Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

ECoS update

Gestart door train donderdag 01 oktober 2009, 11:53:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:ECoS update
OmeLaurus
gast

Re:ECoS update
Ik heb net het mailtje met de aankondiging van de nieuwe firmware binnen van TSD.
Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Citaat van: OmeLaurus op dinsdag 10 november 2009, 13:09:43
Ik heb net het mailtje met de aankondiging van de nieuwe firmware binnen van TSD.

Ik kreeg ook een mailtje, het betrof software versie 3-0-2.
Van nieuwe firmware heb ik niets ontvangen.

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:ECoS update
Ik heb ook netjes het mailtje ontvangen, vervolgens geregistreerd bij ESU met serienummer van mijn ( geregistreerde) CS1R.
Maar kan na inloggen op de ESU site toch geen update 3.0.2 vinden, wat zie ik over het hoofd? :shock:  vr gr Arie
Re:ECoS update
dikken
gast

Re:ECoS update
op de esu.eu site is die wel te vinden, na inloggen natuurlijk.

de update verbeterd een fout die voorkomt bij gebruik van de ecos radio control.
Re:ECoS update
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:ECoS update
Citaat van: dikken op dinsdag 10 november 2009, 21:47:33
op de esu.eu site is die wel te vinden, na inloggen natuurlijk.

de update verbeterd een fout die voorkomt bij gebruik van de ecos radio control.

Waar moet ik zoeken op de esu site, of kan het zijn dat ik het nog niet kan zien, omdat ik pas vanavond heb geregistreerd bij ESU?

vr gr Arie
Re:ECoS update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS update
Hallo Arie,

na registratie moet deze nog vrijgegeven worden vanuit Esu,dit was bij mij de volgende ochtend, als je account is vrijgegeven dan kan je inloggen op het Esu forum, via het forum kan je ook de download link vinden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ECoS update
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:ECoS update
Bedankt Walter, ik schaam me er bijna voor, dat je me nu al weer op weg moet helpen. Ik heb gisterenavond al heel snel een mail teruggekregen van ESU, om de registratie te bekrachtigen moest ik even inloggen, dit werkt ook. Ik kan nu op het Forum, alleen als ik naar  download/software/ecos-firmware ga, wil de link niet openen. Ook niet als ik de gehele link direct in de browser zet.
Misschien is inderdaad mijn account nog niet vrijgegeven, wacht even af, vr gr arie
Re:ECoS update
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:ECoS update
 :D, Nu kan ik ineens wel de link openen, geen extra bericht gehad maar werkt nu wel, zal vanavond even de firmware 3.0.2 op de CS1R zetten, vr gr Arie
Re:ECoS update
ArtMan
gast

Re:ECoS update
Ik kreeg ook netjes een mailtje van TSD.

De update verliep zeer voorspoedig. Al met al erg blij dat Esu de cs1 bezitters niet in de kou laat staan. Nu kan ik tenminste ook gebruik maken van die prachtige Zimo-decoders. Erg leuk om i.s.m. Krois-koppelingen je 2200 automatisch te laten ontkoppelen als je een functietoets indrukt.

mvg
Arthur
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Ook mij is het gelukt, na registratie, bij ESU Eu de firmware 3.0.2. voor de Ecos te downloaden op mijn bureaublad, maar ik krijg het met geen 10 paarden in m'n CS1R  :shock: :shock: 8)


Wie weet hoe dat moet ?

Mvg Gert
Re:ECoS update
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:ECoS update
De grote vraag is natuurlijk of de update van een Ecos in jouw CS1R kan en mag?
Re:ECoS update
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS update
Na de reload zou dat m.i.z. moeten kunnen.

Mvg, Johan
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Ja, volgens ESU kan, mag en moet het zelfs i.v.m. aanschaf/aankomst EcosControl 8)

Mvg Gert
Re:ECoS update
ArtMan
gast

Re:ECoS update
CiteerDe grote vraag is natuurlijk of de update van een Ecos in jouw CS1R kan en mag?

?? Waarom zou dat niet mogen?

