Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan 3 basis is klaar--> Filmpjes

Gestart door Tomm zondag 27 september 2009, 11:55:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan 2 basis is klaar
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Baan 2 basis is klaar
Citaat van: Tomm op maandag 19 april 2010, 21:17:56
Citaat van: Marklin5 op maandag 19 april 2010, 20:57:59
Ik vind je station nu meer lijken op een schaduwstation dan op een station, beetje jammer.  :(
je verwacht meer van zo'n groote aan baanoppervlak, ik zou een grotere wisselstraat maken waar al je sporen op uit komen
Je hebt een geweldige ruimte dus daar ligt het niet aan,
Mooi materiaal, dat heb je wel  :D

Veel succes met je baan!
Martijn
Klopt, ben ik met je eens dat het meer een schaduwstation is dan een station, heb meerdere baanplannen gemaakt maar omdat ik graag veel opstelsporen wil zien om lange treinstellen te kunnen plaatsen heb ik voor deze invulling gekozen. Ben inderdaad erg blij met de ruimte en het materiaal, dank je  :D

Groet, Tom

Oke, jij red je wel  :lol:

Groeten,
Martijn
Re:Baan 2 basis is klaar
Iedereen geeft zijn eigen invulling betreffende een treinbaan...als jij er blij mee bent is er niks mis mee  :)

Mooie ruimte inderdaad.

Niet onder de rails zelf, maar je kan altijd nog stukjes gras er uit snijden en daar voor in de plaats wat extra detail aanbrengen of iets anders, stuk zandgrond bijv. enz. enz.

Maar dat is jouw keuze uiteraard ;)

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan 2 basis is klaar
Citaat van: Hansje op maandag 19 april 2010, 22:43:56
Niet onder de rails zelf, maar je kan altijd nog stukjes gras er uit snijden en daar voor in de plaats wat extra detail aanbrengen of iets anders, stuk zandgrond bijv. enz. enz.

Had al zoiets gelezen in de beschrijving van de grasmatten boer "Heki". Nat maken en na een minuut wegsnijden. Deze leverancier levert ook ander soortig materialen waarmee je leuke details kan aanbrengen (een waterpartij, steenbed onder de rails etc) en dat kan je zo gek maken als je zelf wilt. Gaat nog wel een keer gebeuren maar voorlopig eerst hier en daar wat rail aanpassingen doen tot de baan iets beter aan mijn wensen voldoet. Al hou ik de mogelijkheid open dat binnen nu en korte tijd de baan toch weer veranderd wordt tot het echt helemaal naar mijn zin is... Komt goed.

Groet,


Tom
Re:Baan 2 basis is klaar
Eerst moet je baan naar tevredenheid liggen..dat is tenslotte de basis.

Succes Tomm  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan 2 basis is klaar
Met de Blackberry heb ik een filmpje geschoten, excuses voor de slechte kwaliteit. Dit is een ronde over de gehele baan, alle sporen 2 maal bereden, kloksgewijs en tegen de klok in met dit als resultaat: 

<"
" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Leek me leuk om eens te laten zien, foto's blijven nu eenmaal statisch.

Groet,

Tom

Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Hey tom,

Ziet er erg mooi uit hoor!
wat een mooi materieel heb jij zeg :o  ik zou wel willen dat ik dat allemaal had:D :wink:

Veel succes verder!

groetjes Daniël
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
hallo tom,

leuke baan heb je,hoe groot is jou baan ongeveer.ik heb bijna de zelfde baan gemaakt,leuk filmpje heb je gemaakt doe zo verder.


groeten peter(ke33)
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Citaat van: peterke33 op zondag 06 juni 2010, 22:23:37
hallo tom,

leuke baan heb je,hoe groot is jou baan ongeveer.ik heb bijna de zelfde baan gemaakt,leuk filmpje heb je gemaakt doe zo verder.

Hallo Peterke,

Dank voor je compliment. De lengte aan de raamzijde is 4,10 meter lang, breedte 1,22meter en het stuk rechts is nog eens 2,50 lang en ook weer 1.22 meter breed. Een leuk oppervlakte, ik kan er aardig mee uit de voeten.

