Ik denk dat je sluiting hebt bij deze seinen.
Ik weet niet of je naar plus of min schakeld met deze seinen, maar het lijkt erop dat de aansturing van de leds aan elkaar hangen.
Het sein even los testen ( vergeen niet de weerstand te gebruiken ) en kijken of je de kleuren los van elkaar kunt testen.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Hallo Peter, zou je dit even willen uitleggen? Bedoel je dat ik alleen de mast moet testen? Wat voor weerstand heb ik nodig?
@ Martijn
Martijn, ik ga de berg bekleden met papier mache en gips als ik het tunnelportaal bij onderstaande foto af heb. Dan kan alles in 1 keer gipsen.
grts Rein
Ik doe een poging om het simpel uit te leggen

Dit sein heeft meerdere leds ( ik ben niet bekend met dit sein maar laten we als voorbeeld zeggen dat er 2 leds inzitten rood en groen ).
In dat geval heb je dus 3 draden.
Rood +
Groen+
en de min.
Je hebt een weestand nodig zodat de led niet kapot gaat omdat er zonder weerstand te veel stroom loopt.
De weerstand mag een waarde hebben van ongeveer 1K5 ohm. ( 1500 ohm. )
zet de weerstand in de min draad, en sluit deze aan op een voeding ( mag de baanspanning zijn maar ook een losse trafo is geen probleem ) spanning maximaal 17 volt.
Nu hou je nog 2 draden over, doe er een op de andere aansluiting van de trafo.
Als het goed is gaat er nu een led branden???
Brand er niets dan even de 2 draden die op de trafo zijn aangesloten omdraaien.
Ik hoop dat er nu een led brand??? als dat zo is maak dan de draad zonder weerstand los en zet de laatste draad op de trafo nu moet de andere led branden.
Als het werkt zoals hierboven omschreven is je sein goed en zit er geen sluiting ( verbinding tussen de twee draden zonder weerstand ).
Mocht er bij het aansluiten gelijk alle leds hebben branden is er dus onderling een verbinding ( en dat is dan niet goed).
Zo een heel verhaal ik hoop dat je het snapt

Succes.
Mvg,
Peter / degeluidsman.