Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wissel probleem

Gestart door hermanus zaterdag 05 september 2009, 17:20:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissel probleem
hermanus
gast

wissel probleem
hallo
Ben bezig met mijn baan aan het veranderen en nu zit ik met het volgende probleem.
De bedrading van de wissels breken af.Ik heb ze geprobeerd weer terug te krijgen maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Weet iemand hier raad mee of zijn die stekkertjes met bedrading ook los te koop.
Het gaat om de 2blauwe en het gele draadje
Groet Manus
Re:bedrading laat los
Hoe kan je die draadjes nu afbreken?
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
hoi
Had de wissels weg gelegd draadjes er om heen gewonden en bij het af winden van de bedrading had ik er 4 los in mijn handen
Re:bedrading laat los
woutje
gast

Re:bedrading laat los
Weer vast solderen is misschien een oplossing?
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Citaat van: woutje op zaterdag 05 september 2009, 17:42:07
Weer vast solderen is misschien een oplossing?
Het stekertje is hoog uit een centimeter en van plastic hier moeten 3draden in ben bang dat solderen niet gaat ik krijg de draadjes er niet eens in

Re:bedrading laat los
TheRealRailroadmaniak
gast

Re:bedrading laat los
hallo,
ik heb dit ook gehad bij mijn draadjes. :(
ik ben gewoon naar mijn handelaar geweest en hij heeft me er nieuwe gegeven!

groetjes,
Alexander
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
hoi
bedankt voor jullie tips, maar nu heb ik de volgende vraag,
Als ik op mijn wissel een digitale decoder aansluit (74460)heb ik het stekkertje met de snoertjes niet meer nodig alleen rijdt ik met een ms.(cs vindt ik te duur)
Kan je de wissel ook aansturen door een loc?
bv loc a komt station binnen en wissel buigt af dan komt loc b en wissel gaat recht door
Re:bedrading laat los
THWboy
gast

Re:bedrading laat los
Stuur een e-mail naar G. Keuterman en je kan die draadjes opnieuw bestellen voor ?4,99 + ?3,50 verzend-behandelings kosten.
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Citaat van: THWboy op zondag 06 september 2009, 13:22:10
Stuur een e-mail naar G. Keuterman en je kan die draadjes opnieuw bestellen voor ?4,99 + ?3,50 verzend-behandelings kosten.
aandrijving kost 15,95 vindt ik 8,49 voor enkel een stekkertje wel erg duur
Re:bedrading laat los
jeweve
gast

Re:bedrading laat los
Tsjonge, nog een voordeel van m-wissels.....
Die degelijkheid mis ik tegenwoordig wel!

Succes met de draden!
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:bedrading laat los
Citaat van: jeweve op zondag 06 september 2009, 13:26:54
Tsjonge, nog een voordeel van m-wissels.....
Die degelijkheid mis ik tegenwoordig wel!

Succes met de draden!

Daar ben ik het helemaal mee eens  :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:bedrading laat los
Hermanus, op het laatste deel van je vraag analoog kan dat .
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Citaat van: Johnnytrein op zondag 06 september 2009, 14:07:35
Hermanus, op het laatste deel van je vraag analoog kan dat .
Dit heb ik geprobeerd dmv contactrail maar was geen succes,je moet je treinen dan echt om en om laten rijden anders staat de wissel verkeerd
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:bedrading laat los
Citaat van: hermanus op zaterdag 05 september 2009, 17:20:56
hallo
Ben bezig met mijn baan aan het veranderen en nu zit ik met het volgende probleem.
De bedrading van de wissels breken af.Ik heb ze geprobeerd weer terug te krijgen maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Weet iemand hier raad mee of zijn die stekkertjes met bedrading ook los te koop.
Het gaat om de 2blauwe en het gele draadje
Groet Manus



Hoi Manus, ik heb nog wel aansluitdraadjes over, omdat ik direct de decoder van M erop heb aangesloten. Als je even een berichtje zend hoeveel je er moet hebben en de adresgegevens stuur ik er wel een paar op.




vr gr Arie Alderliesten
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Met dank aan Arie probleem opgelost

Groet Manus
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2006

offline
Re:bedrading laat los
Citaat van: hermanus op zondag 06 september 2009, 15:27:28
Citaat van: Johnnytrein op zondag 06 september 2009, 14:07:35
Hermanus, op het laatste deel van je vraag analoog kan dat .
Dit heb ik geprobeerd dmv contactrail maar was geen succes,je moet je treinen dan echt om en om laten rijden anders staat de wissel verkeerd
Ik zou een wissel nooit via kontaktrails schakelen maar via schakelrails.
Dit reageert alleen op de sleper en niet op iedere wielas. Verder is een schakelrails richtingsgevoelig (contactrails niet).
groetjes
Henk
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:bedrading laat los
Citaat van: Henk op zondag 06 september 2009, 21:53:45
Citaat van: hermanus op zondag 06 september 2009, 15:27:28
Citaat van: Johnnytrein op zondag 06 september 2009, 14:07:35
Hermanus, op het laatste deel van je vraag analoog kan dat .
Dit heb ik geprobeerd dmv contactrail maar was geen succes,je moet je treinen dan echt om en om laten rijden anders staat de wissel verkeerd
Ik zou een wissel nooit via kontaktrails schakelen maar via schakelrails.
Dit reageert alleen op de sleper en niet op iedere wielas. Verder is een schakelrails richtingsgevoelig (contactrails niet).
groetjes
Henk

Ik doe ook het wissel met schakelrail, en het sein met kontaktrail, dit werk altijd  :D