Groet,


Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Citaat van: NS-Daniel op zondag 06 juni 2010, 21:31:50
Hey tom,

Ziet er erg mooi uit hoor!
wat een mooi materieel heb jij zeg :o  ik zou wel willen dat ik dat allemaal had:D :wink:

Veel succes verder!

groetjes Daniël

Dank Daniël, leuk om te horen.


Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Leuk filmpje Tom  :)

En prachtig spul wat je allemaal op je baan hebt rijden, lijkt wel spitsuur  :P

Je bent ook nog wel even bezig met de aankleding lijkt me !?

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Een kleine update, inmiddels is ook de IRM aangekomen op mijn baan. Een mooi treinstel alleen helaas tegenvallend wanneer ie over wissels rijdt. Maar goed, dat zal een kwestie van andere slepers zijn.

Dan een klein technisch probleem, hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik rij digitaal (MS1) en heb daarnaast nog wat verlichting (lantaarn paaltjes op een perron) en een viertal seinen die ook analoog via een losse trafo aangestuurd worden en niet in verbinding staan met het digitale bedrijf. Standaard staan deze seinen op rood, ze staan bij mijn opstelsporen. Alle seinen kun je probleemloos op groen zetten behalve in combinatie met sein 1. Zet ik sein 1 in combinatie met een ander seinop groen dan "klapt" het digitale bedrijf eruit, analoog blijft gewoon branden. En dat terwijl analoog en digitaal echt van elkaar gescheiden zijn, ik heb ook geen lus gemaakt die met deze seinen (Marklin artikelnummer 74391) volgens de gebruiksaanwijzing mogelijk is. Zit nog wel in de planning maar moet nog gebeuren.

Iemand enig idee waar en hoe dit opgelost kan worden? Niet echt een groot probleem maar wel een in mijn ogen althans (met zeer beperkte technische kennis) vreemd verhaal.

Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Mooie baan hoor, alleen jammer dat je nog niet zoveel scenery hebt.

Mvg, Chopper
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
En nog wat foto's:






IRM is de laatste aanwinst:



Afdeling goederen vervoer:




Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
hallo tom,

dat zijn leuke en knappe foto's, van al je locs samen in het station.het goederen stransport mag er ook zijn,leuke overzicht foto's van je baan.


groeten en succes verder:

peter(ke33)
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Hallo Tom,

Een mooie verzameling NS /NL materiaal heb je.
Ziet er goed uit.

MvG
Peter
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Beste mensen,

Tot op heden is er weinig spannends gebeurd met mijn baan. Echter een leuke nieuwe aanschaf, alvast een verjaardagscadeau van mijn vrouw gekregen, een tussenwagon voor mijn IRM:



Dat maakt dit treinstel toch wel af nu ie vierdelig is, alleen nog wisselstroom wielen. Dat worden als ik het goed begrepen heb piko's? Of toch adviseren jullie andere wielen?
Over een paar maanden verhuisd mijn baan naar een ander gedeelte van de zolder, deze kamer wordt dan de nieuwe slaapkamer van onze oudste. Ben alweer hard aan het nadenken voor een ander spannender ontwerp.

Zo, nu naar de familie aan de andere kant van het land voor het betere "downloaden"  :D.

Prettige kerstdagen verder.

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Hallo Tom,

Je hebt een mooie baan en veel nederlands materieel!
Leuk hoor!

Mvg
Falco
Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Beste Tom,

Je heb een leuke baan.
En ook lekker hollands.

Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
Citaat van: Davio op woensdag 29 december 2010, 14:35:06
Beste Tom,

Je heb een leuke baan.
En ook lekker hollands.



Dank je Dave en Falco, leuk om te horen.

