Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz

Gestart door Oscar dinsdag 01 september 2009, 08:05:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Waarschijnlijk staat hij niet meer op de site maar hebben ze nog een exemplaar voor jou geresserveerd.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Beetje vaag dan, want ze berichten ook niet of zo iets.

Ja de standaard emailtjes van we hebben voor u gereserveerd, maar niet een soort van 'toe' woord.

Groeten,
Rutger
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Beste Rutger,

Toen ik het besluit genomen had om de BR 64 te kopen en mijn eigen winkels hem niet hadden heb ik een aantal Märklin Shops een mail gestuurd, uiteindelijk kwam ik uit in Utrecht, natuurlijk krijg je dan geen korting.

Verder heb ik de BR 23 gisteren gezien op Eurospoor.

Groet, Anne W
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: RutgerdeWater op zaterdag 24 oktober 2009, 21:50:38
Hallo,

Ik had de BR 23 met sound gereserveerd bij modellbahnshop-lippe, echter is de loc niet meer terug te vinden op de site. Dus ik ga er vanuit dat die niet meer komt (heb nog nix betaald dus geen ramp, alleen gereserveerd).

Nou is mijn vraag, is er algemeen bekend bij welke winkels (voor mij in de randstad) de BR 23 met sound hebben?

Alvast bedankt.

Groeten,
Rutger


Rutger,

Ik heb mijn BR 23er dit jaar in Duitsland in Februari besteld.
Marklin heeft de eerste productierun nu uitgeleverd.
Ze doen er alles aan om de tweede batch, zo snel als mogelijk is, na uit te leveren.
Het is geen eenmalig model dus hij komt echt wel als je hem hebt besteld.
Ik moet ook wachten... hij komt volgens mij Duitse dealer over ca. 2 weken opnieuw uit productie.


Voordeel van deze tweede run is, dat eventueel kinderziektes bekend zijn, en deze worden meegenomen in de productie.
bron; Herr Jim Knopf zelf..op de beurs in Houten j.l.


groet jan
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Anne W op zaterdag 24 oktober 2009, 23:01:04
Beste Rutger,
Verder heb ik de BR 23 gisteren gezien op Eurospoor.
Groet, Anne W

Sterker nog ik heb er een gekocht op Eurospoor. De handelaar (Duitser) had er zelfs meerdere van liggen.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Rieske op zondag 25 oktober 2009, 07:38:03
Citaat van: Anne W op zaterdag 24 oktober 2009, 23:01:04
Beste Rutger,
Verder heb ik de BR 23 gisteren gezien op Eurospoor.
Groet, Anne W

Sterker nog ik heb er een gekocht op Eurospoor. De handelaar (Duitser) had er zelfs meerdere van liggen.

Wat Ries alweer een loc gekocht :mrgreen: :mrgreen: nu wordt het echt tijd dat jij je baanplan en bouw werzaamheden eens op het forum zet :D :D

Veel plezier met je BR23

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Dan gaan we nog even uit van de 2e productie. Ik heb net een email gestuurd naar de klanten service van modellbahnshop-lippe.

Nou maar afwachten, maar heb er wel het vertrouwen in dat het goed komt!

Groeten,
Rutger
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Net een reactie gekregen van de winkel.

Hij verwacht hem binnen 2 weken zoals in het topic hier gezegd.

De loc is van de site gehaald omdat Märklin niet aan alle bestellingen kan voldoen, in een waarschijnlijk korte tijd.

Groeten,
Rutger, die nu weer tevreden is!
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Gisteren 'n rookgenerator (RG) bij de plaatselijke M*store gehaald voor mijn BR23.
'n Seuthe 10, ze hadden de 7226 RG niet op voorraad.
Vandaag de Seuthe ingebouwd, en wat denk je, werkt dat ding niet.
Nou dat is even zweten om zo'n RG er weer uit te krijgen, loc zeer voorzichtig open gemaakt.
Er zit ook zoveel aan 'n BR23 wat af kan breken.
Heb sterk het vermoede dat de RG geen contact maakt met het metalen lipje inside de stoomketel terwijl de RG echt niet dieper kan. Helaas kan ik daar a.s. maandag pas goed naar kijken.
Maar de vraag is, heeft iemand dit ook al zo ervaren bij de BR23?
Aan de onderkant van de RG zit het contact draadje kan ik deze rechtbuigen om zo de RG wat "langer" te maken zodat deze met het metalen lipje contact kan maken, behoor je dit standaard te doen misschien?

