Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

BR 18.4 voorkant total lossss

Gestart door spidermen85 donderdag 01 oktober 2009, 18:38:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heb jij ook wel eens een trein ongeluk gehad
ja, er was ook schade bij

44 (62.0%)

ja, maar geen schade

20 (28.2%)

nee, nooit gebeurd!

7 (9.9%)

Totaal aantal stemmen: 43

Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Nou, ik vind het meevallen. Misschien kan je eens een paar foto's plaatsen?

Gr,
Peter
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
 :mrgreen:  sukkel   :mrgreen:

sorry......moest even.........

balen, dat zijn inderdaad de meest vervelende schades......, als het nou op de baan gebeurt, balen, dit is echt jammer.................

nu dan, hup de foto's, misschien kan iemand er iets mee voor je!!
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Voortaan toch je lok in een doos verpakken als je em in een tas doet.
Liefst in z'n eigen doos.
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
De wielen ontzet hm uk heb geen idee waat hij daarmee bedoelt.  :?
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Citaat van: Kappa op donderdag 29 oktober 2009, 22:50:14
Voortaan toch je lok in een doos verpakken als je em in een tas doet.
Liefst in z'n eigen doos.

tja er zit GEEN doos bij als ie uit een set komt

en bovendien weet ik ook niet wat ''de wielen zijn onzet'' betekent
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Ik vondt deze op Ebay.de.. Komt dus vaker voor...
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
nou ja...
zoals gerard ook wel weet, heb IK een twee keer dezelfde decoder vernaggeld van een v100.

wat jij hebt gedaan is dus niet erg, hoogstens jammer...

en bovendien was het van jou geen onbenul en onvakkundigheid, dat van mij darentegen...

ten slotte kan je je school de schuld geven van te weinig tijd voor/tussen/na de lessen.

maar goed. sterkte ermee en ik hoop dat je een mooi baan opbouwt, want de mooie locomotieven hbe je al(minstens 1 dan...)

EDIT:ik zei dat ik de decoder 2X gesloopt heb, dit was maar 1X...

de tweede keer ging ie langzamer lopen doordat het anker erg vervuild was, er zat allemaal verzadigde koolborstel-drek tussen(te veel olie)

ik heb het nu met behulp van blausee-mitzold's topic gereinigd en nu zal hij het wel weer gaan doen(hij is op dit moment bij de dealer voor een service beurt, en als ik tzt weer op ga halen dan zal ik wel zien...
ik denk dat hij weer als een br 218 gaat rijden(die vergelijking maak ik i.v.m. het geluid als hij op top speed rijdt) :mrgreen:
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
tja de BR 18 gaat de vitrine in denk ik maar zoals op die ebay foto te zien valt ligt het wiel er gewoon af maar als ik naar mijn wiel stel kijk ziet het er gewoon uit en ik ga binnenkort weer naar wentink want de resultaten zijn bacher toen ik hem uit het papier haalde alles zit nu nog totaal scheef
daar heb ik niet mn zakgeld voor neer gelegd !!!! :x
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Ik ben wel eens op de rookplaten van mijn -toen net nieuwe- BR01.10 gaan staan. Toen ik onder een verwarming door reed stonden de panto's van mijn 1736 omhoog.  :cry: je kan het nu nog een beetje zien als je het weet. Maar van die fout heb ik geleerd.
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Ik heb "ja met schade" gestemd.
Ik was bezig om een prachtige BR96 van Rivarossi (1004, orgineel wisselstroom) van een ESU decoder te voorzien, met het verwarmen (met een aansteker) van de krimpkousjes smolt de onderplaat en de overbrenging met cardanmof. :(

Onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar, maar gelukkig heb ik op Ebay nog een sloper kunnen vinden. :lol:
Effe niet opletten. kost me ?77,-. :evil:
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Ik had een tijdje terug een bijna-crash. Ik was kennelijk vergeten in het schaduwstation een wissel goed te zetten en ineens zie ik naast me een complete trein op de draaischijf afstormen. Ik kon nèt op tijd op de omkeer-knop drukken, waardoor de trein enkele milimeters voor het huisje van de draaischijf stopte. De draaischijf stond namelijk ook nog op een ander spoor.

Deze foto heb ik ervan gemaakt. Het is dus niet in scene gezet; zo stopte de trein echt :shock:...

Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Citaat van: Rutger op vrijdag 11 december 2009, 10:53:37
Ik had een tijdje terug een bijna-crash. Ik was kennelijk vergeten in het schaduwstation een wissel goed te zetten en ineens zie ik naast me een complete trein op de draaischijf afstormen. Ik kon nèt op tijd op de omkeer-knop drukken, waardoor de trein enkele milimeters voor het huisje van de draaischijf stopte. De draaischijf stond namelijk ook nog op een ander spoor.

Deze foto heb ik ervan gemaakt. Het is dus niet in scene gezet; zo stopte de trein echt :shock:...

<foto>

da's dus geluk gehad, je had ernstige schade kunne veroorzaken aan zowel je draaischijf als wel aan je loc(br03???)

in ieder geval heb jij de geest gehad(en het geluk dat je loc ingesteld stond als schakelbaar) om hem te laten stoppen

best wel spectaculair 8) 8)


Edit Gerard: foto verwijderd; is hierboven ook te zien
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
Hoi Kevin,

Een foto, een stapel losse onderdelen, een PB en ik zal kijken
wat ik kan doen. ik repareer ook voor anderen en winkels.

Groetjes Bert
Re:BR 18.4 voorkant total lossss
tja ik heb geen stapel losse onderdelen
hij gaat eerst nog met iemand anders mee want die wilt hem ook repereren als het kan maar over de voorkant ben ik niet blij