Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Zolderbaan Zuid Duitsland, ander projectje

Gestart door Falcon zaterdag 26 september 2009, 15:35:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ik heb net het station Bonn gebouwd.Afgelopen zaterdag verlichting gekocht en deze in gebouwd en aan gesloten. Als ik zover ben maak ik wel foto's.Van faller klop ook niet alles, maar een vijl is geduldig.
Groet,
Hans
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi Olaf,

Leuk om je zo weer te volgen met de bouw van je station. Op zo´n baan komt hij goed tot zijn recht. Ben gelijk weer benieuwd waarmee je ons de volgende keer gaat verrassen.
Succes verder.

Groet Ronald
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ook dit ziet er niet verkeerd uit zeg!
Ga dit draadje ook maar eens volgen.
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi,

Bedankt voor de reakties. Als hij af is zal ik nog wat foto's maken. Ik zit er over te denken nog een restaurant erin te maken. Ik kijk vandaag wat voor onderdelen ik nog heb.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi Olaf.
Je bent nu weer aardig bezig, (ondanks of dankzij de knie?) mooi materieel erbij gekocht en je TE baan nu dus ook verkocht.
Station Bonn is mooi geworden en samen met je stadshuizen wordt dit zeker een mooi geheel.

Sterkte met het herstel en succes met de bouw van je baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi Albert,

Bedankt. De poppetjes die ik bij je heb gekocht vinden hun nu plek. Ze voelen zich er al goed thuis.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ik ben al heel jaloers bij deze afmetingen, laat staan dat je de muur zou verwijderen. Het baanontwerp vind ik fraai. Ondanks de hoeveelheid spoor blijft er nog genoeg ruimte over voor de aankleding (stad).

Om terug te komen op het station. Dat vindt ik qua omvang mooi passend bij jouw stad. Jouw eerdere station stak daar inderdaad wat bleekjes bij af.
Mijn ervaringen met Kibri (alweer van heel lang geleden) was, dat ik Kibri veel mooier vond qua detaillering en uitvoering dan Faller en Vollmer; ik heb echter het idee dat Kibri sinds die tijd qua ontwikkelingen is stil blijven staan en dat vooral Faller en enorme sprong voorwaarts heeft gemaakt.

Groet,
Ronald
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi,

Klopt, ik had die ervaring ook. Vroeger had ik alles van Kibri en Pola. Sinds Faller Pola heeft overgenomen is Faller veel vooruit gegaan. Ze hebben mn een aantal stadshuizen van Faller nog wat verbeterd en zijn op die manier verder gegaan. Maar de oorsprong ligt echt bij Pola.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hoi,

Even zelf een restaurantje ingebouwd. Zit er niet standaard in, wat restant materiaal gebruikt. Je ziet er misschien niet veel van van buitenaf, het gaat om het idee.



Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Hallo Olaf,

Leuk restaurantje, maakt het geheel weer wat levendiger.

Gr.
Piwie.
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ziet er leuk uit je restaurant. 8)

Gr.
René
Re:Nieuwe zolderbaan update 02-03-2010, bouw station Bonn van Kibri
Ook ik ben nog steeds bezig met de bouw van het station Bonn van Kibri.
Ben ook van plan om interieur in te gaan bouwen, tot zover was ik reeds gekomen.

Moet er eigenlijk nodig weer eens wat aan doen.
Als ik je foto's zo zie krijg ik wel weer de kriebels. ;-)



Zit nog steeds te bedenken hoe ik een kroonluchter kan maken voor in de centrale hal.
Maar eens gaan knoeien met SMD-led's.

Groeten Marco
linkje naar het (ver-)bouwen van mijn station
Re:Nieuwe zolderbaan update 09-03-2010, laatste aanwinst
Laatste aanwinst, BR18 klasse C, 37115.




Hier komen van het zomer de nieuwe sneltreinrijtuigenset D119 achter.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 09-03-2010, laatste aanwinst
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 09-03-2010, laatste aanwinst
Schitterend Olaf, een pronklstuk op je baan, je weet al dat hij niet op een helling blijft staan toch, ben benieuwd naar de rijtuigen, vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Even een overzichtje van mijn vorderingen. Het station is af. Ik heb alles nogmaals uitgezet, de rails met alle aanpassingen uitgelegd en het zaag en bouwwerk van het achterste stuk van het stationsemplacement gemaakt. Volgende stap is de ballast maken. Misschien van het weekend nog wat tijd.









Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Jij hebt ook al behoorlijk wat ruimte daar :shock:

maar het ziet er al erg mooi uit!
ga zo door.

Groetjes Daniël
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Bedankt.
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Hoi Olaf, mooi zeg, die sporen zo scheef op de voorkant, doorbreekt de rechte voorzijde, ik had daar helaas niet genoeg ruimte voor, vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Ziet er veel belovend uit tot nu toe.
Misschien kun je nog wel twee extra overkappingen plaatsen vlak voor het station. Dan heb je 4 sporen overdekt.
Staat erg mooi voor zo'n groot station.

Groeten,
Ton
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Hoi Ton,

Ik heb nog een 2e zoals deze. Die komt er naast. De rest van de perrons zijn laag. Dan blijf je wel mooi de treinen zien.

mvg.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Hoi Olaf,

Allereerst nog gefeliciteerd met de mooie BR18. 8)
Verder ziet het er allemaal goed uit.
Succes verder.

Gr.
René
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Hallo Olaf,

Je heb een zeer mooie ruimte beschikbaar en je heb de ruimte ook natuurlijk goed benut! Het sporenplan en station gedeelte zien er mooi uit! De stad staat er ook al mooi bij! Doe zo verder , ik blijf je volgen
Gr kenny
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Gelukkig, bij mij zijn de foto's niet verdwenen. Er is wel veel gebeurd maar ik heb geen foto's gemaakt. Ik zal binnenkort weer een update maken.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 26-09
Hoi,

Hierbij de aangekondigde update:

Allereerst het station wat aangepast. Ik heb de ruimte tussen de sporen wat vergroot voor een breder perronmogelijkheid.

De nieuwe kolenbevoorrading van Faller. Deze moet nog worden geouderd en de kolen moeten er nog in.

Vooraanzicht van het station

Overzicht van de lokwerkplaats. Ook hier wat kleine veranderingen met het uitleggen. Tevens goed te zien is het ballasten. Eerst blauw onderlegplaten van de Gamma. Deze grijs geschilderd. Vervolgens lijm erop met het ballast. Deze nabehandeld met zwaar verdunde lijm. Als laatste geouderd met roestverf. Houdt je even van de straat.

Vandaag de boosters en trafo's netjes op een plank bevestigd. De massa van de booster voor de wissels en seinen heb ik nog niet met de rest verbonden. Is dat nodig/verstandig om deze ook met de massa te verbinden?

Nog wat aanwinsten.



Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
hallo olaf,

dat zijn echt schiterende foto's van jou baan,en ook je aanwinsten mogen er zijn.doe zo verder zal ik zeggen,heel knap allemaal top.


groeten

peter(ke33)
Re:Nieuwe zolderbaan update 24-03
Hoi,

Bedankt Peter. Volgende stap is het aansluiten van het station en de verbinding naar de schaduwstations. De beide schaduwstations zijn aangesloten. Daarna kan de achterkant worden verbonden en is de hoofdbaan klaar.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 26-09
Olaf,

Prachtige baan heb je gemaakt. Je hebt nog aardig wat werk voor de boeg, maar dat houdt je van de straat zoals je al schreef.
Je boosters zitten keurig op een rijtje.
Wat betreft je massa van de wissels: Werk je baan via een PC of heb je een plateau om de wissels te bedienen. Werk je via decoders e.d.

