Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 28 -10 Station voltooid!

Gestart door h0ogovens zondag 30 augustus 2009, 22:22:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update 28 -10 Station voltooid!
Goed, vandaag had ik eigenlijk een boombouwstart a.h.v. Wims draadje in de planning, maar ik kon de juiste kabel niet vinden, dus moest er iets anders moois getart worden.

Het station Elsloo van Artitec lag al een poos in de voorraadkamer en het werd nu wel tijd de doos eens open te maken om eens te zien wat we ermee konden op deze zondag.



Zo staat het station op de doos afgebeeld. Ik heb het station speciaal gezocht voor mijn NL stadje Stede Wijck omdat ik een oerhollands station wilde. Ik zal me grotendeels houden aan deze afbeelding, hopelijk ziet mijn station er over een week of 2 ook zo uit. Een paar wijzigingen hebben wel post gevat in mijn achterhoofd: N-scale lantaarntjes van Viessmann, een interieurtje en mogelijk ga ik met airbrush bepaalde onderdelen aanpakken.

Zoals bekend met resin dienen de onderdelen ietwat te worden voorbewerkt. Ze dienen uit de vliezen te worden geschuurd en eventueel recht gemaakt te worden na een kort bad in zeer heet water. Op zich waren er niet veel kromme items.
Vol goede moed begonnen, even het bord op schoot gehad tijdens studio sport, en zojuist klaar met de voorbewerking. Ik dacht toen ik bijna klaar was: ik kan hier wel even een draadje van maken voor het forum, dus de camera erbij en nog net de laatste handeling kunnen vastleggen; een essentieel procesje.

Voor wie het niet weet / kent: Men neme schuurpapier en een te schuren resin objectje. Zoals te zien is aan deze deurpartij dienen de vliesjes tussen de kozijnen te worden verwijderd.



Dat gebeurt door te schuren.



Uiteindelijk vallen de vliesjes er als het ware vanzelf uit.



Dat doe je gewoon een hele zondag en dan zijn alle onderdelen klaar om verder te worden bewerkt.
:D




wordt vervolgd...

Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Succes ermee! Ik heb het altijd een leuk stationnetje gevonden, ben benieuwd hoe het resultaat word.

Gr, Willem
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ben heel benieuwd
succes
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Zo, zaterdag eindelijk de benodigde airbrush onderdelen binnen gekregen (ik dacht ik zal eens bellen en jahoor ze waren me vergeten  :( )

Dus kon dit weekend verder worden gegaan met het stationnetje.

eerst het geel van de kozijnen, nauwelijks zichtbaar op het resin:



Vervolgens het groen van de deurtjes:





Het dak geconstrueerd en gespoten





Er zijn welsiwaar lantaarntjes bijgeleverd, maar dat zijn resin lantaarns, ik wilde liever iets dat branden kan, dus boorde ik gaatjes voor de N-scale wandlampjes van Viessmann.



Gepast en getest = OK




Van de week hoop ik de muren te kunnen spuiten en het geheel lichtdicht te kunnen maken. Wordt vervolgd dus ...

:D
Groetjes Michel

Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ziet er goed uit
alleen jammer van de deuren
dat dat uitgelopen is
wel een leuke kleur
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Citaat van: remcy op maandag 21 september 2009, 10:26:40
alleen jammer van de deuren
dat dat uitgelopen is


Daar zie je straks niks meer van als de muren zijn gedaan :D

michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ok gelukkig
voor de rest complimenten
zaterdag komt er bij mij ook een airbrusch dus dan kan ik ook wat sneller  :lol: :lol: :lol: :lol:
succes met de rest
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Citaat van: remcy op maandag 21 september 2009, 10:45:10
ok gelukkig
voor de rest complimenten
zaterdag komt er bij mij ook een airbrusch dus dan kan ik ook wat sneller  :lol: :lol: :lol: :lol:
succes met de rest
groet robert

Euh, wees gewaarschuwd met airbrush gaat wel iets langzamer... ik heb er lichtjes spijt van dat ik dit station op deze manier doe, maar het is voor het eerst en ik zet wel door, maar opschieten, nou nee, niet echt... wordt wel strakker.

