Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

enkel dradig H05V-K geschikt?

Gestart door Falcon dinsdag 13 oktober 2009, 14:48:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
enkel dradig H05V-K geschikt?
Lid sinds: 2008

offline
enkel dradig H05V-K geschikt?
Hallo,

Is het enkel dradig H05V-K 0,75 mm2 of 1,0 mm2 van Conrad geschikt voor ringleidingen, etc? Ik ben niet zo thuis in de benamingen en weet niet zeker of dit de juiste draad is. Conrad geeft bij een bepaald soort schakeldraad aan dat het geschikt is voor de modelbouw, maar dat is maar 0,14 mm2. Dit vind ik te dun

Olaf
Re:enkel dradig H05V-K geschikt?
Of het geschikt is hangt voornamelijk af van de afstanden die je wilt overbruggen. Misschien kun je beter een dikkere uitvoering nemen, b.v. 1,5 mm 2. Maar op zich is dit wel bruikbaar draad.
Re:enkel dradig H05V-K geschikt?
Hallo Olaf,

Neem gewoon installatiedraad die je bij elke bouwmarkt kan kopen.

Voor ringleiding zie:
http://www.nproject.org/nl/modelspoor/de-ringleiding-onder-de-modelbaan.html


Mvg,
Peter
Re:enkel dradig H05V-K geschikt?
Hio,

De afstand is maximaal een paar meter. Het gaat om verbinding van een blokaansluiting naar de terugmelddecoder. Verder voor verlichtingen, etc. Voor de bruine ringleidng neem ik inderdaad 1,5 mm zwart installatie draad. Ik vind 2,5 met een massieve kern te dik in de verwerkbaarheid en vraag me inderdaad of of dit nodig is. Mij gong het echter ook om de kwalificatie H05V-K.

Olaf
Re:enkel dradig H05V-K geschikt?
nog een aanvulling op Freak:
we hebben het hier over VD-draad.

ik zou de bruine, geel/groene en/of blauwe gebruiken.
deze zijn 2,5mm2 dik

de zwarte draden zijn 1,5mm2. deze zijn op zich dik genoeg, maar het is mooier en makkelijker als je een ringleiding van twee (of zonodig drie) verschillende kleuren maakt.

groeten,
Hessel
Re:enkel dradig H05V-K geschikt?
Hallo Olaf,

Citaat van: Falcon op dinsdag 13 oktober 2009, 19:34:01Het gaat om verbinding van een blokaansluiting naar de terugmelddecoder.
Als het enkel bedoeld is voor de terugmelding dan hoeft de draad niet dik te zijn.

Mvg,
Peter
Re:enkel dradig H05V-K geschikt?
Citaat van: de Hoeve op dinsdag 13 oktober 2009, 19:34:53
nog een aanvulling op Freak:
we hebben het hier over VD-draad.

de zwarte draden zijn 1,5mm2.



hallo,


deze is ook te krijgen in 2,5 mm2.
maar dan inderdaad denk ik niet bij de Gamma of Praxis enz


gr Frans