Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco koppelingen

Gestart door Bonaza zaterdag 23 maart 2024, 20:05:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco koppelingen
Lid sinds: 2015

offline
Roco koppelingen
Dag mede spoorders,

Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat Roco verlengde NEM schacht koppelingen heeft. Waardoor het eigenlijke koppeling gedeelte iets verder uitsteekt. Of eventueel een ander merk. Ik heb namelijk een Class 66 van Trix met het bekende probleem dat die de wagons uit de bochten duwt doordat die ietsje te kort zit.
Weet iemand waar deze koppelingen verkrijgbaar zijn.

grts

Marczl
Re: Roco koppelingen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Roco koppelingen
Weet je zeker dat dat komt door een te korte koppeling? Meest voorkomende euvel is namelijk dat de koppeling in de bochten tegen de buffers aanloopt. Dan dien je een plattere koppeling te monteren die onder de buffers past..
Re: Roco koppelingen
Lid sinds: 2020

offline
Re: Roco koppelingen
Eerste series Class66 hadden het probleem dat de koppeling niet ver genoeg kon uitzwenken. Dit is bij latere modellen door märklin opgelost.

Roco levert kortkoppelingen met een zwaluwopname die ongeveer 1mm langer koppelen. Kan zijn dat daarmee je probleem opgelost is.
Roco 40396

Bart
Re: Roco koppelingen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Roco koppelingen
Citaat van: Bajn-AG op zondag 24 maart 2024, 21:34:09hadden het probleem dat de koppeling niet ver genoeg kon uitzwenken. Dit is bij latere modellen door märklin opgelost
Dus een structurele ontwerp- of fabricagefout. En dan doet Märklin sshjjt, niet verder vertellen in plaats van een terugroepactie om het euvel voor de klant te herstellen. Kwalijke praktijk.
En zijn er nu nog mensen die dit merk zo geweldig vinden? Ze verkopen ondeugdelijk spul en doen niets om het voor de klant te herstellen. Je zoekt het maar uit, verkocht is verkocht. Dat zijn Aziatische nepperspraktijken en iedereen die dergelijk gedrag van een firma accepteert is mijn inziens niet goed bij zijn hoofd.
Re: Roco koppelingen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Roco koppelingen
 @citaat

Ach ja, elk merk doet het verkeerd, lees deze: Heb hier 2 nieuwe apekoppen die begonnen na een aantal rondes te slippen.
Ik dacht nu zal er nieuwe asb's op zetten maar geen resultaat.
Na wat onderzoek bleek dat alle!!! me lopende wielstellen nooit gesmeerd waren.
Dit vind ik schandalig voor een toch wel kostbaar trein stel.
Na smeren reed de boel zo als het hoort.
Wel raar dat je een nieuwe trein gelijk al open moet maken om er vet in te doen.
Slechte beurt van Roco.

Stoppen met modelspoor of oplossingen bedenken???????

Groet, Anne W
Re: Roco koppelingen
Lid sinds: 2020

offline
Re: Roco koppelingen
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 25 maart 2024, 12:38:04Dus een structurele ontwerp- of fabricagefout. En dan doet Märklin sshjjt, niet verder vertellen in plaats van een terugroepactie om het euvel voor de klant te herstellen. Kwalijke praktijk.

Je hebt gewoon garantie. Als je een probleem hebt stuur je het gewoon ter reparatie.

En zo krijg je hem dan terug van marklin:

Kun je zelf natuurlijk ook. ;)

Bart