Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mijn Alpen modelspoor project ** (gesloopt.....)

Gestart door Reinemanz dinsdag 15 september 2009, 21:56:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
@ Olaf en Maikel,

Bedankt voor jullie reakties.

De huisjes zijn van Faller:
130282 Pension Edelweiss
130367 Zwarte Woud boerderij

Ik heb ook 190232 Großes Alpenhaus mit Bäckerei van Faller gekocht.
Deze wordt alleen in Oostenrijk uitgebracht.



grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Hoi Rein,

Mooie huisjes, ik heb dat pension Edeweiss en die bakker ook, laatste gekocht tijdens onze vakantie in Salzburg. Ze zijn geweldig makkellijk in elkaar te zetten en zien er super uit.

Veel succes verder met plannen van je beekloop, zelf heb ik ook een waterval met beekloop in gedachten en inmiddels gegipst, echter hoe exact in te richten....mmmm nog effe nadenken.

gr. Henk

gr. Henk
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Voor het eerst jou draadje tegengekomen, en hij is echt top!!
Schitterend hoe jij alles maakt, en de scenery bij jou is echt een + punt.

Ik blijf je volgen 8)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Hoi Rein,

dat zijn een paar prachtige bouwpakketjes. Wel heel toepasselijk om deze in zo'n omgeving in elkaar te zetten :D

Groetjes, John
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Hoi Rein,

Erg mooie huizen. Rein, schilder jij je huizen ook? Zal zeker en sfeerverhoging geven op je berg.

Ben je benieuwd naar je volgende foto's.

Groeten Ronald  :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Rein,

Mooie huizen heb je er bij. Het zwarte woud huis heeft ook nog een geweatherde versie. En er zijn een aantal Faller artikelen die daar bij horen (zeg maar een soort serie).

Groet, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Citaat van: ÖBB op zaterdag 25 september 2010, 14:58:29
Hoi Rein,

Mooie huisjes, ik heb dat pension Edeweiss en die bakker ook, laatste gekocht tijdens onze vakantie in Salzburg. Ze zijn geweldig makkellijk in elkaar te zetten en zien er super uit.

Veel succes verder met plannen van je beekloop, zelf heb ik ook een waterval met beekloop in gedachten en inmiddels gegipst, echter hoe exact in te richten....mmmm nog effe nadenken.

gr. Henk

gr. Henk

Hoi Henk,
Bedankt voor je reaktie. Heb je al foto's van jou beek / riviertje?


Citaat van: Varekamp op zaterdag 25 september 2010, 19:45:16
Hoi Rein,

Erg mooie huizen. Rein, schilder jij je huizen ook? Zal zeker en sfeerverhoging geven op je berg.

Ben je benieuwd naar je volgende foto's.

Groeten Ronald  :D


Hoi Ronald,

Bedankt. Met wat voor verf schilder jij je huisjes? Gewoon acryl verf? Gebruik je dan ook van de poedertjes om het stoffig te maken?

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Citaat van: AndreS op zaterdag 25 september 2010, 22:45:15
Rein,

Mooie huizen heb je er bij. Het zwarte woud huis heeft ook nog een geweatherde versie. En er zijn een aantal Faller artikelen die daar bij horen (zeg maar een soort serie).

Groet, Andre

Hoi Andre,

Heb je daar artikel nummers van?

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Citaat van: Varekamp op zaterdag 25 september 2010, 19:45:16
Hoi Rein,

Erg mooie huizen. Rein, schilder jij je huizen ook? Zal zeker en sfeerverhoging geven op je berg.

Ben je benieuwd naar je volgende foto's.

Groeten Ronald  :D
Citeer


Hoi Ronald,

Bedankt. Met wat voor verf schilder jij je huisjes? Gewoon acryl verf? Gebruik je dan ook van de poedertjes om het stoffig te maken?

grt Rein

Hallo Rein,

Ja, ik schilder mijn huisjes van te voren. Dat wil zeggen, als ze zo uit de doos komen met de airbrush spuit ik de delen in de gewenste kleur. (zie nieuw baanplan van Ronald Varekamp)
Bij muurgedeeltes spuit ik dan nog wat aanslageffecten, net als bij de daken. Je kan ook poeders gebruiken van Busch of Anita om maar een voorbeeld te geven. Kan je ook heel mooi druipsporen van maken.

Groeten Ronald  :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Rein,

Jazeker:
130366, 130367, 130368, 130369, 130378, 130388
Je kunt bij www.faller.de deze artikelen terug vinden, of kijk even op mijn website www.andresaris-hobby.nl bij modelspoor, Technieken. Daar vindt je direct de afbeeldingen.

