Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ECoS update

Gestart door train donderdag 01 oktober 2009, 11:53:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ECoS update
train
gast

ECoS update
Patrick van Train Service Danckaert (importeur) vraagt me het volgende mee te delen.

"Indien Uw ECoS nog een update hoeft en U weet niet hoe... of U heeft het nooit gedaan...?
Dan kan U altijd bij ons, op elke tentoonstelling, terecht waar wij aan deelnemen.

Onze agenda: http://www.modeltrainservice.com/NL/agenda.htm

In de eerste week op 10-11 oktober is dit: Euromodelbouw (Genk B.): http://www.euromodelbouw.be, zaal Agora, stand 6.
op 7-8 november: Modelspoorvrienden Brugge (B): http://www.modelspoor.be
in februari 2010: OnTrax (Utrecht Nl.)

Breng naar deze tentoonstellingen Uw ECoS mee, (in originele verpakking / zonder transformator)
Ter plaatse wordt de update gratis uitgevoerd - al dan niet in uw bijzijn.
Bij het huiswaarts keren, haalt U de ECoS terug op."

Check vooraf even de versie van uw ECoS:


groeten,
Andre
Re:ECoS update
OmeLaurus
gast

Re:ECoS update
Die site van TSD is echt dramatisch...
Waar kan ik nu eenvoudig vinden welke firmware de laatste is???
Re:ECoS update
woutje
gast

Re:ECoS update
http://www.esu.eu/forum/

Wel effe registreren.

Gr, Ben.
Re:ECoS update
OmeLaurus
gast

Re:ECoS update
Ja dat forum ken ik, maar wat is de moeite voor TSD (en ESU zelf trouwens) om dit gewoon ergens op een site te plaatsen?
Ik voorzie in mijn dagelijks werk de meest uiteenlopende apparaten van verse firmware en die is altijd gewoon te vinden onder de betreffende support/download link die bij de specs van het device staat.
Geen geneuzel met struinen in fora en zo..
Re:ECoS update
train
gast

Re:ECoS update
Citaat van: OmeLaurus op donderdag 01 oktober 2009, 14:21:55
Die site van TSD is echt dramatisch...
Waar kan ik nu eenvoudig vinden welke firmware de laatste is???

Hoe dommer hoe liever?

deze afbeelding is gelinkt naar die site.

links boven staat de huidige versie voor de EcoS
Rechts onder de huidige versie voor de LokProgrammerBox
Re:ECoS update
dikken
gast

Re:ECoS update
andre, bij mij werkt de koppeling niet. :cry:

groeten, bart
Re:ECoS update
OmeLaurus
gast

Re:ECoS update
Andre,
In reactie op je behoorlijk vervelend mailtje (ben ik niet gewend op dit forum..):
Zie de reactie hierboven.. er staat een plaatje maar zonder link..

Maar allee.. het plaatje op de TSD site linkt inderdaad naar een (omslachtige) uitleg over hoe op het ESU forum in te loggen..
Ik blijf bij m'n standpunten:
1. Erg onduidelijk aangegeven op de TSD site.
2. Krakkemikkig geimplementeerd op de ESU site.

Re:ECoS update
train
gast

Re:ECoS update
Citaat van: OmeLaurus op vrijdag 02 oktober 2009, 13:16:11
Andre,
In reactie op je behoorlijk vervelend mailtje (ben ik niet gewend op dit forum..):
Zie de reactie hierboven.. er staat een plaatje maar zonder link..

Maar allee.. het plaatje op de TSD site linkt inderdaad naar een (omslachtige) uitleg over hoe op het ESU forum in te loggen..
Ik blijf bij m'n standpunten:
1. Erg onduidelijk aangegeven op de TSD site.
2. Krakkemikkig geimplementeerd op de ESU site.


Uw kritiek op de website van TSD is anders ook niet mals.
als stond de versie hier op het forum in dit onderwerp.
Een zoveelste bewijs dat Train Service Danckaert niet geëerd wordt voor wat ze doen!
Ze hebben deze mensen met eerlijk bedoelingen al eens weggepest van dit forum.

