Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz

Gestart door Oscar dinsdag 01 september 2009, 08:05:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz


De uitlevering van de splinternieuwe BR23 is begonnen! De 39235 is zonder geluid en met zwarte ketelringen. Dit model zal als eerste worden uitgeleverd (deze week denk ik). De 39230 heeft allerlei geluidsfuncties en zilverkeurige ketelringen. Deze versie zit qua prijs rond de ?365,- en de 39235 zit daar iets van 5 tientjes onder.

Op grond van de diverse foto's die ik tot nu heb gezien moet ik zeggen dat ik dit persoonlijk één van de mooiste en meest gedetailleerde HO modellen vind die Märklin tot nu toe heeft gemaakt. De vele details zullen het model wel behoorlijk kwetsbaar maken, denk ik, maar dat neem ik wel voor lief. Ik heb de 39230 besteld en ben erg benieuwd naar het moment dat ik de loc in handen heb.

Ongetwijfeld zien er 3rail'ers die een van deze twee modellen (of misschien wel allebei :D) eerder in huis hebben dan ondergetekende. Ik benieuwd naar de eerste indrukken en ervaringen!
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Toch raar dat het licht nog op oranje staat: Noch nicht lieferbar.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
De 39235 heb ik zaterdag op Houten al gesignaleerd voor de prijs van ?288 bij onze duitse vrienden.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Woutje,

Volgens de laatste levertermijnlijst,zal de lok pas over een maand komen.
Ik heb de lok niet gezien Zaterdag j.l.

Op het Duitse zusterforum staat ook nog niets over de Sound uitvoering.

De Prijs is ook verdacht laag, ik heb de soundloc in voorbestelling staan
voor 329,00. (in Duitsland)

Ik denk dat je niet goed hebt gekeken :?

Groet,
Jan
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Jan 1212 op dinsdag 01 september 2009, 10:56:25

Ik denk dat je niet goed hebt gekeken :?

Jan,

Behalve een leesbril mankeer ik nog niets aan m'n 56 jaar oude ogen. :wink: Bij mijn maatje in Sittard rijdt de 23 sinds vrijdag zijn rondjes.

Bij winkels in BRD is de prijs ?288 (bij Walter Licht ?285) voor de versie zonder sound en ?329 voor de versie met sound. Op E-bay zijn de prijzen nog scherper: NU KOPEN voor ?269,90.

Gr, Ben.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ben,

Ho effe,
Ik zeg niet dat je wat aan je ogen mankeert :D,
maar ik vind het raar dat de lok al in Nederland is,
meestal Duitsland eerst,
ben wel benieuwd naar de loc ,
kan je maatje er geen plaatje van maken,
en hoe klint de sound?

Groet,
Jan
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Meestal levert Märklin eerst een kleine productiebatch uit, om ervaringen vanuit "het veld" op te doen.
Ik denk wel dat Märklin diverse forum's (of is het nu fora?) afstroopt naar diverse ervaringen en bevindingen van klanten.
Als alles goed verloopt gaan de machines op volle toeren.
Zo was het bijv ook met de Br 64.
Daarvan werd de productie stilgelegd, nadat er over het geluid was geklaagd.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Leuke trein,,,, ik ga 'm kopen, ik bedoel ik betaal toch niks
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Jan 1212 op dinsdag 01 september 2009, 12:56:18
Ben,

en hoe klint de sound?

Groet,
Jan


Jan als het ik goed goed heb gelezen rijd er in Sittard de loc zonder sound rond.

Ik ben ook erg geintreseert in deze loc echter wel met geluid ( moet wel met mijn naam :D )

peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Dat zijn zeer mooie foto's van deze loc Peter.

Dit is weer een echte topper van tante M.

peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
@YC52000: Ik denk niet dat er veel trein komt als je niks betaald.........    Of wel soms?  :?
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Erg mooie loc is dit (ook in 1:1!). Jammer dat het allemaal zo prijzig is. Zal er toch nog een tijd voor moeten sparen denk ik.