Ik heb mijn baan via Koploper bestuurd. Dus mijn wissels zijn aangesloten per baangedeelte wat elk gevoed wordt door een booster. Dus vanaf de decoder wordt er 1 voedingsdraad en 1 massadraad aangesloten. Want de decoder stuurt een signaal over dat baangedeelte en schakelt de wissel om. Dus op deze manier worden mijn wissels aangestuurd.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Groet Ronald  :D
Re:Nieuwe zolderbaan update 26-09
Hoi Ronald,

Ik ga werken via PC (koploper of iTrain). Ze worden via een decoder verbonden met de centrale. Mijn idee was via een aparte trafo en een aparte booster alle wissels en seinen aan te sturen en van stroom te voorziien, zodat dit niet uit het circuit wordt onttrokken. Ik heb nu de massa niet verbonden maar vraag me af of dat niet beter is. Het werkt op het 1e gezicht wel.

mvg.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 26-09
Hoi,

Tijd niets gemeld hier. Inmiddels de hoofdbaan helemaal aangesloten. Een stukje moet weer los om te balasten, maar ik wilde de in de toekomst verdekte stukken eerst goed uitproberen. Inmiddels heb ik 7 treinen / treinstellen rijden, maar nog niet automatisch. Alles rijdt uitstekend  :). Geen ontsporingen of losse wagons. Allen mijn IB die af en toe spontaan reset  :( (ik overweeg een Tams). Volgende week krijg ik mijn 3 x 6015 boosters terug. 1 was kapot en die is nu gerepareerd. de andere 2 zijn getest en daar zou geen probleem mee zijn. Nu rijdt ik met de IB en 1 x 6017. Ook geen foute bezetmeldingen. Ik hoop dat dit zo blijft als ik alles weer aansluit  :?. Ook de 3611 uitgeprobeerd met de complete sleep wagons. Gelukkig blijft hij staan op de helling en rolt niet spontaan door zoals ik bij anderen wel heb gehoord.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 26-09
Hoi,

Even wat foto's van diverse combinaties en wat overzicht over de vorderingen.













Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 26-09
Ha Olaf,

Ik vindt het mooi. Vooral doorgaan. :)

Gr. Peter
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, nieuwe aanwinsten
Hoi,

Weer een update. Gekeken naar de posities van de huisjes in beide steden. De hoofdbaan is aangesloten en volledig van ballast voorzien. Voorals nog gaat alles goed. 1 Booster geeft spookmeldingen maar die gebruik ik voor de wissels en seinen. Volgens Keuterman moet dat gaan. Dan wat nieuwe aanwinsten, 2 vakwerk huisjes en jawel, een mooie Wurtemburger stoomlok. Gekregen voor onze 12,5 jarige huwelijksfeest van mijn vrouw.
Hoge stadsdeel iets kleiner gemaakt zodat er een straat laag voorbij kan met wat huizen.

Stadstraat iets ronder neergezet.

Vakwerk stadje. Hier komt nog wat bij. Spoor bij het station iets verandert. 1 eindpunt en 2 doorgaande sporen.

Nieuwe aanwinst.

Besloten om in plaats van de bergbaan op de hoofdbaan aan te sluiten toch een kopstation boven te maken.

Mijn nieuwe lok op de voorgrond.


Sfeerfoto.

Sfeerfoto.

Nog een aanwinst.

Sfeerfoto.


Zodra er weer wat nieuws is komt het vervolg. Nu is het met name veel kijken hoe het staat en de nevenbaan moet nog worden aangelegd.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Hallo Olaf,

Mooie loc, heb ik ook, zie je niet veel op het forum  8o

Gr Einte
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Hoi,

Wat mij betreft een van de mooiste, samen met de Bad IV.
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Hoi Olaf, wat een prachtig materiaal heb je zeg, die laatste "K" heb ik ook rijden, geweldige loc, gefeliciteerd ermee. Ook de Bad IV heb ik rijden met de örient rijtuigen  erachter. Er komt nu ook een groene versie uit, ik twijfel nog, vind eigenlijk de blauwe mooier.

Je bent ook lekker aan het puzzelen met de huizen zie ik, valt nog niet mee om een mooie stad na te bootsen, ik ben er ook wel even zoet mee geweest, succes,

vr gr Arie
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Hoi Arie,

Het is al vaker gebleken dat we dezelfde smaak hebben. Ik ben er ook heel blij mee. De stad neerzetten vind ik leuk. Komt de creativiteit om de hoek.

Olaf
Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Hoi Olaf,

je bent een prachtige baan aan het bouwen :) Zowel je bouwpakketten als je rijdend materieel zijn helemaal mijn smaak :)

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes met de verdere bouw!