Groet, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Citaat van: Reinemanz op maandag 27 september 2010, 13:21:55
Citaat van: ÖBB op zaterdag 25 september 2010, 14:58:29
Hoi Rein,

Mooie huisjes, ik heb dat pension Edeweiss en die bakker ook, laatste gekocht tijdens onze vakantie in Salzburg. Ze zijn geweldig makkellijk in elkaar te zetten en zien er super uit.

Veel succes verder met plannen van je beekloop, zelf heb ik ook een waterval met beekloop in gedachten en inmiddels gegipst, echter hoe exact in te richten....mmmm nog effe nadenken.

gr. Henk

gr. Henk

Hoi Henk,
Bedankt voor je reaktie. Heb je al foto's van jou beek / riviertje?


Citaat van: Varekamp op zaterdag 25 september 2010, 19:45:16
Hoi Rein,

Erg mooie huizen. Rein, schilder jij je huizen ook? Zal zeker en sfeerverhoging geven op je berg.

Ben je benieuwd naar je volgende foto's.

Groeten Ronald  :D


Hoi Ronald,

Bedankt. Met wat voor verf schilder jij je huisjes? Gewoon acryl verf? Gebruik je dan ook van de poedertjes om het stoffig te maken?

grt Rein

Hoi Rein,

Ik heb 1 foto op mijn site nu staan, van de watermolen welke langs de beek staat.
Nu nog aankleden, ben er nog niet uit hoe dit exact te doen, maar komt goed.

gr. Henk
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Beste Rein,

Ik ben geïnteresseerd in de bloembakken, wat gebruik jij hiervoor?

Alvast bedankt, groet, Anne W
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Hoi Rein,

Sorry dat ik je vraag over het drybrushen over het hoofd heb gezien.

Drybrushen is een verftechniek waarbij je de kwast (liefst een wat stugge kwast) in de verf doopt en die vervolgens op een lap droog uitsmeert waarbij de kwast zo goed als droog wordt.
Er blijft dus wel pigment aan de haren van de kwast zitten. Vervolgens borstel te licht over het oppervlak van bijvoorbeeld een muur of een rots. Op die manier komt er op de hoogste delen van het oppervlak een lichte waas van de verfkleur die je gekozen hebt om te drybrushen.

Op deze manier kun je mooi diepte maken of eventueel vervuilingsaccenten aanbrengen.

Als je op mijn topic kijkt waar ik mijn zelfbouw huisjes op heb staan krijg je een beetje een idee. Vooral op de daken zie je na het drybrushen goed de contouren van de pannen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23171.0

Groet  Ronald
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Citaat van: Anne W op maandag 27 september 2010, 22:29:04
Beste Rein,

Ik ben geïnteresseerd in de bloembakken, wat gebruik jij hiervoor?

Alvast bedankt, groet, Anne W

Hallo Anne,
De bloembakken worden bij de huisjes geleverd. Er zit ook een zakje bij met materiaal om de bloemen van te maken.

grt Rein

Citaat van: M.user op maandag 27 september 2010, 22:40:08
Hoi Rein,

Sorry dat ik je vraag over het drybrushen over het hoofd heb gezien.

Drybrushen is een verftechniek waarbij je de kwast (liefst een wat stugge kwast) in de verf doopt en die vervolgens op een lap droog uitsmeert waarbij de kwast zo goed als droog wordt.
Er blijft dus wel pigment aan de haren van de kwast zitten. Vervolgens borstel te licht over het oppervlak van bijvoorbeeld een muur of een rots. Op die manier komt er op de hoogste delen van het oppervlak een lichte waas van de verfkleur die je gekozen hebt om te drybrushen.

Op deze manier kun je mooi diepte maken of eventueel vervuilingsaccenten aanbrengen.

Als je op mijn topic kijkt waar ik mijn zelfbouw huisjes op heb staan krijg je een beetje een idee. Vooral op de daken zie je na het drybrushen goed de contouren van de pannen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23171.0

Groet  Ronald

Bedankt voor je uitleg, Ronald.
Ik ga ermee aan de slag!!
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Nieuwe wagonnen, groot probleem!)
Hallo,

Ik heb een set nieuwe wagonnen gekocht. De 42725.


Helaas heb ik nu een enorm probleem, want ze gaan niet door mijn tunnels heen  :shock:  :shock:  :shock:





Ik had gedacht dat ik wel lange wagons had. Ik heb met onderstaande wagons rekening gehouden tijdens de bouw van mijn baan.
Ik had niet verwacht dat er nog langere wagons zouden zijn.....