Roy
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Jan 1212 op dinsdag 01 september 2009, 12:56:18

maar ik vind het raar dat de lok al in Nederland is,
meestal Duitsland eerst,
ben wel benieuwd naar de loc ,
kan je maatje er geen plaatje van maken,
en hoe klint de sound?

Hoi Jan,

De lok bij m'n maatje in Sittard komt uit Bottrop. Vorige week is al uitgeleverd in Duitsland. Plaatjes ervan staan al op het web zie de link van Peter (Freak) en de soundversie is nog helemaal niet uit.

Overigens is hij er gisteren mee gestopt, doet niets meer, alleen frontseinen knipperen. Ga van het weekend even bij hem kijken wat er loos is en of het te verhelpen is anders moet de lok terug naar de winkelier.

Gr, Ben.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
39230 wordt uitgeleverd op dit moment.
de eerste zullen wel eerdaags te koop aangeboden worden.

joop
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
op MP staar er 1
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Kappa op dinsdag 01 september 2009, 22:03:17
Meestal levert Märklin eerst een kleine productiebatch uit, om ervaringen vanuit "het veld" op te doen.
Ik denk wel dat Märklin diverse forum's (of is het nu fora?) afstroopt naar diverse ervaringen en bevindingen van klanten.
Als alles goed verloopt gaan de machines op volle toeren.
Zo was het bijv ook met de Br 64.
Daarvan werd de productie stilgelegd, nadat er over het geluid was geklaagd.

Ben,

Als het Lok het niet doet, klikt dit verhaal hier boven bekend.

Terug naar de Winkel!!!

Ik hoop dat ik een lok krijg zonder Kinderziektes.
Eigenlijk hoop ik dat de lok helemaal geen kinderziektes heeft :shock:

Groet,
Jan

Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Op ebay staat nu ook de BR 23 met sound.

hier mag je klikken


Edit Brigitte: link ingekort!
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
CiteerOp ebay staat nu ook de BR 23 met sound.


Let wel, exclusief BTW, dus 19% erbij optellen.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Nog even een andere opmerking over deze advertentie.

Het is een aanvangsbod geen vraagprijs, dus je moet bieden
op deze lok...

Je kan er donder op zeggen dat er door ander op wordt geboden
in opdracht van aanbieder.

Dus let op.. als je gaat bieden.

Groet,
Jan
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Nou, dat maakt veel uit Jan. Het startbod moet tenminste ?280,53 zijn en de NU KOPEN prijs is ?287,54.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Dan zou ik hem nu Kopen voor die prijs :mrgreen:

Ik betaal veel meer, en ik heb hem in Februari j.l besteld :?
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Altans,,

Als ik er 19% BTW bij reken....

287,54 x 1.19 = 342,17
+ 18,00 verzendkosten verzekerd uit Duitsland

Totaal 360,17............

Of reken ik fout??

Nee , toch maar niet kopen..

ik laat mijn bestelling doorlopen...

Groet,
Jan   
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Heel goed, de 39230 kost eur329,90 op de hoek van de straat. 
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: woutje op vrijdag 04 september 2009, 16:56:09
Heel goed, de 39230 kost eur329,90 op de hoek van de straat. 

Ik ga er vanuit dat hij op de volgende beurs onder de ? 300 zit en hij in grote aantallen te vinden zal zijn.

Ik wacht nog even, en kan dan gelijk de oordelen van andere eens bekijken.

peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz

Het aantal concrete ervaringen dat ik kan vinden is nog erg klein. Maar de paar dingen die ik dan tegenkom zijn niet bemoedigend. Iedereen vindt de loc ontzettend mooi, maar er worden kanttekeningen geplaatst bij het rijgedrag. Ik ben benieuwd....
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: woutje op woensdag 02 september 2009, 08:30:40
Overigens is hij er gisteren mee gestopt, doet niets meer, alleen frontseinen knipperen. Ga van het weekend even bij hem kijken wat er loos is en of het te verhelpen is anders moet de lok terug naar de winkelier.

De BR23 gisteravond open gemaakt, p*kkewerk met risico van beschadiging maar het is gelukt. Niets aan te zien. Decoder omgewisseld met een andere en probleem is opgelost.