Om dieper in te gaan op uw opmerkingen:
op www.loksound.be en op www.modeltrainservice.com staat telkens in de linker kolom onderstaand beeld:

Ik weet niet hoe U er naast kan kijken.
Maar kritiek geven is makkelijk.
Andre
Re:ECoS update
train
gast

Re:ECoS update
Citaat van: dikken op vrijdag 02 oktober 2009, 13:00:34
andre, bij mij werkt de koppeling niet. :cry:

groeten, bart

bart,

niemand heeft geschreven dat het plaatje ene link gaf naar .... de website.
Het plaatje staat op die website en als Patrick van TSD het aanpast, zal het hier ook wijzigen.
Andre
Re:ECoS update
woutje
gast

Re:ECoS update
Hallo André,

U heeft gelijk waar het gaat om het tonen welke software versie actief is. De kritiek is een beetje de wijze waarop Esu of TSD toegankelijk is. Voor update's moet je je registreren en dat is bijzonder. Immers het product is aangeschaft en betaald. Waarom dan geen vrije mogelijkheid te updaten met slechts een link naar de gewenste download? De update is toch niet gepersonaliseerd maar daar kan ik me in vergissen.

In deze wereld moet je je tegenwoordig overal bekend maken incl. emailadres enz. Dat zou m.i. moeten veranderen.

TSD timmert aan de weg gezien hun service bereidheid b.v. op beurzen. Dat is zeer te waarderen. En dat is ook niet de issue.

Gr, Ben.
Re:ECoS update
train
gast

Re:ECoS update
Citaat van: woutje op vrijdag 02 oktober 2009, 15:25:46
Hallo André,

U heeft gelijk waar het gaat om het tonen welke software versie actief is. De kritiek is een beetje de wijze waarop Esu of TSD toegankelijk is. Voor update's moet je je registreren en dat is bijzonder. Immers het product is aangeschaft en betaald. Waarom dan geen vrije mogelijkheid te updaten met slechts een link naar de gewenste download? De update is toch niet gepersonaliseerd maar daar kan ik me in vergissen.

In deze wereld moet je je tegenwoordig overal bekend maken incl. emailadres enz. Dat zou m.i. moeten veranderen.

TSD timmert aan de weg gezien hun service bereidheid b.v. op beurzen. Dat is zeer te waarderen. En dat is ook niet de issue.

Gr, Ben.

Ben,

dan dient U zich te wenden tot ESU.
Zij hebben bepaald dat je eerst moet inloggen!
Niet TSD!

ik weet echter dat TSD - al wie het vraagt - een link stuurt zonder inlog-noodzaak.

Verder... zou TSD voorstellen het gratis te doen op elke expo?
U schrijft zeer mooi: "TSD timmert aan de weg gezien hun service bereidheid b.v. op beurzen. Dat is zeer te waarderen."
Neen, U waardeert dit, vele anderen niet.

Maar eigenlijk ging de discussie om de "softwareversie-aanduiding" en die staat klaar en duidelijk op de websites (meervoud) van TSD. Meer nog: zij die zich bij TSD registreren krijgen als eerste een e-mail (zonder reclame), met de informatie dat een nieuwe versie er is.

Voor mij hoeft dit forum niet meer.
Men apprecieert de goede zaken niet. Men boort ze liever in de grond.
En Belgen zijn hier al langer niet welkom. Dat gevoel krijg je steeds.
Andre
Re:ECoS update
woutje
gast

Re:ECoS update
André,

Jammer dat U vetrekt. M.i. niet nodig ook niet wegens de reactie van OmeLaurus. Op dit forum mag men iets ergens van vinden toch? Zolang het fair is en niet respectloos lijkt me dit geen probleem.

