Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wat zat er achter mij

Gestart door wilbertb woensdag 09 september 2009, 13:34:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2007

offline
Wat zat er achter mij
Hoi,

Vandaag had ik een testrit met een 1700 loc, van Den Haag naar Venlo.
De rit waar ik op zat was trein 1927 - Vertrek GVC om 07:51, aankomst 10:13 in VL

Vanaf de Dordrecht tot Tilburg stonden de fotografen, inclusief trapjes, op diverse plekken opgesteld.

Nu was de testrit voor mij wel bijzonder maar om nu foto's hiervan te maken, ach :).

Waarschijnlijk zat er iets achter ons, dat de moeite waard is.
Wie weet er wat?



Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wat zat er achter mij
Ik denk deze: http://www.somda.nl/drgl/630/

"Mit Volldampf durch Holland"

Koen
Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wat zat er achter mij
Om 8:53 doorkomst in Dordrecht. Kan dus bijna niet missen!

Je zag hem niet in je achteruitkijkspiegel?  :D :D :D

Koen
Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2007

offline
Re:Wat zat er achter mij
38135 is inderdaad het treinnummer wat achter me zat.
Hij had bij Dordrecht 2 minuten vertraging.

Helaas waren de spiegels te vuil om achteruit te kijken :)

Re:Wat zat er achter mij
Erik Baas
gast

Re:Wat zat er achter mij
Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2007

offline
Re:Wat zat er achter mij
NICE 8)

Dennis
Re:Wat zat er achter mij
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Wat zat er achter mij
Gaaf.  :D
Mag die 01 niet zelf rijden?
Heeft ie geen ATB?
Re:Wat zat er achter mij
Erik Baas
gast

Re:Wat zat er achter mij
Ik las ergens anders dat er met twee stoomlocs gereden zou worden, dat die andere met een defect stil kwam te staan, en dat de trein niet met alleen deze loc verder mocht. Vandaar de dieselloc (en weer een paar uur vertraging)...
Re:Wat zat er achter mij
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Wat zat er achter mij
De 1 066 mag inderdaad niet zelf rijden, heeft geen ATB. De 1075 van SSN heeft dat, als het goed is, wel.
Re:Wat zat er achter mij
Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2006

offline
Re:Wat zat er achter mij
Mooi filmpje, echt "volldampf"  :D

Koen
Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Wat zat er achter mij
erg mooi filmpje
dank je voor het plaatsen
groet robert
Re:Wat zat er achter mij
Erik Baas
gast

Re:Wat zat er achter mij
Ze hadden trouwens meer pech, veel meer zelfs: maandagochtend vertraging doordat de 23 071 defect bleek (de trein zou door 23 071 + 23 076 getrokken worden !), idem door een wisselstoring op Amsterdam CS, en dan nog eens door uitgelopen werkzaamheden op station Hoorn. Dan op dinsdag vertraging door het uitvallen van de 01 1075 (?), en ik lees net dat vandaag (woensdag) de 6425 diesel niet wilde starten en er dus een tweede 6400 opgetrommeld moest worden. (link)
Pfft...
Re:Wat zat er achter mij
103 220-0
gast

Re:Wat zat er achter mij
nx
Re:Wat zat er achter mij
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Wat zat er achter mij
Mooi! Zo zie (en hoor) ik stoomlocs liever. Op snelheid, flink aan het werk. Bij terug naar toen was het meer rustigaan rollen van overweg naar overweg.

Roy
Re:Wat zat er achter mij
Denk dat moderne viaduct en de bovenleiding weg en je hebt een beeld van hoe het vroeger geweest moet zijn.

Mooie sfeervolle foto trouwens!

Groet,
Ronald
Re:Wat zat er achter mij
ruben2.tk
gast

Re:Wat zat er achter mij
citaat van de SSN site:

Citeer01 1075 Tijdelijk buiten dienst
Gepubliceerd 10 Sep 2009

Tijdens de rit op woensdag 9 september is er bij de 01 1075 schade opgetreden aan het lager van één van de loopassen. Door nog onbekende oorzaak heeft de as te weinig smering gekregen en is hierdoor dusdanig warm geworden dat het witmetalen lager is gesmolten. Verder rijden met de 01 1075 was niet meer mogelijk.

De reis voortzetten met de 01 1066 was wegens het ontbreken van ATB op de locomotief niet mogelijk. Vandaar dat de trein is doorgereden met dieseltractie. Het programma bij de ZLSM moest hierdoor eveneens aangepast worden. Keurig op tijd werden de reizigers afgeleverd in Herzogenrath.

Ondertussen heeft het achtergebleven personeel samen met ter plaatse gekomen personeel de zaak met noodvoorzieningen hersteld zodat de loc weer terug kan naar Rotterdam. Wanneer dit gaat plaats vinden is nog niet helemaal bekend maar zal 's nachts gebeuren om het overige treinverkeer zo weinig mogelijk tot last te zijn. Tot die tijd staat de loc veilig geparkeerd binnen de hekken van de Nedtrain werkplaats in Tilburg.

is minder leuk,

groeten ruben.