Vandaag gaat de lok terug naar de winkelier in de hoop deze te mogen ruilen anders wordt het opsturen naar M* en heel lang wachten.

K(walitatief) U(uitermate) T(eleurstellend).

Gr, Ben.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Dat zijn mindere berichten van een splinternieuwe loc.

Ik ben benieuwd of jij de enige bent of het een kinderziekte ( raar woord ) is, toch denk ik nog steeds een versie met geluid te gaan kopen.

De problemen worden vast wel opgelost.

peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Treinenmaatje meldt zich net. De 23 is ingenomen door de winkelier. Vond het niet de moeite 'm uit te proberen en gaat terug naar de "fabriek". Geen andere meer op voorraad, keuze was wachten op reparatie of tegoedbon, 2 jr geldig, vrij en in delen te besteden. Hij heeft voor het laatste gekozen gezien de situatie bij de "fabriek".

Gr, Ben.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: woutje op zaterdag 05 september 2009, 19:00:40
Treinenmaatje meldt zich net. De 23 is ingenomen door de winkelier. Vond het niet de moeite 'm uit te proberen en gaat terug naar de "fabriek". Geen andere meer op voorraad, keuze was wachten op reparatie of tegoedbon, 2 jr geldig, vrij en in delen te besteden. Hij heeft voor het laatste gekozen gezien de situatie bij de "fabriek".

Gr, Ben.
Dat is belachelijk, als een winkelier een ondeugdelijk product heeft verkocht en geen alternatief kan aanbieden, dan hoort hij de aankoopwaarde van het produkt in contanten terug te betalen.
Neem nooit genoegen met een tegoedbon.
En al zeker geen tegoedbon die maar beperkt geldig is.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Kappa op zaterdag 05 september 2009, 20:10:37
Citaat van: woutje op zaterdag 05 september 2009, 19:00:40
Treinenmaatje meldt zich net. De 23 is ingenomen door de winkelier. Vond het niet de moeite 'm uit te proberen en gaat terug naar de "fabriek". Geen andere meer op voorraad, keuze was wachten op reparatie of tegoedbon, 2 jr geldig, vrij en in delen te besteden. Hij heeft voor het laatste gekozen gezien de situatie bij de "fabriek".

Gr, Ben.
Dat is belachelijk, als een winkelier een ondeugdelijk product heeft verkocht en geen alternatief kan aanbieden, dan hoort hij de aankoopwaarde van het produkt in contanten terug te betalen.
Neem nooit genoegen met een tegoedbon.
En al zeker geen tegoedbon die maar beperkt geldig is.
Winkelier hoeft geen alternatief te beiden. Lok is gekocht en werkte aanvankelijk. Zoals gezegd is dit een garantiegevalletje op te lossen door de "fabriek". Daar wilde hij niet op wachten, kan wel maanden duren gezien het gedoe in Goppingen.

Als je een vaatwasser in de winkel koopt die na een week kapot gaat krijg je ook geen nieuwe maar wordt deze gerepareerd onder garantie.

Daarnaast zullen de 23'ers komende weken wel weer binnenkomen en is het hele verhaal afgehandeld.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: woutje op zaterdag 05 september 2009, 20:28:44
Winkelier hoeft geen alternatief te beiden. Lok is gekocht en werkte aanvankelijk. Zoals gezegd is dit een garantiegevalletje op te lossen door de "fabriek". Daar wilde hij niet op wachten, kan wel maanden duren gezien het gedoe in Goppingen.

http://www.davidversusgoliath.nl/index.php?pagenum=9

De ontevreden koper
De koper die een klacht heeft over een product moet niet te lang wachten met het ondernemen van stappen. In de meeste gevallen heeft hij vanaf het ontdekken van een defect twee maanden de tijd om de verkoper van zijn klacht op de hoogte te brengen. Wacht de koper langer, dan verspeelt hij zijn rechten. De koper verspeelt bovendien zijn rechten, als hij niet binnen twee jaar na de klacht actie onderneemt.

