Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin Lint of Mehano Lint

Gestart door Alves zaterdag 10 oktober 2009, 16:14:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Lint of Mehano Lint
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze treinstellen, want ik denk erover na een van deze twee te kopen.

Alves
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Ik heb de Marklin Lint gekocht bij C rail maikel, het prijsverschil t.a.v. de Mehano is volgens mij zeer gerechtvaardigd. Prachtige sound, zeer goede rijeigenschappen. Is op slag mijn favoriete trein geworden. Ik kan je geen vergelijkende warenonderzoek bieden, maar op grond van de specificaties heb ik de Marklin gekozen.
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Oké bedankt ik wacht nog op iemand die een Mehano lint heeft.
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Op Groterdam staat een bespreking van een Lint 41. Weet niet of je dat bedoelt.

Gr, Ben.
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Kan je bij de Marklin Lint door de ramen naar binnen kijken?
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Denk het wel. Tenzij ze erg vuil zijn.
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
De Mehano DB Lint kost 120 Euro en de Marklin 300 Euro dat is wel een erg groot verschil en ik weet alleen nog maar iets over de Marklin. Dus ik wacht nog even met mijn keuze.

Alves
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Corrigeer me als ik het fout heb, maar sinds wanneer maakt Marklin een Lint? Bedoel je soms Fleischmann?
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Märklin heeft ook een lint in zijn programma. Is alleen wel een Duitse Lint en geen Nederlandse Lint. Mehano heeft beide Lint'en in de aanbieding, al klopt van de Nederlandse Lint niet heel veel. (even heel kort door de bocht).

Groeten,
Herman
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Lid sinds: 2007

offline
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Sinds een half jaartje of zo.

Het belangrijkste minpunt van de Mehano Lint is de zichtbaar geplaatste motor en daarbij hoort het volledig  ontbreken van een interieur. Om dat te verbloemen zijn de raampjes niet doorzichtig. Aanvankelijk was het Mehano model veel te duur voor de waar, maar bij de huidige aanbieding heeft het stel een prima prijs-prestatieverhouding. Het rijdt soepel en is verder mooi gedetaileerd.

Als het om de Syntus Lint zou gaan, dan levert Mehano ook nog een het verkeerde type. Märklin heeft hetzelfde type, maar die heeft voor zover mij bekend ook geen plannen in die richting. Voor een correcte Syntus Lint moet je bij Fleischmann zijn.
Re:Marklin Lint of Mehano Lint
Ik zoek een DB Lint.
Heeft Fleischmann ook een DB Lint gemaakt, want ik zie de Mehano Lint nu al niet meer zitten.