Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wie kan mij aub helpen met deze bomen?

Gestart door MM. woensdag 09 september 2009, 19:02:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie kan mij aub helpen met deze bomen?
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17655.0

Edit Gerard:
De eigenlijke vraag van MM staat een paar posten naar beneden. Doordat de eerste post in het verkeerde topic stond heb ik beide topics samengevoegd.
Het lijkt even een rommeltje (en dat is het dan ook :()
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Hallo MM,

Zal eerst de boomstam even met bomenpasta insmeren of met een verf dit om de stam wat meer kleur te geven.

Dan als de verf droog is de stam in de blankelak spuiten vervolgens grasvezels van 8mm aanbrengen, aansluitend weer inspuiten met blankelak en dan met losse wat donkere vlokken bestrooien.

Probeer gewoon even 1 boom.

Succes ermee.

Groet Wim.
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Hallo MM,

Dit topic hoort bij scenery bouw misschien dat je dit alsnog wilt en kan doen.

Alvast dank.

Groet Wim.
wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Besten,

ik ben momenteel bezig met zelf bomen maken. Nou heb ik een bouwsetje gekocht van woodland. Maar wat ik erg *** vind is dat het niet blijft zitten. Na vele poggingen en behoorlyk gevloek lukt het me niet. Heb het al gedaan met verdunde houtlijm, haarspray en seconde lijm. Het blijft eerst plakken. Dan druk je het even aan. gaat ook goed. dan wacht je even , en ga je door naar de andere kant en valt alles er af. het plakt gewoon niet. Wie kan my aub helpen, ik word gek  :shock: :lol:




opzich wel goed maar nog niet helemaal

en dit krijg je als omdraait. Nu kan je wel zeggen niet omdraaien maar als je 10 minuten heb gewacht zou het toch beter moeten:|

het groene spul ligt er haast los op, je kan het er zo af pakken. Dus als er een harde wind komt. WEG IS BOOM  :(

ik hoor het graag
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
hallo MM
mischien kan je het proberen met modelbouwlijm waarmee je ook bouw paketten lijmt.
zit er geen gebruiks aanwijzing bij dit setje ?

mvg  arno
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
zie ik daar niet een dun pennetje onder aan de stam (2e foto) waarvoor je misschien een passend gaatje kan boren ? en alsnog lijmen ?
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Hoi,

Verdunde houtlijm is hiervoor te zwak, secondelijm ongeschikt en haarspray is natuurlijk niet bedoeld als lijm want dan zou je het nooit meer uit je haar kunnen krijgen... :-P

Ik zou doodgewone hobbylijm gebruiken, ik gebruik zelf Bison Alleslijm. Dat verkopen ze hier zelfs bij de Albert Heijn.

Doe eerst één kant van de boom, laat dat goed drogen (een nacht bijvoorbeeld) en doe dan de andere kant.

Dat er wat stukjes van af vallen is normaal, dat gebeurt ook bij bomen die je in de winkel koopt.

Succes! :-)


Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Citaat van: Acido op woensdag 09 september 2009, 20:09:17
Hoi,

Verdunde houtlijm is hiervoor te zwak, secondelijm ongeschikt en haarspray is natuurlijk niet bedoeld als lijm want dan zou je het nooit meer uit je haar kunnen krijgen... :-P

Ik zou doodgewone hobbylijm gebruiken, ik gebruik zelf Bison Alleslijm. Dat verkopen ze hier zelfs bij de Albert Heijn.

Doe eerst één kant van de boom, laat dat goed drogen (een nacht bijvoorbeeld) en doe dan de andere kant.

Dat er wat stukjes van af vallen is normaal, dat gebeurt ook bij bomen die je in de winkel koopt.

Succes! :-)

Bedankt voor alle tips. heb nog weer even verder geprutst en zo als die nu is vind ik hem wel goed. maar voor hoelang hy goed blijft is afwachten


Edit Gerard: quote gerepareerd
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
MM
Ik zou eerst de boom in modelbrengen en dan de gehele boom in spuiten met pruimer, vervolgens de stam op kleur brengen.
Dan zorgen dat de bekleding meer uit kleinere vlokken bestaat.
Neem dan onverdunde houtlijm en smeer dat op de takken, vervolgens de fijnere vlokken op de takken aanbrengen.
Zo moet het lukken succes ermee.

Groeten 
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Hallo MM,
kan het niet zijn, dat je de stammen eerst wat moet "ontvetten" ?? Soms zit er op de
gebruikte kunststof een laagje als rest van het productieproces.
Verder gebruik ik de spuitlijm van Bison. Daar heb ik tot nu toe eigenlijk wel goede
resultaten mee.

Succes, en we zien graag nog wat van je.

M vr gr,

Wim
Re:wie kan mij aub helpen met deze bomen?
Citaat van: WAJ Janse op dinsdag 15 september 2009, 09:31:24
Hallo MM,
kan het niet zijn, dat je de stammen eerst wat moet "ontvetten" ?? Soms zit er op de
gebruikte kunststof een laagje als rest van het productieproces.
Verder gebruik ik de spuitlijm van Bison. Daar heb ik tot nu toe eigenlijk wel goede
resultaten mee.

Succes, en we zien graag nog wat van je.

M vr gr,

Wim


Beste mensen,

bedankt voor jullie hulp, Ik zal binnenkort wel even een verfspuit halen!
Maar toch heb ik een andere boomsoort gevonden van noch, die mij super goed bevalt. Denk toch liever deze bomen aan te schaffen

Mvg Jeffrey