Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Re:Rutgers zolderbaan - Einde: sloop van de hele baan...

Gestart door Rutger vrijdag 09 oktober 2009, 21:35:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Hoi Rutger,

Dat is hem inderdaad...prachtig !! toch veel mooier dan al die moderne krengen van tegenwoordig  :)

Ik heb hem ook ergens nog op de foto staan.

Succes en groet,

Hans.
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Heel leuk, dat benzinestation
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
TIPTIPTIPTIP!!!!

Rutger,

Zorg ervoor dat je zolderraampje verduisterd wordt. Ik zag bij de eerste foto's behoorlijk wat zonlicht binnen komen (lijkt althans zo).

Zonlicht, modelbaan en kunsstof is een hele slechte combinatie. Kromtrekken, verkleuren enzovoort.

Verder moet ik zeggen dat het er leuk uitziet.

Ook ben ik blij je lokloods te zien. Jij hebt 7,5° als hoek. Zelf bouw ik een lokloods met 12 sporen met een hoek van 15°. Door jouw foto was ik blij met mijn keuze vanwege de benodigde plaats.  :D

Komt bij mij dan iets beter uit.

Groeten

olav
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Hoi Olav,

Sorry dat ik effe inbreek Rutger...maar is het dan beter altijd je gordijnen dicht te houden als de zon schijnt ??
Ik heb namelijk hele grote ramen in mijn trein-kamer  :)

Groet,

Hans ;)
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Hoi Hans,

Jazeker, beter dicht houden.

ik denk dat er genoeg mede forumianen, dit door schade en schande wijs geworden, kunnen beamen.

Gelukkig heb ik op basis van ervaringen van anderen al ervoor gezorgt dat bij mij het ene raam gewoon geblindeerd is (van binnen).

Groeten

Olav
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
En ook als de zon NIET schijnt, er komt nl nog steeds UV straling binnen.

Vr Gr,

Paul
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Woow, daar moet ik rekening mee houden dus, bedankt voor de tip !!

Ik heb van die zonwering, die je kan klappen zeg maar...tegen de zon klap je ze net anders dan helemaal dicht, je kent ze wel denk ik  :)
Bedoel geen lamel of iets dergelijks.

Groeten,

Hans.

SORRY RUTGER DAT IK EVEN OP JE DRAADJE HEB INGEBROKEN ;)
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Geen probleem hoor. Is allemaal wel nuttige info. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, aangezien er geen direct zonlicht door het raampje binnenkomt en het glas maar 18x44cm is. Toen ik echter de rails weghaalde om er kurk onder te gaan leggen bleek op het hout de plaats waar de rails gelegen had nog volledig zichtbaar te zijn. En die rails had er pas 2 weken gelegen!
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 02-11-2009
Dan weet je genoeg......

Succes met dit mooie project. Zal het blijven volgen.

Groeten

olav
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
2 Drukke weken gehad, dus ik heb even geen tijd gehad om te updaten. Maar gelukkig heb ik in de verloren uurtjes toch wel het een en het ander kunnen doen. De bovenbaan is af, de eerste seintjes zijn geplaatst en nog veel meer. Een fotoverslagje dus maar.

Ik was gebleven bij de klimspiraal naar het bovengedeelte. Nadat ik de rails vast had gelegd heb ik een testrit met de F-Zug gemaakt. Met flinke vaart achteruit de spiraal op. Als dat goed gaat, lukt de rest ook wel:



Het ging gelukkig inderdaad goed. Aan de rechter kant komt een keerlus met daarin een stationnetje.



Nadat het kurk is vastgelijmd plak ik er weer dubbelzijdig tapijtband op om de rails vast te leggen.



De rails ligt. De railbus kan nu precies langs het Steppepaardje.





Het is de bedoeling dat het achterste stuk van de keerlus in een berg verdwijnt die tegen het stationnetje aan ligt. Daar bovenop komt dan (heel origineel) een soort ruïne.



Zo zag het er uit met de voltooide bovenbaan, pakweg een week geleden.



En dan nu weer een stukje scenery:



Toen ik dit bouwpakket bij Wentink zag liggen wist ik al meteen dat het een plekje op de baan moest krijgen. Alleen dat grijs... is zo... tja... GRIJS :(...



