Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

baanplan

Gestart door bartdenbroeder donderdag 24 september 2009, 10:31:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanplan
bartdenbroeder
gast

baanplan
Hier mijn baanplan in de polder en industrie gebied (rechts). Ik wilde een beetje een nederlandse sfeer creeeren want rij zelf met nederlands materieel vandaar dat plder gedeelte. Niveau 0, daar gaan de goederentreinen rijden en niveau 1, daar komen de personenrijtuigen.

Niveau 0


Niveau 1, de rails komen op dijken en bruggen te liggen.
Re:baanplan
rorail
gast

Re:baanplan
Leuk, een Nederlands baanplan. De afmetingen zijn niet zichtbaar maar ik denk dat je binnen de 3 x 3 meter blijft.

Ik heb wel twee opmerkingen.

De lus op niveau 0, in het midden van de baan lijkt me overbodig, je kunt ook helemaal rondrijden. Bovendien valt zo'n lus in een Nederlands (plat) landschap erg op.

Bij niveau 1 dacht ik in eerste instantie aan een schaduwstation. Je geeft echter aan dat dit niveau op dijken en bruggen ligt boven het maaiveld. Ik ben bang dat dit het Nederlandse karakter teniet zal doen door de overdaad.
Wellicht valt het mee als je de niveau's 0 en 1 samen weergeeft.

Groet,
Ronald
Re:baanplan
bartdenbroeder
gast

Re:baanplan
Hoi Ronald,
Bedankt voor je opmerkingen!
De afmetetingen: het linkerstuk is 125cm bij 230 cm, het bovenste stuk is 115cm bij 320 cm, en het rechterstuk is 110 cm bij 315cm.

Bij de lus in het middenstuk leek het mij wel leuk om die rails op een laag dijkje te plaatsen met aan bijde zijkanten een slootje, naast de rails komen dan knotwilgen of iets dergelijks. Maar ben er nog niet helemaal over uit of die lus er wel of niet komt.

Het linkerstuk van niveau 0 is het soort van schaduwstation. Mijn bedoeling van dit baanplan was om een stuk van het nederlandse landschap te laten zien met daarin mijn eigen fantasieen. Het hoeft van mij niet helemaal echt te zijn maar probeer het wel zo echt mogelijk te maken natuurlijk. Als je deze 2 niveau's uitprint en bovenelkaar houdt, dan valt het allemaal wel mee :wink:

Groetjes,
Bart!
Re:baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:baanplan
Hey,

ik zou de lus ook weglaten. Dit creeerd veel meer rust, en plek voor een mooi landschap. het is allemaal best volgelegd met rails (snap ik wel, je wilt zoveel mogelijk kunnen rijden), dus ieder stukje vrije ruimte is dan mooi meegenomen.

Daarnaast begrijp ik het verbindingsspoor links niet helemaal. Vanaf de bovenkant kun je dan op je rangeerterrein terecht, maar vanaf de onderzijde kun je er weinig mee toch? (het enige wat je bereikt, is dat je in de verkeerde rijrichting terug op de hoofdbaan komt)

Ik zou het geheel proberen iets rustiger te maken, met een mooi doorgangsstation en ergens een containerhaven/rangeeremplacement. Voor de rest een mooie rustige hoofdbaan.

Roy
Re:baanplan
bartdenbroeder
gast

Re:baanplan
Ja die lus weghalen is misschien wel een betere optie ja. Dat verbindingsstukje snap ik zelf eigelijk ook niet meer :P Rechts was bedoed voor al het industrie gedeelte. Ik wou daar zoveel mogelijk sporen maar dan nog wel genoeg ruimte hebben voor bedrijven en overslag plaatsen enzo. En links dan een groot station voor de personentreinen en misschien nog een perron voor een goederentrein.

bart
Re:baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:baanplan
leuk banenplan
ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als er gebouwd wordt
succes
groet robert
Re:baanplan
erasion
gast

Re:baanplan
ik denk dat ik wel begrijp waarom je dat rare spoor erin heb gelegt,

anders kom je niet meer op je kopstation zonder dat je op je 2 hoofdsporen achteruit moet gaan rijden.

ik dacht meer aan zoiets, hoop dat het een beetje duidelijk is  :lol:



maarja dan kom je denkt ik ook weer in de knel met je andere (rechter) station.

gr, Ron