Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wisselaandrijving met servo digitaal

Gestart door Blausee-Mitholz dinsdag 14 november 2006, 02:31:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hoi Rolf, zou niet weten. Kan nog langzamer als het moet.

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hahahaha...:lol: Ik denk; jullie weten de officiele omloopsnelheid wel uit het blote hoofd :mrgreen:
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
De omloopsnelheden in het grootbedrijf kunnen verschillen. In Nederland schat ik de omlooptijd in op ongeveer een halve seconde. Dat is dan de werkelijke omlooptijd van de tongen. De motor draait iets langer, die draait al voordat de tongen daadwerkelijk bewegen, en als de tongen eenmaal zijn omgelegd draait de motor nog een halve seconde door. Dat heeft iets te maken met de vergrendeling van het mechaniek.
Maar in België heb ik wissels gespot die veel langzamer gingen. De langzaamste die ik me kan herinnneren was 6 seconden.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal

Citaat van: ^Rook op zondag 21 juni 2009, 22:38:03Als je het goed wil doen meet de tijd van een wissel omleggen in het echt op en vervolgens deel je de tijd door 87.  :mrgreen:

Mvg,
Peter

Citaat van: KlaasZ op maandag 22 juni 2009, 08:58:13
De omloopsnelheden in het grootbedrijf kunnen verschillen. In Nederland schat ik de omlooptijd in op ongeveer een halve seconde. Dat is dan de werkelijke omlooptijd van de tongen. De motor draait iets langer, die draait al voordat de tongen daadwerkelijk bewegen, en als de tongen eenmaal zijn omgelegd draait de motor nog een halve seconde door. Dat heeft iets te maken met de vergrendeling van het mechaniek.
Maar in België heb ik wissels gespot die veel langzamer gingen. De langzaamste die ik me kan herinnneren was 6 seconden.

mmmm, dan moeten we toch weer marklin aandrijvingen gebruiken: 0,5 sec/87 = 5,7 msec, tot max 68msec voor 6 seconden echte tijd!!!! da's nou jammer, ik vind die servo's nou net zo mooi langzaam gaan ;-) ;-)  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Walter
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Freak op maandag 22 juni 2009, 08:54:27
Die weten we ook wel, je moet ze gewoon naar eigen smaak instellen.

In dat geval zou ik zeggen; über-langzaam :lol:

Citaat van: KlaasZ op maandag 22 juni 2009, 08:58:13
De omloopsnelheden in het grootbedrijf kunnen verschillen.
Citeerin België heb ik wissels gespot die veel langzamer gingen. De langzaamste die ik me kan herinnneren was 6 seconden.

Bedankt voor de toelichting, Klaas...op die 6 seconden zou ik me richten :D


Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Jij gebruikt voor alle zichtbare wissels, net als Johan, servo's :?: Of doe jij ook nog wat met het alternatief; geheugendraad ?

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Freak op maandag 22 juni 2009, 10:01:22
Je moet het gewoon naar eigen smaak instellen en niet zozeer naar de werklijkheid kijken.
Beetje vreemde opvatting. Aangezien het over modelbouw gaat moet je juist wel naar de werkelijkheid kijken. Dus ongeveer dezelfde tijd aanhouden die je bij echte wissels ziet.

Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Freak op maandag 22 juni 2009, 11:13:27
Citaat van: ^Rook op maandag 22 juni 2009, 11:07:14
Jij gebruikt voor alle zichtbare wissels, net als Johan, servo's :?: Of doe jij ook nog wat met het alternatief; geheugendraad ?
Ik doe niets met geheugendraad. Voor alle zichtbare wissels is het mooiste om deze met servo's aan te sturen.
Filmpje met geheugendraad:



Gr, Ben.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Dat vind ik er ook prachtig uit zien :shock: Begrijp wel dat een nadeel van geheugendraad is/kan zijn dat deze in 1 van beide standen continu spanning nodig heeft en erg heet wordt :?: Daarnaast kun je waarschijnlijk de omgangsduur hiermee niet beinvloeden...?

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Heet is niet het goede woord, meer warm. In bekrachtigde toestand verbruikt geheugendraad 200mA. En de omgangsduur ligt vast, wordt bepaald door de krimp van het materiaal.

Meer over de theorie van geheugendraad:
http://www.floodland.nl/aim/info_wissel_geheugendraad_1.htm

en

http://users.skynet.be/pro-rail/ukcafam0.htm

Bij de laatste kun je dit ook bestellen.