Een potje Revell biedt uitkomst:



Ook de trapleuningen moeten er aan geloven.



Na een spuitbeurt met mat blanke lak is de lelijke plastic-glans meteen verdwenen.



Eindelijk krijgt de brug wat vorm:



Het resultaat. Zo in het groen is de brug naar mijn mening een flink stuk mooier dan in dat lelijke grijs. Maar smaken mogen verschillen natuurlijk! Uiteraard komt er nog een perron onder, maar daarvoor wacht ik nog steeds op een telefoontje vanuit Nijmegen.



Volgend projectje: een waterkraan voor tussen spoor 1 en 2. De kraan zat bij de locloods van Faller en heb ik naar voorbeeld van de kraan van de VSM bij Beekbergen een aluminium-look gegeven. Een goede basis voor de kraan zat er echter niet bij en zonder basis is de kraan te laag. Gelukkig had ik nog ergens een stukje perron voor spoor N liggen (geen idee hoe ik daar aan kom...). Eerst heb ik alle hekjes e.d. er af gesloopt.



De voor- en achterkant hebben van restmateriaal een opstapje gekregen:



Met gemengde zwarte en witte Acrylverf heb ik het voormalige perronnetje "vies" gemaakt. Het oude trapgat vul ik op met luciferstokjes.



Wederom een beetje verf (mat grijs deze keer) en de basis van de kraan en het putje kunnen erop gelijmd worden. Merk op dat de lijmvlekken van de vroegere scenery ineens niet storend meer zijn.



Een beetje weatheren met roest- roet- en kalkpoeder en dit is het resultaat:



Als de scenery wat verder vordert en er ballast tussen de sporen komt valt de kraan als het goed is perfect op z'n plaats.

Van dit soort perrons komen er de komende weken nog wat bij (als het goed is). De linker moet nog geweatherd worden, net als de rechter. De daken van de traphuisjes zaten niet in het bouwpakket. Deze heb ik gemaakt van zwart schuurpapier. Er komt ook nog een overkapping op, maar voordat ik die maak wacht ik even op de lampjes van AlbertJan 8).



De eerste seinen zijn ook geplaatst. Dit zijn gewone Märklin seinen, maar de basis (het grijze schakelkastje) bevindt zich onder de baan. Zo ziet het er veel realistischer uit. Praktische info: een 15mm boor is voldoende om een gat te maken waar het sein doorheen kan.



Voor het eerst heb ik ook de platen in het midden van de baan er eens in gelegd. Deze platen blijven demontabel (is wel handig voor het klussen), maar dit geeft een beetje het idee van de ruimte.



Bij de helling die onder het station vandaan komt ben ik een muurtje aan het maken. Hiervoor gebruik ik steenplaten van Auhagen. Eerst vul ik de voegen met cementpoeder. Daarna maak ik ze "vies" door er (vanuit één richting!) met een sponsje een beetje zwarte acrylverf overheen te smeren. Tot slot maak ik met groen poeder wat vlekken op plaatsen waar mogelijk wat vegetatie op de muur komt. Hier het resultaat; onder het origineel:



Hier het eerste stukje echte scenery met muur, gras en ballast. Ik denk dat ik nog wel wat gras ga snoeien; het lijkt nu wat te volgroeid te worden.



Overigens gebruik ik gewoon een omgebouwde vliegenmepper met een theezeefje voor het strooien van het gras. Werkt echt geweldig en het gras staat mooi omhoog!

Het voorsein dat bij de muur staat schakelt mee met een tweearmig sein voor het station. Hiervoor heb ik een van de contactjes, die normaal de baanvakken schakelen, in het mechanisme van het sein omgedraaid.