Een paar jaar geleden reed er ook DB materiaal rond maar daar ben ik vanaf gestapt, nu alleen nog maar Nederlands materiaal. Later gaan alle samengeraapte huisjes en station weg en wil ik Nederlands "onroerend goed" gaan plaatsen, er zijn gelukkig genoeg voorbeelden hier op het forum hoe de baan op een leuke manier aan te kleden. Had deze week eindelijk weer eens een en ander willen ondernemen, de baan ombouwen en een Ecos aanschaffen, maar de estafette griep heeft vanaf tweede kerstdag ook hier toegeslagen...

Prettige jaarwisseling allemaal.

Tom

Re:Baan 2 basis is klaar--> video toegevoegd
wat een mooie baan en toffel modellen :p
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr. nieuwe video toegevoegd
Vanmiddag eens een filmpje geschoten. Da's één ding, editing (van ruim 18 naar 8 minuten om de dode momenten eruit te knippen) en het op Youtube krijgen een andere zaak.

Hoop dat jullie het ook de moeite waard vinden.




Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Hoi Tom hoe zit het met je baan en je ecos lukt alles al een beetje ?  :D

Groeten Tim
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Hoi Tim,

Leuk dat je reageert  :). Met veel hulp van Peter de Geluidsman ben ik eruit hoe de Ecos aan te sturen. In principe heel eenvoudig echter moet je 'm wel eerst op de juiste manier aansluiten  :oops:. Maar dat gaat werkelijk heel gemakkelijk, locs waren zo toegevoegd en het rijden met een dergelijke centrale gaat echt fantastisch zoals je ongetwijfeld zelf ook ondervonden hebt, is geen technisch inzicht voor nodig! Zelfs mijn zoon van 6 kan er al prima mee overweg.

Tot op heden heb ik nog geen wissels en seinen via decoders aangesloten, later dit jaar moet ik de baan toch verhuizen naar een ander deel van de zolder en zal het oppervlakte kleiner worden. Kortom een ander baanplan en om dan nu bekabeling aan te gaan leggen is zonde van de tijd.

Groet,

Tom

Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Mooi filmpje, je hebt mooi materieel!
Ga zo door en veel succes!

Groetjes Daniël
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Hoi Tom.
Blijkbaar heb ik jouw filmpje bij het plaatsen gemist! :oops:
Maar alsnog bekeken en bijzonder leuk om al dat Nederlandse materiëel te zien rijden en op het station binnen te zien komen.
Zeker de moeite waard om eens voor te gaan zitten.

Alvast veel succes met het ontwerpen en bouwen van de nieuwe baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Citaat van: NS-Daniel op maandag 28 maart 2011, 13:51:17
Mooi filmpje, je hebt mooi materieel!
Ga zo door en veel succes!

Groetjes Daniël

Dank, ik doe mijn best :).

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Citaat van: AlbertJan op maandag 28 maart 2011, 14:37:20
Hoi Tom.
Blijkbaar heb ik jouw filmpje bij het plaatsen gemist! :oops:
Maar alsnog bekeken en bijzonder leuk om al dat Nederlandse materiëel te zien rijden en op het station binnen te zien komen.
Zeker de moeite waard om eens voor te gaan zitten.

Alvast veel succes met het ontwerpen en bouwen van de nieuwe baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.


Dank AlbertJan, komt helemaal goed.

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Nog een paar sfeerplaatjes:







Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
zijn weer toffe fotos Tom :)
zal je de perrons nog shilderen of zal je ze zo laten  :D
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
He Tim,

De perrons moeten inderdaad nog een kleur krijgen en eigenlijk nog wat hoger komen te liggen. 

Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Had nog een paar foto's:




en het kloppend hart:



Groet,

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Nogal tochtig dak op 't seinhuis... 8o
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Citaat van: Nobody op zondag 03 april 2011, 19:27:31
Nogal tochtig dak op 't seinhuis... 8o

Klopt, ligt los. maar zie nu pas op de foto dat isoleren verspild geld is...