Maar goed.
Ik ga nu kijken hoe dit op te lossen. In bepaalde stukken van mijn tunnels kan ik een paar millimeter van de tunnel portalen wegvijlen. Dan kunnen ze erdoor. Maar het grootste probleem ligt in de linkerberg.

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Rein,

Dat is knap vervelend voor je. Ik hoop dat je voldoende speling kunt vinden om deze 'uitdaging' op te lossen.
Wel mooie wagons.
Succes, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
Rein het is al heel oud maar nooit geen tunnels in bochten.
Hoop dat je het op kan lossen zou erg zonde zijn.

Succes
Mvg Frans
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (update 25 september)
sjaa,

Dit is de eerste baan die ik maak, en dan kom je helaas wel eens wat tegen...

bedankt voor jullie reakties!

grt rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
dat is mooi k*t voor je, het zijn mooie wagons, maar ook je baan ziet er erg goed uit. Ik hoop dat je een passende oplossing kan vinden
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Ik heb een soortgelijke situatie, maar had er wel van te voren over nagedacht. Bij mij ziet het er zo uit:



Vanuit deze hoek zie je dingen die je normaal niet ziet, zoals het plafond van de tunnels. :) Tussen de twee ingangen zit wel een tussenschotje, maar dat loopt niet verder naar achteren. Verder lopen de binnenmuren een beetje weg van de rails, maar dat zie je niet echt.

Hier nog een andere foto:

Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Hallo Rein,

Dat is toch wel erg jammer, dat is toch een van de redenen om niet met erg lange wagons te rijden op de altijd scherpe bochten van de M rails ook bij C rails  :shock: :?

Het staat veel natuurlijker om met kortere wagons te rijden, die hangen niet zo over de bochten, die lange zijn mooi op een baan zoals John ( Tilly ) het heeft  :shock:

Wens je veel succes met dit grote probleem  :D

Gr Einte
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Dat is knap k*t zeg! Je kan moeilijk de hele berg weghalen en opnieuw maken.
Kan je geen slankere bochten leggen?
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Er zal niets anders op zitten dan de tunnels aan te passen. Hoe pijnlijk en veel werk het weer zal zijn. Ik heb van te voren bij ons op de club de langste wagon meegenomen, alleen al om te passen voor de tunnels i.v.m. de bochten.

Succes  met het probleem verhelpen.

Groeten Ronald  :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Mooie wagons heb je er weer bij, jammer alleen dat ze niet overal kunnen rijden op dit moment. Ik ben benieuwd hoe je dit gaat oplossen :shock: . Veel succes!!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Hallo

ik gebruik voor mijn vrije ruimte profiel een Roco restaurant van ± 31cm.
Als die past dan is de rest ook geen probleem.

Groeten Martin
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reakties. Ik ben het wel met Einte eens dat lange wagons mooier is op grotere banen, maar ik vind het toch wel erg leuk om ook dit soort wagons op mijn baan te hebben.

Ik ben gisteravond bezig geweest met het wegvijlen van gips. Dat is toch wel het mooie van het bouwen met gips.
De wagons lopen weer door alle tunnels behalve op één stuk. Hiermee ga ik vanavond aan de slag.
Zoals het er nu uit ziet hoef ik niets te breken. Gelukkig zaten de problemen op plekken waar je normaal niets van ziet.

Dan kan ik weer verder gaan met de scenery!!

grt Rein

Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Mooi om te horen dat het op de meeste plekken al weer goed gaat. De bovenstaande foto is natuurlijk weer "Prachtig" met een Hoofdletter.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Dag Rein.

Citaat van: Reinemanz op woensdag 29 september 2010, 18:25:47
Dan kan ik weer verder gaan met de scenery!!
En die is schitterend blijkens deze foto:


Groeten,

Erik
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Rein,

Goed om te lezen dat je de meeste plekken aangepast hebt in je tunnels. En dat het niet teveel sloopwerk heeft gekost. We zien hopelijk de foto's nog wel een keer. Je restaurant wordt er leuk boven op de berg. De klederdracht preiser zijn zeer toepasselijk.  :lol:

Groeten Ronald  :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Hallo Rein,

Gelukkig gaat het alweer beter  :shock: :D :D :D

Ik hou het maar op kleine wagons  8) :?

Gr Einte
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Rein,

Gelukkig dat je niets hebt hoeven weg te breken. Blij dat je daardoor weer snel met je scenery bezig kunt zijn.

Groet, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Oeps Rein,

Je hebt me aan het zweten gebracht hoor, ik heb dezelfde wagons en natuurlijk wat scherpe bochten waarin ook nog tunnels zitten. Eerst vandaag eens een test gedaan, en ik hou exact 2 mm over pfffffft. Was spannend. Wel heb ik last dat mijn wagon uit de bocht gaat doordat ze met de bumpers tegen elkaar komen ivm de kortkoppeling.