Gr, Ben.
Re:ECoS update
Lid sinds: 2008

offline
Re:ECoS update
Beste André,

ik zit beroepsmatig ook in een klantendienst,
je mag zoveel doen als je wil, gsm dag/nacht open laten, altijd alles doen en springen als de klant aan het koordje trekt, er zullen er altijd zijn waar het toch nooit niet goed genoeg voor is...
zowel in Belgie als Nederland als eender waar ter wereld.
trek het je niet teveel aan, ik probeer dit ook niet meer te doen, je maakt jezelf alleen maar ziek.
ik heb een Ecos met de nieuwe upgrade maar ik vind dit een geweldige service naar de gebruikers toe.
ik ga trouwens wel eens langskomen op de TSD stand.

mvg,

Bart
Re:ECoS update
train
gast

Re:ECoS update
Citaat van: Bart M op vrijdag 02 oktober 2009, 16:45:57
Beste André,

ik zit beroepsmatig ook in een klantendienst,
je mag zoveel doen als je wil, gsm dag/nacht open laten, altijd alles doen en springen als de klant aan het koordje trekt, er zullen er altijd zijn waar het toch nooit niet goed genoeg voor is...
zowel in Belgie als Nederland als eender waar ter wereld.
trek het je niet teveel aan, ik probeer dit ook niet meer te doen, je maakt jezelf alleen maar ziek.
ik heb een Ecos met de nieuwe upgrade maar ik vind dit een geweldige service naar de gebruikers toe.
ik ga trouwens wel eens langskomen op de TSD stand.

mvg,

Bart

Hé Bart,
doe er aan Patrick van TSD de groeten van me!
Andre.
Re:ECoS update
OmeLaurus
gast

Re:ECoS update
Andre,
Vat mijn kritiek alsjeblieft niet te persoonlijk op. Ik kom uit het noorden van NL (kaaskop) en kan wat cru overkomen..  :oops:

Ik ben ingeschreven bij zowel TSD als ESU en zweer bij mijn ECoS !! Zou 'm voor geen goud meer kwijt willen. Het gaat mij er alleen om dat zowel TSD als ESU zich heel wat werk kunnen besparen door het een en ander op een andere manier in te richten. Ik wil daar zelfs mijn (professionele) kennis van marketing, communicatie en user-interfacing bij aanbieden.

En een hekel aan belgen?? Een groot deel van mijn familie woont er en ik ben er zeer regelmatig te vinden.. Prachtvolk!
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Ook ik wil dan toch een mening geven.

Ben een zeer tevreden 1 v.d eersten ECOS gebruiker die zich zonder moeite heeft geregistreerd bij ESU.
Hun doelstelling was om die registratie te doen vanwege het feit dat niet zomaar iedereen de update,s van hun site afhalen.
Lang geleden had men daar al in de gaten dat het met de CS1 niet zoveel zou worden bij Marklin.
Mede omdat de uitvoering een Ecos afgeleide was met eigen Marklin interpretaties.
Nu ben ik ook een Marklin gebruiker v.w.b. de treinen en spoor echter door de goede informatie te verzamelen jaren geleden besloten om voor de ECOS te gaan qua besturing.

Houd er niet zo van om ingebonden te worden qua protocollen enzovoort. :shock:

En zie wat het nu geworden is een CS1 die draait onder ECOS protocollen vanwege het geluk dat ESU het wilde overnemen.
Anders was het leed nog erger geweest onder de Marklin fanatisten, maar desalnietemin is er een CS2 gekomen ook een apparaat dat veel geld kost. ( Net zoals de ECOS trouwens was ook niet goedkoop.)

En ook daar moet men van afwachten hoe het verder gaat gezien de situatie nu met Marklin.
Ik hoop op een goede overleving zodat ook ik mijn hobby met treintjes kan voortblijven zetten.

Maar altijd het algemene geklaag over alles en nog wat van alle andere merken dan Marklin valt me toch wel op.
T, lijkt net als met kinderen de mijne zijn fantasties, t zijn altijd die van anderen die er een bende van maken.

Dus had een ECOS gekocht dan had men geen problemen gehad met het besturings apperaat van de baan.
Ik en vele anderen hebben ze in ieder geval nog niet zo gehad als de Marklin besturings apperaten van de huidige tijd.