Gr Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ga hem voornamelijk gebruiken voor bijspuiten en weatheren
en hoe jou dak is zo mooi strak geweldig daar hou ik wel van
meestal probeer ik de kozijnen van een beetje houtnerf te voorzien met de kwast
soms zit dat al op het plastic anders doe ik met een zachte kwast heel voorzichtig door de bijna droge verf een beetje doorheen trekken
maar goed niet alle deuren/kozijnen zijn van hout natuurlijk en bij dit station zien de gladde deuren en het kleurtje er best gaaf uit
complimenten
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Zaten die deuren vast in de muren? Beetje vreemde constructie zo.

Ik heb zo'n station liggen van Tilly-models. Als het weer slechter wordt, ga ik daar maar eens mee beginnen. Komt ook een verslag van in de rail-magazine straks. (eerste keer dat ik daarin kom).

Ik ga dit volgen. Wellicht kan ik je nog wat tips geven tussendoor.

Roy
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Citaat van: Big-Roy op maandag 21 september 2009, 12:58:49
Zaten die deuren vast in de muren? Beetje vreemde constructie zo.
Roy

Hee Roy, ja op 3 deurtjes na alle raampjes en deurtjes meegegoten. Anders was het een stuk gemakkelijker geweest om te spuiten.
Net klaar met 2 uur alle kozijnen afplakken met kip tape (en dan gebruikte ik nog het losse deurtje als malletje hiervoor). Pff, nou ja, later vandaag maar even baksteenkleur produceren. Vanavond weer een update-je denk ik.

Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Ja hoeft natuurlijk niet alles te spuiten. met borsteltjes kun je ook veel bereiken. Ik heb bij mijn slagerij een tijd terug ook veel gespoten, maar hele kleine details doe ik gewoon met penseeltjes. Dat had jij ook kunnen doen. Scheelt een hele hoop afplakwerk.

Roy
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
heey Michel,

Je bent enorm goed bezig zeg!!
Ga vooral zo door en ben benieuwd naar de vorderingen. ;)

Groetjes,

Antal
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hoi Michel,,

Dat gaat de goede kant uit met je model. Netjes de vliesjes en andere rommel
verwijderd en na het nodige plakwerk wat kleur aangebracht.
Eigenlijk dacht ik persoonlijk dat het vervaardigen van huisjes werd gedaan
door je vriendin.

Groetjes Bert :)
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hoi Michel.
Leuk dat je begonnen bent met dit bijzonder fraaie stationnetje! 8)
Wel veel werk en ook geen gemakkelijk model, maar het plezier wanneer dit goed slaagt is dan ook veel groter.
Bouw je dit station alleen of heb je nog wat hulp? :wink:

Veel succes en plezier met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hallo Michel,

Wat een geweldig mooi station is dat. Daar kan je heel wat moois van maken en ik zag je bent al op de goede weg. Je hebt dat prachtig gespoten. Ja met de airbrush maak je zo mooi strak. Ik ben benieuwd als je straks de muren er mee doet.
Kijk uit naar je volgende up-date.
Succes verder.

Groeten Ronald
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Eind van de middag de muren in de juiste kleur gebracht. Eerst een boel afplakwerk verricht met KIP tape, deze tape trekt niet de verf mee als je het verwijderd.

Ik heb ze niet geteld maar het waren nogal wat venstertjes. Toch zo netjes mogelijk gewerkt en dat betaalde zich uit: geen cosmetische nabehandeling nodig na het spuiten, en dat is toch wel fijn.

helaas foto niet gelukt (niet aanwezig op camera :?: = beter gezegd) 

De beschrijving vermeldde revel nummers 5 - 15 - 37 voor baksteen. ik gebruikte echter een combinatie uit een echt stokoude artitec omschrijving nl. 35 - 48 - 36.



Ik ga verder met de hand, nog wat randjes geel, raampjes erin, regenpijpen etc etc. en ik moet e.e.a. bestellen voor de inrichting dus de volgende update kan even duren.

Vraagje: Die 2 zijgebouwen zijn wachtruimtes neem ik aan? Was het bij dit type station zo dat er aan beide kanten wachtruimtes voorkwamen, of had 1 vd 2 vleugels een andere functie (fietsenstalling oid?)