Groetjes, John

Re:Nieuwe zolderbaan update 07-03, met wat nieuwe aanwinsten
Hoi Tilly,

Bedankt. Ik volg jouw draadje ook op de voet. Ik zie ook veel overeenkomsten in het materiaal.

Olaf
Nevenbaan aangelegd
Lid sinds: 2008

offline
Nevenbaan aangelegd
Hoi,

Even wat foto's van de aanleg van mijn nevenbaan. Ik moet hem alleen nog electrisch aansluiten. En natuurlijk mooie brugpilaren maken.





Olaf
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
Hoi Olaf, dat wordt een mooi hoogte verschil, waar wil je de pilaren van gaan maken :help:, vr gr Arie
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
wat een baan Olaf
Ik blijf je station erg mooi vinden vooral omdat het schuin ligt. Dat geeft een extra dimensie

mvg
Reinder
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
Citaat van: dolphin op zondag 10 april 2011, 23:21:00
Hoi Olaf, dat wordt een mooi hoogte verschil, waar wil je de pilaren van gaan maken :help:, vr gr Arie

Hoi Arie,

Nog geen idee. Ik twijfel aan een vakwerkpilaar, maar weet niet of die lost te kijgen is in die maat. Misschien klei of toch de standaard pilaren van Faller. Dit is mooi iets om de aankomende weken over te filosoferen.

Mvg.

Olaf
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
Lid sinds: 2008

offline
Re:Nevenbaan aangelegd, 10-04
Citaat van: Reinder op zondag 10 april 2011, 23:38:36
wat een baan Olaf
Ik blijf je station erg mooi vinden vooral omdat het schuin ligt. Dat geeft een extra dimensie

mvg
Reinder

Hoi Reiner,

Bedankt. ik heb ook ontwerpen gemaakt met een recht station, maar kwam nooit goed uit op de beschikbare ruimte. Ik ben er ook nog steeds blij mee.

Mvg.

Olaf
Verlichting ingebouwd
Lid sinds: 2008

offline
Verlichting ingebouwd
Hoi,

Ik heb verlichting ingebouwd in mijn Wurtemburger trein. Ziet er mooi uit al zeg ik het zelf.





Olaf
Re:verlichting ingebouwd
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:verlichting ingebouwd
Dag Olaf.

Wat een prachtige baan heb jij zeg! Twee schitterende stoomlocs
en erg veel mooi materieel. Ook heb je al een beste verzameling
gebouwen die prima bij elkaar passen.

Groeten,

Erik.
Re:verlichting ingebouwd
Lid sinds: 2008

offline
Re:verlichting ingebouwd
Hoi Erik,

Bedankt. Ik hou van stoomlocs dus daar heb ik ook de meeste locs van.

Olaf
Re:verlichting ingebouwd
Wat een geweldige baan ontwerp heb je en prachtige locs. Een feest om naar te kijken.
Hoe heb je dat gedaan met die verlichting in de rijtuigen? Gewoon de standaard bijbehorende Märklin verlichting+sleper?
Heb je ook al verlichting in de huisjes? Lijkt me een fantastisch gezicht.
Re:verlichting ingebouwd
Lid sinds: 2008

offline
Re:verlichting ingebouwd
Hoi Piet,

Bedankt. Ja gewoon standaard marklin. Helaas stopt Vleugels in Sittard. Maar daarmee hadden ze wel uitverkoop en toevallig hadden ze nog een aantal spiksplinter nieuwe verlichtingssets voor deze wagons liggen dus maar meegenomen.

Olaf
Re:verlichting ingebouwd
Lid sinds: 2008

offline
Re:verlichting ingebouwd
Hoi,

Een tijdje geleden de loconet adapter van Wim Ross gekocht voor de IB om de resets te vermijden. Vandaag met een paar locs een uur gereden en geen enkele reset gehad. Dit geeft de burger moed.

Olaf
Re:verlichting ingebouwd
Hallo Olaf, erg mooi vind ik het er nu al uitzien! Vraag, hoeveel ruimte heb jij tussen je schaduwstation en de baan er boven? Het lijkt me namelijk vrij krap als je daarvbijvoorbeeld een wissel of zo moet vervangen. Ps ik ben sinds kortbook weer begonnen en heb station Bonn van Faller. Mooimding. Succes verder. Arthur