Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Seetal krokodil 37521 wil niet rijden. (probleem opgelost!)

Gestart door AlbertJan vrijdag 04 september 2009, 19:40:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Seetal krokodil 37521 wil niet rijden. (probleem opgelost!)
Beste lezers.
Mijn net nieuw 2e hands aangeschafte Seetal krokodil 37521 wil niet van zijn plaats komen!



Het wielstel waar de sleper onder zit wil niet draaien terwijl de andere 6 keurig draaien.
Alles is keurig netjes gesmeerd en er lijkt nergens iets vast te zitten. (behalve dat de wielen niet draaien dan! :roll:)

Wie weet raad?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Weggooien, ik gooi hem wel voor je weg :roll:.

Zitten de wormwielen goed op de cardan assen?
Je mag trouwens nooit aan de wielen draaien bij een motor met wormwielen en cardan assen.

Zo van afstand is het moeilijk te zeggen wat er loos is. AlbertJan kennende zal hij wel van Mp of ebay komen dus terug naar de winkel zit er niet in?

Ik zou graag voor je kijken, helaas woon je niet om de hoek.

Gr Joost
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Citaat van: Joost B. op vrijdag 04 september 2009, 19:50:56
Weggooien,
Zo van afstand is het moeilijk te zeggen wat er loos is. AlbertJan kennende zal hij wel van Mp of ebay komen dus terug naar de winkel zit er niet in?

Weggooien? :shock:
Beter is dan teruggooien in de vitrine, maar ja ik heb deze toch liever op de baan aan het rijden.
Deze heb ik inderdaad van MP en probeer deze, met een aantal andere, uit het vitrine isolement te bevrijden en weer in te zetten op de baan.
Kan ook de explo (nog) niet vinden.

Maar misschien dat iemand anders ook zoiets aan de hand heeft gehad?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?artikelnummer=37521

Als je de lok open schroeft zul je toch wel zien wat het probleem is?
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Hallo Albert-Jan,

Jammer, dat-ie niet goed rijdt. Mooie loc overigens.
Het lijkt erop, alsof een asje los zit. Dat kun je alleen te weten komen, als je hem open maakt en test.

We horen het wel.

Groetjes

Harry
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Citaat van: woutje op vrijdag 04 september 2009, 20:04:59
Als je de lok open schroeft zul je toch wel zien wat het probleem is?

Ben, je hebt ongetwijfeld gelijk en normaal haal ik meestal als eerste de kap eraf.
Maar aangezien bij dit soort modellen het openschroeven vaak wat minder eenvoudig is (en de boekjes niet te vinden waren) dacht ik dat dit probleem misschien wel (veel) vaker voorkomt, en dan zijn wat tips altijd erg welkom.

Bedankt ook weer voor deze link (was deze "even" kwijtgeraakt door aanschaf nieuwe PC) maar staat nu weer in mijn "favorieten" rijtje! 8)

@Allen.
Bedankt voor de tips.
Na het openschroeven hoop ik wat te kunnen melden.
Het zou zonde zijn om zo'n mooie loc in de vitrine "weg te gooien"! :shock:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Hoi Edward.
Misschien niet duidelijk vermeld maar "alles" werkt "uitstekend"!
Decoder, verlichting en de helft van de aandrijving.
Alleen de aandrijving waar de sleper onder zit, doet helemaal niets.
Bij "gas geven" blijft de loc op zijn plaats staan terwijl de ene helft van de aandrijving zijn uiterste best doet om de loc van zijn plaats te krijgen (doorslaande wielen) houdt de andere helft de loc vast op zijn plaats.

Wanneer mijn ogen helemaal wakker zijn, dan maak ik de loc open (explo ondertussen uitgeprint) en kijk of de tips van jouw voorgangers hun vermoedens bevestigen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Citaat van: 3rail op zaterdag 05 september 2009, 08:09:17
Draait de motor wel of bromt ie,
of doet ze helemaal niets ???
@Edward: lees jij wel? :shock:
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden.
Beste tipgevers.
Na het openschroeven en verwijderen van de 3 delen van de kap, was het probleem direct zichtbaar.
De overbrenging (kruiskoppeling?) van één aandrijving zat er gewoon niet in! :shock:
Na enig zoeken zat deze, met wat vet "vastgeplakt" tegen het middenstuk.



Maar hoe kan dit nu gebeuren met een loc die nooit gereden heeft en alleen maar in de vitrine heeft gestaan?
Na het bestuderen van de explo (nog bedankt!) zag ik dat het voorste en achterste deel scharniert op een heel klein (borg)pinnetje.
En aangezien dit pinnetje niet in het daarvoor bestemde gaatje zat, was er zoveel bewegingsvrijheid ontstaan dat de kruiskoppeling er tijdens het transport gewoon tussen uit gevallen was! :roll:

Aangezien dit de eerste loc van dit type is wat ik uit elkaar gehaald heb, weer een ervaring rijker en ook weer wat geleerd! 8)
Bedankt voor de hulp en tips, en gelukkig een prachtig rijdende loc erbij! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden. (probleem opgelost!)
Heel goed en mooi dat de lok het weer doet.

Gr, Ben.
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden. (probleem opgelost!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden. (probleem opgelost!)
Die AlbertJan, joh jij hebt dit formum helemaal niet nodig om je problemen op te lossen, dat doe zelf wel. :lol:
Veel plezier overigens met deze mooie Seetal.
Re:Seetal krokodil 37521 wil niet rijden. (probleem opgelost!)
Citaat van: Kappa op maandag 07 september 2009, 00:24:06
Die AlbertJan, joh jij hebt dit formum helemaal niet nodig om je problemen op te lossen, dat doe zelf wel. :lol:
Veel plezier overigens met deze mooie Seetal.

Nou Ad, dat weet ik nog zo net niet!
Uiteindelijk misschien wel, maar m.b.v. het forum(leden) gaat het vele malen makkelijker.
Het plezier blijft, maar het delen ervan is nog véél plezieriger! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.