Gr Einte
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Citaat van: Einte op zondag 06 september 2009, 21:57:11
Citaat van: Henk op zondag 06 september 2009, 21:53:45
Citaat van: hermanus op zondag 06 september 2009, 15:27:28
Citaat van: Johnnytrein op zondag 06 september 2009, 14:07:35
Hermanus, op het laatste deel van je vraag analoog kan dat .
Dit heb ik geprobeerd dmv contactrail maar was geen succes,je moet je treinen dan echt om en om laten rijden anders staat de wissel verkeerd
Ik zou een wissel nooit via kontaktrails schakelen maar via schakelrails.
Dit reageert alleen op de sleper en niet op iedere wielas. Verder is een schakelrails richtingsgevoelig (contactrails niet).
groetjes
Henk

Ik doe ook het wissel met schakelrail, en het sein met kontaktrail, dit werk altijd  :D

Gr Einte
Hoi
mijn probleem was: waneer ik met treinA naar spoorA reed ging de wissel naar spoorB .Als ik dan weer met treinB van SpoorB wegrijd was er niks aan de hand maar als ik met treinA wegrijd bleef de wissel naar het bezete spoorB staan.
Heb je dat probleem ook met schakelrail of werkt dat anders

Groet Manus
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:bedrading laat los
Citaat van: hermanus op zondag 06 september 2009, 22:06:59
Citaat van: Einte op zondag 06 september 2009, 21:57:11
Citaat van: Henk op zondag 06 september 2009, 21:53:45
Citaat van: hermanus op zondag 06 september 2009, 15:27:28
Citaat van: Johnnytrein op zondag 06 september 2009, 14:07:35
Hermanus, op het laatste deel van je vraag analoog kan dat .
Dit heb ik geprobeerd dmv contactrail maar was geen succes,je moet je treinen dan echt om en om laten rijden anders staat de wissel verkeerd
Ik zou een wissel nooit via kontaktrails schakelen maar via schakelrails.
Dit reageert alleen op de sleper en niet op iedere wielas. Verder is een schakelrails richtingsgevoelig (contactrails niet).
groetjes
Henk

Ik doe ook het wissel met schakelrail, en het sein met kontaktrail, dit werk altijd  :D

Gr Einte
Hoi
mijn probleem was: waneer ik met treinA naar spoorA reed ging de wissel naar spoorB .Als ik dan weer met treinB van SpoorB wegrijd was er niks aan de hand maar als ik met treinA wegrijd bleef de wissel naar het bezete spoorB staan.
Heb je dat probleem ook met schakelrail of werkt dat anders

Groet Manus

Ik denk dat je wat meer schakelrailen moet gebruiken om het wissel weer terug te zetten.
Heb je een foto of tekening hier van?

Gr Einte
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Nee daar heb ik geen foto van zomaar aan het proberen geweest.
Als ik netjes om en om reed was er niks an de hand tot dat ik de binnenkomende trein weer liet vertreken bleef de wissel verkeerd staan
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2006

offline
Re:bedrading laat los
Ook ik heb dit probleem eens gehad met een wisselaandrijving.
Haal de buitenkant er gewoon af (met kleine schroevendraaier lipjes ombuigen) en je kan er de draden zo weer insteken . Solderen hoeft niet eens. Behuizing er terug op en klaar is kees.
Nooit meer problemen gehad met die wisselaandrijving.

Guy
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Hallo ik heb een tekening gemaakt hoe ik had aangesloten

Geel is contactrail Rood is geisoleerd voor hobbyseinen
Trein over B wissel buigt af,Trein over Awissel weer recht
Groet Manus
Re:bedrading laat los
Lid sinds: 2006

offline
Re:bedrading laat los
Het gevaar van deze oplossing is dat een trein, die voor een rood sein staat, toch de wisselaandrijving aanstuurt, omdat er een of meer assen van wagons op de contactrails blijven staan.
Als je de contactrails vervangt door schakelrails, schakelt de loc de wissel en stopt daarna bij het sein. Als er geen slepers onder de wagons zitten, wordt de wissel verder niet meer gestuurd.
Andere oplossing: contactrails verder van het sein af plaatsen en wel zo dat de trein tussen wissel en contactrail èn tussen sein en contactrail kan staan.

ps magneetartikelen zonder eindafschakeling branden bij het gebruik van contactrails op den duur door als deze door contactrails constant aangestuurd worden.

groetjes
Henk
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
Dit komt ook niet meer voor op baan alhoewel het volgens sommige leden moet kunnen werkt het niet naar mijn wensen
Re:bedrading laat los
hermanus
gast

Re:bedrading laat los
hoi
Nadenkend over jullie voorstellen om wissels met contactrails te schakelen ben ik tot het volgende gekomen



zal het proberen uit te leggen: Van boven naar beneden spoor1 t/m 4 .Waarbij spoor 1 in principe een rangeerspoor is
Op de sporen 1 t/m 3 zal van rechts naar links worden gereden.
De trein komt aan de rechtse kant binnen over het middelste spoor en zal naar spoor 3 gaan. De eerste schakel zal de wissels omzetten zodat het middelste spoor naar spoor 2 gaat en de bovenste naar spoor1.Als spoor 3weer vrij is gaan de wissels weer terug zodat het bovenste spoor weer over spoor 2 gaat,spoor 1 is immers een rangeer spoor.Nu zoek ik allen nog naar een oplossing voor het geval dat er 2 treinen tegelijk het station naderen.Spoor 3 zal namelijk de bovenste wissel naar spoor 1 zetten maar als de trein op de wissel rijdt heb ik een probleem. Hebben jullie enig idee om dit te voorkomen .

Groet Manus
Re:wissel probleem
hermanus
gast

Re:wissel probleem
Hallo
Aangezien er geen oplossingen komen voor het probleem ga ik mijn wissels gewoon analoog besturen