Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop

Gestart door spidermen85 zaterdag 29 augustus 2009, 19:08:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
nog even en dan komt de nieuwe NS hondenkop van piko wisselstroom uit
met digitaal decoder


tijdperk 4-5
adviesprijs: 175,-

hier de site:
http://www.wentinkwebshop.nl/catalog/product_info.php/cPath/130_131_134/products_id/3112

ik ga hem kopen! :D :P
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Ik ga hem zeker kopen, nu nog een viertje.

Groet Kees
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
ja hij is mooi he
en zo duur tog nog niet?
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Ik stond vandaag nog met een piko hondekop in mijn handen, maar had hem nog niet gekocht.

Ik heb even gekeken op de site van Wentink maar wat is er nieuw aan deze trein.
Ik zie ook een 2 delig treinstel???

Dus mijn vraag wat zijn de verschillen.

peter / degeluidsman.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Zo, eindelijk een geel-grijze!
Ben benieuwd wat 'ie daadwerkelijk gaat kosten, 175 is in elk geval hoger dan de eerdere series.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 29 augustus 2009, 20:10:36
Ik stond vandaag nog met een piko hondekop in mijn handen, maar had hem nog niet gekocht.

Ik heb even gekeken op de site van Wentink maar wat is er nieuw aan deze trein.
Ik zie ook een 2 delig treinstel???

Dus mijn vraag wat zijn de verschillen.

peter / degeluidsman.

bij de oude heb je volgens mij die grijze snor dat is bij deze niet
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: spidermen85 op zaterdag 29 augustus 2009, 20:14:38
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 29 augustus 2009, 20:10:36
Ik stond vandaag nog met een piko hondekop in mijn handen, maar had hem nog niet gekocht.

Ik heb even gekeken op de site van Wentink maar wat is er nieuw aan deze trein.
Ik zie ook een 2 delig treinstel???

Dus mijn vraag wat zijn de verschillen.

peter / degeluidsman.

bij de oude heb je volgens mij die grijze snor dat is bij deze niet

Oh er zal toch wel meer veranderd zijn dan alleen de snor? een 3 delige zou mooi zijn of een losse tussenbak zodat je zelf je trein kan veranderen.


peter / degeluidsman.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: spidermen85 op zaterdag 29 augustus 2009, 20:14:38
bij de oude heb je volgens mij die grijze snor dat is bij deze niet
Tijdperk 4/5 met 3-punts frontsein. Adviesprijs is ?169,95 voor de 3-rail versie met de bekende (en niet zo geweldige) Uh* decoder.


Plaatje: Brekelmans

Gr, Ben.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Erg veel nieuws is er dus helaas niet.

Als ik dit zo lees moet er eigenlijk ook nog een andere decoder in zit je al gauw rond de ? 200.

peter / degeluidsman.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Dit is de eerste échte gele hondekop. Het vorige model was een eenmalige in de betreffende kleurstelling (hij had nog een snor) deze heeft gewoon een grijze balk rond de seinen, en dit is het 'standaard' geel grijze hondekop model.

Gr, Willem
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Dan ben ik benieuwd wat het oude model gaat kosten, deze zal wel goedkoper aangeboden gaan worden.

Het is maar goed dat ik vandaag de verleiding kon weerstaan.

Ik moet nog even wachten dus :shock: :shock:

peter / degeluidsman.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Kan deze ook op bochten R1?
Meen dat eens 'gezegd' ios dat dit niet kon. Minimaal R2...

Willem.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Ik heb er 3 en ze hobbelen allemaal gezellig door de R1 bochten mee. Mooi is anders. Oja, geen lantaarns o.i.d. op de wissels plaatsen en Mrails wissels alleen rechtgaand berijden!
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Ik heb de "gewone" Piko Hondekop, standaard decoder is bagger, bij elke bovenleidingmast blijft het kreng hangen :(, op brugdelen van M* loopt hij gewoon vast :?

Kortom : staat in de vitrine, ziet er leuk uit, maar voor de rest laat ik Piko gewoon links liggen, Piko is m.i. echt speelgoed :?

