Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

verslag van mijn baantje "het vervolg" 4-10-2010

Gestart door keigaaf zondag 11 oktober 2009, 18:56:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verslag van mijn baantje "het vervolg" 4-10-2010
Hallo forumleden,

Na een stilstand van bijna 10 maanden, heb ik de draad maar weer opgepakt. Het blijft kriebelen hahah. Ben wel tot conclusie gekomen dat ik me baan ga slopen en met iets nieuws ga beginnen. Maar eerst een terugblik van wat ik had gemaakt.







Heb dus een nieuw baanplan gemaakt, van een combinatie c- en k-rails. Daarbij wil alles digital besturen,dit alles met een ecos of een cs 2. Het is wat er het beste voor mij is.
Dan heb ik de vorm van de baan totaal veranderd, en een schaduw station erbij getekend. Dan wil ik me baan uit 3 nivo's maken, tussen een berglandschap.



Het schaduwstation



nivo o,1 en 2




De zichtbare delen


Onder het bouwen zullen ongetwijveld enkele veranderingen optreden, maarja dat zien we wel.
Met tafel woordt een L-vorm 3,45 x 2,5 m1.
Dus de komende weken ben ik aan het slopen , en vast en zeker spoedig beginnen met de wederopbouw hahaha

M.v.g Chris oftewel keigaaf treintjes

Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Waarom ga je overnieuw beginnen?
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Hallo Chris,

Jazeker hebt inderdaad op ene heel laag pitje gestaan zag je wel op het forum maar het was erg rustig vanaf jou kant.

Heel jammer dat je het gaat slopen zag er top uit zeg leuke update´s steeds maar oke je nieuwe railplan ziet er leuk uit dus zal wel goed komen, hiermee met je nieuwe plan ben je wel langer bezig want dat is veel groter maar oke wens je veel succes met de bouw.

isschien dat je de oude modelbaan is stukken los kan halen en misschien zijn er nog wel gegadigen voor wie er wat mij kunt.

Maar oke dat laat ik aan je zelf over heel veel succes en sterkte bij de sloop van je modelbaan.

Groet Wim.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
hey Wim,
Leuke reactie, maar een beste vent wie het in zijn geheel kan slopen. Want de huisjes wil ik hergebruiken . Maar het vaiduct is zo mee te nemen. Voor de rest is het weinig denk ik.
Mvg Chris oftewel keigaaf treintjes
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Dag Chris.
Leuk dat je weer gaat beginnen! 8)
De laatste 2 keer heb ik met veel plezier de bouw en jouw "kunstwerken" gevolgd.
Deze baan was alweer een heel stuk mooier dan die ervoor, hoewel de rots schilderingen bijzonder fraai waren! :o

Maar nu met dit ontwerp en alle kennis die je met het bouwen al opgedaan hebt, zal ongetwijfeld nog veel fraaier gaan worden.

Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Hoi Chris,

Je oude baan is zeker niet verkeerd...maar ik kan de kriebel voorstellen, bij mij kriebelt het elke dag  :)

Imposant baanplan trouwens...wat zal ik zeggen, VEEL SUCCES !!

Groeten,

Hans.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Hoi

Ziet er mooi uit, maar zie ik verschillen tussen het zichtbare gedeelte en het plan met niveau 0,1,2?

mvg.

Olaf
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Hoi Chris,

Je baan ziet of zag er heel mooi uit. 8)
Maar ik begrijp ook de beslissing om weer opnieuw te beginnen (ben zelf een aantal weken geleden ook opnieuw begonnen).
Je nieuwe baanplan ziet er erg imposant uit en ik ga zeker de bouw weer volgen.
Succes met de bouw en laat de updates maar snel komen.

Gr.
René
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg"
Knappe baan, ik ben er zeker van dat je nieuwe baan even mooi gaat worden! :D

Groeten, Peter
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hier me eerste update van mijn masterplan.
Eindelijk is het slopen gereed en ben ik begonnen, heb eerst  maar een tafel gebouw. (hahahah dat zou iedereen doen).
Me schaduwstation bestaat uit een gehele plaat en er boven heb ik voor latenconstructie gekozen met een groot vakverdeling. Dit is makkelijk om later me scenery en me rails aan te sluiten op me ringleiding.
Wil dan proberen om alles met spanten te begeleiden, en dan is de aansluitingen makkelijk te realiseren vanaf de bovenzijde





Dan heb ik tevens 2 stopkontacten gemaakt, is altijd makkelijk. En me ringleiding aangelegd.



Dan heb ik een schaduwstation gemaakt. Maar bij het zien van anderen heb ik er een lichtslang in gehangen zodat er altijd voldoende licht is, want naderhand is het altijd moeilijk bij komen. ( langleve de kerst hahaha)



Dan onder me rails ben ik begonnen met geluidsdemping, en jullie hebben allemaal gelijk gehad. Fantastisch wat een effect heb dat, had ik eerder moeten weten.
Dit was het voor deze week.
Mvg Chris ( oftewel keigaaf-treintjes)
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
dat ziet er al veel belovend uit. wat voor mooie plaatjes gebruik je daar?
gr.rene
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Mooie nieuwe start Chris :D

Als je opnieuw begint kun je alles wat fout ging op je vorige baan gelijk oplossen door de ervaring die je had opgedaan.

Ook ik heb geen geluids isolatie gebruikt in mijn houdige ontwerp en gebruik gemaakt van komplete platen hout boven op een buro en een tafel.

