Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DKM 2400 ombouwen en onderdelen

Gestart door Onyx zaterdag 26 september 2009, 17:44:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Lid sinds: 2018

offline
DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Ik heb een tweetal 2400's aangeschaft via Mp* van Holland Rail, de DKM 2432 & 2479 dummy.
Was benieuwd of iemand weet waar je eventueel extra onderdelen voor deze loc's zou kunnen bestellen, website oid?

Tevens of iemand deze loc's wel eens heeft omgebouwd naar 3-rail  :roll:
Zoja dan uiteraard hoe dit verlopen is en waarop te letten.

Als ik de ruimte zo zie zal er een microdecodertje in moeten.
Heb wel al gemailt met digirails voor het Roco lichtombouwsetje en daar het antwoord gekregen dat het met enige aanpassingen wel zou moeten kunnen.
Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Blausee-Mitholz
gast

Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Citaat van: Onyx op zaterdag 26 september 2009, 17:44:22
Tevens of iemand deze loc's wel eens heeft omgebouwd naar 3-rail  :roll:

Sleper is een groot probleem, krijg je niet voor elkaar.
DKM had ook 3-rail uitvoeringen, deze hadden maar één draaistel aangedreven en onder het loopdraaistel zat de sleper. Deze hadden weinig trekkracht (lees erg snel slippen, zelfs als losse lok op wissels)

Advies snel verkopen en mooie Roco AC's voor terug kopen.

Mvg, Johan
Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 26 september 2009, 17:53:12
Sleper is een groot probleem, krijg je niet voor elkaar...

Heb het net nog even bekeken en dat lijkt inderdaad nog een "leuk" punt te worden..  :(
Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Je zou de locs vast kunnen koppelen en de sleper onder de dummy zetten.
Onderdelen zijn er verder nog wel. In Houten staat altijd iemand met een voorraadje DKM 2400 onderdelen. Zelf heb ik wel eens een voorraadje drierailwielstellen gekregen. Helaas voor jou inmiddels allemaal naar tweerail afgedraaid.
Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Citaat van: henkv op zaterdag 26 september 2009, 22:09:09
Je zou de locs vast kunnen koppelen en de sleper onder de dummy zetten.
Onderdelen zijn er verder nog wel. In Houten staat altijd iemand met een voorraadje DKM 2400 onderdelen...

Ah, heeft ie een vaste plek?
Zal ik daar nog eens naar kijken, weer een "bestelling" erbij voor Houten..  :lol:
Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Als je de grote zaal inloopt, dan loop je gelijk tegen een groep tafels aan met de man met de Uhlenbrock spullen aan het hoofd. Eén van die tafels dus.
Wat betreft de decoder. Als je toch wil overstappen op led-verlichting, dan kun je het printplaatje er net zo goed uithalen. Dan is er ruimte zat.

Hier ben ik een tweerailmodel aan het opknappen.
Re:DKM 2400 ombouwen en onderdelen
Zo, nav de weinige ruimte mbt de inbouw van slepertje etc. heb ik de locset maar weer verkocht, en een Roco staat op het punt om aangeschaft te worden  :D
Wel wederom wat vragen hierover maar zal daar even een nieuw topicje voor openen!