Ik wil niet op tenen trappen ( behalve als ze te lang zijn ) maar wil toch ook eens een ander geluid laten horen.

Het was tenslotte begonnen met Marklin die de CS1 bezitters gewoon liet vallen alsof ze er niet waren.

Groeten John
Een tevreden ECOS en ESU gebruiker in combinatie met Marklin.
Re:ECoS update
dikken
gast

Re:ECoS update
Citaat van: train op vrijdag 02 oktober 2009, 14:29:24
Citaat van: dikken op vrijdag 02 oktober 2009, 13:00:34
andre, bij mij werkt de koppeling niet. :cry:

groeten, bart


bart,

niemand heeft geschreven dat het plaatje ene link gaf naar .... de website.
Het plaatje staat op die website en als Patrick van TSD het aanpast, zal het hier ook wijzigen.
Andre


Sorry André,

Ik had het v erkeerd begrepen.

groeten, B
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Citaat van: train op vrijdag 02 oktober 2009, 15:56:48
Voor mij hoeft dit forum niet meer.
Men apprecieert de goede zaken niet. Men boort ze liever in de grond.
En Belgen zijn hier al langer niet welkom. Dat gevoel krijg je steeds.
Andre

Volgens mij zijn veel mensen (inclusief ik) het daar niet mee eens...

Koen
Re:ECoS update
digi-jacques
gast

Re:ECoS update
sorry hoor, maar in eerste instantie had ik hierover;

Citeerdeze afbeelding is gelinkt naar die site.


ook begrepen dat wanneer ik op de afbeelding klik ik naar de site zou worden doorverwezen...... :? 8)


CiteerVoor mij hoeft dit forum niet meer.
Men apprecieert de goede zaken niet. Men boort ze liever in de grond.
En Belgen zijn hier al langer niet welkom. Dat gevoel krijg je steeds.

dit forum apprecieert zeker de goede zaken, snap niet waar je dit dan vandaan haalt.

Wanneer dit komt vanwege dat gedoe met de link die geen link was, ik denk dat er meerderen zijn die zo gedacht hebben.

CiteerEn Belgen zijn hier al langer niet welkom. Dat gevoel krijg je steeds

hier heb ik maar 1 opmerking over,

wat een klinklare onzin
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Ik kan niet anders zeggen dat ik de service van ESU , zowel via Hobbytreinen, TSD en ESU Ulm perfect vind  :D, niets op aan te merken.

Mvg Gert
Re:ECoS update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS update
Hallo,

op dit forum zijn onze Belgische vrienden net zo welkom als de Nederlandse, er wordt hier echt geen onderscheid tussen gemaakt,

Zelf heb ik niks aan te merken op het stukje extra informatie wat Patrick Danckaert en/of André ons biedt, TSD geeft ook aan in een mailinglist de gebruikers op de hoogte te stellen van een evt. update, wat verlangt een gebruiker nou nog meer van een importeur,

Uiteraard is de service zoals door enkele van ons ervaart heeft door Esu ook prima in orde,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update
   Goedendag ,

         Stel , je koopt een tweede hands Ecos en de herkomst is niet meer te
achterhalen . Ik bedoel dus op een beurs of iets dergelijks . Als deze Ecos nu via de oude eigenaar zich in geschreven heeft met zijn serie nummer en E-Mail adres kan de nieuwe eigenaar dat nu ook ? Anders krijg je nooit meer updates en kan je niet  op het Esu forum . Zomaar een gedachte .


  M.v.g. Ruud .
Re:ECoS update
woutje
gast

Re:ECoS update
Ik denk dat je die vraag aan ESU moet stellen.

Gr, Ben.
Re:ECoS update
OmeLaurus
gast

Re:ECoS update
Gewoon even mailen, doen ze helemaal niet moeilijk over.
Verwacht alleen geen garantie als je geen factuur kunt overleggen..
Re:ECoS update
train
gast

Re:ECoS update
Citaat van: Shadow op maandag 05 oktober 2009, 21:31:25
   Goedendag ,

         Stel , je koopt een tweede hands Ecos en de herkomst is niet meer te
achterhalen . Ik bedoel dus op een beurs of iets dergelijks . Als deze Ecos nu via de oude eigenaar zich in geschreven heeft met zijn serie nummer en E-Mail adres kan de nieuwe eigenaar dat nu ook ? Anders krijg je nooit meer updates en kan je niet  op het Esu forum . Zomaar een gedachte .