@v200Marklin: Het staat toch heel erg duidelijk in de handleiding maar heb je wel de originele update gekocht van Esu? Dus met voeding en cdrom? Probeer je de cs1 via het netwerk te benaderen of rechtstreeks met de meegeleverde crosslink-cable?

mvg

Arthur
Re:ECoS update
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS update
Citaat van: ArtMan op vrijdag 04 december 2009, 18:34:32
maar heb je wel de originele update gekocht van Esu?

mvg

Arthur

Als Gert geen orginele reload heeft kan hij zich toch niet aanmelden bij ESU voor up-dates te downloaden. Hij heeft de 3.02 update bij ESU vandaan dus met de orginele reload zit het wel goed  :wink:

Mvg, Johan
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Het is een CS1R , R gewoon gekocht bij ESU, dus ben ook geregisteerd bij ESU in Ulm 8)

Probeer met de cross-over kabel dus de 3.0.2. firmware update in mijn CS1R te krijgen, en dit lukt voor geen meter.

Dus niet rechtstreeks vanaf het WWW, maar 1st naar bureaublad gedownsmurfd en dan naar.................................... :?

Mvg Gert
Re:ECoS update
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS update
Heeft je PC wel kontakt met de CS1R Gert?

Mvg, Johan
Re:ECoS update
ArtMan
gast

Re:ECoS update
Ik adviseer je om die crosslink niet te gebruiken omdat je dan allerlei instellingen moet veranderen in je pc. Als je daar niet in thuis bent wordt het een hels karwei  :(

Het makkelijkste is als je gewoon gebruik maakt van je pc die is verbonden middels een router met het internet. Die pc krijgt dan hoogstwaarschijnlijk middels DHCP een ipadres. Zo ook je cs1. Als ik het me heel goed herinner is je update software zo intelligigent dat die je cs1 automatisch vindt op je netwerk.

Maar als het een probleem blijft en je woont in de buurt van Amersfoort dan moeten we maar een afspraak maken. Dan help ik je wel.

Grt
Arthur
Re:ECoS update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS update
Hallo Gert,

voor het installeren van de update moet de windows firewall en de evt. firewall van de virusscanner uitgeschakeld worden, vervolgens eventjes geduld tot het starten van de update begint,

met vriendelijke groet,

walter
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
@Arthur,

crosslink kabel werkt goed, kan tenslotte ook een backup naar de laptop maken 8)
Evenwel bedankt voor het aanbod, maar vanuit Rotjeknor beetjuh ver :wink:

@Walter,

ga ik vanavond eens even proberen.

Mvg Gert
Re:ECoS update
ArtMan
gast

Re:ECoS update
Gert,

Werk je met Vista? Heb je UAC uitgeschakeld? (User Account Control)

grt

Arthur
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Arthur,

heb W7, het staat er inmiddels op, met uitgeschakelde virusbeveiliging en firewall, was het in 5 mins gepiept :D

Dank voor je suggesties :D 8)

Mvg Gert
Re:ECoS update
ArtMan
gast

Re:ECoS update
Ahh mooi  :D Graag gedaan en veel plezier er mee.

grtz

Arthur
Re:ECoS update
rocofan
gast

Re:ECoS update
Citaat van: ArtMan op vrijdag 04 december 2009, 19:38:43
Gert,

Werk je met Vista? Heb je UAC uitgeschakeld? (User Account Control)

grt


ja , en vervolgens is de pc op geen enkele wijze meer beveiligd !



Arthur
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Citaat van: rocofan op maandag 07 december 2009, 15:39:50
Citaat van: ArtMan op vrijdag 04 december 2009, 19:38:43
Gert,

Werk je met Vista? Heb je UAC uitgeschakeld? (User Account Control)

grt


ja , en vervolgens is de pc op geen enkele wijze meer beveiligd !



Arthur


Voor die paar minuten maakt dat geen barst uit 8)

Mvg Gert
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Kreeg trouwens vandaag een mailtje van ESU Ulm, met de bevestiging dat ik de update 3.0.2. nodig heb voor de combi CS1R - EcosControl.

Mvg Gert
Re:ECoS update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS update
Hallo Allen,

off topic reacties wegens betreft computer beveiligen gearchiveerd, svp back to topic,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ECoS update
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:ECoS update
Op de site van Esu kwam ik het volgende tegen (Dank an ESU-Mitarbeiter)
Citaat van 20.04.2010:

"Bitte gedulden Sie sich noch einige Tage. Wir werden dann zum nächten Update für CS1 / ECoS etwas mitteilen können...
Mit freundlichen Grüßen

Ihr ESU Support Team"

Volgens mij staat er iets aan te komen.
Re:ECoS update
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS update
In mei komt een nieuwe up-date, dan wordt het S88 probleem ook opgelost als het goed is deze info komt bij de stand van ESU Intermodellbau van daan

Mvg, Johan