Citaat van: Hansje op woensdag 23 september 2009, 09:49:45
Rutger vraag ??
Als je de foto bekijkt, waar zouden dan eventueel de bezetmelding delen komen en de geisoleerde stopsecties.
Zou je een voorbeeld kunnen geven (markeren met PAINT of zoiets) om een idee te geven.
Als ik op een bepaald deel kom, moeten dus de andere seinen op rood staan...en ook stoppen (stopsecties) zoiets
De andere seinen , zijn dat rangeer-seinen ?? heb ik deze wel echt nodig ??
Er is geen haast bij
Groeten en bedankt !!
Hans.
Hoi Hans,
'k had even tijd dus maar even een opzetje gemaakt. Als volgt:
> Let op: ik ben een Rocrail rijder, dus ik weet niet hoe Koploper met stopsecties/bezetmelders omgaat, maar daar weten anderen op dit forum vast meer over als je dat wilt weten. Op de foto heb ik dus aangegeven hoe ik het zou doen met Rocrail.
> De gele cirkels geven aan waar een railstuk geisoleerd moet worden t.b.v. de Bezetmelder aansluiting.
> B1 is de Bezetmelder (ingeval bij Rocrail) die detecteert dat een Loc het Blok binnen komt en desgewenst snelheid gaat verminderen.
> B2 is de Bezetmelder (ingeval bij Rocrail) die detecteert dat de Loc op zijn eindbestemming voor dit blok is gearriveerd, en Rocrail zal de Loc stoppen.
> Deze volgorde geldt voor alle dubbele rode pijlen.
> In Rocrail kun je vervolgens een Sein laten schakelen op basis van de geactiveerde Bezetmelder, hoe dat in Koploper gaat zul je bij andere forummers moeten navragen.
> B3 is de 'enkele' Bezetmelder voor dat Blok, in Rocrail kan ik die een dubbele functie geven dat zowel de 'Binnenkomst' detectie plaatsvindt, als de 'Gearriveerd" detectie tegelijkertijd. Dit geldt voor alle enkele rode pijlen.
> Op het moment van detectie op B3 zal Rocrail het voorgaande Blok vrijgeven.
> Heb je echt Rangeerseinen nodig...kijk, niemand zegt dat je iets moet, dus jij bent vrij te kiezen wat je zelf wilt. Als je het conform de echte situatie wilt doen, dan wel. Echter ik ga ook maar 1 Rangeersein toepassen op mijn testbaan, ieder zijn keuze.
Hopelijk kun je er iets mee,
groet,
Rutger