  M.v.g. Ruud .

waarom stel je de vraag niet aan de importeur?
support@tsdbvba.be

hij houdt de geregistreerden op de hoogte via e-mail. Dus hij is perfect in staat U te helpen.


Maar je uitdrukking "de herkomst is niet meer te achterhalen"... is onbegrijpelijk.
Ik koop "geen kat in een zak".
Weet toch wat je koopt...

Andre.
Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update
 Andre .

    Bedankt voor je reactie .

CiteerMaar je uitdrukking "de herkomst is niet meer te achterhalen"... is onbegrijpelijk.
Ik koop "geen kat in een zak".

Als ik bij een betrouwbare handelaar koop hoeft de afkomst niet bekent te zijn . Kijk maar wat er allemaal verkocht word in Houten en dan meestal ook nog eens zonder bon .
       Inmiddels de Importeur de vraag gesteld en ben zeer benieuwd .
Nogmaals bedankt voor je Info .

               M.v.g. Ruud .

     



     
       

Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update

    Importeur gemaild en volgende dag al antwoord  , ondanks drukte voor voorbereidingen beurs . Is inderdaad geen probleem , wel even vermelden dat de Ecos tweedehands is gekocht . Goede service , mij vertrouwen is gewonnen .
     Hoop dat  andere mensen hier ook wat aan hebben . Als de handelaren in Houten dit lezen zullen ze de prijzen wel weer opschroeven . :lol:

                 M.v.g. Ruud .
     
       

Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Citaat van: Shadow op donderdag 08 oktober 2009, 21:15:17

    Importeur gemaild en volgende dag al antwoord  , ondanks drukte voor voorbereidingen beurs . Is inderdaad geen probleem , wel even vermelden dat de Ecos tweedehands is gekocht . Goede service , mij vertrouwen is gewonnen .
     Hoop dat  andere mensen hier ook wat aan hebben . Als de handelaren in Houten dit lezen zullen ze de prijzen wel weer opschroeven . :lol:

                 M.v.g. Ruud .
     
       



Ruud,

Is het nog gelukt om een ECoS 2e hands te kopen :D

Ben benieuwd.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update
 
Peter .

  :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
      Op de laatste beurs in Houten heb ik een enorme meevaller gehad .
Kon hem niet laten liggen voor deze prijs en vertrouwde het eerst niet .
Zal de prijs niet noemen omdat  dan men mij voor fantast of iets anders gaat uitmaken .   ( Moet trouwens deze jongens nog een mailtje sturen .)
Heb hem wel moeten updaten , stond versie 1.05 of iets dergelijks op .
Zover ik kan zien werkt alles naar behoren , net een CS1 maar dan beter .
  :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:
     
    Groet Ruud .
   
Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Citaat van: Shadow op maandag 26 oktober 2009, 20:33:49

Peter .

  :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
      Op de laatste beurs in Houten heb ik een enorme meevaller gehad .
Kon hem niet laten liggen voor deze prijs en vertrouwde het eerst niet .
Zal de prijs niet noemen omdat  dan men mij voor fantast of iets anders gaat uitmaken .   ( Moet trouwens deze jongens nog een mailtje sturen .)
Heb hem wel moeten updaten , stond versie 1.05 of iets dergelijks op .
Zover ik kan zien werkt alles naar behoren , net een CS1 maar dan beter .
  :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:
     
    Groet Ruud .
   

Hoi Ruud,

WELKOM bij de club.

Dan heb je vast een zeer goede deal gemaakt :D als de update erin zit heb je een zeer mooie centrale.