De koper en verkoper moeten proberen om in onderling overleg tot een oplossing te komen. In principe heeft de koper de keuze (zie tevens "Wat kan de koper eisen?"). Meestal wordt het product gerepareerd of geruild. Wordt de koop in onderling overleg ontbonden, dan hoeft de koper geen genoegen te nemen met een tegoedbon.

Biedt de verkoper geen oplossing aan, dan moet de koper hem op zijn plichten wijzen en meedelen wat hij van de verkoper eist. Een dergelijke aanmaning kan het beste per aangetekende brief worden verstuurd.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: steamy op woensdag 02 september 2009, 00:34:58
@YC52000: Ik denk niet dat er veel trein komt als je niks betaald.........    Of wel soms?  :?
Mn Opa betaald,,, Al weet hij dat niet
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Kappa op zaterdag 05 september 2009, 21:49:18
Biedt de verkoper geen oplossing aan, dan moet de koper hem op zijn plichten wijzen en meedelen wat hij van de verkoper eist. Een dergelijke aanmaning kan het beste per aangetekende brief worden verstuurd.
Hoi Ad,

Als de verkoper nog een een 23 op voorraad had liggen had m'n maatje die gekregen naar ik begrijp.

De verkoper heeft wel een oplossing geboden n.l. reparatie onder garantie. Alleen hier is mijn maatje niet mee accoord gegaan i.v.m. te verwachten doorlooptijd van de reparatie. En dus om te voorkomen dat er aangetekende brieven verstuurd moet worden. Het is dus "geschikt" met een prima oplossing.

Gr, Ben.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Ben,

Als beide partijen instemmen is er natuurlijk geen probleem.
Voordeel is dat hij het "geld" alleen maar aan treinen en aanverwanten kan besteden.:wink:
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
sinds zaterdag heb ik de br 23 met geluid, klinkt mooi en is goed gedetailleerd. de loopeigenschappen zijn fantastisch.

een aanrader!

Maurice

Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Mijn BR23 arriveerde gisteren! Ziet er schitterend uit en rijdt uitstekend. Door de vele details is dit een kwetsbaar model, maar dat is nu eenmaal de keuze. Je moet echt opletten met het op de rails zetten en oppakken van deze loc want er zijn weinig plaatsen waar je vingers geen kwetsbare details raken. Eenmaal op de rails kan het feest beginnen. Ik heb er een rookgenerator ingezet en in combinatie met het geluid is dit een indrukwekkende loc om te zien en horen.

Sterke punten:
-Schitterende loc om te zien, doet me denken aan kaliber Lemaco of Philotrain
-Rijdt uitstekend, komt in beweging bij stand 2 van de MS draaiknop
-Prima geluid
-Sterk
-Breed inzetbaar

Zorgpunten:
-Kwetsbaar
-Niet meer dan 16 seconden optrek- en afremvertraging (in tegenstelling tot de Hobby-locs die véél langere tijden aankunnen)
-Meegeleverde luchtslangetjes passen niet in de gaatjes, wat je ook probeert. Ik heb de plastic staafjes uiteindelijk afgeknipt en de slangen met een klein drupje secondenlijm vastgezet
-Een rangeertrappetje aan de voorzijde was verbogen toen de loc arriveerde
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Over het algemeen lees ik veel positieve berichten over dei model.

Nu schreef Oscar als min punt de 16 seconden optrek en rem vertraging :shock: :shock:

Ik kan me bijna niet voostellen dat iemand dit gebruikt ( die 16 sec. dan ) als de loc voor een rood sein moet stoppen wanneer detecteer ja dit dat met deze instelling.

Ik ben benieuwd wie dit zo gebruikt, en wat de voor en nadelen ervan zijn.

Maar het blijft een super mooi locje ( die op mijn verlanglijst staat ) :D

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 oktober 2009, 15:44:38Nu schreef Oscar als min punt de 16 seconden optrek en rem vertraging :shock: :shock: Ik kan me bijna niet voostellen dat iemand dit gebruikt ( die 16 sec. dan ) als de loc voor een rood sein moet stoppen wanneer detecteer ja dit dat met deze instelling. Ik ben benieuwd wie dit zo gebruikt, en wat de voor en nadelen ervan zijn.