Gr, Ben.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Niet dat de eerste versie van de paralel ingebouwde servo's verkeerd was, in tegendeel ze werken prima, maar ik heb een gewijzigde constructie bedacht.





Ik heb nu een messing frame-pje bedacht. met de proxxon gefreesd Ik verwacht dat de inbouw iets vergemakkelijkt wordt, het princiep blijft natuurlijk het zelfde  :mrgreen:. Steldraad moet ik nog fabriceren, dat blijft het zelfde.

Nogmaals bij deze constructie wordt de servo van boven af gemonteerd, er is onder het wissel geen ruimte om er bij te komen.

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Waarom lijm je het plastic buisje niet op het plaatje en zet je de servo vast met 'n schroefje in dat buisje?
Heb je in ieder geval een mooie vlakke bovenkant.
Het is maar een idee.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Thx voor de tip maar niet nodig. Steldraad ligt 1mm boven de schroefkop en heeft genoeg ruimte om vrij te bewegen. Zie het filmpje Geen enkel probleem, waarom zou je het dan moeilijker maken  :roll: Ik had zelf een schroef M2 met verzinkkop in gedachte, zelfs dat was niet nodig

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Rieske op maandag 22 juni 2009, 23:19:47
Waarom lijm je het plastic buisje niet op het plaatje ...
Dat levert waarschijnlijk ook een lijmprobleem op. Dat buisje is zo te zien van nylon en dat is bijna nergens mee te lijmen. Een schroef door en door met een moer is in dit geval de stevigste constructie.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
de bovenkant is dan vlak en kan zonder problemen ergens onder gemonteerd worden. en het ziet er netter uit als hij ergens op gemonteerd wordt. Dat was meer mijn gedachte.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: KlaasZ op maandag 22 juni 2009, 23:35:51
Citaat van: Rieske op maandag 22 juni 2009, 23:19:47
Waarom lijm je het plastic buisje niet op het plaatje ...
Dat levert waarschijnlijk ook een lijmprobleem op. Dat buisje is zo te zien van nylon en dat is bijna nergens mee te lijmen. Een schroef door en door met een moer is in dit geval de stevigste constructie.
Waar staat dat je nylon moet gebruiken, je kunt ook de verzonken kop onder het plaatje lijmen? Heb vele producten zo weggezet als de klant het boutje niet mag zien.
Gaat de wissel zo zwaar dat dergelijke krachten zich voordoen op de servo en het plaatje dat 'n boutje met moer vereist zijn?

Edit:
ik spraak ook van het buisje lijmen. maar het kan dus ook het schroefje zijn.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Rieske op maandag 22 juni 2009, 23:39:19
de bovenkant is dan vlak en kan zonder problemen ergens onder gemonteerd worden.

Dan heb je het niet begrepen, kijk nog eens goed, het messingplaatje wordt op de ondergrond gemonteerd, niet er onder. De schroeven vormen geen enkel opstakel. Het functioneert prima, de sporen komen toch uit het zicht dus waarom moet het dat nog netter uitzien  :roll:

Je maakt het onnodig moeilijker.

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Erg netjes gedaan Johan!
Zo blijf je altijd perfectioneren :P
Ik heb er ook altijd last van  :lol:

Groetjes,
Menno
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hoi Johan,

Ik vind je artikel over servo aandrijvingen steeds interessanter worden  :D Ik ga me steeds meer concentreren op de aandrijvingen van MBT of ESU. Wat ik helemaal pretting vind is dat je geen Viessmann decoder o.i.d. nodig heb, wat weer prettiger is voor mijn portemonee  :D.

Geweldig ook de oplossing voor het laten verzinken van de servo's omdat anders je treinen kunnen ontsporen of je wissels omgooien.

Blijf je onderwerp volgen.....

Groeten Ronald
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Varekamp op woensdag 01 juli 2009, 23:28:16
Wat ik helemaal pretting vind is dat je geen Viessmann decoder o.i.d. nodig heb, wat weer prettiger is voor mijn portemonee  :D.
Ook servo's moet je aansturen met een decoder. Alleen van een ander type als wisselspoelen. Vertel dat nog even aan je portemonnee. :wink:

Gr, Ben.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hallo  Marklin vrienden  een vraag van mij ,kan je ook met de servo een kruiswissel artnr 2260    omzetten? Of weet iemand een ander  aandrijf  systeem.
Ik wacht het met spanning af .mvrg Robert
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: robert hoesman op donderdag 02 juli 2009, 23:03:04
kan je ook met de servo een kruiswissel artnr 2260    omzetten?

mvrg Robert

Waarom zou dat niet kunnen  :roll:

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Meine op zondag 21 juni 2009, 21:44:50
Ik zag dat op de Duitse Conradsite een servo staat die nu 2 euro is.