Veel plezier ermee.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
rocofan
gast

Re:ECoS update
Citaat van: train op vrijdag 02 oktober 2009, 15:56:48
Citaat van: woutje op vrijdag 02 oktober 2009, 15:25:46
Hallo André,

U heeft gelijk waar het gaat om het tonen welke software versie actief is. De kritiek is een beetje de wijze waarop Esu of TSD toegankelijk is. Voor update's moet je je registreren en dat is bijzonder. Immers het product is aangeschaft en betaald. Waarom dan geen vrije mogelijkheid te updaten met slechts een link naar de gewenste download? De update is toch niet gepersonaliseerd maar daar kan ik me in vergissen.

In deze wereld moet je je tegenwoordig overal bekend maken incl. emailadres enz. Dat zou m.i. moeten veranderen.

TSD timmert aan de weg gezien hun service bereidheid b.v. op beurzen. Dat is zeer te waarderen. En dat is ook niet de issue.

Gr, Ben.

Ben,

dan dient U zich te wenden tot ESU.
Zij hebben bepaald dat je eerst moet inloggen!
Niet TSD!

ik weet echter dat TSD - al wie het vraagt - een link stuurt zonder inlog-noodzaak.

Verder... zou TSD voorstellen het gratis te doen op elke expo?
U schrijft zeer mooi: "TSD timmert aan de weg gezien hun service bereidheid b.v. op beurzen. Dat is zeer te waarderen."
Neen, U waardeert dit, vele anderen niet.

Maar eigenlijk ging de discussie om de "softwareversie-aanduiding" en die staat klaar en duidelijk op de websites (meervoud) van TSD. Meer nog: zij die zich bij TSD registreren krijgen als eerste een e-mail (zonder reclame), met de informatie dat een nieuwe versie er is.

Voor mij hoeft dit forum niet meer.
Men apprecieert de goede zaken niet. Men boort ze liever in de grond.
En Belgen zijn hier al langer niet welkom. Dat gevoel krijg je steeds.
Andre


hmmmm  volgens mij bedoelde de beste man in kwestie , hoe hij er achter komt welke versie Aktueel is en welke hij daadwerkelijk op zijn ecos heeft zitten.

uit ervaring kan ik zeggen dat vele " gebruikers" wel in staat zijn om een nieuwe firmware te downloaden .... alleen daarmee heb je hem nog niet op de juiste plek ... namelijk in de ecos.

over de duidelijkheid van website's wordt al jaren gebekvecht ....
en afgeschermde delen binnen een site , wordt niemand vrolijk van ...

ik vraag mijzelf bv af , wat iemand moet met een Firmware van een ecos , die zelf geen ecos heeft ...dus om dat allemaal zo af te schermen noodzakelijk is ?

ook handleidingen downloaden .....   natuurlijk is het interessant om te weten hoevaak en misschien zelfs wie ... de handleiding download ....  maar ook dat kan makkelijker ...

Dat men hier wel eens onvriendelijk is .... dat klopt zeker .... meld maar eens dat je Märklin echt niet de beste vindt , of dat het maar rotzooi is .... of dat je 2 rail gelijkstromer bent .....

hahahaha ..... maar iets hebben tegen Belgen ?  dat heb ik nog niet geconstateerd ... daar zou ik me dan ook wel weer volledig instorten ... zoals nu ... -)

nee hoor ....  het is goed voor je weerbaarheid ....

mijn zoontje van 3 laat ik ook regelmatig hier want rondneuzen en berichtjes plaatsen ...

daar wordt ie weerbaar en sterk van !





Re:ECoS update
WillemV
gast

Re:ECoS update
Citaat van: Shadow op maandag 26 oktober 2009, 20:33:49

Peter .

  :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
      Op de laatste beurs in Houten heb ik een enorme meevaller gehad .
Kon hem niet laten liggen voor deze prijs en vertrouwde het eerst niet .
Zal de prijs niet noemen omdat  dan men mij voor fantast of iets anders gaat uitmaken .   ( Moet trouwens deze jongens nog een mailtje sturen .)
Heb hem wel moeten updaten , stond versie 1.05 of iets dergelijks op .
Zover ik kan zien werkt alles naar behoren , net een CS1 maar dan beter .
  :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:
     
    Groet Ruud .
   