Tot slot nog even dit: Eigenlijk wil ik het station van Neustadt (Faller 110111) op de baan hebben, maar misschien is het wat te groot. Om te kijken of het leuk zou staan heb ik me dit weekend even uitgeleefd met AutoCAD en heb ik het station op de juiste schaal nagetekend. Uurtje printen, knippen en plakken en dit is het resultaat:



Uiteraard moet je er nog een perron bijdenken, maar dit geeft wel aardig mijn idee weer. Het is een behoorlijk groot station voor zo'n relatief klein baantje, maar ik vind het wel erg mooi. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Dat was het voor nu weer even. Ik wacht vol spanning op jullie reacties :D!
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Mooie vorderingen heb je gemaakt :D
Vooral die ballast ziet er top op! Zeer geslaagd moet ik zeggen :D

Groeten, Peter
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
vergeet vooral niet voldoende gaten te voorzien (ook in je spiraal) om alles toegankelijk tye maken hé.Verder wordt het een leuk baantje.Spijtig dat je zoveel plaats kwijt bent met die linker spiraal.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Ziet er prima uit, muurtje is goed geslaagd.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Woow, je gaat lekker Rutger, wat een tempo...ziet er al goed uit zeg, ga zo door :)

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
hallo,rutger

knap gedaan die seinen wegewerkt in je baan,een leuk idee als ik mijn volgende baan ga maken.telkens weer doe ik leuke ideen op hier,ga zo door mooi gedaan allemaal.

groeten peter
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
De baan begint al aardig vorm te krijgen.
Ziet er goed uit.
Het station kan naar mijn inziens geplaatst worden op de baan.
De ruimte heb je er in ieder geval voor!

Dave
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Bedankt voor de reacties. Ja, het tempo zit er lekker in, maar ik hou er van om door te werken. Als je bedenkt dat het 40 dagen geleden nog een rommelzoldertje was... :mrgreen:

@ Bellejt: bij de klimspiraal zit inmiddels een gat waardoor ik van onderaf bij de hele spiraal kan komen. Nu ik de sceneryplaten erop heb liggen heb ik het goed kunnen testen: ik kan overal nog bij :D. Hopelijk blijft dat ook zo als de bergen gevormd worden.

@Dave: Ik denk dat het er wel komt. Het neemt een hoop ruimte in, maar het lijkt me echt een prachtig gebouw. Eigenlijk wil ik 'm eerst een keertje in gebouwde toestand zien. En dan moet ik alleen nog even sparen; het kost ? 142,99...
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

online
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Ha die Rutger!
Wat een mooie vorderingen heb je weer gemaakt! 8)
Erg mooi ook die overgangen van links naar rechts en de beide railspiralen die (straks) dominant de achterkant opvullen.
Het eerste stukje (spoor) scenery is al een verademing om te zien, zeker na al het houtwerk.
Het groen op de ballast mag iets minder, maar dat is een kwestie van "onderhoud". :wink:

Wel een vraag, zelf heb (had) ik ongeveer dezelfde situatie op mijn treinkamer (beide zijden schuin dak) maar door de hoogte van de railspiralen paste mijn berg niet meer onder het schuine dak.
Nu zie ik dat jij een ruimte hebt vrijgehouden, komt de berg (afwerking) tot tegen de schuine wand?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Zo jij bent flink bezig geweest.
Ziet er goed uit allemaal. 8)

Gr.
René
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Jij noemt je mega-update niet voor niets MEGA :shock:

Heel goed opgeschoten hoor :wink:

Mathijs
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Ziet er top uit Rutger!

Groeten,
Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Hoi Rutger,

Zie dit topic nu pas.
Kan wel zeggen dat het er allemaal heel goed uit ziet.
Je plaatst leuke update's waar veel te zien valt.
Succes met de verdere bouw.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik zal binnenkort even een overzichtsfoto met het papieren station maken, zodat het wat duidelijker is hoe het er nu bij staat.

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 17 november 2009, 08:14:44
Wel een vraag, zelf heb (had) ik ongeveer dezelfde situatie op mijn treinkamer (beide zijden schuin dak) maar door de hoogte van de railspiralen paste mijn berg niet meer onder het schuine dak.
Nu zie ik dat jij een ruimte hebt vrijgehouden, komt de berg (afwerking) tot tegen de schuine wand?