Gr Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Citaat van: baureihe 103 op maandag 21 september 2009, 21:58:42
Eigenlijk dacht ik persoonlijk dat het vervaardigen van huisjes werd gedaan
door je vriendin.
Groetjes Bert :)

hey Bert,  Jessica eiste niet te lang geleden een verlenging van het bureau waaraan ik werk (ik kan zo'n mooie vrouw natuurlijk niks weigeren dus die kwam er subito) zodat ze i.i.g naast me kon zitten om mee te gillen met arrows classic rock nummers en dan ook zo nu en dan nog eens een huisje af te leveren.
Mijn eis was natuurlijk wel een bepaald hoogstaand kwalitatief niveau en ze heeft me niet teleurgesteld to nu toe.
Vorige week bijvoorbeeld door haar opgeleverd:





Let even op de regenpijpen, dat was lachen hier!  :D :D (voor mij dan) :wink:

Citaat van: AlbertJan op maandag 21 september 2009, 22:02:31
Bouw je dit station alleen of heb je nog wat hulp? :wink:


Indirecte hulp (zie boven) is zeker aanwezig; als ik kwaliteitseisen aan iemand stel kan ik natuurlijk niet gaan rommelen  :wink:

Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
zo dat doen jij en je vriendin goed hoor !!  :shock: :shock:
complimenten voor beide projecten !!!
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Heey Michel,

je bent lekker bezig zeg!
De muur kleur van het station ziet er super uit!
Zo ver ik weet moeten de 2 bijgebouwen een wachtruimte zijn of misschien een ruimte voor machinisten of iets.
Ik wil dat anders wel opzoeken ik heb het ooit ergens gelezen maar waar... :S
Ga zo door en dank je voor de update. ;)

Groetjes,

Antal
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hoi Michel,

het ziet er allemaal erg netjes uit kon mijn Marian dat ook maar.
Je zal het geloven of niet vroeger vond ze het leuk om huisjes te maken
nu is dat helemaal over (beetje jammer).

Groetjes Bert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Vanavond heerlijk uit de losse pols bezig geweest met de kwast voor regenpijpjes, betonnen randen etc. Alle onderdelen zijn in principe klaar voor assemblage. Geen noemenswaardige moeilijkheden ondervonden, al was het hier en daar wat lastig de ruitjes goed te krijgen omdat ze soms de nis moesten worden geplaatst en er geen ruimte was voor lijm (zonder dat je dat ging zien).

De ruitjes zijn geplaatst met secondelijm omdat gewone lijm (hobbylijm) niet hecht op resin als volgt aan de randjes; omdat de lijm wit uitslaat op het raampje wil je zover mogelijk bij het zichtbare deel gaan lijmen:



Het ziet er allemaal wat maagdelijk uit, maar ja, het stadsbestuur van Stede Wijck doet ZEER aan monumentenzorg dus dat komt goed van pas; ik merk een weathervrees te hebben voor dit pand, eenvoudigweg omdat ik er zo ontzettend geconcentreerd mee bezig ben, bovendien is alles mooi gelukt (en ja, ik ben stiekem bang dat ik het verpest.  :|



En dat terwijl ik normaliter totaal geen weathervrees ken, bijvoorbeeld dit hier als voorbeeldje:



Nou goed, de boel gaat toch aan de kant, dan zal ik er nog s over nadenken, want nu begint het echte werk (tot zover allemaal standaard geknutsel) en wel:
Plafonds, vloeren, wanden, binnenverlichting en interieur en preiservolk. Ik zal daarvan de werkzaamheden fotograferen.

Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Ziet er mooi uit !!
Ik zie de oliebollenkraam er al naast staan :p
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ziet er erg goed uit !!!
complimenten !!
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Citaat van: h0ogovens op woensdag 23 september 2009, 21:56:48
Het ziet er allemaal wat maagdelijk uit, maar ja, het stadsbestuur van Stede Wijck doet ZEER aan monumentenzorg dus dat komt goed van pas; ik merk een weathervrees te hebben voor dit pand, eenvoudigweg omdat ik er zo ontzettend geconcentreerd mee bezig ben, bovendien is alles mooi gelukt (en ja, ik ben stiekem bang dat ik het verpest.  :|

Michel, als ik het prachtige voorbeeld met huisnummer 7 zo bekijk?

Citeer


Dan hoef je daar niet bang voor te zijn, wordt alleen maar ontzettend veel mooier! 8)

Veel succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hallo Michel,

Het ziet er allemaal prima uit. Leuk dat je vriendin ook meebouwt (en hoe!), mijn vrouw interesseert zich voor geen meter voor mijn modeltreintjes. Als ik een nieuwe aanwinst heb, is de enige reactie dat ik er al zoveel heb, dus waarom een nieuwe?
Overigens zijn die niet tot aan het maaiveld doorlopende regenpijpen helemaal natuurgetrouw, kom maar eens bij mijn huis kijken. :mrgreen:
Alleen hoort dan tegen de onderzijde van de muur een donkere plek te worden aangebracht vanwege het vanaf de grond opspattende hemelwater.