Het is net zoals decoders , Uhlenbrock en Piko komen er hier niet meer in 8)

En dan puur voor een andere kleur ? 20 meer vragen :roll: :|

Mvg Gert
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: v200marklin op zondag 30 augustus 2009, 03:32:23
Ik heb de "gewone" Piko Hondekop, standaard decoder is bagger, bij elke bovenleidingmast blijft het kreng hangen :(, op brugdelen van M* loopt hij gewoon vast :?
Dat geldt voor alle treinstellen en rijtuigen op schaal 1:87. Jij bent nog de 1:100 of 1:93 modellen gewend van M*. Probeer maar eens een Artitec plan E of een Roco IC rijtuig over je brugdelen te krijgen, gaat je niet lukken. :P En inderdaad, de Uh* decoders die Piko toepast zijn niet de meest geweldige.

Bij mij rijden er 2 probleemloos ook op R1 in schaduwstation.

Citaat van: v200marklin op zondag 30 augustus 2009, 03:32:23
En dan puur voor een andere kleur 20 meer vragen :roll: :|
Da's een beetje flauw. Piko heeft nu 3 hondekoppen, de groen met gele snor, de bloedneus, de geel met grijze snor en nu komt de gele TP4/5 er aan. Alle Hondekoppen kosten nu UVP ?169. Dat sinds het uitkomen van de 1e versie de prijs is gestegen geldt voor alle merken.

Overigens: Hondekoppen (de eerste 3 versies) koop je in Houten voor rond de ?135 - ?140 bij handelaren nieuw met garantie. Voor een Hobby model wat het toch is lijkt me dit niet verkeerd.

Gr, Ben.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Ook mijn groene hondekop rijd door R1 bochten en gaat zonder problemen over wissellantaarns.

Over een R1 brugdeel van Marklin gaat niet, hij rijd zich vast tegen het hekje.

peter / degeluidsman.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: v200marklin op zondag 30 augustus 2009, 03:32:23
Ik heb de "gewone" Piko Hondekop, standaard decoder is bagger, bij elke bovenleidingmast blijft het kreng hangen :(, op brugdelen van M* loopt hij gewoon vast :?

Kortom : staat in de vitrine, ziet er leuk uit, maar voor de rest laat ik Piko gewoon links liggen, Piko is m.i. echt speelgoed :?

Neem me niet kwalijk Gert, het is een hobby model, maar de term speelgoed reserveer ik toch eerder voor een onderbouw waar kennelijk geen rijtuigen op schaallengte doorheen kunnen. Het moet niet gekker worden.  :?
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: v200marklin op zondag 30 augustus 2009, 03:32:23
Ik heb de "gewone" Piko Hondekop, standaard decoder is bagger, bij elke bovenleidingmast blijft het kreng hangen :(, op brugdelen van M* loopt hij gewoon vast :?

Kortom : staat in de vitrine, ziet er leuk uit, maar voor de rest laat ik Piko gewoon links liggen, Piko is m.i. echt speelgoed :?

Het is net zoals decoders , Uhlenbrock en Piko komen er hier niet meer in 8)

En dan puur voor een andere kleur ? 20 meer vragen :roll: :|

Mvg Gert

Kijk en helaas zijn dit soort opmerkingen de reden dat bijv. de Matrix Koploper niet in 1:87 is uitgebracht :( Want het moest door al het oude marklin materiaal heen kunnen en nu zitten we met 1:93,5 opgescheept ( En ja ik heb hem ook, er is helaas niets beters, maar zodra er 1:87 versies komen gaat ie direct de deur uit )

Ik lees dat wel vaker hier, mensen die klagen dat 1:87 rijtuigen niet door R1 heen passen bijv. en dat dat slecht is van de fabrikant van het rijtuig/treinstel.

Alsjeblieft, leg gewoon serieuze boogstralen neer dan werkt alles prima. R1/R2 was leuk 15-20 jaar terug. Die tijd is wel geweest :)

R3 ( Zeer minimaal ) en liefst R4/R5 zijn gewoon normale boogstralen.

En voor de term speelgoed: De eerder aangehaalde 380 euro kostende koploper  is NIET in schaal terwijl een 170 euro kostende Piko Hondekop WEL op schaal is. Dus over speelgoed gesproken, die Koploper is meer speelgoed dan de Piko, daarbij ook verhoudingsgewijs nog eens duurder.

