Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.

Gestart door Robbert zaterdag 10 oktober 2009, 20:26:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Dit weekend is er weer open dag bij de SSN en ik wilde jullie deze foto's niet onthouden.

Dit weekend is er weer open dag bij de SSN en ik wilde jullie deze foto's niet onthouden. Het weer was dit jaar vele malen minder dan vorig jaar, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Om 10u de eerste trein naar de SSN vanaf Gouda te pakken en net als vorig jaar doen we dat natuurlijk in het koepeltje van het bagagerijtuig. Hierop heb je een mooi uitzicht over de trein en over het prachtige stukje landschap waardoor je rijdt van Gouda tot Rotterdam Noord Goederen. De rit verliep spoedig. Op de SSN lekker de hele dag bezig geweest met rangeren bij Jos, inmiddels wel een standaard plek voor me geworden, het blijft enorm leuk om te doen ! Verder een tijdje met Vincent staan praten, was leuk hem weer even te spreken na toch alweer een jaar tijd en daarna nog even een voetplaatritje gemaakt bij Vincent op de 01 1075. Omdat ik met de 65 018 heen was gegaan de terugrit genomen met de 23 076 van de VSM. De loc maakt op Gouda Goverwelle maar ik moest er helaas op Gouda al uit, daarna snel naar Goverwelle gereden en nog een plaatje gemaakt. Ik hoop dat het morgen beter weer is en ik wat foto?s met zon en blauwe lucht kan tonen. Ik plaats eerst nog 2 foto?s van vorig jaar en daarna alles van dit jaar ! Veel plezier !














































Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Hoi Robbert,

Mooie sfeervolle plaatjes ik heb er van genoten.
Vandaag alleen de lucht maar op mogen snuiven en de 23er van de VSM
op afstand weg zien rijden. Morgen snel even naar het station om minimaal
één lok aan te raken.

Groetjes Bert en bedankt voor de foto's :)
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Bedankt voor de mooie foto's en het leuke verhaal (zoals gewoonlijk :wink:).

Vooral de 1e foto is erg mooi. Tsja, en de 2e...

Ik wist niet dat de NS 2225 bij de SSN stond, die is toch van Railion (geweest)?
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Bert,

Ik dacht dat jij nog wel zou komen vandaag. Wel een ander lid van de BMM gezien, ben z'n naam even kwijt, hij was ook mee naar de dag in A'dam. Veel plezier dan morgen !

Gerard,

De 2225 is van de SMMR (Stichting Museum Materiaal Railion) en is regelmatig bij de SSN te gast, zeker nu alleen de 65 nog bedrijfsvaardig is, wil de 2225 wel eens te hulp schieten. Waar de lok gestald is mij een raadsel maar er wordt regelmatig bij de SSN en in Tilburg geklust.

Robbert.
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Bedankt voor het antwoord en de uitleg.
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Gezien het weer laat ik het deze keer schieten, ik geniet op afstand wel van de geur en de geluiden 8)

Gr Joost
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Jammer dat ik geen tijd had om langs te gaan
Bedankt voor de mooie foto's heb er van genoten

groeten van Rob :D
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Ben net terug met de kids, was weer een leuke dag. Het weer is bij mij altijd goed  :) Heb nu thuis wel de kids en mezelf wat warms te drinken gegeven en onze haren afgedroogd  :lol:

We hebben nog het ritje naar Gouda gedaan de 23076 van de VSM trok de rijtuigen van SSN op de terugweg kwam de 65018 ons voorbij met de rijtuigen van de VSM achter zich richting Gouda. Was een mooi gezicht er stonden veel mensen langs het spoor misschien heeft er iemand daar wel een foto van gemaakt. Dat zou  8) zijn.

De hamburgers waren weer lekker bij SSN en M-track had weer een leuke module baan staan. Nog een paar souveniers gekocht. Boordje A'dam naar Basel en een schild met Deutche Reichsbahn. De geur van stoom en kolen is altijd  lekker  :? En dan stond er ook nog de mooiste E-lok van de wereld op het terein de 1251.  :D Een Top Dag.

mvg Marten
Bezoekersdagen SSN 2009
Lid sinds: 2009

offline
Bezoekersdagen SSN 2009
Gisterenmorgen (zondag 11-10-2009) een bezoek gebracht aan de SSN in Rotterdam. Ben niet voor niets donateur.  :lol:
Het weer zat niet helemaal mee, het was gelukkig droog. Door de dikke grijze wolken hing er een sombere sfeer. Hierdoor was het niet goed mogelijk om echt mooie foto's te maken. Ik heb echter mijn best gedaan en er een paar uitgezocht.


De vuurloze 6326 reed korte ritjes met belangstellenden in de cabine.



De drijfwielen van de BR 01 1075




Nog een keer de 6326






Twee BR 41's naast elkaar. De een wat beter dan de ander  :)




Show-off met de BR 01 1075






De 65 018 kan het ook






[
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Mooie foto's Piet, :)

ik moet nog even wachten tot ik het resultaat kan zien van mijn foto's. Ik werk nog met fotorolletjes :shock: Ik ben aan het sparen voor een digitale camera maar elke keer als ik bijna genoeg geld heb. Kom ik langs een treinenwinkel  :lol: :lol:

mvg Marten
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Citaat van: Marten op maandag 12 oktober 2009, 22:40:56
Mooie foto's Piet, :)

ik moet nog even wachten tot ik het resultaat kan zien van mijn foto's. Ik werk nog met fotorolletjes :shock: Ik ben aan het sparen voor een digitale camera maar elke keer als ik bijna genoeg geld heb. Kom ik langs een treinenwinkel  :lol: :lol:

mvg Marten

Thanks,

Ik probeer de beide hobbies te combineren, dus gede prioriteiten stellen  :)
Re:Stoomweekend bij de StoomStichting Nederland.
Bedankt voor het plaatsen van de erg mooie foto's

groeten van Rob