Groet,
Ronald
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Michel,

dat wordt volgens mij een geweldig mooi station. Als ik zie wat je met nr 7 bereikt hebt, geweldig :D

Groetjes, John
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Ziet er al prachtig uit, blijf dit zeker volgen, om zelf ook meer over de weathervrees heen te komen.

gr. Henk
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Dank voor alle complimenten, ook namens m'n meissie Jessica!

Goed, het kon natuurlijk nooit lang duren dat onbesmette muurgeheel, dus werd er gedrybrushed. In principe werk ik zo met resin muurtjes (voegwit door vloeien of werken met schuurmiddel etc. heeft geen zin omdat de voegjes niet diep genoeg zijn), dat ik eerst een kalkwaas aanbreng met revell aquacolor wit, waarna ik dit afzwak met erdfarbe (nr 87) en hier en daar daarme een extra vuilwaas aanbreng.

Van drybrush is overigens niet echt sprake, ik noem het meer dry-push. De verf aan mijn penseel hou ik zo minimaal dat ik echt hard moet drukken, om wat verf op het model aan te brengen. Op deze manier voorkom ik ongewilde dikke kwakken verf en krijg je nooit strepen omdat je van zacht naar harder drukkend met het penseel vanzelf een gelijkmatige waas krijgt.
Het penseel is dan ook stomp en redelijk hard. Wel opletten dat je door te hard drukken niet de verf wegschraapt die als ondergrond is aangebracht.


Hier is eerst het wit aangebracht.




Hier is het wit wat afgezwakt met erdfarbe





Alle muurdelen zijn zo gedaan nadat eerst wat groen onder, naast en op de regenpijpen is aangebracht:

Na het 'witten' volgt de aardkleur vanaf de betonnen rand.




Onder is natuurlijk wat vuiler dan boven




Het resultaat is in het echt iets smeriger dan op de foto, maar al met al heb ik het behoorlijk subtiel geprobeerd gehouden. Als later het gebouw in elkaar is gezet, loop ik alles nog eens na om te zien of alle vervuiling wel goed 'aansluit'.



8)

Groetjes michel


Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hoi Michel,

Mooi stationnetje heb je. Je ziet: eerst de vrees voor verpesten, maar als je het voorzichtig aanpakt, kan er eigenlijk niets fout gaan. Ziet er zeer fraai uit en kijk dan ook uit naar de dag, dat het station in elkaar zit.
Heel mooi gedaan, de verwering van de muren.

Succes verder

Groetjes

Harry
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
zo zeg
dat is net echt !!
ondanks dat je een weather vrees hebt durf je het goed aan en wordt het al echt realistisch !!!
succes met je vorderingen
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Een statig station heeft een statig wachtlokaal. Daar hoort een klassiek vloertje bij. Klassieke vloertjes heeft Busch. Na 2 modelspoorwinkels vergeefs te hebben bezocht voor Busch 7413 heb ik de catalogus afbeelding maar geprint.

Het vloertje rolde als volgt uit mijn kleurenprinter:




Ik nam de maat, een stuk karton en een stukje tegelvloer.




Omdat ik geen lampjes voor de raampjes zichtbaar wilde gebruikte ik deze Busch lampjes




De resin zal doorschijnen als een lampionnetje als de wanden niet lichtdicht worden gemaakt. Ik had nog wat Faller zwart/wit karton van een pakhuisje. Knippen en plakken en de muren zijn een feit incl. aankomst en vetrektijden, weliswaar in het Duits ..






.. maar de dienstdoende opzichter die een laatste ooghoogte-inspectie deed, vertrouwt erop dat dit nooit wordt opgemerkt.




De montage begint. Eerst 1 wand. In de hoekjes zwart papier om ook daar geen lichtdoorlaat te krijgen.




Toen bleek dat ik een buitenlantaarn over het hoofd gezien had. Er moest nog een gaatje komen en de lantaarn moest eerst worden aangesloten wilde ik achteraf niet in de problemen komen.
Die aansluiting maakte ik wit.