In Nederland is deze zelfde ? 4,99.
Overigens zie ik nergens dat je naar Nederland kan verzenden.
Mogelijk dat mijn vader die in Duitsland op vakantie is langs een filiaal kan gaan.

Inderdaad  :? op dit moment kost ie in Dld 2,95 en hier 4,79 (vanaf 10 stuks)
Als ik er nou 20 wil hebben betaal ik hier 95,80 Euro en in Dld. 59 Euro.
een verschilletje van 36,80 Euro :shock:

Als ik binnenkort naar LaCasa ga, zou ik een Conradfiliaal kunnen bezoeken.
moet ze het spul wel op voorraad hebben... dat is een grote gok.

er staat trouwens te lezen op de Duitse site dat ze ook naar het buitenland leveren,
maar als je in een van de volgende landen woont, word je verwezen naar de betreffende conrad-site.
En raad eens....
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Toch raar dat er zo veel verschil tussen de Conrad filialen zit, zij weten toch ook dat er internet bestaat, waardoor dit snel besproken wordt.

Helaas heb ik niemand in Duitsland wonen, anders werd het een stuk goekoper op die manier.

Peter / degeluidsman.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: spoorman op donderdag 02 juli 2009, 06:29:39
Citaat van: Varekamp op woensdag 01 juli 2009, 23:28:16
Wat ik helemaal pretting vind is dat je geen Viessmann decoder o.i.d. nodig heb, wat weer prettiger is voor mijn portemonee  :D.
Ook servo's moet je aansturen met een decoder. Alleen van een ander type als wisselspoelen. Vertel dat nog even aan je portemonnee. :wink:

Gr, Ben.

Dit is met een simpel en goedkoop schakelingetje eenvoudig op te lossen.  Zie hier. Zelf gebruik ik al enige tijd de Conrad wisselaandrijvers i.c.m. met deze schakeling en een K83 compatibele decoder en ik ben er zeer tevreden over.

Met vriendelijke groet,

Aldert


Edit Gerard: link ingekort
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Kan je de link effe inkorten, Aldert ?
zie hier hoe het moet....

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=2005.msg21281#msg21281
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
je kan gewoon bestellen via de duitse website van Conrad hoor.Ik doe dat regelmatig.De verzendkosten zijn dan wel een stuk hoger maar die zullen in jouw geval echt meevallenals je zoveel wint kan maken.Ik krijg van hun mail via internet en dan gaat de link automatisch naar de duitse site.Ik bestel zowel via de Belgische,Nederlandse en Duitse site.Soms de moeite om eens te vergelijken want het scheelt dikwijls vele eurootjes.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: mozzi54 op zondag 19 juli 2009, 17:10:06
Dit is met een simpel en goedkoop schakelingetje eenvoudig op te lossen.  ......
....Zelf gebruik ik al enige tijd de Conrad wisselaandrijvers i.c.m. met deze schakeling en een K83 compatibele decoder en ik ben er zeer tevreden over.
Aldert, je bent dingen door elkaar aan het halen. Wat jij daar laat zien is een schakeling voor gewone motoraandrijvingen. Maar het gaat hier over servo's, en die worden op een heel andere manier aangestuurd.
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Ik begin ook stilaan te denken aan servo-aansturing van m'n wissels.
Nog één vraag zie ik nergens beantwoord ! (ze is wel al gesteld, maar geen antwoord gezien)

Heeft zo'n servo "blijvend" stroom nodig, of gebruikt die alleen stroom als die om dient te schakelen ?
Zo'n servo gebruikt makkelijk 100 mA of meer, als je 10 wissels hebt, en die servo zou stroom blijven gebruiken, zit je aan 1A per 10 wissels.
(en volgens mij gebruiken die servo's zelfs tot 500 mA, afhankelijk van de servo en de belasting)
Ik zit met een sporenplan met bijna 100 wissels ! dat zou een aardig stroomverbruik opleveren !


Wie o Wie heeft het antwoord ?


groeten,
Kri
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hallo Kris,

Goed punt.