Je oude baan zag er wel leuk uit, lijkt mij vervelend om zoiets te slopen.

Succes met de verdere opbouw.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hallo Chris,

Ik volg altijd met plezier jouw draadje van de modelbaan, dus ook weer bij deze nieuwe baan van jouw, volgens mij is dit de 3 al in een paar jaar tijd.

Het schaduwstation ligt er al goed bij al zeg ik het zelf.

Succes verder met je baan, ik blijf het volgen!

Tim
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hallo Chris,

Je bent hard aan het werk geweest, ziet alleen niks meer van je vorige modelbaan terug. :(

Maar oke zal wel weer wat gaan worden, zonde meer je begin is al goed met het aanleggen van een schaduwstation.

Heel veel succes met de bouw.

Groet Wim.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hallo Chris,

Ik vond dat je best een keigave baan had, maar jouw nieuwe plannen lijken helemaal top.
Je pakt het in elk geval voortvarend aan.
Het is altijd zonde om iets te slopen, maar wat je van de vorige baan hebt geleerd ben je daarmee natuurlijk niet kwijtgeraakt. Als je maar voldoende foto's van de vroegere baan hebt gemaakt om nog eens terug te kunnen kijken.

Groet,
Ronald
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Dag Chris.
Prachtig nieuw plan en nu ook véél meer ruimte om allerlei extra's te creëren! 8)
Zelfs de opbouw van je treintafel is nu veranderd, vind deze spantenbouw zelf ook de mooiste manier om te starten.
Ongetwijfeld wordt deze baan net zo mooi (of misschien nog mooier) dan de vorige, hoewel ieder baan zijn leuke en mooie hoekjes kent.

Veel en succes en plezier met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Dit ziet er al erg goed uit !! ....en beloofd wat :)

Tip: Op die kerstverlichting staat toch 220V ??....altijd oppassen met boren en zagen !!
Had dit eerst zelf ook, maar ik gebruik nu van die LED verlichting die je ook gebruikt voor onder een parasol bijv.
Zo'n rond ding, kost maar een paar euro ;)
Zit ook een haakje bij, om hem onder je baan op te hangen.

Of je maakt een kleine parasol standaard onder je baan, kan je hem neerzetten waar je wilt om extra licht te hebben bij problemen  :lol:
Ik heb er een stuk of drie gekocht toendertijd.



Succes en wees voorzichtig.

Groeten,

Hans ;)
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hoi Chris,

Dit plan ziet goed doordacht uit en ik wilde dat ik weer opnieuw kon beginnen, maar ik moet nog even wachten  :(.

Maar ik heb nog een vraagje kun je als de baan af is nog wel bij die mappen op de achtergrond?

Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hhaahha BR66, alles in de kasten zijn leeg en dus show, erg scherp.
En Tjebbe die mooie plaatjes zijn de nieuwe ondervloer platen voor laminaat 2 mm dik.
Dan het laatste, Hansje je hebt helemaal gelijk, maar ze zit precies onder me langekanten van de laten. Dus moet je wel heel erg dom zijn om daar in te boren.
Onwijs bedankt voor de toffe reacties, mede forumleden
Ps: zaterdag giga beurs in Rijswijk, ga kijken voor rails. :lol:
Mvg Chris oftewel keigaaf-treintjes
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Best forumlezers,
Na een tijdje puzzelen, de draad toch weer opgepakt.
Eerst maar me spiraal afgemaakt.





Na een wat gestoei, iets wat veranderd aan me baanplan flink gespaart voor wat rails en een achtergrond.
Heb flink geinvesteerd in flex K-rails. Ik vind dat persoonlijk mooier. hahah
Maar vandaag me achtergrond gemaakt en geplakt. Pffff wat viel dat tegen, maarja het zit erop.



De foto is gemaakt, dat het er net op zit, dus hopelijk worden de blaasjes wat minder. ( en anders maar niet hahaha)



De laatste foto is waar ik nu gebleven ben.
Binnenkort weer een update met tekst en uitleg hahaha  :lol:.
M.v.g. Chris( oftewel keigaaf-treintjes)
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Dag Chris,

Dat is lang gelden.

Die spiraal is een mooi bouwwerk geworden  :D, en je achtergrond is leuk.

Stel dat de blaasjes niet vanzelf weggaan, dan kun je er een klein sneetje in maken het vocht / lucht eruit halen en het geheel weer aan elkaar plakken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Eerst betreffende de blaasje...ik heb de föhn gebruikt  :)

Mijn achtergrond is door mijn vriendin als behang er op geplakt hebben eventueel latere bewoners er ook nog plezier van  :lol:

Ziet er goed uit die spiraal, compliment !!

Succes verder.

Groeten,

Hans ;)
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 22-11-2009
Hoi Chris,

Leuk om weer eens en update te zien. :)
De spiraal ziet er goed uit. 8)
Veel succes met de verdere bouw en hopelijk weer gauw een nieuwe update.

Gr.
René
Re:verslag van mijn baantje "het vervolg" 4-10-2010
Tja, hallo medeforum lezers.
Misschien was het wat stilletjes, maar er was wel zeker wat produktie. Moest eerst wat sparen om mijn baanplan bij mekaar te krijgen. Vandaar dat het wat rustig was aan deze zijde.
Maar met vol lof hier mijn produktie,







Tja dat was het dan. Nu kan ik eindelijk beginnen met wat senery :lol:
Mvg Chris oftewel keigaaf treintjes