Verder werd mij verteld in de store dat de BR23 een decoder heeft die mogelijk niet van ESU afkomstig zou zijn?
De beste man gebruikt een ECOS en niet alle functies zouden werken bij hem.
Raar want ik heb ook 'n ECOS en bij mij werkt wel alles. ( nou ja op de RG na dan, maar zoals ik al zei die lijkt te kort zijn)

Wat zijn overigens de ervaringen met Seuthe? (ik had er nog niet van gehoord, ben ook pas een jaartje weer aan het stoeien met het "spul")

Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Märklin RG is afkomstig van Seuthe.

Nr.10 is voor analoog maar prima voor digibedrijf heb ik onlangs geleerd.

Wordt/werd de RG wel warm?

Heb je het cntactlipje wel omhoog gebogen?

Dat draadje moet je laten zitten, wel RG zo draaien dat ie het lipje raakt.


Gr., Hajo
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
In eerste instantie ben ik ervan uit gegaan de RG defect zou kunnen zijn.
Nu denk ik dat de RG geen contact maakt, hij werd ook niet warm, heb het lipje ook niet omhoog gebogen. Stom had ik misschien wel moeten doen. Maar wat gaat die BR23 moeilijk open er is bijna geen plaats om hem vast te pakken zeker niet met een paar kolenschoppen.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Nou de RG doet het, het contactlipje zat iets te diep in de loc, de RG kon dus net geen contact maken.
Overigens slipte de loc (ook wel een kleine hapering te noemen) bij het achteruit rijden. ( loc had ik gisteren open gehad)
Vreemd want dat deed hij voorheen niet.
Wat heb ik veranderd? Na wat speurwerk kwam ik er gelukkig achter.
Bij het drijfwerk zit achter de 2 voorste rechter wielen en metalen sleepcontact aan de binnenkant van de wielen.
Een van deze sleepcontacten zat verkeerd (bij het voorste grote wiel) en kwam/stak daardoor met achteruitrijden tegen/in het antislip rubbertje.
Bij het vooruit rijden was dat niet te merken.
Just to let you know.

Alles werkt weer en ik ben weer helemaal blij...
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Rieske op donderdag 29 oktober 2009, 16:26:20
Nou de RG doet het, het contactlipje zat iets te diep in de loc, de RG kon dus net geen contact maken.
Overigens slipte de loc (ook wel een kleine hapering te noemen) bij het achteruit rijden. ( loc had ik gisteren open gehad)
Vreemd want dat deed hij voorheen niet.
Wat heb ik veranderd? Na wat speurwerk kwam ik er gelukkig achter.
Bij het drijfwerk zit achter de 2 voorste rechter wielen en metalen sleepcontact aan de binnenkant van de wielen.
Een van deze sleepcontacten zat verkeerd (bij het voorste grote wiel) en kwam/stak daardoor met achteruitrijden tegen/in het antislip rubbertje.
Bij het vooruit rijden was dat niet te merken.
Just to let you know.

Alles werkt weer en ik ben weer helemaal blij...


Ries,

We willen natuurlijk wel een filmpje van je nieuwe stoomer :D :D

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Peter,

Ik ben dan Ries wel niet maar ik zal alvast een filmpje voorbereiden voor als de 23er er is hier zo!

Alvast wat wensen om te zien/horen?

Groeten,
Rutger
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: RutgerdeWater op donderdag 29 oktober 2009, 19:58:43
Peter,

Ik ben dan Ries wel niet maar ik zal alvast een filmpje voorbereiden voor als de 23er er is hier zo!

Alvast wat wensen om te zien/horen?

Groeten,
Rutger

Eigenlijk is alles goed, maar het geluid heeft wel de voorkeur :D

Dat heb je met zo,n naam.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Hier wat foto`s van mijn 23-er :D









Meer foto`s en een filmpje komen waarschijnlijk ook vanavond er op te staan...

Mvg, Martijn
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Het filmpje:

Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Leuke film, alhouwel ik het geluid van de voedingspomp een beetje "plinkeplonkerig" over vind komen.