Gr. Remco.

Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
nu ga ik wijfelen zou ik hem nou kopen of niet en wat is er mis met de decoder?
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: spidermen85 op zondag 30 augustus 2009, 11:24:56
nu ga ik wijfelen zou ik hem nou kopen of niet en wat is er mis met de decoder?

De decoder heeft niet zulke goede eigenschappen, met een betere decoder kan de trein beter rijden.

In mijn hondekop zit nog de gewone decoder en hier kan ik mee leven.

peter / degeluidsman.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Zeer karakteristiek voor de Hondekop is ... juist de kop! Maar daar zit nu net dat slecht gemodelleerde zijruitje van de cabine. Bij de gele versies valt dat veel meer op dan bij de groene.  Voor mij reden om de gele versie waarschijnlijk niet te kopen.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
maar ezo met de standard decoderoon mee rijden op MS
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Als ze dan toch alle uitvoeringen van de tweetjes maken, is het te overwegen om ook een Benelux variant te maken. Zelf zou ik deze wel kopen.

Groet Kees
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
oke dan koop ik hem ik vetrouw het wel
als hij het gewoon doet en ik kan hem met MS rijden
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Volgens mij komt Heris met een beneluxmodel. Bovendien is het benelux model anders qua dakopbouw en wanden etc.

Gr, Willem
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Heljan is degene die komt met een 4-delige Hondekop. (zie ook Neurenberg topic)

Groeten,
Herman
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
ja maar hoeveel kost die
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Wat de prijs is van de Hondekop is onbekend. Zal in ieder geval een stuk hoger liggen dan die van Piko. Maar uiteraard krijg je dan ook een (als alles goed gaat ;)) beter treinstel ervoor terug.

Groeten,
Herman
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Heljan bedoelde ik inderdaad. Bedankt Herman.

Volgens mij heb ik laatst een prijs horen vallen voor het 4tje van ongeveer 350 euro.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: WillemV op zondag 30 augustus 2009, 17:07:45
Heljan bedoelde ik inderdaad. Bedankt Herman.

Volgens mij heb ik laatst een prijs horen vallen voor het 4tje van ongeveer 350 euro.

Er zijn nooit vierdelige Beneluxen geweest, waar halen ze die onzin weer vandaan  :roll:

Mvg, Johan
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Ik denk een verwarring met de IC.

Gr. Remco.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Johan, ik beweer ook niet dat er een 4delige Benelux heeft bestaan. Er komt een 4 delige IC van Heljan. Een 4 delige Benelux heeft nooit bestaan, enkel 2 delig.

GR, Willem
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Beste Willem,

Volgensmij kondigt Heljan een 4-delige Benelux aan.

Mvg, Johan
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
CiteerVierdelige Hondekop plan P :  supergedetailleerde modelversie


Van 1956 tot 1962 stelde de Nederlandse Spoorwegen 141 elektrisch treinstellen in dienst met een kenmerkende aerodynamische neus in de vorm van een hondekop. De 73 vierdelige Hondekop treinstellen Plan P hebben zeer succesvol van 1956 tot 1996 de intercity- en stoptreindiensten vervuld. De Plan P maakt deel uit van het Materieel 54.


Benelux Hondekop : supergedetailleerde modelversie


Voor Beneluxdienst (Amsterdam- Brussel) stelde de NS en NMBS 12 tweedelige treinstellen in dienst. Deze treinstellen waren gebaseerd op het ontwerp van de NS Hondekop treinstellen en hebben dienst gedaan van 1957 tot 1988. Zij waren uitgerust met een panto voor 1500 V (NL) en 3000V (B)

Van de Rocky Rail site.

Gr. Remco.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Lezen of productkennis opvragen valt niet mee, lees ik zo.

Wat Ghost dus aangeeft :

Heljan ism Rockyrail komen met een 4 delige hondekop en een 2 delige benelux versie.

@de geluidman, een 3 delige hondekop heeft nooit bestaan.

Piko is beslist geen speelgoed meer.
Dus daar wil ik het merk wel in verdedigen. Ik blijf het betreuren dat Piko destijds heeft gekozen voor een hobbymodel voor het populairste treinstel ooit onder de NL spoorders.