Kijk even hier wat de MBT elektronica vraagt. (blijdzijde 14) 40 mili-amp per print zonder relais voor hartstuk, niet nodig voor 3-rail
Voor 100 wissels is in mijn ogen twee trafo,s van 52 VA elk ruim voldoende

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Johan, Peter,

Thanks for the info :-)

Peter, idd, gebruik is afhankelijk van de hoeveelheid kracht.

Johan, bedankt voor de handleiding, uit de handleiding kan ik afleiden dat de servo alleen stroom verbruikt bij het omschakelen.
't wordt tijd dat ik ook eens ga experimenteren. Ik ben benieuwd of de wissel goed blijft liggen, als alle "mecaniek" eruit is (veertjes enzo),
met alleen de servo die de wissel "tegen houdt", zonder stroom ...
Op deze manier wordt het inderdaad héél aantrekkelijk.
Ik ga me er alvast ééntje kopen, die dingen moeten heus wel na te bouwen zijn voor 1/4de van de prijs :-)


groeten,
Kris
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: sn00zerman op woensdag 22 juli 2009, 22:38:32
Ik ga me er alvast ééntje kopen, die dingen moeten heus wel na te bouwen zijn voor 1/4de van de prijs :-)

groeten,
Kris

Bedoel je de elektronica :roll: Zonder software in de pic begin je niks!
De software bepaalt ook de gebruikers mogelijkheden. Mag duidelijk zijn dat juist de software het geheim van de smid is.

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
ik kan zo'n PIC wel terug uitlezen, zelfs als die beveiligd is tegen uitlezen :-)
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
hihi, idd :-) en er zelfs software voor schrijven :-)
(kijk maar eens op www.digitalplayground.be in de electronica sectie,
allemaal eigen brouwseltjes)

groeten,
Kris
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Peter,


Thanks for the zip-file :-)
Heb ze zien binnen komen in m'n mailbox op m'n smartphone, kan er pas vanavond naar kijken.


groeten,
Kris
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hoi Allemaal,

Een tip van Johan 'Blausee Mittholz' laat me jullie even attent maken op een actie bij de 'buren' :)



( klik op het plaatje om naar de actie te gaan )

Servodecoder bouwpakket voor slechts ? 13.95 !

Grtzz,

Karst
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Nog 8 stuks vrij
Voor wie nog twijfelt, niet meer wachten!

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Bestelling geplaatst. 8)
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hallo Allen,

Ik werd er terrecht op gewezen dat deze servo decoders van Karst alleen naar DCC protocol luistert.
Voor mensen met een IB, ECoS, CS1R, CS2 met DCC Tams of MR-diirect centrale geen probleem.
Voor mensen die uitsluitend met een Motorola centrale werken hebben aan deze actie even niets .

Ben, jij hebt er geen moeite mee met je IB

Ik weet niet of Karst in de toekomst wat wil doen met Motorola? het is per slot van rekening een software matig verhaal

Nog even opgemerkt de eerder genoemde MBTronik decoders zijn geschikt voor Motorola en DCC.

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 12 november 2009, 08:44:58
Ik werd er terrecht op gewezen dat deze servo decoders van Karst alleen naar DCC protocol luistert.
Voor mensen met een IB, ECoS, CS1R, CS2 met DCC Tams of MR-diirect centrale geen probleem.

Hou er dan ook rekening mee dat als je de nieuwe 76xxx Marklin seinen (ook versie 2.0) gebruikt deze problemen kunnen hebben met een DCC signaal op de baan.

Rene
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
maakt het wat uit welke servo`s je gebruikt (mini) uiteraard kan me voorstellen bv in een autootje op afstandbesturing zit een servo voor te sturen zijn deze goed hiervoor of zijn die al te groot
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Is deze servo klein genoeg  :roll: die kan het nl prima aan  8)


Als je zelf een houdertje maakt en steldraad aan het armpje zet ziet het er zo uit.
Zie hier een gemonteerde servo

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Deze dagen lekker aan het knutselen aan een serie van 18 servo aandrijvingen.
Ik plaats hier foto's van mijn werkwijze zodat anderen eventueel ideeen op kunnen doen.


Van messing L-strip plaatjes gezaagd en gaatjes van 1.6 mm geboord op een steek van 6mm en van verenstaaldraad lengtes geknipt van 45mm lang voor steldraad. lengte van de steldraad wordt bepaald door de gebruikte plaatdikte van de modelbaan


Het solderen van de steldraad doe ik op 350 graden celsius. Het messing plaatje schroef ik met één K-railschroefje op het uiteinde van een plankje hout. Steldraad maak ik eerst ruw en dan vertinnen evenals het messing plaatje. Daarna soldeer ik ze samen. De messing L-strip is wel prettig want de steldraad leg ik in de hoek van de strip.