?199,00........   :D Gefeliciteerd ermee!
Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Citaat van: WillemV op dinsdag 27 oktober 2009, 18:11:55
Citaat van: Shadow op maandag 26 oktober 2009, 20:33:49

Peter .

  :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
      Op de laatste beurs in Houten heb ik een enorme meevaller gehad .
Kon hem niet laten liggen voor deze prijs en vertrouwde het eerst niet .
Zal de prijs niet noemen omdat  dan men mij voor fantast of iets anders gaat uitmaken .   ( Moet trouwens deze jongens nog een mailtje sturen .)
Heb hem wel moeten updaten , stond versie 1.05 of iets dergelijks op .
Zover ik kan zien werkt alles naar behoren , net een CS1 maar dan beter .
  :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:
     
    Groet Ruud .
   

?199,00........   :D Gefeliciteerd ermee!

Hoe kom jij aan die wijsheid :D

Zou wel een mooie prijs zijn :D

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
WillemV
gast

Re:ECoS update
Nou, ik zag hem in Houten voor ?199,00, dus ik vond dat een hele mooie prijs en voor mij reden om mijn 2de Ecos aan te schaffen... Toen ik terugliep naar de stand zag ik iemand hem al meenemen... :(
Maar het is je gegund, veel plezier ermee!
Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update
  Was ietjes meer . ? 1.00 .  In o.v.p.
Heb ik me nu teveel betaald ? :lol:
En bedankt .
Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Citaat van: Shadow op dinsdag 27 oktober 2009, 20:47:46
  Was ietjes meer . ? 1.00 .  In o.v.p.
Heb ik me nu teveel betaald ? :lol:
En bedankt .

Als er geen krasje opzit is het een goede prijs :D

Ben je er al mee bezig? er gaat een wereld voor je open.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update
Geen 1 krasje  :)
Ben er mee bezig om alles uit te testen in Koploper . Gaat heel goed .
Eerste MFX aangemeld . ( Heb er maar één  :( )
Re:ECoS update
WillemV
gast

Re:ECoS update
En die van mij was bij Wentink ?299,00...
Wel enkele krasjes erop.. en geen officiele Esu (als die bestaat.. dacht et wel) adapter.
Voel me wel een beetje bekocht maar ach, het werkt :)

Gr, Willem
Re:ECoS update
Shadow
gast

Re:ECoS update
   Die van Wentink zat ik ook achteraan , maar ja jij had eerste keus .
Had ik ook gekocht voor dat geld want op M.P. vragen ze er veel meer voor .
Heb gewoon massel gehad en ik gun het mezelf ook  :lol: , heb al zoveel miskopen gedaan .
 
   M.v.g. Ruud .
Re:ECoS update
rocofan
gast

Re:ECoS update
Citaat van: WillemV op dinsdag 27 oktober 2009, 22:53:52
En die van mij was bij Wentink ?299,00...
Wel enkele krasjes erop.. en geen officiele Esu (als die bestaat.. dacht et wel) adapter.
Voel me wel een beetje bekocht maar ach, het werkt :)

Gr, Willem

Maak eens een foto van het label op de Trafo ....

volgens mij kun je aan de trafo niet zien dat ie van een ecos is ....

heb deze maand mijn 5 booster trafo's omgeruild voor die met geregelde uitgangsspanning.
en daar kun je ook niet echt aan zien dat ze origineel ESU zijn, zijn ze echter wel want er stond een produkt label op de doos van ESU.

Re:ECoS update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS update
Hallo Allen,

update 3.02 is beschikbaar als download op de Esu website voor geregistreerde Esu + CS1 Reloaded gebruikers,

De wijzigingen schijnen niet heel groot te zijn, en onder meer te maken te hebben met de Esu-Radio Control, als ik straks even over heb, ga ik de download op mijn CS1 Reloaded zetten,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ECoS update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:ECoS update
Hallo,

de update geinstalleerd, dit ging zonder problemen, na de update waren alle instellingen incl. de aktieve locomotieven onveranderd aanwezig, incl. de Nederlandse taal,

Uitgezonderd de veranderde firmware versie nog geen veranderingen kunnen ontdekken, al hoewel  ..........., maar daar moet ik nog uitgebreid voor testen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Ik ben benieuwd wat er allemaal nieuw is aan deze versie :D

Mijn PC op de treinen kamer is kapot en er staat een andere klaar alleen dient hier Windows nog op geinstalleerd te worden.