Mijn zinnen zijn gezet op Rockyrail, dat komt 100% goed, want ik weet dat Paul er bovenop zit.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Sorry niet goed gelezen, ik werd op het verkeerde been gezet door een ander forum.
zie hier de neuheiten van 2009

Mvg, Johan
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: Chris op zondag 30 augustus 2009, 19:09:49
Lezen of productkennis opvragen valt niet mee, lees ik zo.

Chris, tot die conclusie was ik zelf al gekomen, zie de tijd jij was slechts 7 seconden eerder met je post dan ik.

Mvg, Johan
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Hoi bij mij rijd de groene versie van piko over een engelse wissel direct in een klim in een r1 bocht
hierop volgend in een tegenliggende r1 bocht deze gaat dan half rond en zet dan de daling in met
weer een tegen liggende  r1 bocht is  (binnen ring)  en toch behoorlijk stijl.
Doen niet alle treine van marklin hem na zelf ook nooit gedacht dat deze dat kon,
maar schoot per ongeluk over wissel dit rijvlak op.
IsC RAILS.
Mvgr Ger
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
 :|   ik weet niet hoe het zit of die wel bestaat uit zoveel delen of wel maar is het verstandig om die neuwe piko hondenkop te kopen?
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Que ?
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
@Spidermen, het is een Hondekop, 2 delen, mooie (maar hobby) versie van de hondekop. Je mag zelf beslissen of je hem koopt...
Ik ga hem iig wel kopen
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Om ook nog maar een duit in het zakje te doen. De hondenkop van mij stopte steeds. Pas na heeeeeeeeeel lang zoeken vond de reparateur het. Het bleek de sleper te zijn, er zit nu een Rocosleper onder en nu is ie perfect. Wissels kunnen in alle richtingen bereden worden. Alleen ja, doordat ie op schaal is kom je in de problemen met de R1 en met de wissellantaarns  van de oude m wissels. Daar die oude m wissels toch alleen op de verborgen trajecten liggen heb ik ze er afgesloopt. Die oude wissels worden toch weggefaseerd. Sommigen zijn al 50 jaar oud! Wel een eigenaardige eigenschap is dat ie bij het wegrijden een soort zingend geluid maakt. Ik vind het, zeker voor het geld, een topmodel. Jammer is dat er standaard geen verlichting in zit. Af productie zal dat hooguit een tientje schelen in de verkoopprijs.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Hoi,

Nu zie ik dat er weer een hondekop uitkomt, en Roco ook al en dan nog eens Rocky Rail dus het word kiezen geblazen. Nu las ik iets net ergens over een geluid bij het weg rijden van de hondekop, dat doet die van mij dus ook hoort dat? En is dat er ook bij de nieuwe die deze maand? komt?

Ik hoor het wel.

Gr. Falco

Ps: ik wil nog even kwijt zoals sommige weten dat ik nog een beetje nieuw ben en dat ik nog niet alles helemaal snap van waar ik beter kan lezen soms over vragen die ik stel;) al vast bedankt met rekening houden met 8)
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Roco komt niet met een Hondekop, maar met een plan V/Apekop/mat 64, een (qua kop) gelijkend model.

GR, Willem
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: gerrie op zondag 30 augustus 2009, 19:15:45
Hoi bij mij rijd de groene versie van piko over een engelse wissel direct in een klim in een r1 bocht
hierop volgend in een tegenliggende r1 bocht deze gaat dan half rond en zet dan de daling in met
weer een tegen liggende  r1 bocht is  (binnen ring)  en toch behoorlijk stijl.
Doen niet alle treine van marklin hem na zelf ook nooit gedacht dat deze dat kon,
maar schoot per ongeluk over wissel dit rijvlak op.
IsC RAILS.
Mvgr Ger

Dit geheel hierboven hoef je dus niet te doen met M-rails en een GROTE wissellantaarn. Een grote wissellantaarn in een bocht stand laten nemen is vragen om omgeggooid te worden is mijn ervaring.
Desalniettemin een mooi hebbedingetje!!

Gr. Fred.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Dat geluid heeft te maken met de faseaansturing van de snelheidsregelaar. Men gebruikt een frequentie in het hoorbare gebied (onder 20 kHz).