En wat me nog steeds ergert aan m* locs, is de niet bewegende schuifstang aan de stoomverdeling.

Roy
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Prachtig!
Ik ben het overigens wel met de vorige sprekerd eens dat de meeste geluidjes uit de tegenwoordige locjes niet om aan te horen zijn. De locs die ik heb met geluid mogen dan ook alleen maar rijgeluiden produceren en toeteren! Al die andere tierelantijnen klinken in mijn oren helemaal nergens naar...
H la P
Fred
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: IJsengel op donderdag 26 november 2009, 20:24:47
Prachtig!
Ik ben het overigens wel met de vorige sprekerd eens dat de meeste geluidjes uit de tegenwoordige locjes niet om aan te horen zijn. De locs die ik heb met geluid mogen dan ook alleen maar rijgeluiden produceren en toeteren! Al die andere tierelantijnen klinken in mijn oren helemaal nergens naar...
H la P
Fred



Nou nou, dat valt toch ook wel weer mee.....:D
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Nee nee, dat is het 'm nou juist; dat valt me helemaal niet mee....
Ieder zijn ding. Aan mijn oren is het niet besteed helaas.

H la P
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ik heb hem zelf besteld maar er zitten een paar behoorlijke minpuntjes
aan de lok

1) het Heusinger mechaniek aan het drijfwerk ligt te veel naar buiten.
    de swing hoort achter de horizontale beplating te zitten.

2) de veiligheidsventielen op het dak zijn van kunststof geplaatst op een
    goed zichtbaar rechthoekig plaatje ook dat is niet correct.

3) De omloop aan de voorzijde is tot aan de ketel dicht gemaakt.
    dat hoort open te zijn tot aan de wafelplaat.

En toch neem ik de lok gewoon af.

Groetjes bert :)
   
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ik kan er gelukkig wel van genieten, zeer leuke loc deze BR23.

Ik denk dat het geluid in het echt op de baan mooier klinkt dan zo opgenomen met een kleine microfoon.

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ik ben er inmiddels achter dat de lok 18V nodig heeft. Anders rijdt hij zeer onregelmatig. Mijn spanning stond op17,1V dit i.v.m. spookmeldingen die ik anders kreeg van mijn 5217 en/of AJ-S88. Echter nu heb ik de spookmeldingen weer terug. ZUCHT
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: degeluidsman op donderdag 26 november 2009, 21:22:30
Ik kan er gelukkig wel van genieten, zeer leuke loc deze BR23.

Ik denk dat het geluid in het echt op de baan mooier klinkt dan zo opgenomen met een kleine microfoon.



Mvg,

Peter / degeluidsman.

Daar heb je zeker gelijk in Peter.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: steamy op donderdag 26 november 2009, 22:00:12
Citaat van: degeluidsman op donderdag 26 november 2009, 21:22:30
Ik kan er gelukkig wel van genieten, zeer leuke loc deze BR23.

Ik denk dat het geluid in het echt op de baan mooier klinkt dan zo opgenomen met een kleine microfoon.



Mvg,

Peter / degeluidsman.

Daar heb je zeker gelijk in Peter.

Ook ik sluit me hierbij aan!
Maar ik heb die veelwielige herrieschoppertjes ook zelf op mijn treinenkamertje rondtuffen en daar zit ik dan in levende lijve bij....

Hasta la Pasta
Fred
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Vraagje: is het geluidsniveau te regelen?

Groet, Anne W
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Anne W op donderdag 26 november 2009, 22:08:55
Vraagje: is het geluidsniveau te regelen?

Groet, Anne W

Ja hoor dat kan.

Volgens mij hebben alle Marklin loc's een volume knop ( digitaal in te stellen ) aan boord.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ja dat is te regelen
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Goede opmerkingen bert! Idd moet de schaar binnen het plaatwerk vallen.

Roy
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Beste Peter,

Nee, niet voor alle loks, de E50 niet, groet, Anne W
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Anne W op donderdag 26 november 2009, 22:27:57
Beste Peter,

Nee, niet voor alle loks, de E50 niet, groet, Anne W

Herstel ( bijna ) alle loc's :mrgreen: :mrgreen:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ja, het volume is verstelbaar.
Het is aan te raden om het een flink eind naar beneden te schroeven, omdat het standaart nog al hard staat vind ik.
Zo gaat de speaker ook langer mee.