Ik hoop binnenkort weer mooie foto's van je te mogen zien.

gr. Henk
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Hoi Rein,

Vervelend dat je tegen deze problemen aan loopt met de tunnelportalen en de nieuwe rijtuigen.

TROUWENS WAT ZIE IK JE EERSTE BAAN??? PETJE AF HOOR DIT IS GEWELDIG!!!

Groet  Ronald
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Probleem nieuwe wagons)
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 20:19:33
Hoi Rein,

Vervelend dat je tegen deze problemen aan loopt met de tunnelportalen en de nieuwe rijtuigen.

TROUWENS WAT ZIE IK JE EERSTE BAAN??? PETJE AF HOOR DIT IS GEWELDIG!!!

Groet  Ronald

Verborgen talent.... :lol: :lol:

Ronald  :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Update 5 oktober)
Citaat van: Varekamp op maandag 04 oktober 2010, 22:21:31
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 20:19:33
Hoi Rein,

Vervelend dat je tegen deze problemen aan loopt met de tunnelportalen en de nieuwe rijtuigen.

TROUWENS WAT ZIE IK JE EERSTE BAAN??? PETJE AF HOOR DIT IS GEWELDIG!!!

Groet  Ronald

Verborgen talent.... :lol: :lol:

Ronald  :D


Hallo Ronald,

Inderdaad. Mijn vader had vroeger een vrij grote baan met m-rails. Geen scenery, eigenlijk alleen rails. Dit is de eerste baan die ik zelf maak.  :)

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Update 5 oktober)
Hallo allemaal,

iedereen weer bedankt voor de reakties. Ik hoefde gelukkig niet mijn berg af te breken. Ik heb wel aardig moeten vijlen en hakken, maar.... de wagons lopen nu overal probleemloos door. En je ziet er gelukkig erg weinig van!

Ik heb bij c-rail maikel LED verlichting gehaald voor mijn OBB wagons. Die heb ik er vandaag in gebouwd.
Ik heb gebruik gemaakt van 1 sleper en stroom doorvoerende koppelingen.

Het gekke is dat bij 1 van de wagons de LED verlichting veller brand, dan bij de andere 2. Zie onderste foto (het gaat om de rechterwagon)
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hier de foto's






Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Jammer van het extra werk, maar het valt gelukkig mee.

Mooie stukje detail, het bergrestaurant.
Hen je de verlichting ook buiten de wagons geprobeerd? Als daar ook het verschil optreedt ligt het aan de lichtstrips.
Je zou ook nog kunnen proberen om de voedingsdraad buiten de strips om door te verbinden naar de volgende koppeling.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Ik ben weer met het landschap bezig geweest.
De bakkerij is in elkaar gezet. en zo ziet de bakkerij eruit:



Verder heb ik een mooi plekje gevonden voor de Schwarzwald boerderij.
Ik moest wel eerst even een stukje slopen.
De verlichting is er ook in gemaakt.

Ik zit er over na te denken om een decoder aan te schaffen om de verlichting van de huisjes te schakelen met de CS2. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hierbij een paar foto's van de werkzaamheden:

















Nu kan ik verder met het "begroenen". Dan komt er kleur in en ziet het er gelijk een stuk mooier uit!!
groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hallo Rein,

Ik heb weer met heel veel plezier gekeken naar je foto's. Wat een mooie baan wordt dat toch. 8)
Ik heb nog eens zitten kijken naar je weg die omhoog gaat, je vertelde al eens eerder dat je een Faller frees hebt. Dat gleufje dat ontstaat daar leg je je draad in en plamuurt het af. Zo is het toch? Pakt je sleper dat goed de draad op? Ik heb een Ford transit, maar ik heb het idee dat een bus of vrachtwagen mooier rijdt dan de genoemde auto.

Misschien kan je voor mij nog even een close up foto naar mijn sturen. Via een PB.
Alvast  bedankt.

Groet Ronald  :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hi Ronald,

Dank je! Waar wil je precies een close up van hebben?
De faller frees kost wel een paar centen, maar dan heb je wel wat!! haha

Hij freest precies diep genoeg en je drukt de draad er zo in dat het er niet meer uit komt. Daarna gips ik het vlak en schuur het dan zo ver op dat de draad net niet zichtbaar is.

Ik ken iemand die de transit ook heeft, maar die rijd toch prima?

