Ik ben benieuwd of het ook op mijn 3053 werkt.
Maar het is zowiezo een zeer nuttig stuk gereedschap en het wordt nu professioneel vervaardigd !
We zijn erg benieuwd, Roy !
grv Huub
Ik wil er ook wel eentje, op voorwaarde dat ik er wielen en tandwielen
van hun assen kan trekken terwijl ze nog op de locomotief zitten.
Om zoiets te kunnen moeten de klauwtjes klein en verstelbaar zijn.
De klauwen van de poelietrekker die Fohrmann vekoopt zijn m.i.
daarvoor nog te grof.
Wat ik vraag is natuurlijk het tegenovergestelde van een wielenpers..
Hallo Roy.
Ook ik weet uit ervaring dat dit een mooi en goed bruikbaar stukje modelspoor gereedschap is! Ik heb jaren geleden ooit zo iets geleend, wat fanatstisch hobby gereedschap was. Maar komn het helaas niet zelf namaken of kopen. Ik ben pas bezig geweest met een locomotief, waarbij ik de wielen niet loskreeg. Na lang prutsen heb ik toen maar de as doorgeslep en een as uit een slooploc gehaald.
Ik wil er dolgraag een hebben. Kan ik ook nog op de lijst, want ik doe graag mee.
Vriendelijke groeten,
Lodewijk
Misschien verstandig om toch even de verwachtingen bij te stellen:
Deze wielpersjes/trekkers die ik naar beschrijving in dat oude RH artikel gemaakt heb en Roy nu een kleine serie van gaat maken,
zijn alleen geschikt voor
losse asjes, dus als de as helemaal los is. Wagons, tenderassen, voorloopassen en lokassen die uitneembaar zijn (Roco, Fleischmann soms/meestal).
Een lok waar de as in het frame zit en niet uitneembaar is (Märklin o.a.) kom je met deze dingen niet bij denk ik. Maar je kunt het proberen natuurlijk.
Ik heb als proef bij een 3029 een keer assen omgewisseld naar een verser frame en daar toch het frame na demontage van de rest met een laag schuim in een bankschroef gezet en met een spijker zonder punt de assen uitgetikt. Oppersen was meer intikken.
Ik heb toen ook wel over een aangepaste pers nagedacht, maar eerste bouwsel was geen succes, maar dat lag aan gekozen matriaal. Daarna heb ik geen aanleiding meer gehad zoiets te maken.
Hajo