Ik was van plan om het hoogste punt van de berg een paar centimeter voor het dak te maken, waardoor de berg tussen de top en het dak weer iets naar beneden gaat. Op het dak kan ik dan de achtergrond maken met meer bergen er in. Het idee is dat het dan een beetje in elkaar overgaat. Hoe ik dat ga doen (schilderen, foto's, ???) weet ik nog niet. Ik heb op het forum al een paar leuke ideetjes gezien, maar helaas nog geen situaties met een 45 graden dak. Kortom: ik ben zelf ook heel benieuwd :D.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
hallo rutger ik ben al een tijdje je baan vorderingen
aan het volgen je hebt een mooi baan plan zeg
en netjes jou station past mooi daar mooi gemaakt met auto cat
ik blijf je volgen veel succes met de vorderingen
mvg frank
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Hey Rutger dit is echt een MEGA update :mrgreen: dat muurtje ziet er goed uit. en die voetgangersbrug is echt prachtig en het perron begint ook al te komen zie ik leuke update

groetjes Wesley 
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Nou, dat perron is dus nog eventjes een probleem. Ik wil heel graag ballast bij het station gaan strooien, maar de bestelde Auhagen-perrons komen maar niet binnen. Ik wacht er al 4 weken op :(.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
oh da's minder wat is dan de normale levertijd? :?

groetjes Wesley

Re:Rutgers zolderbaan - Rijdend filmpje - een rondje met een camerawagen!
"And now for something completely different"

Jaren geleden heb ik een klein cameraatje gekocht waarmee ik op plaatsen kan filmen waar er voor een gewone camera geen ruimte is (of waar je 'm simpelweg niet wil hebben), zoals in de mast van een Botter bijvoorbeeld. Daar moet iets leuks mee te doen zijn...

In Göppingen heb ik voor ? 4,- een Circus Mondolino wagentje gekocht "dat nog wel eens van pas zou kunnen komen". Het zwarte kastje op de voorgrond is de camera. Het doosje van Busch wordt het frame voor de camera en de batterij, want het past precies in de wagon.



Op deze manier past alles precies in de kar en steekt er niets uit.



De duwtrein is m'n 03, want die heeft lastregeling. Dat is op de schuine stukken wel fijn. Hij rijdt achteruit, want voorop zit geen koppeling :D.



En dan nu het filmpje. Dit is het langste rondje wat ik op m'n baan kan maken.
In het begin is het wat donker, want dan rijdt de trein in het schaduwstation. Er zit geen geluid bij.


Re:Rutgers zolderbaan - Rijdend filmpje - een rondje met een camerawagen!
geinig filmpje :D zo kun je een beetje zien wat er allemaal ligt in het schaduwstation ligt(van de trein af gezien) maar de beeld was af een toe een beetje vaag kon je het beeld niet zo goed ontvangen? of iets anders. . . nou ja maakt niet uit  :)

groetjes Wesley
Re:Rutgers zolderbaan - Rijdend filmpje - een rondje met een camerawagen!
Hoi Rutger,

Leuk hoor zo'n filmpje, krijg je een goede indruk hoe de baan loopt.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega update 16-11-2009
Ja, hij stoort een beetje. Kan ook bijna niet anders met al die elektronica er omheen. Daarnaast ik 't ding sowieso nogal gevoelig. Maar wel een leuk speeltje :D. Een volgende keer (weet nog niet wanneer) doe ik het met meer licht en meer scenery die af is 8).

Citaat van: Wesley op donderdag 19 november 2009, 19:45:22
oh da's minder wat is dan de normale levertijd? :?

groetjes Wesley

Hopelijk minder dan (inmiddels ruim) 4 weken. Maar goed, als je kijkt hoe lang het duurt voordat Märklin bijvoorbeeld de insiderwagen levert (de mijne is er nog steeds niet), is 4 maanden misschien ook wel normaal :oops:.
Re:Rutgers zolderbaan - Rijdend filmpje - een rondje met een camerawagen!
begint een heel mooi baantje te worden
ga zo door
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Een kleine update deze keer (1:100).

Na lang zoeken heb ik een verlichtingssetje voor m'n donderbussen gevonden. En als de wagon dan toch open is...





Ik ben ook aan de gang gegaan met het inbouwen van de minimensjes in autootjes. Dat gaat minder makkelijk. Ze passen eigenlijk niet onder het dak en ruimte voor benen is er vaak al helemaal niet. Alleen als je ze flink "snoeit" passen ze. Maar het resultaat mag er zijn denk ik:

Deze wagen krijgt nog een kap (ligt rechtsboven, achter een paar losse benen :oops:), maar die heb ik voor de foto even weggelaten.