Tom
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Goed, de zomervakantie is achter de rug, we zijn een kleine drie weken thuis aan het klussen geweest. Beide kinderen hebben een nieuwe slaapkamer gekregen, het oppervlak per oude slaapkamer is zo'n beetje verdubbeld dus de mannen hebben zeker niets te klagen. Dat betekende wel dat ik mijn zolder-/treinenkamer moest opgeven maar gezien de ruime zolder heb ik daar toch een mooie andere kamer voor teruggekregen. Samen met mijn schoonvader heb ik een extra kamer afgetimmerd met een oppervlakte van 3 bij 3.70 meter. Daar kan je prima mee uit de voeten, zie foto's:




Een kleinigheidje, het ontbreekt nog aan een concreet plan. Ik ga daarom eerst beginnen met een schaduw station en van daaruit naar boven werken. De wens is een mooi groot station waar lange treinstellen opgesteld kunnen worden plus een aardig rangeerplatform voor met name containertransport.

Wordt vervolgd de komende weken.

Groet,

Tom

Edit Johan, tweede foto aangepast
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Hallo Tomm,

Zo het begin van de bouw aan een vernieuwde modelbaan is kwa ruimte niet verkeerd, zoals je aangeef ben je nog aardig wat verplan en heb je al wensen waar je modelbaan aan moet voldoen.
Oke een concreet plan heb je nog niet maar ga gewoon wat puzzelen en ga gewoon met Wintrack wat uitleggen en ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Houd rekening dat je de sporen bij het station lang genoeg houd tussen de wissels zodat je lange treinen ruimte genoeg hebben om te kunnen stoppen voor de wiseels want hier ben ik de fout mee ingegaan.
Wat betrefd over je containerterminaal ben ik benieuwd naar wat je uit de hoed weet te toveren.

Veel succes en vooral plezier met de opbouw.

Groet Wim.
 
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Hoi Tom,

Mooie ruimte heb je tot je beschikking hoor  :thumbup: :thumbup:
En plan komt vanzelf of met een beetje of heel veel hulp van hier.
Ben erg benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.
Je mag ook best een aardig schaduwstation bouwen gezien het materiaal dat je hebt rond rijden.

Nogmaals succes en blijf het volgen.

Groet Niels
Re:Baan 2 basis is klaar--> 20 febr.nieuwe video toegevoegd
Citaat van: Wim N op zaterdag 10 september 2011, 15:40:02
Hallo Tomm,

Zo het begin van de bouw aan een vernieuwde modelbaan is kwa ruimte niet verkeerd, zoals je aangeef ben je nog aardig wat verplan en heb je al wensen waar je modelbaan aan moet voldoen.
Oke een concreet plan heb je nog niet maar ga gewoon wat puzzelen en ga gewoon met Wintrack wat uitleggen en ik weet zeker dat het je gaat lukken.


Hallo Wim,

Ben inmiddels al een jaar aan het puzzelen met Wintrack maar het is nog niet gelukt een leuke baan te bedenken. De pest is dat het meteen zo symetrisch wordt, te snel een uit de kluiten gewassen ovaal als je begrijpt wat ik bedoel. Daarom ga ik morgen als alles meezit eerst beginnen met een schaduw station en van daaruit een weg naar de hoofdbaan bedenken.

Belangrijker, ik wil er nu echt de tijd voor nemen. De laatste baan was mijn doelstelling binnen een paar dagen een tafel te maken met daarop een baan, nu ga ik het rustig aan doen en stukje bij beetje opbouwen. Maar het begint wel te kriebelen, ben inmiddels alweer 2 maanden baanloos, het wordt wel tijd dat de eerste locs hun wielen gaan strekken.

Groet,

Tom 
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
De afgelopen weken helaas niet echt tijd gehad om veel te kunnen doen, ik moet het van de weekenden hebben en deze waren snel gevuld met andere zaken.
Ik ben nu bezig met het schaduwstation, daarboven komt dus de hoofdplaat waar het treinverkeer vrolijk overheen zal gaan denderen. Nu heb ik een verschil van 45 cm tussen beide platen. Zou dat teveel zijn? Wat is jullie ervaring daarmee?

