Roy,
Mijn probleem had je al direct geschoten toen je hier was......
Ik kan de persjes niet gebruiken om de wielen van mijn 3053 uit elkaar te drukken; dit gaat niet omdat de wielassen door een U-vormig frame zitten.
Heb jij daar misschien een oplossing voor ? Mij lukt dit effe niet.
Trouwens, als de persjes roestgevoelig zijn is dan het uitsmeren van een drupje olie niet afdoende om ze zo mooi te houden als ze nu zijn ?
Ik heb de maat tussen de wielen vande beruchte lok nogmaals nagemeten: 13,6 mm
Dit zorgt op sommige meegebogen C-rail-wissels voor een kortsluiting, maar dus niet bij alle exemplaren van het zelfde type wissel; de afwijking zit dus net tegen de grens wel/niet.
Het linker voorwiel (in de rijrichting gezien en komende uit de buitenlus) loopt soms net tegen deze puko aan:
Bij een meegebogen M-rail-wissel gaat het wel goed omdat de puko's gewoon maar een 'puntje' zijn en geen 'streepje' - als je begrijpt wat ik bedoel.
Bij mijn k-rail-slanke wissels verwacht ik ook dit probleem (maar niet bij de standaard wissels).
Ik heb geen meegebogen k-rail wissels.
Kortom: ik meen hier nu toch een incompatibiliteit gevonden te hebben tussen oud en nieuw M*spul
De behoorlijk grote afwijking van de M* eigen norm zit in de wielen van de oude lok omdat die niet op 14mm flensafstand staan.
Wie heeft een idee om het probleem op te lossen ?
grv Huub