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Citaat van: Reinemanz op dinsdag 05 oktober 2010, 22:03:08
Hi Ronald,

Dank je! Waar wil je precies een close up van hebben?
De faller frees kost wel een paar centen, maar dan heb je wel wat!! haha

Hij freest precies diep genoeg en je drukt de draad er zo in dat het er niet meer uit komt. Daarna gips ik het vlak en schuur het dan zo ver op dat de draad net niet zichtbaar is.

Ik ken iemand die de transit ook heeft, maar die rijd toch prima?

grt Rein

Het zou handig zijn als je een foto had van het gleufje na het vrezen, de draad afgeplamuurd, zodat ik kan zien hoe dik je afplamuurt.

Ja de  Ford rijdt prima, maar bij ons op de treinenclub hebben wij een bus en die rijdt toch mooier.

Groeten  Ronald :D
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
man man man, prachtige baan, prachtige vorderingen, hier doe ik mijn hoed voor af (als ik er 1 had, lol)

één kleine opmerking: Je zwarte-woud huisje staat zo'n beetje "verloren" hé ...
Die typische zwarte-woud huisjes, die staan altijd met hun achterkant tegen een helling aan. De zolder werd namelijk vroeger gebruikt om hooi
op te slagen, alsook hun karren/gereedschap voor landbouw enz ...
Er loopt altijd een "pad", om zodoende langs de achterkant aan die
zolder te kunnen :-)


groeten,
Kris
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hoi Rein,

Ja het blijft een herhaling van zetten, je hebt echt een geweldig mooie baan, mooie details, bebouwing geweldig.

gr. Henk
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Het is werkelijk zo ontzettend mooi wat jij hier aan het bouwen bent :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hoi Rein,

Wederom weer genieten van je update. 8)

Gr.
René
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
ik sluit me helemaal aan bij de rest!
wow, wat wordt het schitterend! :shock:

Mvg Myron
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hoi Rein,

Is wel een leuk idee om je verlichting te schakelen via je CS2. Ik heb daar nog geen ervaring mee, maar volgens mij kun je die met de K84 bedienen.

Zelf zit ik ook met zo'n soort idee alleen ben ik van plan op het gewoon met de oudere types schakelboxjes van Märklin te schakelen. Ik heb al een paar aparte stroomkringen aangelegd om zo verschillende huisjes los van elkaar te kunnen schakelen en om bijvoorbeeld apart de straatverlichting te kunnen schakelen.
Via een decoder en de CS2 heb je natuurlijk nog meer mogelijkheden omdat je dan zelfs per huisje de verlichting apart kan schakelen wat het nog meer de werkelijkheid nabootst.

Het enige nadeel hiervan zijn de kosten, omdat je dan best veel decoders nodig zal hebben en dit een kostbare zaak is.

Succes met je keuze.

Groeten  Ronald
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Ja hoor, gewoon gebruik maken van de K84 (type schakeldecoders) en de decoder uitgangen een nummer toekennen, klaar is Kees.

Groet, Anne W
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hallo allemaal,

bedankt iedereen weer voor de leuke reakties.

Citaat van: sn00zerman op woensdag 06 oktober 2010, 10:14:20
man man man, prachtige baan, prachtige vorderingen, hier doe ik mijn hoed voor af (als ik er 1 had, lol)

één kleine opmerking: Je zwarte-woud huisje staat zo'n beetje "verloren" hé ...
Die typische zwarte-woud huisjes, die staan altijd met hun achterkant tegen een helling aan. De zolder werd namelijk vroeger gebruikt om hooi
op te slagen, alsook hun karren/gereedschap voor landbouw enz ...
Er loopt altijd een "pad", om zodoende langs de achterkant aan die
zolder te kunnen :-)


groeten,
Kris

Hoi Kris,
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik wou dat ik meer ruimte had dan kan ik het nog realistischer maken, maar helaas.... Dit is trouwens al veel werk, laat staan als je een baan hebt zo groot als John (Tilly)  :shock:

Citaat van: Anne W op woensdag 06 oktober 2010, 22:53:56
Ja hoor, gewoon gebruik maken van de K84 (type schakeldecoders) en de decoder uitgangen een nummer toekennen, klaar is Kees.

Groet, Anne W

Hallo Anne en Ronald,

Ik zat eigenlijk te denken aan een decoder van LDT.
De SA-DEC-4: om precies te zijn. Volgens mij is het voordeel dat je een externe voedingsbron kan aansluiten en zo geen "dure"digitale stroom van je baan afpakt om de lampen van de huisjes te voeden.

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
heel mooi heel netjes. je hebt jezelf overtroffen bij die laatste foto´s

mvg
Reinder