Een statig station heeft een statig wachtlokaal. Daar hoort een klassiek vloertje bij. Klassieke vloertjes heeft Busch. Na 2 modelspoorwinkels vergeefs te hebben bezocht voor Busch 7413 heb ik de catalogus afbeelding maar geprint.
Het vloertje rolde als volgt uit mijn kleurenprinter:
Ik nam de maat, een stuk karton en een stukje tegelvloer.
Omdat ik geen lampjes voor de raampjes zichtbaar wilde gebruikte ik deze Busch lampjes
De resin zal doorschijnen als een lampionnetje als de wanden niet lichtdicht worden gemaakt. Ik had nog wat Faller zwart/wit karton van een pakhuisje. Knippen en plakken en de muren zijn een feit incl. aankomst en vetrektijden, weliswaar in het Duits ..
.. maar de dienstdoende opzichter die een laatste ooghoogte-inspectie deed, vertrouwt erop dat dit nooit wordt opgemerkt.
De montage begint. Eerst 1 wand. In de hoekjes zwart papier om ook daar geen lichtdoorlaat te krijgen.
Toen bleek dat ik een buitenlantaarn over het hoofd gezien had. Er moest nog een gaatje komen en de lantaarn moest eerst worden aangesloten wilde ik achteraf niet in de problemen komen.
Die aansluiting maakte ik wit.
Alle wanden zijn klaar, de wandjes hebben aan de bovenzijde wat overlap t.b.v. het dak / lichtdichtheid. Het vloertje er even los ingepast:
Aan de nog open kant komt eveneens een muur. De vloer moet hier natuurlijk mooi op aansluiten:
De Artitec beschrijving zegt vwb de dak/muur verbinding "materiaal weghalen". Dat klopt:
Dat doen we dan maar:
De binnenkant van het dakje moet ook lichtdicht worden gemaakt, ik deed dat met aluminiumfolie.
Om de snoertjes van twee lampjes + de buitenlantaarn uit het zicht te gelijden gebruikte ik een rietje. Ik maakte 2 gaatjes voor de Busch lampjes.
En plakte dit in de nok van het dakje.
In de belendende muur moest nog wel een gat worden gemaakt. Dan kan ik als alles klaar is alle draadjes bij elkaar steken in 1 unit.
Het dak kan nu gemonteerd worden.
De juiste preisertjes zijn nog in bestelling (bankjes met wachtenden). Dan zal ook het vloertje netjes worden ingepast. Deze dames hadden beter nog even met de bus kunnen gaan .. maar daarentegen; zij kunnen wel genieten van het authentieke 19de eeuwse plafond, en wij helaas niet...
wordt vervolgd
Groetjes Michel