Alle wanden zijn klaar, de wandjes hebben aan de bovenzijde wat overlap t.b.v. het dak / lichtdichtheid. Het vloertje er even los ingepast:




Aan de nog open kant komt eveneens een muur. De vloer moet hier natuurlijk mooi op aansluiten:




De Artitec beschrijving zegt vwb de dak/muur verbinding "materiaal weghalen". Dat klopt:




Dat doen we dan maar:




De binnenkant van het dakje moet ook lichtdicht worden gemaakt, ik deed dat met aluminiumfolie.




Om de snoertjes van twee lampjes + de buitenlantaarn uit het zicht te gelijden gebruikte ik een rietje. Ik maakte 2 gaatjes voor de Busch lampjes.




En plakte dit in de nok van het dakje.




In de belendende muur moest nog wel een gat worden gemaakt. Dan kan ik als alles klaar is alle draadjes bij elkaar steken in 1 unit.




Het dak kan nu gemonteerd worden.






De juiste preisertjes zijn nog in bestelling (bankjes met wachtenden). Dan zal ook het vloertje netjes worden ingepast. Deze dames hadden beter nog even met de bus kunnen gaan .. maar daarentegen; zij kunnen wel genieten van het authentieke 19de eeuwse plafond, en wij helaas niet...




wordt vervolgd
:D

Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Dat ziet er mooi uit, profi!!

Groet,
Rutger
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ziet er heel mooi uit
maar worden die lampjes in het rietje niet te heet ???
zou jammer zijn dat je rietje wegsmelt en dat dat op je mooie vloer valt
misschien kun je beter het rietje isoleren met aluminiumfolie die er voor zorgt dat je rietje niet wegsmelt !!
maar goed het ziet er wel erg goed uit
complimenten
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Heey Michel,

Wat heb jij dat fraai aangepakt zeg!!
Prachtig hoe het geworden is en een zeer duidelijk bouwverslag!
Ga zo door dit is echt genieten. ;)

Groetjes,

Antal
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
De andere (korte) zijde geconstrueerd volgens hetzelfde recept (zie boven). Deze kant heeft van binnenuit geen deur en is alleen toegankelijk vanaf de perronzijde, dus tja, dan is hier sprake van een postverzamelplaats of zo. De binnenruimte wordt een kantoortje.
Normaal gesproken had ik het wel geloofd met het plaatsen van een bericht (en jullie ook denk ik), maar omdat ik al doende een paar postzakken fabriceerde en een PTT postzak trolley, leek het me toch wel geinig even een fotootje te plaatsen. Bij deze.



Trolley : 3 x raamkozijntjes + een stukje plastic met houtnerf. Wieltjes: van die rondjes uit een gietstukje.
Zakjes: Meelzakken uit faller pakhuispakket maar dan recht gesneden.
:D
Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Michel,
leuk die Nederlandse postzakken. Afgekeken van Maxima??
Maar heel grappig.
Eén kleine discrepantie:  Ned. station, Ned. postzakken, maar wel aankomst- en vertrek-
borden in 't Duits.  Waarschijnlijk valt het nu nog op, omdat e.e.a. nog niet volledig gebouwd
is, en gevels nog niet allemaal geplaatst zijn.

Ga zo door!!

vr gr,

Wim
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hey Wim, euh Maxima? wat bedoel je?

Ja die die Deutsche borden .. dat steekt wel...  :?
Maar goed ik zocht me rot naar NL bodjes kon niks vinden, als iemand iets heeft: Graag, ik kan ze nu nog vervangen .

Gr Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hallo Michel,

Je bent leuk bezig met het station, de vertrekborden zijn sowieso te koop op de beurs in Houten.
Meen me te herinneren dat in de rechtse hal, in de eerste rij een man staat hiermee, die verkoopt ook brievenbussen / telefooncellen etc.

Groeten van Jarno
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hoi Jarno, dankjewel voor deze tip  :D daar ga ik de 10de gelijk even snuffelen!

Groetjes Michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Michel,
mijn vrouw kijkt graag naar programma's over royal; daarin was een paar weken terug
Maxima te zien, in een nieuwe outfit van een ned. ontwerper, n.l. een jasje gemaakt van
een originele, oude postzak. Zoals ze nu ook bij jouw station staan. Vandaar.

GM&S heeft NS dienstregelingen (van Transfer Design Haarlem),  tot ong. 1960  en
vanaf 1970. Gezien je postzakken, denk ik dat jij de eerste moet hebben.
Piet (van GM&S) staat (bijna) altijd in Houten, inderdaad in de rechterzaal, tegen de wand
aan naar de linkerzaal.
Om zeker te zijn dat hij ze bij zich heeft, zou je event. kunnen bellen met hem.

