Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Zo duur ? - een omvallende boom op ebay

Gestart door Treinengek Junior maandag 31 augustus 2009, 17:18:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
gegroet 

laatst kwam ik op ebay dit tegen: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250430820673&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Het is een busch boom die omvalt, met wat servo en printplaatjes, maar het is toch onmogelijk dat z'n niks voorstellend iets  100? kost !  :shock:

dus mijn vraag, is het echt mogelijk dat dit ongeveer de prijs is ?
Of gewoon veel te veel winst ?

met schokkende groeten
maxim
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Bij mij doet de link het niet... :shock:
En hoe komt hij dan weer recht op? En ja, het verbaast mij niks dat hij zo duur zal zijn.
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
ja sorry maar er zat even een fout in de link, hij werkt nu
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Een oerlelijk ding dat koop je toch niet wil hem voor niks nog niet.

Grt Frans
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Ach voor ? 100,- kun je zelf ook voldoende lol beleven en zoiets maken lijkt mij.
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
ik ben er al aan begonnen ! ik heb al een beginnetje waarbij een boom valt, morgen ga ik kijken of ik een marklin relais kan verbouwen om die boom te laten opgaan en te laten vallen  :P
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Maxim,

Om een omvallende boom te maken is echt geen probleem hoor en nog goed koop ook.Je boort een gaatje in de stam van de boom zowel in onder en boven stuk waar een trekveertje inpast.
In de onderkant van de stam lijm je het veertje vast zo ook in de boven kant
lijm de onderkant vast op je treinbaan, bevestig een dunne draad in de top van de boom.
De draad schuin door je tafel laten lopen waar een curveschijf met voeler aan de draad trekt en de boom omver trekt.
De vorm van de curveschijf is bepalend voor de val, eerst langzaam trekken en bij het omvallen van de boom sneller aan de draad trekken.
Als de boom weer overeind moet komen dan de draad weer ontspannen en de boom komt in de oorspronkelijke stand terug door de trekveer.
Aan de valkant maak je een inkeping zo als ze dat in het echt ook doen, dan weten ze waar de boom valt.
Neem het geluid op van een kettingzaag en zet die met een spiekertje onder jebaan en je heb een tafereel.
Heb dit jaren geleden al eens gemaakt en werkte perfect.
Heb het toen verkocht aan een firma en zie er komt navolging.
Groeten Jaap
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Citaat van: vriend op dinsdag 01 september 2009, 16:04:39
Maxim,

Om een omvallende boom te maken is echt geen probleem hoor en nog goed koop ook.Je boort een gaatje in de stam van de boom zowel in onder en boven stuk waar een trekveertje inpast.
In de onderkant van de stam lijm je het veertje vast zo ook in de boven kant
lijm de onderkant vast op je treinbaan, bevestig een dunne draad in de top van de boom.
De draad schuin door je tafel laten lopen waar een curveschijf met voeler aan de draad trekt en de boom omver trekt.De vorm van de curveschijf is bepalend voor de val, eerst langzaam trekken en bij het omvallen van de boom sneller aan de draad trekken.
Als de boom weer overeind moet komen dan de draad weer ontspannen en de boom komt in de oorspronkelijke stand terug door de trekveer.
Aan de valkant maak je een inkeping zo als ze dat in het echt ook doen, dan weten ze waar de boom valt.
Neem het geluid op van een kettingzaag en zet die met een spiekertje onder jebaan en je heb een tafereel.
Heb dit jaren geleden al eens gemaakt en werkte perfect.
Heb het toen verkocht aan een firma en zie er komt navolging.
Groeten Jaap
Hetgene wat vet staat begrijp ik niet echt, wat is dat ?

mvg maxim
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Maxim.
Een cuveschijf is een schijf in een bepaalde vorm om dat te bereiken wat je wil.
Als je een ronde schijf hebt en je laat er een voeler langslopen met een draad eraan gebeurd er niets.
Maak je nu een schijf met een hobbel erin dan zal de voeler aan de draad gaan trekken totdat het hoogste punt is bereikt en dan de draad weer laten
vieren tot het laagste punt.
Door dat de draad weer losser komt trekt de veer in de boom de boom weer is zijn oorspronkelijke vorm.
Het is altijd uitproberen totdat het gewenste resultaat bereikt is .
Groeten Jaap
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Zo duur ? - een omvallende boom op ebay
Citaat van: vriend op donderdag 03 september 2009, 14:12:41
Maxim.
Een cuveschijf is een schijf in een bepaalde vorm om dat te bereiken wat je wil.
Net als de nokkenas in een motor, om de kleppen heen en weer te bewegen.

Maar voor ?100,- mogen ze van mij die boom daar steken, waar de zon niet schijnt.....

Ik koop er liever een mooie wagonset voor oid.