Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Liliput BLS rijtuigen

Gestart door PeterBrz woensdag 16 september 2009, 12:14:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Liliput BLS rijtuigen
Zijn deze rijtuigen ook in AC-uitvoering op de markt gebracht?
Lees dat er wielen moeten worden gewisseld zijn deze AC-assen makkelijk na te bestellen?
Valt er een sleper onder de rijtuigen te monteren?
Groet,
Erwin

Re:Liliput BLS rijtuigen
PeterBrz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Het stuurstandrijtuig is ook in AC beschikbaar, ik heb hier een sleep rondrijden. Even de wielen vervangen door Marklin wielen en Kees is klaar :D

Groeten, Peter
Re:Liliput BLS rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Erwin, sleper is er altijd er onder te krijgen.
Echter ik wil geen slepers onder mijn rijtuigen hebben. Ik werk mert stroomvoerende koppelingen en haal de stroom via de sleper van de lok weg. Het is een vaste stam dus geen probleem.
Met de EW IV pendel wil ik dat ook gaan doen.

Mvg, Johan
Re:Liliput BLS rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Even een update zoals het er nu voor staat


Binnenverlichting aangebracht. Twee groepen van 6 ledjes in serie. Elk raam heeft een ledje behalve het WC raampje ze moeten het maar in het donker doen hoor  :lol:
De kap gaat er nog niet op, ik wacht op reizigers die instappen. Vermoedelijk stappen die een vrijdag of zaterdag in  :mrgreen:

Mvg, Johan
Re:Liliput BLS rijtuigen
PeterBrz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Johan,

Dit ziet er verbluffend uit! Gewoonweg prachtig!  :D
Heb je de verlichting nu op de decoder aangesloten? Gaat het lukken denk je om de stroom via de koppelingen door te geven?

Ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien  :lol:

Groeten, Peter
Re:Liliput BLS rijtuigen
Joost B.
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Leuk bezig met de Ledjes johan!

Gr Joost
Re:Liliput BLS rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Tussen alle drukte door steeds even knutselen duurt dan toch langer dan dat je denkt


Zou een open panorama rijtuig kunnen zijn  :lol: Reizigers zijn ingestapt en er is licht in de duisternis  :P


Detail


Kapje er op, wit frontlicht  8) en binnenverlichting met reizigers  :mrgreen:


En zo ziet het er bij daglicht uit ja ja die Re 460 klopt niet dat weet ik maar das even de enige lok die beschikbaar is voor testrijden met stroomvoerende koppeling. De bijbehorende HAG Re 420 502 moet nog worden aangepast

Mvg, Johan
Re:Liliput BLS rijtuigen
Aliebengalie
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Ziet er netjes uit Johan.
Welke stroom doorvoerende koppelingen gebruik je???
Er zijn er ook zoveel met verschillende voor/nadelen.
Heb net een setje gekocht,maar moet ze nog gaan plaatsen.

Mvg: Alex
Re:Liliput BLS rijtuigen
PeterBrz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Johan,

Dit ziet er zeer goed uit! Het witte licht komt mooi over, alsook de frontverlichting!
Je bent dus niet via de sleper gegaan vermoed ik?!

Chapeau voor dit projectje!

Groeten, Peter
Re:Liliput BLS rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Alex en Peter. Ik gebruik een één polige stroomvoerende koppeling van RTS Later heeft Märklin deze nageaapt.

Mvg, Johan
Re:Liliput BLS rijtuigen
PeterBrz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Jij hebt een model zonder sleper gebruikt, is het ook mogelijk om de stroom te voorzien via de sleper en de decoder van het stuurstandrijtuig? En mbv een stroomgeleide koppeling de andere rijtuigen tevens van verlichting te voorzien?

Groeten, Peter
Re:Liliput BLS rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Waarom zou dat niet kunnen Peter?

Mvg, Johan
Re:Liliput BLS rijtuigen
PeterBrz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Geen idee, ik ken niets van electronica, aansluitingen en dergelijke :D bijgevolg heb ik dus geen flauw idee wat er kan en wat niet :D

Groeten, Peter
Re:Liliput BLS rijtuigen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Liliput BLS rijtuigen
Ik ben nu het tweede rijtuig aan het aanpakken. Ook bij de tweede waar ik de kap afhaalde rolde gedeeltelijk de ramen er uit. Die zitten niet degelijk vast gelijmd ook wel weer een voordeel natuurlijk

Peter, alles kan, sleper, stoomvoerende koppelingen ect.
De binnenverlichting komt niet op een decoder, gewoon rechtstreeks via een brugcel en elco op de railspanning.

Mvg, Johan