Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ombouw Micheline

Gestart door catzeiler vrijdag 25 september 2009, 23:10:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Micheline
catzeiler
gast

Ombouw Micheline
Wat heb ik nodig om de Micheline om te bouwen van analoog naar digitaal?
Wegens plaatsgebrek in de Micheline ben ik van plan de decoder als bagage gecamoufleerd op het dak op een imperiaal te plaatsen.
Re:Ombouw Micheline
Blausee-Mitholz
gast

Re:Ombouw Micheline
Een multiprotocol miniatuur Zimo MX620 decoder kun je toch wel kwijt in die bus niet geschikt voor AC analoog 13.8 x 9 x 2.5 mm

Mvg, Johan
Re:Ombouw Micheline
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Ombouw Micheline
Dag Cat.
Omdat ik de Micheline een bijzonder voertuig vind, heb ik deze een tijd geleden aangeschaft (3123)
Deze analoge uitvoering is zo mooi uitgevoerd en alles is zo netjes weggewerkt, dat ik mij niet voor kon stellen dat hier nog wat extra's bij ingebouwd kon worden zonder dat dit zichtbaar zou zijn.
Een tijdje geleden ook de digitale uitvoering (3603) erbij gekocht en het verbaasde mij dat alles toch weer keurig (niet zichtbaar) weggewerkt is! 8)
De rij eigenschappen zijn niet erg geweldig. (nogal matig :()
Dus het lijkt mij dat deze ombouw zeker moet kunnen, zonder dat je iets in het zicht hoeft te bouwen.
(misschien zelfs wel met geluid!?? :o)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Ombouw Micheline
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ombouw Micheline
Dag Cat

Ik heb ooit eens een exemplaar wat naar DC verbouwd werd van een ESU Micro decoder 52687 voorzien.
Die is heeft ruim voldoende vermogen.
toen heb ik ook gezorgd voor een werkende front verlichting.
Spijtig genoeg was het toen nog niet de gewoonte om opnames te maken van uitgvoerde werken zoals ombouw van aansluitingen en dergelijk.  :(

Jos