Ik heb een groene Piko Hondekop (eerste versie) en Piko ICE. Beide maken hetzelfde geluid. kwestie van wennen.

Verder rijden beide treinstellen goed op mijn M-rails baan die vol ligt met 5100 (R1) bogen. Hij rijdt ook over wissels. Alleen bij hele oude wissels met de grote lantaarns gaat het fout.

Even over de diskussie over 1:87 rijtuigen/treinstellen.
Ik heb zelf geen behoeft aan hele lange 1:87 rijtuigen/treinstellen als ze niet goed door R1 kunnen rijden. Want ik heb domweg de ruimte niet om alles met minimaal R2 bogen uit te voeren.  Iedereen die klaagt dat Marklin zich beperkt tot 1:100 of 1:93,5 , moet zich vooral goed afvragen wat het gevolg is als ze dit niet zouden doen.
Dan kun je je nieuwe modellen niet gebruiken of je moet je oude baan opruimen. De keuze voor R1 is gemaakt om binnen een beperkte ruimte toch een redelijke  baan te kunnen leggen.
De meeste firma's, die 1:87 uitbrengen, leveren geen railsysteem (of niet over een lange periode van tientallen jaren).  En in een vitrinekast maakt het ook niet uit of het wel kan riijden.
Ik ben blij dat Marklin oog heeft voor het gekozen systeem en dit niet zomaar overboord zet.
Modelspoor is nu eenmaal een compromis.

groetjes Henk
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: Henk op zondag 30 augustus 2009, 23:04:15

Verder rijden beide treinstellen goed op mijn M-rails baan die vol ligt met 5100 (R1) bogen. Hij rijdt ook over wissels. Alleen bij hele oude wissels met de grote lantaarns gaat het fout.


Dit was voor mij dus de exacte reden nog een aantak M-wisselstellen 5137 (uit het hoofd) op beuzen op te zoeken zodat er voor de hondekop een speciale route bedacht kon worden.

Het tweetje moet op mijn baan als stoppertje gaan rijden zoals ze in hun nadagen ook hebben gedaan.

Gr. Fred.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: Henk op zondag 30 augustus 2009, 23:04:15Even over de diskussie over 1:87 rijtuigen/treinstellen.
Ik heb zelf geen behoeft aan hele lange 1:87 rijtuigen/treinstellen als ze niet goed door R1 kunnen rijden. Want ik heb domweg de ruimte niet om alles met minimaal R2 bogen uit te voeren.  Iedereen die klaagt dat Marklin zich beperkt tot 1:100 of 1:93,5 , moet zich vooral goed afvragen wat het gevolg is als ze dit niet zouden doen.

Daar hoeft hier geen discussie over te zijn Henk. Ieder zijn voorkeur. Maar als Gert 1:87 rijtuigen voor speelgoed gaat uitmaken, omdat ze niet langs zijn jaren vijftig wissellantaarns en brugdelen kunnen, dan wordt het toch een beetje typisch.
Goed gemaakte 1:87 rijtuigen rijden overigens goed door R1. Het ziet er raar uit, maar dat is bij 1:100 rijtuigen eigenlijk niet anders.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
h0 is gewoon 1:87. Als je dat te groot vindt en meer trein wilt bestaat er nog een andere veel gebruikte schaal genaamd N=1:160

Steeds meer merken stappen af van het 1:100 en maken 1:87. Daar zal men aan moeten wennen.
Re:NEURENBERG 2009 nieuw NS hondenkop
Citaat van: Henk op zondag 30 augustus 2009, 23:04:15
Even over de diskussie over 1:87 rijtuigen/treinstellen.
Ik heb zelf geen behoeft aan hele lange 1:87 rijtuigen/treinstellen als ze niet goed door R1 kunnen rijden. Want ik heb domweg de ruimte niet om alles met minimaal R2 bogen uit te voeren.

Sorry maar dat vind ik dus echt kolder, ik heb even op je site gekeken, je hebt een oppervlak van 6.5x3.6 meter. Ik heb minder, 5 x 4 meter en leg minimaal R4 neer. Je hebt zat ruimte voor die bogen, je moet alleen gewoon een beetje een doordacht baanplan neerleggen :)

Gr. Remco.