Mvg, Martijn
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ik had afgelopen week mijn instellingen terug gezet op fabrieksinstellingen. Nou dan klinkt ie echt niet meer. nu op 80% ofzo. Nice sound
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: IJsengel op donderdag 26 november 2009, 20:36:43
Nee nee, dat is het 'm nou juist; dat valt me helemaal niet mee....
Ieder zijn ding. Aan mijn oren is het niet besteed helaas.

H la P

Steamy, dank voor plaatsen video met demo van het geluid.

Ook ik ben het eens met bovenstaande: geluidjes klinken niet erg overtuigend. Lijkt tussen heel verschillende loks ook allemal op elkaar. Die fluit is wat mij betreft een aanfluiting.
Kan aan de video liggen of dat geluidsniveau te hoog staat en ik heb we mooie loks met geluid gehoord, maar dit...



Citaat van: baureihe 103 op donderdag 26 november 2009, 21:22:15
Ik heb hem zelf besteld maar er zitten een paar behoorlijke minpuntjes
aan de lok

1) het Heusinger mechaniek aan het drijfwerk ligt te veel naar buiten.
    de swing hoort achter de horizontale beplating te zitten.

2) de veiligheidsventielen op het dak zijn van kunststof geplaatst op een
    goed zichtbaar rechthoekig plaatje ook dat is niet correct.

3) De omloop aan de voorzijde is tot aan de ketel dicht gemaakt.
    dat hoort open te zijn tot aan de wafelplaat.

En toch neem ik de lok gewoon af.

Groetjes bert :)
   


Bert, dat Heusinger mechaniek, waar zit dat?

En volgens mij hoort er ook nog een stuk rood frame onder het machinistenhuis door te lopen achter de deur. Nu 'zweeft' dat stuk, ovegang naar tender.
Ik zou het nog eens moeten nakijken op foto's, maar meen eerder gezien te hebben dat hier ook iets niet klopt.

Groet, Hajo
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
CiteerBert, dat Heusinger mechaniek, waar zit dat?

En volgens mij hoort er ook nog een stuk rood frame onder het machinistenhuis door te lopen achter de deur. Nu 'zweeft' dat stuk, ovegang naar tender.
Ik zou het nog eens moeten nakijken op foto's, maar meen eerder gezien te hebben dat hier ook iets niet klopt.

Groet, Hajo

Hajo,

de heusinger mechaniek zorgt voor de stoomverdeling. (dus alle stangen die bewegen, boven de zuigerstang!). De "schaar" is het gebogen "wiebelende" gedeelte.

Roy
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
ik vind het geluid best mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=V47RFADJY4A
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Hoi Hajo,

Op deze foto kan je goed zien wat Roy en ik bedoelen met het heusinger mechaniek.
de swing of de schaar daarvan kan je zie dat hij verder naar achteren is geplaatst.
Als M het nu niet zou kunnen, maar bij deze hebben ze het echt fout gedaan onbegrijpelijk.
Er heeft dus geen controle plaats gevonden op het ontwerp een gemiste kans vind ik.



Groetjes Bert :)

Edit Herman05: Foto verkleind naar 800px breed.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ik reageer nog even op het stukje over de BTW. Ik ben een zeer regelmatige koper op Ebay en behalve dingen uit Zwitserland (Revox) heb ik nooit heffingen of BTW hoeven afdragen.
Binnen de EU is dat zelfs nog simpeler en heb ik ook nooit een aankondiging gehad.
Dit is eigenlijk de eerste verkoper die dit vermeldt maar hij doet dat omdat hij zich specifiek op de USA richt. Met wat zoekwerk moet er ook nog een BR23 voor een redelijk lage prijs te scoren zijn denk ik
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: baureihe 103 op vrijdag 27 november 2009, 20:58:39
Hoi Hajo,

Op deze foto kan je goed zien wat Roy en ik bedoelen met het heusinger mechaniek.
de swing of de schaar daarvan kan je zie dat hij verder naar achteren is geplaatst.
Als M het nu niet zou kunnen, maar bij deze hebben ze het echt fout gedaan onbegrijpelijk.
Er heeft dus geen controle plaats gevonden op het ontwerp een gemiste kans vind ik.

