bert, ben je niet in de war met seinlichten?
Deze zijn alleen maar wit en zachtgeel! :wink: :mrgreen:

@Alle anderen.
Nog steeds niet alle proef modellen binnen. :(

Wordt vervolgd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Hey Aj,

K heb ook een vraagje ivm deze lantaarns, hoe gaat het vervangen van een kapot lampje in zijn werk, of gooi je dan meteen de ganse lantaarn weg?

Mvg Kristof
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Hoi Kristof en alle geïnteresseerden.

Citaat van: Artologic op maandag 19 oktober 2009, 09:05:32
Hey Aj,

K heb ook een vraagje ivm deze lantaarns, hoe gaat het vervangen van een kapot lampje in zijn werk, of gooi je dan meteen de ganse lantaarn weg?

Mvg Kristof

Citaat van: AlbertJan op zaterdag 17 oktober 2009, 11:53:14
De eerste test uitslagen.

Lampjes zijn regelbaar van 1-12V, op 1V gloeit alleen het gloeispiraal op zonder echt licht te geven, van 3-12V uitstekend regelbaar!
2 lantaarns in serie geschakeld, hele mooie verlichting tussen 8-14V (dus maar 4-7V per 12V lampje)

Gedurende 48 uur lampje met 16V overpowererd, metaal wordt aardig warm (nog net met de hand vastpakken) maar alles doet het nog prima.
Terecht werd mij medegedeeld dat, hoe lager de spanning, des te langer de levensduur van de lampjes zijn! :idea:
Het verbruik van de lampjes is bij 12V 68mA.

Lampjes zijn niet te verwisselen, maar voor dit bedrag kun je, wanneer een lampje kapot gaat, goedkoop de hele lantaarn vervangen.

De (insteek)voetjes van de lantaarnpalen zitten met 2,5/3 mm gaatje heel goed klemvast.     

Omdat ik nog steeds op het laatste setje lantaarn(palen) zit te wachten, nog even geduld voor de definitieve bestelronde! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Da s wel jammer, maar inderdaad gezien de prijs :-). Ik wacht geduldig de bestelronde af, er komt toch nog later een mogelijkheid tot bijbestellen :lol: :lol:?
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Even gereageerd voor de notificatie :mrgreen:
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Citaat van: Artologic op maandag 19 oktober 2009, 09:21:21
Da s wel jammer, maar inderdaad gezien de prijs :-). Ik wacht geduldig de bestelronde af, er komt toch nog later een mogelijkheid tot bijbestellen :lol: :lol:?

Kristof, aangezien deze lantaarns in minimale hoeveelheden van 100 stuks besteld moeten worden om een flink lagere prijs te kunnen bedingen, is de kans op nogmaals een ronde niet zo erg groot! :?
Ook zijn er zo'n 20 verschillende types en dan ook nog in 2 groottes en (een enkele) ook nog in meerdere kleuren. (zilver, koper, wit of zwart)

Waarschijnlijk houd ik na de bestel- en afleverronde wel een flink aantal over en deze kunnen dan later gewoon weer (bij)besteld worden.

Het wachten is nog steeds op een levering van een aantal lantaarns, deze hadden afgelopen week binnen moeten (kunnen) zijn, maar zijn helaas nog steeds niet gearriveerd!! :roll: :cry: 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaag
Werken de lantaarns wel bij jou AlbertJan? Ja, in de straat bedoel ik.
Misschien kan de postbode door het donker je voordeur niet vinden?
En dan te weten dat hij zoveel lantaarns bij zich moet hebben.
Ben benieuwd wat je nog op de mat krijgt, ik wacht af
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaag
Citaat van: Rieske op maandag 19 oktober 2009, 12:39:14
Werken de lantaarns wel bij jou AlbertJan? Ja, in de straat bedoel ik.
Misschien kan de postbode door het donkere je voordeur niet vinden?
En dan te weten dat hij zoveel lantaarns bij zich moet hebben.
Ben benieuwd wat je nog op de mat krijgt, ik wacht af

Ries, ik zou natuurlijk met diegenen die ik nu heb staan, een (klein) stukje straat beter kunnen verlichten!?! :?
Maar ik ben bang dat dan alleen de mini mensjes hun weg naar mijn huis kunnen vinden?
(of misschien een verdwaalde Boskabouter?)  :mrgreen:

Maar ik weet zeker dat deze eerstdaags binnen zullen komen! (hoop ik dan hè? :mrgreen:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alvast voorproefje voor goedkope lantaarnpalen met verlichting. (test geslaagd!)
Aaaaggghhhh!!
De duurzaamheidstest is na 4 dagen volcontinue branden, op brute wijze verstoord!! :shock:
Terwijl ik bezig was om de 10 test lantaarns om te zetten van 10V (regelbare trafo) naar 7V per 2 in serie geschakeld, kreeg ik aan de deur wat nieuwe weekend hulpen met vragen!
Dit duurde wat langer dan gepland en de (nog) niet in serie geschakelde lantaarns kregen al die tijd (30 min.) de volle 16V van de licht uitgang voor hun kiezen! :shock:

Deze niet bedoelde "hoogvermogen" test maakte wel gelijk duidelijk dat de lampjes aardig wat kunnen hebben, maar helaas de plastic kapjes minder! :? (de metalen kapjes zie je niets aan)
De lampjes doen het nog steeds, maar geven alleen een stuk minder licht dan voor die tijd.

Ook heb ik nu kunnen zien dat in alle lantaarns hetzelfde type lampje zit, alleen hebben een aantal om het lampje een witte bol of een ander plastic kapje.

Duidelijk is nu wel dat deze lampjes veel kunnen hebben, maar op een lager voltage branden ze niet alleen véél mooier, maar zeker ook véééél langer! :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.