Succes,  Wim
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hallo Michel,

Tjonge tjonge jonge wat ben je toch weer kreatief bezig geweldig om het verslag met heldere foto's te lezen en bekijken leuk en erg leerzaam voor ons.

Weet heoveel tijd er in gaat zitten en daar wil ik je even voor bedanken en blijf met plezier je topic volgen met Nederlands of Duits bordtje maakt me geen flaus aus. :) :)

Succes met de bouw verder.

Groet Wim.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Hoi Michel,

In Stede Wijck hebben ze gewoon goede service voor duitse toeristen!!

Het station wordt echt heel mooi! En een leerzaam draadje overigens!

Groeten, Yuri
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
ziet er heel goed uit zo met die postzakken enzo
complimenten en succes met je vorderingen !!
groet robert
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Citaat van: WAJ Janse op maandag 28 september 2009, 20:52:38
Om zeker te zijn dat hij ze bij zich heeft, zou je event. kunnen bellen met hem.
Succes,  Wim

Dank je Wim, ik zag hele mooie atributen in de catalogus, ik heb hem gemaild.

Citaat van: Wim N op maandag 28 september 2009, 22:04:09
Hallo Michel,

Tjonge tjonge jonge wat ben je toch weer kreatief bezig geweldig om het verslag met heldere foto's te lezen en bekijken leuk en erg leerzaam voor ons.

Weet hoeveel tijd er in gaat zitten en daar wil ik je even voor bedanken en blijf met plezier je topic volgen met Nederlands of Duits bordtje maakt me geen flaus aus. :) :)
Succes met de bouw verder.

Groet Wim.

Dankjewel Wim, erg leuk om te doen, wel tijdrovend inderdaad maar met leuk resultaat. Anyway, daar weet jij alles van!  :D

Citaat van: yuri op maandag 28 september 2009, 22:11:15
Hoi Michel,

In Stede Wijck hebben ze gewoon goede service voor duitse toeristen!!

Het station wordt echt heel mooi! En een leerzaam draadje overigens!

Groeten, Yuri

Yuri, dat zou een verklaring kunnen zijn  :D  Toch ga ik proberen te vervangen voor Nederlandse borden, tenminste als dat wat is , even Houten afwachten en zien of het goed te vervangen is, anders laat ik de toeristenservice intact  :D

Michel
Re:Station Stede Wijck (Update Loket)
We zijn toe aan het interieur voor het hoofdgebouw. Bij dit station dacht ik aan een wat klassieke inrichting, een loket zal daarom niet een koud hok moeten worden, maar mag een warme uitstraling hebben, veel 'hout' dus en hoogwaardige materialen.  8)

Dit overgebleven 'hout' van een vakwerkhuis ga ik voor mijn loket gebruiken.




De ruwbouw:




Met een beetje rommelen en de nodige losse onderdeeltjes en dan kom je een pittig eind. Deurtje en ornamentje komen uit een holland scale gietstuk, de zegelrode onderwandjes zijn van beschilderd zwart papier.




Tja, wat is een loket zonder rond praatgat in het raam? Geen echt loket. Dus met de perforator zo'n praatgat gefixt:



Zo'n "onbruikbaar" aanhangsel van een gietstuk wordt een klantenplank (ik weet de technische termen niet dus ik geef het maar een naam  :D) want die heeft al mooie afgeronde hoeken.




Zo wordt het al wat:




Dit deurtje wordt tot kassierswerkblad omgetoverd.




Daarna de boel aan elkaar, dan nog een kroonlijst erop en wat foto's voor het nageslacht.








Nou, is dat een statig loket of niet?  :shock:


Wordt (uiteraard) vervolgd.
:D
Groetjes michel
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo)
Prachtig!  Heeft een deftige uitstraling!
Zou zomaar kunnen passen bij station Soestdijk.
Wim
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Michel,

geweldig.

Groetjes, John
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Hoi Michel.
Dit loket is zo mooi geworden dat deze eigenlijk een extra goede plek verdient!
Maar ja, om zo'n loket in de open lucht te plaatsen? :(
Dan maar op een plek waar deze goed zichtbaar is! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Station Stede Wijck (Artitec - Elsloo) - update loket
Prachtig stukje zelfbouw. 8)
Hopelijk blijft het wel zichtbaar in het station.

Gr.
René