<foto>

Groetjes Bert :)

Duidelijk!

En ik heb al vaker gezegd, dat ik het jammer vind dat m* de schuifstang niet laat bewegen op zijn modellen. Dit kan ik ahv deze foto ook uitleggen.

De schuifstang is het deel wat in de schaar loopt (de schaar is het maanvormige deel). De schuifstang verbind dus de beweging van de schaar, met de stoomverdeling. (stoomverdeling is het deel boven de cilinder)

Als ik dit weekend eens tijd heb, zal ik eens een topic starten, waarin ik exact de werking van de hele stoomverdeling uitleg. Misschien vinden sommigen dat wel eens leuk om te weten, hoe dat nou precies werkt. (iedereen vind al die stangen mooi aan een stoomloc, maar begrijpen waar het allemaal voor dient, is ook leuk!)

Roy

Edit Herman05: Foto verwijderd, staat hier één bericht boven.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Hoi Roy,

Ik kan er bijna niet op wachten wordt een leuk onderwerp waar veel
over gesproken kan worden.

Groetjes bert
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ik weet er best veel vanaf, omdat het me ook heel veel interesseerd. (heb er ook veel over gelezen enzo)

Roy
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Verhaal is inmiddels getypt in http://forum.3rail.nl/index.php?topic=19348.0

Roy
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Big-Roy op vrijdag 27 november 2009, 06:33:28

Hajo,

de heusinger mechaniek zorgt voor de stoomverdeling. (dus alle stangen die bewegen, boven de zuigerstang!). De "schaar" is het gebogen "wiebelende" gedeelte.

Roy


Aha, die aanduiding van 'Schaar' zocht ik ook al in jouw utleg van stoomverdeling elders op dit forum hier.
Dat is het dus   :).


@Bert: zeer duidelijk, dank, zie het nu ook dat het model hierin afwijkt. Bergrijp nog niet zo goed waarom, mogeiljk omdat het drijfwerk in Märklin modeldikte er anders niet meer onder paste?


Hajo
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: hendrik op vrijdag 27 november 2009, 18:02:54
ik vind het geluid best mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=V47RFADJY4A

Daar wordt je toch blij van  :D :) :D :) :D :)

Ik kan er echt van genieten, ik vind de geluiden erg mooi net als de loc trouwens.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Zit in deze lok nu ook een ESU Loksound decoder?
Zo te horen wel.......?

groet

erik
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Märklin stopt geen ESU decoders meer in z'n nieuwe modellen, zie foto:


Op Stummis loopt er ook een draadje over.

Blijkt dat een sound decoder van Marklin ook iets goedkoper is dan een ESU loksound.
Die voor de Br 23 kost ?99,95:
138650 Decoder M4 PR m.Sound (147824) 39230    99,95 ?
Alleen kun je een loksoud later weer wijzigen met een andere sound, dat zal met een sound decoder van Marklin niet gaan vrees ik.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Frapant dat Märklin bij nieuwe ontwikkelde modellen het bekende bevestigings lipje handhaaft wat we nog kennen uit het mechanisch relais tijdperk. Typisch Märklin trekje  :lol:

Mvg, Johan
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: hendrik op vrijdag 27 november 2009, 18:02:54
ik vind het geluid best mooi.


Hendrik,

Inderdaad, dit filmpje geeft het beter weer.
Ook hoor ik het korte wegrijsignaal, wat vaker gebruikt wordt dan de lange.


Hajo
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Kappa op zaterdag 28 november 2009, 11:28:11
Märklin stopt geen ESU decoders meer in z'n nieuwe modellen, zie foto:


Citaat van: Rieske op woensdag 28 oktober 2009, 21:08:22
Verder werd mij verteld in de store dat de BR23 een decoder heeft die mogelijk niet van ESU afkomstig zou zijn?
Ik had dat ook al gemeld. Ja zo ziet hij eruit, die decoder. Heb mijn lok met enig zweetdruppels op het voorhoofd open weten te krijgen. Het dichtmaken is nog erger. Het eerste wat ik dacht toen hij open was, ziet er profi uit met dat stukje tape.