Al eens bedacht zelf, maar kwam laatst in een Railhobby uit 1982(!) foto's met bouwbeschrijving tegen.
Nu maar eens gemaakt: wielpersjes om wielen dichter op een as te zetten, of er juist vanaf te drukken.
Ik kan denk ik de foto van pagina hier niet posten i.v.m. (c) van de Railhobby, ookal is het dik 25 jaar oud. Wie weet hoe dit zit?
Ik heb alleen M4 schroeven gebruikt voor de middelste, de persende, schroef, omdat ik alleen een M4 draadtapsetje heb.
En de messing 'gedubbeld' omdat ik iets dunner messing had liggen dan stond aangegeven en ik de schroefdraad voldoende 'vlees' wil geven.
Nog niet eens gebruikt, want de laatste handeling is het inboren van de de persende schroef zodat er een putjje ontstaat voor de konische aspunten, dan raken die niet beschadigd.
Helaas is mijn kolomboor na uitlenen incompleet, ontbrekende deel komt pas met een week of 2 hier. En dit durf ik niet uit de losse hand.
Verder bleek de grote pers te weinig ruimte voor de as met wielen te laten. Hiervan moet ik de schroefdraad netjes in het midden opnieuw maken. Zat nu iets te veel naar rechts.
Eerst het oude gat dichtgesmeerd met alulijm. Dit zou zo hard worden dat je er een schroefdraad in kunt tappen. Ik ga het merken...