Groet,

Tom
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
45cm is te doen hier heb ik ook zon afstand en dat is met een klimspiraal opgelost :D

Groeten Tim
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Hoi Tom.
Jammer dat je weer opnieuw moet beginnen maar fijn dat de nieuwe ruimte hiervoor al klaar is en dat je weer gelijk aan het ontwerpen kunt.
Het valt zeker niet mee om af te wijken van de bekende ovalen maar gelukkig zijn er velen jou al voor gegaan en daar zijn soms verbluffende resultaten behaald, stations emplacement schuin of gebogen is al zo'n mooie "ovaalbreker" maar natuurlijk zijn veel meer mogelijkheden.
Op ons forum staat ook een filmpje van een prachtige baan zonder wissels, waar vrijwel geen spoor voorspelbaar is en ook de baan van Rolf (RolS) en vele anderen laten vaak prachtige voorbeelden zien van natuurgetrouw aangelegd spoor. (Josef Brandl's traumanlagen)

Veel succes met ontwerpen en veel plezier in het realiseren hiervan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Citaat van: TimT op zaterdag 15 oktober 2011, 16:11:50
45cm is te doen hier heb ik ook zon afstand en dat is met een klimspiraal opgelost :D

Groeten Tim

Tim, dergelijke spiralen zijn totaal nieuw voor me, ik zal een kijken wat ik terug kan vinden in je topic hierover. Dank voor je reactie.

Groet,

Tom
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Citaat van: AlbertJan op zondag 16 oktober 2011, 08:10:20
Hoi Tom.
Jammer dat je weer opnieuw moet beginnen maar fijn dat de nieuwe ruimte hiervoor al klaar is en dat je weer gelijk aan het ontwerpen kunt.
Het valt zeker niet mee om af te wijken van de bekende ovalen maar gelukkig zijn er velen jou al voor gegaan en daar zijn soms verbluffende resultaten behaald, stations emplacement schuin of gebogen is al zo'n mooie "ovaalbreker" maar natuurlijk zijn veel meer mogelijkheden.
Op ons forum staat ook een filmpje van een prachtige baan zonder wissels, waar vrijwel geen spoor voorspelbaar is en ook de baan van Rolf (RolS) en vele anderen laten vaak prachtige voorbeelden zien van natuurgetrouw aangelegd spoor. (Josef Brandl's traumanlagen)

Veel succes met ontwerpen en veel plezier in het realiseren hiervan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Dank voor je reactie. Ach, ik was uitgekeken op mijn oude baan en dan is het niet zo erg om weer overnieuw te beginnen. Maar goed, gisteren heb ik de basis van het schaduwstation orde gemaakt zodat ik rails kon leggen en de eerste treinen weer rondjes kon laten rijden. Vanmiddag hoop ik een begin te kunnen maken met niveau 1. Eerst liggen er nog andere klussen te wachten die (helaas) voorrang hebben.

Groet,

Tom
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Beste mensen,

Even een update. Het schaduwstation is qua tafel min of meer af, de hoogte wordt 45 cm, daar passen verhuisdozen met de gebruikelijk troep prima onder. De bedoeling was in eerste instantie niveau 1 op 90 cm hoogte te plaatsen maar ik wil de zaak toch met minimaal 10 cm naar 80 verlagen. Lijkt me mooier om te zien en ten tweede hoeft de spiraal niet al te stijl te klimmen.

Ik heb wat rails uitgelegd als eerste opzet voor het schaduwstation, zie foto's:





En aan deze zijde komt de spiraal naar boven:


Voor mij allemaal nieuw, een schaduwstation en een spiraal, dus ik zou zeggen laat horen wat jullie ervan vinden, shoot. Liever nu goed bedoelde kritieken dan afbreken omdat het voor geen meter klopt wanneer je denkt klaar te zijn    :).

Groet,

Tom

Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Hallo Tom,

Het eerste waar ik aan denk is; Hoe ga je naar boven? Met een klimspiraal of met een lang recht stuk? Een maximale helling van 3% bepaalt erg wat je (on)-mogelijkheden zijn.

