Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Fleischmann DB 261 199-4 Märklin V 60

Gestart door Populier dinsdag 01 september 2009, 16:58:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann DB 261 199-4 Märklin V 60
Lok is 3 rail geweest maar omgebouwd naar 2 rail. Heb hem voor de sloopprijs  :lol: over kunnen nemen om zijn jasje te kunnen gebruiken voor mijn V 60. Het blijkt echter een zeer fraai exemplaar te zijn. Loc is alleen voorzien van  een motor. Vraag: welke decoder is hiervoor geschikt. Heb zelf een paar lokpilots 3.0 (52610) nog liggen voor de ombouw van mijn M* locs. Kunnen deze erin of past hier een andere beter bij. De sleper kan er zo weer onder. Lijkt mij en leuk project om dit weer rijdend te krijgen.
mvrgr
Hennie Al
Re:Fleischmann DB 261 199-4 Märklin V 60
Hoi,

Je kunt een Lopi 3 inbouwen. Dat kan heel goed.
Je moet alleen even naar de wielen kijken. Deze zullen vervangen zijn door geïsoleerde exemplaren. Die moet je óf vervangen door wisselstroom-wielen, óf je moet ze ietsje dichter naar elkaar toe zetten. De afstand tussen de wielen bij gelijkstroom is groter dan bij Märklin. Verder gewoon volgens de inbouwhandleiding werken en het gaat goed.

Succes met inbouwen.

Groetjes

Harry
Re:Fleischmann DB 261 199-4 Märklin V 60
@ Harry
Sorry  :( voor de wat late reactie maar ben druk bezig met de digitalisering van mijn M* locs en F komt als laatste aan de beurt.
Stom maar moest even googelen om Lopi 3 te ontdekken; kende de afkorting niet. Ik wil de lopi's eigenlijk toch maar voor de M* locs bewaren. Heb ook nog een paar "uitstekende" U 76200 decoders liggen die ik weer uit de M* gedemonteerd heb. Als ik de handleiding lees kunnen deze ook in de Fleischmann en dat wil ik maar proberen. Wat betreft de wielen: die zitten dichter bij elkaar dan bij Märklin ws. omdat het al een 3 rail is geweest. Wat ik nog wel zoek is een originele sleper want de märklin slepers die ik heb passen niet. Als ik die met iemand kan ruilen voor een nieuwe M* sleper dan graag.(zou een apart vraagje moeten zijn) :?
mvrgr
Hennie