Alle 18 gesoldeerd. Merk op 9 linkse en 9 rechtse.


Met  M1.6 schroefjes/moertjes monteer ik het messingplaatje met steldraad op het armpje van de servo. Rechts is de houder te zien voor de servo gemaakt van aluminium hoekprofiel 15x15 2mm dik. Deze zijn op een lengte van 40mm afgezaagd. Uitsparing is zagen en vijlen. gaatjes rond 2mm voor de servo moeten hier nog geboord worden


Door op vier verschillende wijze te monteren is de plaats van de steldraad t.o.v. de servo te varieren. Dit kan handig zijn als een wissel op de rand van een modelbaan zit en plaatsen waar draagbalken in de weg dreigen te zitten. Zol is er toch speelruimte om op moeilijke plaatsen een servo te plaatsen.

Voor de mede knutselaars onder ons susses!

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Johan,

Bedankt voor deze duidelijke uitleg.

Het aluminium hoekprofiel had ik ook al uitgedokterd, de messing Lstripjes nog niet. Zijn die laatste gewoon in de modelbouwzaak te krijgen? Of moet je daarvoor ergens anders heen?
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hallo Arjan

Dat messing is gewoon in de modelzaak te koop. Deze had ik een keer gekocht bij Wentink Alepdoorn. Hoeft niet persé L te zijn maar werkt wel makkelijk.
Bij solderen wel eerst blank maken dan hecht het beter.

Mvg, Johan
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Johan, bedankt voor deze duidelijke handleiding. Ik ga het proberen. Nog één vraag:

Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 31 december 2009, 13:34:30
Met  M1.6 schroefjes/moertjes monteer ik het messingplaatje met steldraad op het armpje van de servo.

Wordt dat "armpje van de servo" meegleverd? Op de afbeelding van Conrad waar je naar toe linkt zie ik iets anders.

Vergeef mij m'n "A-technische-inzicht" bijvoorbaat... :wink:
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Hans,

Ik graai in de Conrad doos naast me (zonet bezorgd en geopend) en bij die servo zitten inderdaad wel 3 verschillende armpjes.

grv Huub
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: huub op donderdag 31 december 2009, 15:35:46Ik graai in de Conrad doos naast me (zonet bezorgd en geopend) en bij die servo zitten inderdaad wel 3 verschillende armpjes.

Hallo Huub,

dank voor deze informatie en veel plezier met je servo's. Ik ga er vandaag of morgen ook aantal bestellen.

Succes!
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: Hans Biere op donderdag 31 december 2009, 15:39:10
Citaat van: huub op donderdag 31 december 2009, 15:35:46Ik graai in de Conrad doos naast me (zonet bezorgd en geopend) en bij die servo zitten inderdaad wel 3 verschillende armpjes.

Hallo Huub,

dank voor deze informatie en veel plezier met je servo's. Ik ga er vandaag of morgen ook aantal bestellen.

Succes!

Kleine moeite Hans :D

Ik heb er eentje gekocht om mee te experimenteren (en nog 1 grotere, met dubbele kracht)
Maar als het om aantallen gaat, zouden we eigenlijk bij Conrad Dld. moeten bestellen; vergelijk de prijzen bij 5 stuks maar eens en huiver.....

Of dat lukt via Conrad.de weet ik eigenlijk niet omdat ze denkelijk de NL-vestiging niet in de wielen willen rijden ?

Grv Huub
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:Wisselaandrijving met servo digitaal
Citaat van: huub op donderdag 31 december 2009, 15:57:23

Maar als het om aantallen gaat, zouden we eigenlijk bij Conrad Dld. moeten bestellen; vergelijk de prijzen bij 5 stuks maar eens en huiver.....

Of dat lukt via Conrad.de weet ik eigenlijk niet omdat ze denkelijk de NL-vestiging niet in de wielen willen rijden ?

Grv Huub

Huub, kunnen we er niet een gezamelijke actie van maken?
Zo kunnen we grotere aantallen inkopen.
Moeten we enkel even achterhalen of er toevallig leden zijn die een postadres in Duitsland hebben of er familie of vrienden hebben wonen....

H la P
fred