Verder zie ik veel ruimte en denk ik dat je er nu te weinig sporen uithaalt.
Wellicht is dit veel groter maar de systematiek kun je benaderen .
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Hallo Michiel,

Kijk, daar hebben we wat aan. De bedoeling is inderdaad met een klimspiraal.

Dit baanplan zoals je nu laat zien ziet er inderdaad wel goed uit, mijn huidige sporenplan daarentegen vult bij lange na de ruimte niet voldoende op. Ik zal binnenkort weer verder gaan stoeien met de rails nav dit baanplan.

Groet,

Tom
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Goede ideeën moeten uiteraard opgevolgd worden, dus bij deze de eerste resultaten:








Kan ondertussen aardig wat materieel op dit schaduwstation stallen. Ik ben er nu wel achter dat ik door alle bochten heen ben voor de hoofdbaan, dus daar binnenkort maar eens naar gaan kijken zo gauw ik enig idee heb welke vorm deze gaat krijgen. Ben tot op heden "baanplan loos", de meesten van jullie zullen hiervan gruwelen maar ik leg er gewoon een stuk op los en zie vanzelf wel waar we uitkomen  :).

Groet,

Tom


Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Ziet er al goed uit hoor :D
al dat pracht van Nederlands materiaal.Ga je ook de nieuwe husa lok kopen ? (vn roco)
En dat bovenplan komt er wel nog alles op zijn tijd :D
lekker tekenen in wintrack en dan hier posten en reacties lezen :D

Groeten Tim
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
He Tim

Die Husa loc is mooi, zag 'm vandaag weer voorbij komen in het topic met nieuwste aanwinsten. Maar op mijn verlanglijstje staat een Mak loc tbv goederenvervoer en de DDM van Artitec. Eerst met de baan verder. Ik overweeg het achterste spoor aan de achtermuur zijde omhoog te laten lopen (op de eerste twee foto's goed zichtbaar) en van daar uit een spiraal aan de rechterzijde te maken.

Groet,

Tom
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Beste mensen, allereerst een uitbreiding van het rollend materieel showen, alles tot op heden nog analoog:




Daarnaast eigenlijk nog het volgende. Mijn schaduwstation heeft een hoogte van 45 cm vanaf de grond. Mooie hoogte, daar passen prima verhuisdozen onder, maar past dan net. Als er een niveau boven het schaduwstation wordt geplaatst kan ik (bijna) niet meer bij wissels dus zal dan echt aan het digitaliseren van wissels moeten denken. Maar er blijft niet veel ruimte meer onder de plaat over om de draden netjes weg te werken  8). Maw, waarschijnlijk zal ik het schaduwstation toch moeten verhogen naar een meer werkbaar niveau waarbij je de draden vanaf wissels netjes kan wegwerken zonder het risico te lopen wanneer je een verhuisdoos beweegt je de zaak lostrekt. In principe is dat alleen een kwestie van hogere poten, het raam werk kan verder gewoon gebruikt worden. Of heeft iemand met hetzelfde probleem gezeten en werkt het wel op een hoogte van ongeveer 45 cm?

Ik bestuur de handel via een Ecos 2. Wat raden jullie me aan? Zou het voldoende zijn om de wissels uit kosten overweging alleen electrisch te maken of ontkom ik dan niet aan het ook inbouwen van een decoder? Het is niet mijn bedoeling om via een pc te rijden, ik draai liever zelf aan de knoppen. Dit is voor mij tot op heden onbekend terrein, ik lees graag jullie mening en ervaringen, de basis moet nu goed op orde komen.

Groet,

Tom
Re:Baan 3 basis is klaar--> we beginnen weer vanaf 0
Mijn kabels liggen soms ook zichtbaar boven in het schaduwstation zo kan ik er makkelijk aan.
Als je wissels al elektrisch zijn voorzien zou ik kiezen voor deze decoder
DR4018 ? 16 kanaals schakeldecoder ( wiseldecoder voor 8 wissels DCC en Motorola )    ze staan momenteel in promotie bij MTE
voor die prijs kan je het echt niet laten
en mooi aanwinsten hoor :D
Groeten Tim