Ik heb geen permanente baan (geen ruimte voor), dus als ik wil rijden dan pak ik m'n bak met C-rails en ga aan de slag  :D . Omdat zo'n baan toch maar tijdelijk is, leg ik geen beveiliging met seinen e.d. aan. Ik vind het gewoon mooi om een loc tergend langzaam met een zware trein te zien vertrekken. Voor mijn Hobby-locs (Ludmilla, V80, BR24) heb ik de max snelheid gehalveerd en de optrek- en afremvertraging op 40 seconden gezet. Bij vertrek geef ik dan gewoon een "slinger" aan de snelheidsregelaar en ga dan rustig toekijken hoe de trein op gang komt. Wat ik niet kan uitstaan, is dat Märklin in de véél duurdere mfx locs die ik heb (NS1200 en nu dus de BR23) de optrek- en afremvertraging heeft gelimiteerd tot 16 seconden en dat ik de CV's niet kan aanpassen met een Mobile Station (op een met 'n ESU decoder uitgeruste 3075 / V160 kan ik wel netjes via mijn Mobile Station de CV's aanpassen en daarmee het rijgedrag helemaal naar mijn zin maken).

Terug naar de BR23: foto's heb ik wel maar kan ik niet plaatsen omdat ze groter zijn dan de forumregels toelaten. Daarom maar een paar links:

De hele loc.

Details van cabine en tender.

Details van het drijfwerk.

Details van cabine (andere zijde).

Details van het drijfwerk (andere zijde).


Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Dat verklaart een hoop.

Als je op een baan rijd met seinen en dergelijke lijkt me dat ze meer dan genoeg hebt aan 16 seconden.

Maar dat is mijn idee natuurlijk :D

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Het valt me trouwens op dat niet alle functietoetsen van de Mobile Station een icoontje laten zien, terwijl ze WEL allemaal een functie hebben. Iemand enig idee of dat aan te passen is?

Gegroet,
Oscar
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
De MS heeft per functietoets een paar vaste symbolen/icoontjes op het LCD.
Dit in tegenstelling tot een CS, die heeft een matrix LCD (pixels) en kan elk, softwarematig aangemaakt icoontje weergeven.
En dan kan het voorkomen dat de MS voor een bepaalde functie geen icoontje ter beschikking heeft en dan zie je dus niets.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: Oscar op maandag 05 oktober 2009, 13:10:51
Het valt me trouwens op dat niet alle functietoetsen van de Mobile Station een icoontje laten zien, terwijl ze WEL allemaal een functie hebben. Iemand enig idee of dat aan te passen is?

Gegroet,
Oscar

Zover ik het weet kan je op de MS geen icoontjes veranderen of toevoegen.
Ik heb het in iedergeval nooit kunnen vinden.

Sparen voor een ECoS :) :D :) :D

Peter / degeluidsman.
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Een video op Youtube van enkele 'rokers'

Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
En nog eentje ...  8)



Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Aardige in druk van de rook. dank u!

Groeten,
Rutger 8)
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
yep, mijn filmpjes  :D
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Keesie75 = hendrik (15 jaar)  :shock:

Het moet niet gekker worden. Wel mooie video's ...

Groeten, Paul
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Zit er eigenlijk in de BR 23 op dit filmpje de standaard Marklin rook generator?

Groeten,
Rutger
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Citaat van: p.ghijsen op woensdag 07 oktober 2009, 16:43:13
Keesie75 = hendrik (15 jaar)  :shock:

mn vader is 39 jaar ouder  :lol:


yep, standaard rooker
Re:De nieuwe BR23 39230/39235: indrukken, ervaringen, enz
Hallo,

Ik had de BR 23 met sound gereserveerd bij modellbahnshop-lippe, echter is de loc niet meer terug te vinden op de site. Dus ik ga er vanuit dat die niet meer komt (heb nog nix betaald dus geen ramp, alleen gereserveerd).

Nou is mijn vraag, is er algemeen bekend bij welke winkels (voor mij in de randstad) de BR 23 met sound hebben?

Alvast bedankt.

Groeten,
Rutger