Een paar minimensjes krijgen een zwart pak. De benen heb ik niet geverfd, want die worden toch geamputeerd.



De oude dametjes uit de zakjes van AlbertJan zijn voor de meeste auto's het geschiktst, omdat ze zo lekker smal zijn. Vaak zijn de ramen een millimeter dik (zou 10cm in het echt zijn!) en daarom passen de "brede" mannetjes meestal niet. Rechtsonder zijn 2 zwarte pakken terecht gekomen; een directeur met chauffeur :).





Tot slot nog een vrachtwagen:



Volgende keer ga ik weer verder met de baan!

Groeten,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Heel leuk gedaan, die mensjes in in de wagon en auto's.
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Hoi Rutger,

Complimenten. leuk gedaan zo, met de minimensjes van AJ.
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Zeer mooi :D maakt je baan weer wat levendiger en realistischer :D

Groeten, Peter
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Hoi Rutger,

Ziet er goed uit.
Details doe het hem vaak.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Bedankt voor de reacties. Het ziet er hartstikke leuk uit op de baan, maar ergens voel ik me toch wel een beetje schuldig over het verminken van AlbertJan z'n kroost :oops:.

Maar ja... 12 cent per poppetje... :mrgreen:
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Prachtig te zien hoe het verder opgebouwd wordt!
Via deze site is het leuk te volgen.
Ga zo door!

groetjes, Bart Bolwijn
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
De benen heb ik niet geverfd, want die worden toch geamputeerd.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Dierenbeul!  :lol: :lol: :lol:
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
hoe gaan die auto's dan rijden als die mensjes geen benen meer hebben ?
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Hey rutger

leuke update van die (geamputeerde) poppetjes :D ziet er goed uit de verlichting in die donderbussen 8)

groetjes Wesley
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Citaat van: bellejt op maandag 23 november 2009, 20:57:35
hoe gaan die auto's dan rijden als die mensjes geen benen meer hebben ?

Daar hebben ze gelukkig hele goede systemen voor tegenwoordig :D.

Ik vind 't wel opvallend dat het zo lastig is om poppetjes in de auto's te krijgen. Kennelijk heeft vrijwel iedereen spookauto's op de baan rijden :lol:. Of zouden er speciale figuurtjes voor te krijgen zijn? Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien. Maar goed, het houdt je van de straat en da's niet zo erg met dit weer...
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Ja, dat lijkt mij best lastig. In elk geval is elke auto een automaat denk ik dan maar.

Overigens nog een tip voor dat raam: ik heb bij een firma uit Purmerend ruitfolie gekocht, van die spiegelfolie. Houdt 86% UV tegen en warmte. Blijft het toch behoorlijk licht als het moet.
Was met vier tientjes klaar voor 80 x 60 cm
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Hmmm, dan zou het voor mijn miniraampje voor ? 6,60 klaar kunnen zijn :D. Welk bedrijf is dat?
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Dag Rutger.
Wat heb je deze mini mensjes toch weer verwend!
Niet alleen als chauffeur maar ook nog eens als directeur op de achterbank! 8)

Succes met de verdere bouw van de baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
De folie komt van Reijntjes Interproject. Ik riep Purmerend maar het moet Volendam zijn:

Reijntjes Interproject
Parallelweg 50
1131DM Volendam
T: 0299-364197
F: 0299-368370
E: info@raamfolies.nl
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 23-11 - Minimensjes inbouwen
Bedankt, ik ga ze even een mailtje sturen!
Re:Rutgers zolderbaan - Update 30-11 - Nog meer minimensjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Update 30-11 - Nog meer minimensjes
De twee belichtingssetjes die ik nog nodig had voor de overige donderbussen zijn binnengekomen. Aan de slag dus:



Ook de bagagewagon krijgt lampjes. Bij deze moet je echter de pootjes van de beugels helemaal ombuigen, anders past het niet met de onderplaat. De andere wagons hebben hier uitsparingen voor.



En hier is het resultaat:







Vanavond ben ik ook begonnen met een kleimuur-experiment. Hoe dat gaat volgt binnenkort. De klei moet nu drogen...
Re:Rutgers zolderbaan - Update 30-11 - Nog meer minimensjes
Mooi gedaan :D

Groeten, Peter