Kan ik ook weer eens met koploper verder, na de gastendag heb ik weer veel zin in om hiermee verder te gaan.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS update
Hallo Peter,

Ik verwacht geen nieuwe zaken in deze update.

Lees wat ESU bij de update meld:

Update Firmware 3.0.2 für die ECoS. Dieses Update wendet sich an Nutzer des ECoSControl Radio und behebt Fehler im Zusammenspiel ECoS - ECoS Control Radio.


De Control Radio wordt net nieuw uitgeleverd, ik heb zo'n idee dat dit een vlugge update  is om een bug uit de ECoS te halen voor als je met de nieuwe Control Radio wil gaan werken.

Updaten kan nooit geen kwaad maar verwacht er niet te veel van tenzij je al zo'n nieuwe Control Radio hebt.

Mvg, Johan
Re:ECoS update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ECoS update
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 08 november 2009, 19:32:35
Hallo Peter,

Ik verwacht geen nieuwe zaken in deze update.

Lees wat ESU bij de update meld:

Update Firmware 3.0.2 für die ECoS. Dieses Update wendet sich an Nutzer des ECoSControl Radio und behebt Fehler im Zusammenspiel ECoS - ECoS Control Radio.


De Control Radio wordt net nieuw uitgeleverd, ik heb zo'n idee dat dit een vlugge update  is om een bug uit de ECoS te halen voor als je met de nieuwe Control Radio wil gaan werken.

Updaten kan nooit geen kwaad maar verwacht er niet te veel van tenzij je al zo'n nieuwe Control Radio hebt.

Mvg, Johan

Dag Johan,

Bedankt voor je snelle reaktie.

Ik heb geen uitbreiding bij mijn ECoS dus laat ik deze update maar even zitten.
Als er weer een andere update komt lijkt mij dat ik hier het beste hier op te wachten.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Ik wacht wel even totdat ik de Ecos Control heb 8), heb nu 3.0.1 en ben al blij dat het kreng het na 1 maand nog steeds doet :mrgreen:

Ga er pas aan etteren als de Control binnen is (reeds besteld/betaald) 8)

Mvg Gert
Re:ECoS update
Lid sinds: 2008

offline
Re:ECoS update
Krijg je nu automatisch bericht van ESU als er een nieuwe update is ?
Heb nog niks gezien en mijn 'Reload' is wel geregistreerd bij ESU-Duitsland.

grv Huub
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
@Huub

ik denk het niet , mijn CS1R staat ook geregistreerd, maar ook hier geen bericht.
Net even Hobbytreinen mailtje gestuurd wanneer de Ecos Control wordt uitgeleverd.

Mvg Gert
Re:ECoS update
Blausee-Mitholz
gast

Re:ECoS update
Citaat van: huub op maandag 09 november 2009, 10:32:10
Krijg je nu automatisch bericht van ESU als er een nieuwe update is ?
Heb nog niks gezien en mijn 'Reload' is wel geregistreerd bij ESU-Duitsland.

grv Huub

Nee wel als je ook geregistreed hebt in Belgie bij de importeur alleen die komt altijd enkele dagen later dan het uitbrengen van de update.
Fora zijn sneller dus is die melding meestal mosterd na de maaltijd  :lol:

Mvg, Johan
Re:ECoS update
Lid sinds: 2006

offline
Re:ECoS update
Antwoordje van Hobbytreinen: uitlevering zou in november moeten zijn, zij hebben dezelfde vraag uitstaan bij TSD, echter nog geen antwoord.

We wachten rustig af..... 8)

Mvg Gert